Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:23

jaaaa jij ook je best doen bimmetje met je SM paard _O- ~~}> :=

btw....heeeeeel herkenbaar, June was er ook zo eentje en heeft dat soms nog wel. Maar in het begin was die echt erg en dan ook naar andere paarden. Eiste in een volle losrij bak gewoon ff haar ruimte op, door skyhigh te slaan naar een ander paard..... :( . Het was wel meteen de laatste keer, daar heb ik toen persoonlijk voor gezorgd :o. Was blij dat ie mis was, anders had die ruiter een gebroken been gehad. Wat een aso karate kick was dat. Was trouwens in Oud Gastel, vergeet het nooit meer. En June gelukkig ook niet meer. :oo

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:33

haha ja zo is nada dus ook nog. Word wel steeds beter hoor, maar ook zij eist even klappen met los rijden hahahaha daarna echt super paardje. Vandaar dus even rood lint in de staart, is wel zo aardig voor de rest :P nada slaat eigenlijk noot naar andere paarden, ze slaat altijd naar mij. Die benen kunnen echt alle kanten op, maar ja als er dan net eentje te dicht bij me rijd, heeft die een probleem en dat wil ik ze niet aan doen natuurlijk. Maar we gaan zeker weten ons best doen ja! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:13

ja tzijn ook rarebieren voor iets hey ze moeten toch iets doen om hun naam eer aan te houden ;-)! Super dat ze zo goed gaan! Ja de lope maken ze sterkerder door de back up en de rolbacks en dan eruit terug galopperen en het woord easy te zeggen, werkt zelfs aan de longe, is grappig, (Shameless begint ook al op who, jog commando's te gaan, ze hebben het gefilmd, dan zie je nadien pas zelf hoe aandachtig hij al is voor zo jong te zijn ) enzo, als je die combi kan maken als ze te snel gaan stoppen paar passen achteruit en terug aanspringen en easy vragen, zo heb ik sublimo echt leren meer en meer de dragende en pushende lope te verkrijgen!
Ik leerde dan voor de reining weer veel bij vanuit de pleasure oefeningen dus! je ziet maar ze vullen elkaar aan!

Veel succes alvast in de takken aan de westernarabs en de cowgirls op shows ;-)

mvg Glenn

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:02

Ik heb m'n nieuwe pad binnen *\o/* Henk zal blij zijn met zo'n comfortabel pad :j

Vanmiddag heeft Henk voor lespaard gespeeld, en oh wat was bij braaf! Ben echt weer trots op hem! :D :D

Hoe zijn de wedstrijden gegaan?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 19:43

Gaaf! Altijd leuk iets te ontvangen! En je mag je nieuwe stuff hier best showen hoor! :D

Morgen is onze wedstrijd. Vanochtend les en juf heeft nog gewerkt aan de spin (al gaan we die morgen niet laten zien). Ze heeft nu door wat dr pivotvoet is mast gaat daar vervolgens dan zo op hangen dat ze voor niet meer uitkomt. Gevolg: je gaat op je gezicht! Arm ding! Ze doet zo haar best! Maar... Weer zoveel verbetering! Nu moet ze nog doorkrijgen dat t niet snel hoeft maar wel gecontroleerd!
Daarna nog de pattern Showmanship geoefend en puntjes op de i gezet.
De held middag vervolgens benut om Tie in de krulspelden te zetten. Zin an morgen! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:23

krulspelden, die moest ik ook in doen! haha Ik heb nog van die papilotten liggen, zal die morgen eens in doen hahahaha :P
Gaat m niet worden denk ik zo.

Ik maak het ook weer mee vandaag.
Ik had haar gister helemaal alvast mooi gewassen en de staart gevlochten. Ga ik vandaag rijden en wat denk je? Raakt ze me toch in paniek door haar eigen vlecht in de staart. Gevolg: rodeo! De muts! :')

Ze snapte er niks van dat ze zichzelf gewoon elke keer sloeg met haar staart.
Dus ik maar afgestapt na de rodeo en even haar staart uit de vlecht gehaald. Toen was alles weer goed en was bibberactie weer voorbij. :(:)

OMG wat kan die muts toch paniekeren om niks zeg hihi. Heb na het rijden weer vlecht in staart gedaan, want wilde voor morgen toch wat krullen in de staart. O:)

Maar verder is alles klaar nu. We zijn er klaar voor en hebben er enorm veel zin in! *\o/*

Succes yil!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:17

Jij ook Jessica! Go for it and slide with THE greatest pride! :D *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:55

whoehaha wat een actie bimmetje om die staart. whaha. Zoiets had ik ook een keertje....June net ingereden en tijdens een buitenrit geef ik een kus geluidje om in galop te gaan....oeps Rodeo!! Ik gillend op die rug..."HALLOOOOO ik ben het!!!"

Kom net de schuur uit. Nirvana samen met cyann klaar gemaakt voor de wedstrijd. Ze staat nu onder een ongevoerde regendeken en nu maar hopen dat ze er morgen schoon onder vandaan komt ;-). Vanavond nog ff geoefend in een blubber die blub wei.

We gaan het allemaal meemaken...hebben er zin in!! Succes iedereen die op wedstrijd gaat.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:50

haha dus jou rarebier heeft ook van die rare streken :P ook cyann heel veel succes! Haha yil, we gaan ons best doen hoor! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:56

Ja Jes, maar nu niet meer zo erg hoor. Maar destijds met inrijden.....aangenaam gestoord ;-)

Truste, ik ga douche en naar bed.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:19

Veel succes met de rarebieren vandaag ik duim alvast!! Laat iedereen zijn dagje weten en wat foto's posten hey!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:20

Hier alvast Cyann der uitslagen.
WRAN L4 Oud Gastel:
In Hand Trail; Tijdens het rennen stuikelde cyann en viel ze, hierdoor kreeg ze 3 penalties. Haar score was uiteindelijk 60.5. De nr 1 had 62.5. Plaatsing 2e vd 2. Ze moest erg lachen om haar valpartij dat was wel grappig hoe ze dat oppikte.

Trail; 4 deelnemers, Cyann werd overduidelijk 1e met een score van 69 :wow: !! Ze pluste zelfs 2x, 1x op het hek +1/2 en op de put down +1/2. Verders 2x -1/2 voor aantikken balk en 1x -1.

Horsemanship; Tja Niet echt Nirvana der ding als plakpaard.....die kudde aan de kant is heel interessant. Pattern ging best wel ok, maar duidelijk had nirvana de pas erin. Toen het railwork, hoofd in gestrekte houding en jep we gaan...draf werd soort van uitgestrekte draf en de galop werd een soort van reining galop en een hoofdhouding van..."ik ga van je winnen met je getrek". Arme Cyann (van ca. 30 kg), ook haar adem flink uitblazen hielp helemaal niets. :(:) Ze kreeg er een punthoofd van en zere armen. ^) 4e van de 4.

Cyann's conclusie over de horsemanship; "dit onderdeel doe ik nooit meer met dit bit in, ze luistert voor geen meter, heel mijn handen doen zeer." Tja...nirvana was idd niet makkelijk met een snaffle-tje in. Ik heb er ook nog ff op gereden. Ik krijg ze dan uiteindelijk wel, maar Cyann laat net ff te laat los en zodra Nirvana dat dan merkt denkt Nirvana .... bekijk het ff, ik ga in de race houding, toedeledoki. Hmmm volgende keer bij een wran wedstrijd, maar eens een paar keer laten lessen op dit "rot" bit :D ;). (gelukkig voor haar mag ze bij de beginners dawra op 1 hand)

Verders natuurlijk ook yildiz nog ff aangemoedigt en gesproken. Dat was wel ff gezellig. Een verslag van haar wedstrijd laat ik aan haar over haha.

Maar we mogen weer trots zijn op onze arabs!! +:)+ :):) En wij op Cyann, want die trail score.... :9 *\o/*

Door deze wedstrijd 6 punten verdient en dus nog 19 te gaan eer ze over mag naar de L3 met ander bit :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:40

Super dat het al bij al zo goed ging! Ja ze snappen snel als ze een tijd gewoon zijn om op 1 hand te rijden het snaffeltje toch iets minder kan inwerken dan een ander bitje!
Je mag erg trots zijn op je dochter en op Nirvana, ze doen het goed samen! en mooi 6punten erbij! Het schiet toch telkens weer wat op!

hoe gaat het trouwens met June, na haar ostheo behandeling loopt ze weer netjes?

Benieuwd dan hoe het bij Yildiz ging en Tie der ARABECOUPE haha!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:56

Ja Glenn, dit was haar L4 debuut. De WRAN L5 heeft ze behalve de leadline onderdelen simpelweg overgeslagen (na bestuurs toestemming te hebben gehad).

June gaat weer lekker, alhoewel ik nog niet echt heb getraind, vooral ff buitenritten gedaan en langzaam weer aan het opbouwen. Ik ga zo nog ff rondje doen.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:12

CounTree schreef:
Ja Glenn, dit was haar L4 debuut. De WRAN L5 heeft ze behalve de leadline onderdelen simpelweg overgeslagen (na bestuurs toestemming te hebben gehad).

June gaat weer lekker, alhoewel ik nog niet echt heb getraind, vooral ff buitenritten gedaan en langzaam weer aan het opbouwen. Ik ga zo nog ff rondje doen.

Super dat ze zo snel vooruit gaat je dochter! Ja is best dat je na ostheo behandeling niet zo snel aan het werk gaat anders zitten ze terug weer vast! Veel rustig stappen, wandelen genieten en dan pas met enkele weken terug aan de slag!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:43

Dat heeft cyann weer netjes gedaan!

Ik zit echt op een roze wolk al de hele middag, want tjonge wat deed ze goed haar best!
Nadat mijn zenuwen weg waren en ik dus ook meer ontspande, kwamen we in dromenland terecht. wauw wauw wauw!
Voel me zo gelukkig met mn toppertje! 8-)

Nou de uitslag:

Pleasure een 3e plaats! *\o/*
Horsemanship een 2e plaats *\o/*
Reining, nog geen idee, maar hij ging goed zat! Geen 0-score gereden, wel wat penalties, maar verder ging die zooooo lekker! +:)+

Nada heeft zich echt super gedragen, ze was echt top! Wat ben ik trots op mijn rarebier! :D

Foto's en filmpje volgen nog!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:04

haha toppie jes!!! heerlijk!! Gefeliciteerd!! Dit klinkt als een top arabian weekend, ben benieuwd wie ons ras vertegenwoordigd in Oosterwolde tijdens de WRAN aldaar. .

En volgende keer zeggen he, als er weer een wedstrijd is, dan komen we jouw kant op. Onderlinge wedstrijden zijn altijd leuk, zeker als er dan ook nog een goede reiningbodem is en beginners mogen reinen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:11

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:30

Ga vanavond eens alles goed lezen en bekijken! Maar uedereen dus netjes gereden!!! *\o/*
Ga nooiiiit meer zo zwaar trainen voor een wedstrijd, Tie liep vandaag niet zoals ik van haar gewend ben; zwaar en weinig nageeflijk. Uiteindelijk 1e showmanship, 3e (van de 14) horsemanship en 2e (van de 12) pleasure. Goed genoeg om die dag n allround champion te worden! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:33

super de super yil!!! Goed gedaan!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:34

Ik heb trouwens geen idee hoeveel erin zaten in de klasses.
Bij de pleasure een stuk of 8 en bij de horsemanship 12.
Reining beginners verdeeld in 3 groepen van 10 personen ongeveer.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:35

Wauw Yildiz!!! toppie zeg. En wat een pracht plek in de pleasure!! Wist niet dat ze allround deden bij de L5? Dat is toch pas bij L3 of ben ik nou in de bonen???

Super gefeliciteerd!! Nou nog een arab te oosterwolde die goed gepresteerd heeft en het rondje Nederland is kompleet ;-)

Leuk filmpje jes....heb je snel erop gezet zeg.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:36

vriendin van me gedaan! ;)
Tja nog lang niet goed, maar he, het begin is er en ik ben trots! :D
Nada is pas vanaf augustus onder het zadel, dus ik ben meer dan tevreden! :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:38

Idd mag je zeker trots op zijn hoor! Je doet het toch maar mooi met de galop erbij!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:38

Gaag Bimmetje, je eerste show en dan onmiddellijk al zo een scores! ben benieuwd naar de foto's en verdere filmpjes!!!

Ja Yildiz, wow, weer zo een super punten! de arabs gaan nog de westernshows gaan domineren, ;-)!! Ook veel foto's of filmpjes posten hey!!

mvg Glenn