[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

talithaa_0

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:33

Als je wil uitsluiten of het eventueel slaapapneu is moet je een nacht geobserveerd worden. En er zijn inderdaad van die zuurstofapparaten die je snachts moet opzetten. ziet er best apart uit.
En als je huisarts je niet serieus neemt gewoon naar een anderen gaan. Hoe vaak een huisarts er wel niet naast zit, en ze denken het allemaal beter te weten :?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:33

Haha ach ik heb er pas 3 keer opgezeten en hij heeft totaal 5x iemand op z'n rug gehad dus wat dat betreft :P mag hard aan de slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:01

Dankjewel allemaal. Ik ben nu al vanaf het begin aan het strijden. Zoek de drukte ook op om de lat hoger te leggen.Tevergeefs. Zoals een aantal weten hebben we deelgenomen met cos, het showseizoen.
En ben meer in de stallen te vinden dan op de tribune. Vind de shows en ook andere dingen leuk maar hou nu een maal van rust. Anderhalve jaar geleden ben ik gaan werken terwijl ik daar afgekeurd voor ben. Heb ze gevraagd of ze me daar de kans voor wilde geven. wie weet gaat die schakel om. Tevergeefs, hoe erg ik mijn best ook doe. hoe erger het word. Ook een dag paarden gaat niet in de koude kleren zitten ben daarna goed ziek. Het enige wat ik telkens hoor leer het accepteren verrek ben 24.

Dit is ook de eerste keer dat ik er erg uitgebreid over heb.

Messchien lijkt het niet, maar geniet erg van jullie dagelijkse dingen :-)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:05

Ff snel berichtje van mijn kant: fijn bericht Tiene! Hè, wat naar dat je huisarts je niet echt serieus neemt Kat, heel vervelend!

En Victoria jeetje wat een verhaal! Ik vind het heel knap dat je het toch probeert want hoe cru dat ook klinkt: dat is wel de sleutel naar de oplossing maar ook goed dat je je rust pakt. Heb je professionele begeleiding?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:15

Vic je mag onwijs trots zijn op wat je hebt bereikt ondanks dat het je niet altijd heeft meegezeten of meezit! Echt diepe buiging! _/-\o_ Ik ken je verder niet echt persoonlijk maar wel via via m'n werk en natuurlijk van de keuring en shows, maar als je zo je grenzen opzoekt dan ben je gewoonweg een kanjer! Geef nooit op, kies de moeilijke weg en live your dream! +:)+

Wat n snertweer blegh. Wilde morgen de trailer pakken voor ritje met Tie maar vooruitzichten zien er niet zo tof uit... -O- Misschien kijken of ik dan daar binnen kan rijden...
Vrijdag ga ik Nouremans opzoeken! Mis m'n aap! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:15

Iloontjeehh schreef:
Ff snel berichtje van mijn kant: fijn bericht Tiene! Hè, wat naar dat je huisarts je niet echt serieus neemt Kat, heel vervelend!

En Victoria jeetje wat een verhaal! Ik vind het heel knap dat je het toch probeert want hoe cru dat ook klinkt: dat is wel de sleutel naar de oplossing maar ook goed dat je je rust pakt. Heb je professionele begeleiding?

Vanaf het begin eigenlijk. Ben nu net geswitcht naar een ander. Die oude zei het is hoe het is en deal ermee.
En ik ben nog niet toe om ermee te dealen. hoe ze dat noemen. Ik wil de strijd nog veder aan. Ik wil niet zo zijn ik wil beter worden. (ik stop hier al mijn energie in zeg maar)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:20

Het moment dat je kan accepteren hoe je nu bent, kun je het probleem pas gaan oplossen. Nu ben je tegen ene blok beton aan het vechten, terwijl pas als je accepteert dat hij er staat, kun je eraan gaan bikken en beetje bij beetje weer verder met je pad.
Dat je het afgelopen jaar in binnen en buitenland op show bent geweest is gewoon een mega stap vooruit. Misschien wel en té grote stap in een keer?

Vandaag weer genoten van m'n kindjes! Pony moet echt meer aan het werk, kind is vadsig en zit vast in haar spieren. Maar vandaag ging ze echt wel even lekker zeg. Heerlijk dier.
Als goed is krijgt Prisjes morgen ijzertjes en zal die ook op gaan knappen, zelfs die begint wat vetjes te kweken en das het type merrie wat normaal ook niet zwaar te krijgen is :)

Zaterdag ga ik mee doen aan de q santarun in de efteling! :D

Corinna: ben heel erg benieuwd hoe het nu gaat met Bayard?

Roma: is het niet zo dat omdat de hypotheek op JULLIE naam stond, de lasten enkel lager worden als die op jullie naam blijft staan? Ik ben echt een aardappel wat bankzaken betreft dus als dit heel dom overkomt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:39

Woogy schreef:
Het moment dat je kan accepteren hoe je nu bent, kun je het probleem pas gaan oplossen. Nu ben je tegen ene blok beton aan het vechten, terwijl pas als je accepteert dat hij er staat, kun je eraan gaan bikken en beetje bij beetje weer verder met je pad.
Dat je het afgelopen jaar in binnen en buitenland op show bent geweest is gewoon een mega stap vooruit. Misschien wel en té grote stap in een keer?

Vandaag weer genoten van m'n kindjes! Pony moet echt meer aan het werk, kind is vadsig en zit vast in haar spieren. Maar vandaag ging ze echt wel even lekker zeg. Heerlijk dier.
Als goed is krijgt Prisjes morgen ijzertjes en zal die ook op gaan knappen, zelfs die begint wat vetjes te kweken en das het type merrie wat normaal ook niet zwaar te krijgen is :)

Zaterdag ga ik mee doen aan de q santarun in de efteling! :D

Dankjewel allemaal.

Is het ook een grote stap maar hey mijn kanjer heeft mijn steun ook nodig. Heb eerlijk waar ieder moment genoten. Op het Nk kwam het er ook uit in de ring. Voor een ander messchien voorschut. voor mij blijschap, en alles wat wij met zijn alle hebben doorgemaakt. En het belangrijkste mijn baby stapjes. niet te beschrijven gevoel.

Wat een weer ook. Hebben jullie al leuke plannen voor de feestdagen.
Zijn er hier toevallig al dames naar de gooische vrouwen 2 geweest. ben heel benieuwd we willen binnenkort gaan hihi

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:43

Ach ik kan me niet storen aan iemand die emoties toont, liever dan mensen die altijd een masker dragen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:06

Ik (wij) kunnen dat natuurlijk vanaf hier niet beoordelen maar als je alleen kijkt naar het stukje angst wat je beschrijft (want je hebt ook nog lichamelijke klachten zeg je en ik kan natuurlijk niet beoordelen in hoeverre dat een oorzaak of gevolg is van je mentale toestand, of dat het een op zichzelf staand iets is) dan begrijp ik je echt heel goed! Je bent nog zo jong en kunt nog zoveel leuke dingen doen! Daarbij zijn er ook een aantal verschillende therapieën die je hierbij kunnen helpen, is geen garantie dat je er helemaal vanaf komt maar zeker wel een weg naar verbetering :j Heel knap dat je er zo mee om gaat en steeds weer stappen maakt en mocht je er behoefte aan hebben mag je altijd PBen (ik studeer psychologie) :)

Jaaa, ik wil heel graag naar Gooische vrouwen! Eerst maar even de deadline voor mijn scriptie halen -O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:05

Lijkt me echt heel erg moeilijk. Ik houd zelf ook niet van drukte, wil vaak rust aan mn hoofd, maar kan wel echt genieten van de showweekends en de gezelligheid. Als ik dan mijn behoefte aan rust probeer te vergroten naar hoe het voor jou moet zijn.....petje af hoor dat je er wel steeds gewoon bent geweest op show!!!

Als ik kijk naar mezelf denk ik idd dat je eerst moet proberen te accepteren dat je bent wie je bent. Ik heb ook heel lang geknokt tegen de fibro maar daar schiet je niks mee op, ga je alleen maar keihard over je grenzen heen met alle gevolgen van dien. Ik merk echt dat sinds ik ben gaan accepteren dat ik nou eenmaal mn beperkingen heb en niet alles kan dat ik ineens veel méér kan! Je gaat dan beter luisteren naar jezelf en leert ook om ''nee'' te zeggen en pas dan kun je stukje bij beetje je grenzen gaan aftasten en verleggen.

Ik vind het echt knap hoor ik zou het niet hebben geraden. Dat je veel in de stallen bij Cos was heb ik nooit gek gevonden, ben zelf ook graag bij mn paard als ik er eentje mee heb :D

Ik moest van mn werk mn vakantieplanning invullen *\o/* In principe zit ik op een tijdelijk project en dat loopt half feb af, maar samen met nog een collega aangegeven dat we toch wel heel graag zouden willen blijven. Ze kan pas in januari iets echt erover zeggen maar dat we de planning toch écht in moesten vullen is in elk geval een stap in de goede richting en een teken dat het niet hopeloos is :D Heb het echt naar mn zin daar dus hoop dat ik kan blijven, extra geld is ook gewoon enorm fijn...

En vandaag eindelijk weer echt in het zadel :D Mocht op de arabier van een stalgenootje rijden. Voelde me de eerste 10 minuten gewoon echt een beginner -O- Maar daarna kon ik de spanning een beetje loslaten en heb ik echt genoten :D

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:28

Vind het echt super knap dat je het gewoon aanvecht en zulke dingen opzoekt. Ik kan mij zelf niet voorstellen hoe dat moet zijn omdat ik daar zelf geen last van heb. Maar het moet erg vervelend te zijn, en dat elke dag opnieuw. respect!

Ik heb vandaag echt fijn gereden op Khaory.. We gaan lekker eindelijk.

ik ga over kwartiertje door naar de gooische vrouwen, heb er zo zin in hihi.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:33

Haha volgens mij gaat heel vrouwelijk Nederland naar Gooische Vrouwen :P Lijkt me errug leuk, collega's zijn al geweest hoor alleen maar positieve berichten erover.

Victoria, ik ken je puur van wat je hier neer zet en ik heb heilig respect wat jij al hebt verzet. Menig mens zoekt nooit zijn grens op PTSS of niet. Thumps up dus en keep it up wijffie :)

Eeh.. Miep van Vegas (ben je naam vergeten :+ ), misschien heel dom hoor en ik veroordeel je niet. Maar mag je op zo een jonge leeftijd al wel zo een rit maken als je in de zomer van plan bent?? Ik heb echt de ballen verstand of daar regels of iets aan verbonden zijn dus maak mij een wijzer mens please :D

Lisa, die kindjes van jou he :P en hoe je ze beschrijft, nog mooier.
De rottie pup tja die moet nog gemaakt worden, teef is in februari/maart loops en dan moet ze gedekt worden en zwanger/drachtig zijn en die beessies nog uitpoepen en dan nog weer minstens 8 weken wachten en geloof dat t dan zomer is en Truus/Harrie mee naar huis mag :P

Verder weinig beleeft hier, vandaag met een heel koppel op cc geweest en ze sprongen lekker. Mijn vriendinnetje (Catharina) was weer awesome, das echt zo een lekker dier he. Kat das die holsteiner ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:05

Messchien kunnen we volgend showseizoen een hoekje inrichten rusthoekje haha
Ik vind het altijd wel leuk, soms word het teveel. achja dan merkt men het wel dan benk stil.
Kan ook lekker druk zijn. ik heb ook een tijd gewerkt maar hier gaat het gewoon niet. Merk nu dat ik meer rust heb. Nog niet wat het is maar komt wel goed. Amy jij bent ook een bikkel. Heb diep respect hoe je afgelopen jaar hebt weten staande te houden. ondanks de verdriet van binnen. Daarvoor een hele dikke knuffie. Hoop dat het goed gaat met je oma.

talithaa_0: Thanks
denk ook dat heel vrouwlijk Nederland erheen gaat. Maar medio valentijn komt er een nog veel beteren in de bios. dan gaan menigt vrouwlijk volk pas massaal. 50 tinten grijs ;-)
Ben benieuwd of de film beter is dan de boeken. boeken waren slaapverwekend.

jaleesa89 ik ben benieuwd wij moeten nog naar de film ;-)

Iloontjeehh: thanks vind het echt super tof aanbod :-) ene wel je scriptie leren niet stiekem naar de film haha

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:33

Nou Victoria, heb de trailer ns bekeken van 50 tinten en ik word er niet echt warm of koud van. Boeken waren eeh.. leerzaam, stonden dingen in waar ik echt nog nooit van had gehoord :+ .
Gooische Vrouwen lijkt me hilarisch, maar eerst met mams en broertje naar Exodus: Gods and Kings :)
Wil eigenlijk ook heel graag The Interview zien, heb daar trailers van bekeken en het is gewoon te grappig. Dat stukje van Kim & James in de tank met Katy Perry :')

Rusthoekje.. zie nu dus echt een stal ingericht met poefjes en thee en van die arabische hangende gordijnen en tapijten en natuurlijk gebakjes en turks fruit enzo :j

Weltrusten jonks, morgen weer een druk dagje voor de boeg.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:26

Exodus wil ik ook zien, dus graag geeeeeeen spoilers!

50 tinten moet ik eerst maar eens gaan lezen, hoor echt twee kanten de één vind het te gek...de ander niet. We shall see :)

Rust hoekje pleit ik voor, maar dan meer omdat het nergens echt comfortabel is op shows. Dus ergens waar poefjes liggen, van die grote kussens. Rustig muziekje, wierookjes, waterpijp....klinkt goed. Als iedereen iets mee neemt is het reuze goed te doen toch? :)

Ik dacht dat de pup al iets meer richting er was, besteld was :) Dan is het nog even afwachten haha :)

Ik ben ineens een klap zenuwachtig voor januari. Zijn nu al druk bezig met de hengstigheid bijhouden van de mopjes zodat ze goed op tijd richting hengst kunnen gaan. Hoop op een stukje mazzel dit jaar dat beide meisjes meewerken

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:30

Haha nee joh weet alleen wie paps en mams worden en dat ik naar Deutschland moet om t beessie op te halen.

En waterpijp vind ik een goed plan, doen we dan ook van dat arabische gejengel op de achtergrond?? :P
Dat dekken komt wel goed joh.

Ik ga voeren ciao!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:37

Rusthoekje... Zoiets als Jaleesa beschrijft hebben ze soms op de vip, met waterpijp en alles haha!
Maar de stal van Nour voldoet ook altijd prima hihi! :D

Boeken waren idd mega saai... En die zijn toch over het algemeen beter dan de film, dus neu hoef die film niet te zien.
Gooise vrouwen lijkt me dan weer wel leuk. Hoorde ook dat ie leuk was?

Esme, idd wat Jaleesa zei bedacht ik me ook? Maar is denk ik geen officiële rit? Weet je hoeveel km?
Super fijn dat je nu wel een doel hebt waar je naartoe kunt werken, dat is toch het plezier vooraf he? ;)
Andere kant is wel z'n leeftijd maar volgens mij hou je dat prima in de smiezen toch? Vegas is denk ik ook van 2011, net als Zaar en Nour?
Je mag pas bij officiële ENDwedstrijden starten met 4, maar wellicht is dat ook al vanaf t jaar dat ie 4 wordt, dat weet ik eigenlijk niet? (END ruiters hier help?)
Met Nour, al zou ik een hengst mogen starten in de Endurance, wacht ik in ieder geval nog een jaartje. Vind 20-25 km echt veel te belastend voor zon gup.
We gaan eerst maar eens starten in de pleasure, misschien horsemanship, showmanship at halter en trail ih.
En dan mag Tie wel lekker km's gaan maken! Heel veel zin in. Weet niet of jullie het al op FB hadden gelezen maar sluit me aan bij het ASE Team, gezellig en fijner dan alleen! Moet zeggen dat ik echt veel support krijg, niet alleen van t team maar vanuit die ENDwereld die me tips geven of me op sleeptouw willen nemen. Echt super tof! Western wereld is relaxed maar blijkbaar de Endurance wereld ook! *\o/*

Iloon lekker aan t studeren! +:)+ Wist niet dat je psychologie studeerde, leuk! Waar ergens? Heb ik in een ver grijs verleden ook nog gestudeerd. Word oud... :x

Trailer staat al klaar, vandaag hopelijk een redelijk droog ritje maken en anders warm in de bak. En dan morgen naar m'n grote vriend. Heel benieuwd...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:41

Hoe gaat het met Nour op strafkamp?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:49

Heb deze week minimaal contact gehad, alleen om af te spreken morgen dus dan zal ik het wel horen.

Eerste week is ie meteen naar de TA geweest (hadden we al afgesproken omdat ik week ervoor merkte dat ie soms bit vastpakte en scherp randje voelde). Was ook echt nodig blijkbaar, niet alleen scherpe kiezen én voortand, maar ook doppen. Hij was een half jaar terug al geweest maar toen zeiden ze me idd al bij die jonge dieren elk half jaar te doen totdat ze uitgewisseld zijn en dan gewoon elk jaar.
Maar goed, ze heeft toen pas donderdag kunnen rijden. Apekop ff, ze heeft hard om m gelachen. Toen ie doorhad dat ook daar gewoon gereden werd pakte ie t prima op. Ze heeft m gevoeld en gaat nu aan de gang. Dus ja ben erg benieuwd.

Whoop whoop! Wat leuk dat jullie zo vroeg beginnen. Komt goed maar idd snap dat t spannende tijd, zeker gezien vorig jaar.
Ben nu al wel van alles ook aan t regelen. Voorpret van t dekken hihi! Zowiezo voor de merrie eigenaren maar ook voor mijn eigen meidjes: heb afgesproken juli Arjen en Fadi in 2017! voor Yazahra.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:56

2017...das nog een eind weg :)
Ben benieuwd hoe het gaat met je kerel, of hij als volleerde zoeterd terug komt :)

Volgende maand is voor ons de eerste en Priska zal waarschijnlijk een maandje later gaan, zoals we eerst in de planning hadden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:07

Haha, ja je kunt er maar vroeg bij zijn. :=
Nee hoor, wilde gewoon weten of ik die dekking nog kon bewaren, ff checken hihi! ;)

Spannend Lisa! Fingers crossed! +:)+
Zijn ze al mooi regelmatig?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:52

Niet heel vrouwelijk nederland! :P

Achteraf heb ik van het halve seizoen ook weinig meegekregen...was et wel maar was er niet geloof ik.

Gewoon allemaal gezellig bij de stand komen zitten :D misschien ook nog goede klantentrekker :')

Wat gaaf yildiz, altijd leuk om mee bezig te zijn :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:26

Ik weet ook de officiele leeftijd regels niet vd endurance. Maar vind 4jr en 20-25km op 9kmu ook zelfs nog veel te veel. Maarjaa dat ben ik :Y)

Leukkk zeg al die dek planningen! Ben erg benieuwd naar alle fabricaties!

Ik ben eeindelijk door me tentamens heen, nu verder aan me afstudeeropdracht maar dat is vooral vanuit thuis werken. Dus weer pony tijd! Dadelijk meneer maar eens onder een laag modder en dreadlocks vandaan halen en stukie samen fietsen. Mits het beetje weer blijft..
Duim ook mee voor jou yil, dat je ff rondje kan doen! Ookal heb jij ook zo n luxe binnenbak :oo

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:59

Jaleesa en Yildiz, het is totaal 20km met een tussen pauze na 10km, als ik al daadwerkelijk mee ga doen dan hebben we afgesproken dat ik ook op elk moment mag stoppen. We hebben ongeveer 5 uur de tijd voor de rit en het word voornamelijk stappen omdat er nog een jonkie mee doet en shamal en de fjord ook nog even flink op top conditie komen. Het is idd geen officiële rit gewoon een goed doel sponsoren en een hoog plezier hebben met je paard gehalte dus wat dat betreft zal het allemaal wel mee vallen, Vegas is indd van 2011 en loopt dan tegen de 4 jaar aan. Voor die tijd gaan we ons standaard rondje al meerdere keren rijden, dat is het rondje wijngaarden is ongeveer 8-10km Met echt alleen slowmotion stappen :p doen we daar 5 kwartier over. Dus ons streven is de 20km in 3-3,5 uur rijden met 1 of meerdere pauzes. Maar ik zie tegen die tijd wel of we daadwerkelijk mee doen. Vegas staat voorop, maar het is gewoon een heel leuk doel om naartoe te werken op het gemakkie. Januari staat in het teken om het stuur, rem en gas erop te zetten en vanaf februari gaan we kilometers maken buiten. Gewoon rechte lijnen. 1x per week ongeveer. En dan 1 x thuis oefenen en dan is het wel genoeg. Vanaf maart zien we wel hoever we komen. Hij krijgt voldoende rust en dus vrije dagen. Word gelongeerd 15 min en dat 2 x in de week. En krijgt elke dag speeltijd met vriendjes! :D

Over de movies praat ik niet mee, gooische vrouwen trekt me niet genoeg voor de bios. 50 tinten lijkt me wel leuk! Mja thuis kunnen we ze ook kijken hahaha! Maar even afwachten :D

Ik heb toch wel erg veel respect voor sommige mensen hier die ondanks alle tegenslagen toch door gaan. Ik vind hierin zelf veel terug in van mezelf maar ik weet hoe moeilijk ik het vind om door te gaan. Dus ook dat is een strijd opzich.