Oh wat een weer ineens hoop dat het hier nog ff uitblijft zo de zadelmaker hier voor zadels te passen, hoop dat ik een goedpassend springzadel kan vinden
Set_Elkol
Geplaatst: 25-04-14 18:24
knappe Door
Luiwammeses Mish en Djuun leuk zo oefenen met Mish
Haha Letizia hier is het weer ook al zo wisselvallig!
Hier een nieuwe dingetje! Poging tot buitenrit met handpaard, wilde net zo'n lang als het goed bleef gaan, en stoppen als het teveel werd voor Set of Blue. Sowieso niet al te ver.
Ging heel braaf, zonder zadel met Blue aan de longeerlijn ernaast. Denk dat we heen en terug samen bij elkaar maar 1,5 km zijn gegaan maar was een goede oefening Blue snapte nog niet helemaal waar ze moest lopen en waarom maar dat ging steeds beter. Set was heel braaf maar wilde op de terugweg weer wat te hard dus af en toe zat ik in de knoop met teugels en lijnen Maar voor herhaling vatbaar dus. Blue was ook erg knap van bovenaf en Set was ook leuk om weer eens zo terug te zien!
Nou we zaten af en toe in de knoop en Blue schrok soms en liep dan te ver naar voren maar ik kon het goed aan Superleuk Leuk vooruitzicht de komende zomermaanden.
Leuk zeg Kat! Misschien kan je de volgende keer een leadrope gebruiken? Dan heb je wel ruimte, maar niet zo ontzettend veel touw in je hand
Set_Elkol
Geplaatst: 25-04-14 18:38
Ja die moet ik nog even kopen Neem gelijk 2 touwhalsters erbij dan.
MirandaMalik
Geplaatst: 25-04-14 18:56
Nou Kat, ik doe het je niet na! Hier als ze hun bui hebben (of gewoon ergens van schrikken) krijg ik ze aan de hand niet eens normaal mee, rent de ene de ene kant op en de andere de andere...daar hou je hele lange armen van over.
Lekker he dat weer, hier was het heel rustig terwijl ze heel anders voorspeld hadden.
Geisha is weer lek geprikt, ben benieuwd of ze wat vinden.
Goed hoor, die paarden die kunnen doodliggen!
Mish was lekker ontspannen! In de zomer zal dat nog wel vaker zo zijn, als het lekker warm is! En mooie omgeving!
Letiz dus ook lekker op rit geweest, heerlijk he het weer!
En Joyce, heb je een zadel kunnen vinden?
Fuego krijgt al magnesium, maar die was niet stresserig, wel eigenwijs maar daar hebben ze geen supplement voor. Fuego heeft vandaag met mij buiten gereden, eerst de man ernaast, dat vindt ie allemaal best, toen zonder en ging ie proberen te staken en achterwaarts, toen heeft hij gelijk maar een heel stuk achterwaarts gelopen, daar vond hij toen niet zoveel meer aan..toen de man een stukje voorop en heb ik hem ingehaald en zijn we het laatste stuk voorop gelopen zonder problemen.
Wauw wat goed Miranda! Jullie komen er wel met buitenrijden
Letietz lekker buiten gereden en ja die buien, geloof dat ik op een gunstige plek woon haha valt elke x mee!
Kat super tof het is zo leuk om te rijden met handpaard.. Ik mis het echt op die manier heb ik Shief min of meer buitenrit-proof gekregen, lekker op pers en Shief mee aan de hand ergens nog wel fotos van
Joyce wat tof, lekker gaan springen! Hoop dat je een zadel vind!
Ik deed het met Setje Rijden op mijn bomproof bejaarde langzame IJslander, set ernaast. IJs was lager dus Set lag altijd gezellig met haar hoofd in mijn schoot!
Heb net voor de dames 2 touwhalsters en een leadrope besteld! (horse beads)
MirandaMalik
Geplaatst: 25-04-14 19:14
Fuego was ook buitenritproof toen hij met de tinker mee kon. Maar alleen wilde ie dus niet. Maar nu kijken hoe het de volgende keer weer gaat, het blijft afwachten, het is een echte merrie.
oh trouwens dames ik weet niet of ik wel naar Houten kom, heb die dag (18 mei) wss al iets.
YildizArabs
Geplaatst: 25-04-14 19:30
Oooooh.... Wat gaan jullie weer hard! Moet zo echt ff bijlezen hoor en reageren!
Ff egopost want ben zo trots ! Vandaag heeft Nour z'n eerste ijzertjes gekregen! Heb n nieuwe smid (m'n ouwe kwam niet meer vanwege de te lange reistijd) en die was erg tevreden over z'n beenwerk én z'n karakter! Super braaf! Fijne zon Coole vent (Nour vond t best spannend maar zoals de smid zei: dit is n paard dat voor je door t vuur gaat!). Super leuk te horen natuurlijk! Nog ff paar rondjes buitenbak onder t zadel gedaan en direct ernaast werd met n kraan de mesthoop geleegd en natuurlijk was ie wel kijkerig (net als op de merrie die stond te knipperen aan t hek ik de wei ernaast ), maar bleef, op wat geheu na, mooi bij mij. Mooiste compliment van stalgenootje die aan kwam rijden die dacht wauw wat gaan die lekker (en ons op afstand verwarde met n gevorderde dressuurruiter op stal)! Hij is net ruitermak! Mag ik dan ff glimmen?
Oh en Mariska Musch (onze "huisfotograaf") gaat mee naar de Tulip en naar Houten! Leuk leuk!
Goed zeg die Nour! Je wordt nu al aangezien voor een gevordere topcombinatie!
YildizArabs
Geplaatst: 25-04-14 20:13
MirandaFuego schreef:
Goed zeg die Nour! Je wordt nu al aangezien voor een gevordere topcombinatie!
Dressuur ja.... Maar soi " Amerikaanse dressuur" ik doe t ervoor, haha! Hij is echt mega stuwend vanuit achter, neusje erbij en klaar. Nu nog terugrijden naar n relaxte jog en losse teugel... Maar goed... Daarmee wachten we nog mooi totdat meneer half jaartje verder is en bij Krista staat. We hebben de tijd.
MirandaMalik
Geplaatst: 25-04-14 20:29
Fuego moet ik juist uit de relaxte jog zien te houden, die is mega relaxed en loopt heel makkelijk en soepel laag, een heel ander paard dan mijn vorige, die rende zo hard mogelijk rond met het bit tussen zijn kiezen. Bij elk paard is het weer anders, gewoon kijken hoe het gaat!
YildizArabs
Geplaatst: 25-04-14 20:38
Herkenbaar! Tie (Yentl) heeft ook zo'n mega easy jog, kan mega lopen los maar no way onder t zadel. Had ook veel moeite om goed onder de man te galopperen. Heeft Fuego dat ook of gaat ie met beide fijn en soepel?
Nour kan aan de longe heel mooi joggen maar onder de man nog niet. Maar dat geeft niet, hij is nog zo jong en vind nu die paar uurtjes per maand onder de man belangrijker dat hij zich vooral mentaal ontwikkeld. In hand is wel meer aandacht voor t fysieke en dan ook nog met mate.
Nee Fuego heeft ook heel lang moeite gehad met de galop terwijl hij idd los heel gemakkelijk galoppeert, aanspringt en wissels maakt..onder het zadel van die stomme sprongetjes en moeilijk ontspannen..maar dat gaat gelukkig wel beter nu, want ik kreeg er mega rugpijn van.
Ja, ik heb met Fuego ook heeel rustig aan gedaan, hij is nu twaalf en het begint allemaal een beetje wat te worden!
@miranda we zijn er inmiddels wel uit welk zadel we willen maar waarschijnlijk wordt het toch een nieuwe, ik denk dat dit mijn hoofdzadel wordt en mijn dressuurzadel puur voor het oog op concours ga gebruiken. Het zadel lag top en zat ook heerlijk. Het nadeel was dat ze voor een 2e handje veel te veel vroeg en het erg beschadigd was. Mijn man had zijn broer al gebeld die zit hele dagen op paard en die zij dus ook al kunt dan beter nog een nieuwe kopen, ik wel ff veel geld maar wel beter voor je paard en dan ben ik om haha Heerlijk buiten kunnen rijden, misschien kom je zo wel iedere keer stapje verder @Katja gaaf welke kleur? @Yildiz fijn al die complimenten toch, en nog nieuwe schoenen wat wil je nog meer
Galop is Asal haar sterkste kan zij heeft weer moeite met stap en soms ook draf
idsie
Geplaatst: 26-04-14 09:18
En ik had me gisteren een rotdag. .. hele erge ruzie gehad op stal om de meest onzinnige piepppppreden. Ze gingen dreigen met dat ik dan maar weg moest met paard. Ik was er helemaal klaar mee, heb oke gezegd. Stal herenbrink gecontact en werd 5 uur later opgehaald, paard ingeladen spullen mee en hopla, frisse start en we gaan nu eindelijk zonder stress genieten van het paard.
Katja, wat fijn dat het goed ging! Zo heerlijk om met je 2 ponybeesten op pad kan. De ijsco die ik vorig jaar ingereden heb deed het zo braaf, dat ik toen Harry ook maar als handpaard naast hem heb meegenomen. (Harry kende het al naast mijn oude pony). Haha, geweldig met 2 5 jarige pubertjes op pad. Veel lol gehad. Ooit Harry en Jim ook Wat voor kleur halsters ga je nemen?
Yildiz, heerlijk die complimenten. En dan ook nog nieuwe schoentjes! Zo'n ego post is dan helemaal niet erg hoor
Idsie, jeetje wel even heftig dan zeker? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar had je al langer 'problemen' op stal? Hopelijk bevalt je nieuwe stal en kun je weer veel plezier gaan maken.
Ik heb gister de barefoot Cheyenne uitgeprobeerd op de ijsco van mn moeder. Nou ik vond het echt heerlijk! Ik kan dit zadel voor een mooi bedrag compleet overnemen. (Is het zadel wat ik laatst op de foto op Jim had) Tevens heb ik nu ook contact met iemand met een bruine barefoot London, het model dat ik al heeeel lang op het oog heb en niet veel voorkomt.. Dikke twijfel wat ik nou moet doen. Voorlopig heb ik 'm nog niet nodig, maar het is wel een kansje die ik moet pakken. Ai, en ik heb net veel geld uitgegeven aan het tuig van Harry omdat ik dacht dat ik voorlopig toch geen zadel hoef te kopen haha. Volgende maand ben ik jarig..
Smart
Geplaatst: 26-04-14 10:49
Zo, ik heb na deze week een paar uurtjes uitgeslapen, mijn Koningsdag start wat later... Ik was echt op na al die gebroken nachten deze week..
Met Silver gaat het goed.. Wond lijkt goed te genezen en hij loopt niet kreupel, speelt weer en zit super in zijn velletje. Gisteravond al een aardige wandeling gemaakt, daar was hij echt aan toe... Al bij al lijkt het allemaal met een sisser af te lopen...
Gebroken nachten waren iets minder... Hij kon niet op stal i.v.m. dik been, niet in de paddock of de bak i.v.m. zand en moest dus op de wei.. Ze waren alleen nog niet volledig opgebouwd en na een dag bleef hij maar liggen, geen mest meer en dronk te weinig.. Nu drinkt hij extra geloof ik en plast en mest goed, zijn enorme buik is weer weg... Wat is het toch lastig als je poown zoiets heeft..