Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 05:34

amyz schreef:
Dat kan wel kloppen ja :D Heb even in je profiel gespiekt maar Nour is prachtig!

Ik zou er ooit nog wel een Braziliaan of Amerikaan bij willen hebben maar dan puur voor de show, dat zijn niet echt gebruikspaarden.. Niet dat t niet kan, maar t staat gewoon niet zo. Oa Russen zijn daar een stuk gaver voor :D
Oh dat is leuk inderdaad om in hand te starten! Kunnen we allebei ook een beetje sfeer proeven etc :j Umoyax zn carrière wordt druk aan gebouwd, t moet toch een knappe dekhengst worden.. Maar volgende maand gaat ie ook lekker het gras op hoor, trainen voor show kunnen we ook best op gras. Groot worden en paard zijn, ik poets die lange haren er wel af :+

Oh wat leuk jij dus ook spannend weekend! :D

Ps dat van Braziliaan of Amerikaan is niet waar hoor, (zijn ook zowel goede showpaarden als nette rijpaarden), een goed vb dakaree van Talitha zal je wel ook op het forum gezien hebben, vele ali jamaal kids, zijn in brazilië, amerika, versace, nu ook veel marwans, gazals, .... goede show en rijpaarden! In de states moet je in het jaar dat ze 3 worden gaan kiezen wat je wil, als je dan je hengst in de sport enzo uitbrengt heb je ook nog funds waarmee je meer kan verdienen, dus gaan vele mensen hun showarabsjes ook in de sport uitbrengen hoor!!! Hier zien de mensen nog echt te grote verschillen in lauter enkel show or rijpaard! Die wereld houden ze echt apart, wat jammer is, ze zouden die wereld moeten combineren, dit zou het ras enkel den goede komen!
Of je rus kruisen met zo een braziliaanse of amerikaanse schoonheid hey ;-) (droom)

Nancy en Yildiz, veel geluk op de show ik duim alvast! Ik zou Tie, der haar in strakke hengstenvlecht doen vr de pleasure en horsemanship, dan lijkt het van ver dat ze dotjes enzo heeft, valt minder op tss de quarters en lijkt strakker! Voor de reining lekker los hey!!

Leuk dat er meerdere arabs in de reining gaan meedoen en starten, ze groeien!!!
Ja Malu, Kalif is een heel wijs paard en jullie lopen samen heel knap, zo rustig en hij lekker vlak, spijtig dat jullie niet knn meedoen, ik hoop dat er snel verandering in komt!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 07:59

Thanks Glenn! Reining gaan we pas in juni starten hoor bij de DAWRA, hoef ik dr coupe ook niet aan te passen!

Ook helemaal eens met je opmerking over Braziliaans en Amerikaans! (heb Nour hoofdzakelijk gefokt voor onder m'n kont al voert ie wel veel Russisch bloed). En ja Dakaree <3 ben weg van haar! Tal heeft haar stal vol staan met chique show én gebruikspaarden hoofdzakelijk Braziliaans gefokt. Mooie showy paarden die kunnen bewegen maar ook n lekkere body hebben!
Ga je zondag naar de presentatie Glenn? Vind jammer dat ik t moet missen..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:06

Hallo nieuwelingen allemaal! :wave:

Malu, ik had al in je topic gereageerd gehad en blijf erbij dat ik jullie een mooie combi vind!

Ploempje heeft wawa's hihi Leuk om te zien, maar verder vind ik ze echt te inimini :+

Nancy en Yildiz, ik wens jullie enorm veel succes dit weekend. Of nou eigenlijk Cyann en Yildiz hihi
Jij mag volgende week nancy! ;) Ik kom wel even kijken in wanroij, dat is maar een half uurtje rijden voor mij. Dus lekker dichtbij!
Mijn paard staat er 10 min. vandaan. :D

Ik heb van het weekend ook mijn eerste wedstrijd! *\o/*
Tenminste als die drachtige shetter dan niet op zondag ineens gaat kegelen! }>
Dus heb me show hoofdstelletje alsvast in orde gemaakt hihi en heb er zin in!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:09

Leuk Bimmetje, heel veel succes van het weekend!

Oh ik heb zulke mooie romals besteld in amerika en mijn schoonzusje stuurde gisteravond een berichtje dat ze binnen zijn. Ze gaat ze nu naar NL sturen *\o/* :D

amyz

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:40

Oh wat een geweldig leuk hondje!

Malu had je topic al eens gezien ziet er zo gaaf uit! Zonde idd van het vervoer maar jeetje 200 euro is wel heel erg veel..

Bedoelde ook niet dat het sowieso niks is ohz hoor :) Staat hier ook een Rus waar geen zadel op komt das gewoon op en top showpoppetje :D Bedoel meer dat daar vaker paarden tussen zitten die mooier zijn zonder zadel en zo eentje zou ik er wel willen :D Kruisen met een Rus, hmm, nee dan ga ik toch voor een volle.. Had een hele gave gezien in brazilië, kan via mn tel de link niet plaatsen maar dat was echt zo'n showpaard, niet iel maar wat slanker, zooooo gaaf.. nu de loterij nog winnen :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:59

_Malu_ schreef:

Oh ik heb zulke mooie romals besteld in amerika en mijn schoonzusje stuurde gisteravond een berichtje dat ze binnen zijn. Ze gaat ze nu naar NL sturen *\o/* :D

leuk romals met zilver?? ja gave stuks voor een western arab hey!

Ja shameless wou ik ook voor de sport, maar wou wat meer luxe, papa is half amerikaans en half braziliaans en qatar ernog door! Dus dat gemend met een pools russische merrie!
Ja als ik de lotto win, dan geef ik alles tot ik men droompaard heb, ze wint bijna alle shows of draait top 5 op titel shows enzo, met versace lijnen en zwart (groot (ideaal want ben niet klein, giga extreem hoofd) maar gangen en body showy attitude en looks voor de sport dus ! En als ik er als number one fan ben dan wint ze toch telkens, maar dan mag ik de giga pot winnen , ze is niet te koop en als de eigenares zelfs tegen sheiks neen zegt! Maar ben altijd blij als ik der is mag zien aaien of knuffelen!

Ja Yildiz normaal ga ik gaan dacht dan iedereen eens te zien, ja dakaree is gewelidig kende haar al volop van in de us western en als ik dan wist dat ze naar europa kwam maar niet wie en dan een week nadien tal vertelde dat ze haar kocht, ja dan wou ik ze eens in real zien, en ze is op al die jaren nog knapper geworden!

Veel succes voor de showers aanstaande!!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:44

mijn show hoofdstel past niet! Snik snik.... Baal er dus echt stevig van, want vond m zo mooi. Was er helemaal weg van. Maak ik m kleiner met gaatjes, moet ik m zo kleine maken dat de frontriem inde knoop met haar oren komt en oppropt zeg maar. Gaat dus helemaal bol staan. Echt zoooo zonde! Dus heb m maar weer te koop staan. Snik snik.....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:49

Ja die kleine hoofdjes is niet zo makkelijk om het te laten staan hey! hIER DIE SHOwhoofstellen zo groot dat de gespen over de mooie kralen komen te staan, zou die moeten laten inkorten maar heb dan iets als ik die dan ooit zou willen verkopen knn ze niet voor elk paard op de markt!

Hopelijk vind je dan iets dat beter op je paardje gaat staan!!

grtjs Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:55

ja echt ze heeft zo'n klein koppie, dat het erg moeilijk is iets te goeds te vinden voor haar. Heb wel een hoofdstel voor haar hoor, maar niet zo een die ik zo heel gaaf vind. Maar goed, we zoeken maar weer rustig verder. ;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:57

Wetsernfriek schreef:
_Malu_ schreef:

leuk romals met zilver?? ja gave stuks voor een western arab hey!

\

Ja er zitten zilveren ferrules aan en zijn ook nog weighted! Ben echt super benieuwd. Zal wel foto's maken als ze binnen zijn.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:06

iK HEB ER van sstack op mijn website de foto's van men ruin Princépé Sublimo, zeker foto's posten!

mvg Glenn

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:18

Dat ziet er superchic uit, Glenn! Mooi dier ook. Die van mij zijn wel een tikje donkerder, maar passen als het goed is wel precies bij de kleur van mijn hoofdstel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:31

Bimmetje schreef:
mijn show hoofdstel past niet! Snik snik.... Baal er dus echt stevig van, want vond m zo mooi. Was er helemaal weg van. Maak ik m kleiner met gaatjes, moet ik m zo kleine maken dat de frontriem inde knoop met haar oren komt en oppropt zeg maar. Gaat dus helemaal bol staan. Echt zoooo zonde! Dus heb m maar weer te koop staan. Snik snik.....

Dat is idd balen, kan je hem niet laten vermaken?? Ik heb mijn laatst gekochte showhoofdstel aan Anneke Sas mee gegeven, die gaat nu e.e.a. inkorten.

Maaruh...plaats ff een link hier waar het hoofdstel te koop staat, je weet het maar nooit.

Oh en welkom malu! Vroeg me al af waarom je je hier nog niet gemeld had met je prachtige paard :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 07:27

Bimmetje was dat het hoofdstel op FB? Die is echt super mooi met een V brow!!
Zou idd kijken of je m nog kunt vermaken?
Enne... Laat die Wilma van je es opschieten! Wat zijn dat voor streken?! ;) Ze houdt n wel lekker spannend zo! Je komt toch nog wel langs als beeb er eenmaal is? Hoop dat je Nour nog kunt zien want die heeft over een week een vakantie geboekt naar t groene gras!

Malu ben benieuwd?!! Graag Pics!!

PS. Gisteren samen met Stalgenootje die Tie dr manen gaat doen (ik ben niet zo handig) toch maar besloten voor de Arabcoupe te gaan. Wordt wel n hengstenvlecht tot halverwege de hals en de rest los en met wat haarlak vallen de manen dan precies over t gat. Leuk dat tutten, ga morgen helemaal los, haha! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:52

hahaha lekker tutten dus!
En ja als beeb er is, kom ik zeker! Weet ook niet wat ze me allemaal aan doet nu hihi

Ja hoofdstel is die op fb staat ja. Ik vind het enorm zonde om het zo te laten vermaken, dus ik probeer het eerst te verkopen en krijg ik er niet voor wat ik ervoor wil, dan kan alsnog kijken wat ik ermee doe.
Maar hij is idd erg gaaf!
Hier de link:
http://www.bokt.nl/markt/ad/36058/weste ... -frontriem

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:47

Oh jammer van dat hoofdstel Bimmetje! hij is echt heel mooi. Ik kan je er helaas niet vanaf helpen, heb Kalief zijn garderobe deze maand al vernieuwd...was ook wel een beetje tijd na 4 jaar :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:00

Wat een schitterend hoofdstel! Past wel geweldig bij mn zadel haha. Maar ja, Umoyax heeft ook een klein koppie en bovendien kost ie me de komende tijd effe genoeg aan shows en bijbehorende spullen :+ Plus dat ik er dan wel weer erg vroeg bij zou zijn met zn spullen :')

Maar goed, zo'n mooi hoofdstel vindt vast gauw een goed baasje :D

Oh heerlijk tutten dus :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:15

Oh ik heb nada alvast gewassen vandaa. Staart in de vlecht voor krullen hihi
Hengstenvlecht gemaakt, maar door de anti-klit viel die gelijk weer uit. Dus maar weer uitgehaald.
Ze is nu weer helemaal bling bling. Morgen nog een keertje sokken wassen en klaar voor de wedstrijd! :D

Ow Amyz, ik ken dat. Het kost allemaal even teveel. Heb ik ook hoor. Als je alles in een keer moet aanschaffen, kost het een fortuin!
Dus ik doen meestal elke maand iets. Hoef voorlopig toch nog geen officiele wedstrijden te rijden. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:41

yildiz schreef:
Bimmetje was dat het hoofdstel op FB? Die is echt super mooi met een V brow!!
Zou idd kijken of je m nog kunt vermaken?
Enne... Laat die Wilma van je es opschieten! Wat zijn dat voor streken?! ;) Ze houdt n wel lekker spannend zo! Je komt toch nog wel langs als beeb er eenmaal is? Hoop dat je Nour nog kunt zien want die heeft over een week een vakantie geboekt naar t groene gras!

Malu ben benieuwd?!! Graag Pics!!

PS. Gisteren samen met Stalgenootje die Tie dr manen gaat doen (ik ben niet zo handig) toch maar besloten voor de Arabcoupe te gaan. Wordt wel n hengstenvlecht tot halverwege de hals en de rest los en met wat haarlak vallen de manen dan precies over t gat. Leuk dat tutten, ga morgen helemaal los, haha! :D

Ja dat is wel knap, als je niet een stuk wilt wegscheren! haarlak en gel boven aan de manentop helpt altijd doen ze bij de showpaarden ook ;-)!

Heel mooie hoofdstel, en kan je dan niets laten inkorten? of korter riempje van een goedkoper hoofdstel aan de bovenkant zetten waardoor het kleiner gaat worden?

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:06

nee als ie vermaakt moet worden, moeten de bakstukken worden ingekort.
Denk er nog even over na. ;)

Vandaag mijn meisje al gewassen en staart vast gevlochten, voor een mooie krul! :D
Morgen nog een keer sokken wassen. Knippen van de de manen achter de oren, vond ze niet zo geweldig, dus ben halverwege gestopt met knippen. :+ Daar nog even iets op verzinnen om af te maken. :o
Had een mooie hengstenvlecht gemaakt, maar die was alweer gelijk uitgezakt, dus morgen nog een keer proberen, voor wat krul.
Ook nog een rood lint ergens vandaan halen en ook nog op een of andere manier in haar staart maken zondag, zodat niemand te dicht op haar bips rijd, of ze moeten een knal willen hebben als ze niet gezind is :P

Vandaag ging het rijden hartstikke goed. Horsemanship ging echt veel beter dan ik had verwacht haha *\o/*
Reining proef ging ook goed (met eenvoudige galopwissels dan) want de wissels beheerst ze nog niet. ;)
Pleasure ging ook lekker! *\o/*

Dus we zijn er klaar voor hoor! *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:49

Stoer Bimmetje!! Veel succes en volgende keer maar geen conditioner gebruiken als je vlechten wil maken, haha!!!
Gaan je spins goed? Hebben er nog steeds veel moeite mee, pfff... -O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:12

dank je yil! En ik zal er idd aan denken de volgende keer geen antiklit in de manen te gebruiken haha. Ja was ook stom van me, maar dacht dat het wel mee zou vallen, maar de manen waren nu echt te glad al.oops! :P ja spins gaan super! Dat kan ze echt goed en vind ze ook erg leuk. Ze is dol op trucjes, pleasure bijvoorbeeld vind ze echt niks aan en gaat zich erg snel vervelen en word dan ook echt vervelend. maar goed ook dat hoort erbij. ;) maar de spins gaan goed ja. Wissels zijn we eigenlijk ook nog maar echt net mee begonnen, dus we doen gewoon de eenvoudige galopwissel. Dat is al even moeilijk genoeg voor haar. Maar ze doet wel echt haar stinkende best en dat vind ik wel heel erg leuk aan haar. In het begin loopt ze echt altijd eerst te klote. Ze moet en zal eerst even overal op zeiken en moet dan eerst even een pakje rammel krijgen en dan loopt ze de sterren van de hemel. Maar goed er zijn ook mensen die van sm houden enzo he whahahaha :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:19

met vervelend in het begin, bedoel ik dan ook echt vervelend. Vandaar dat ik ook een rood lintje in de staart doe met het losrijden. Want ze moet altijd even door haar bitchie moment heen en daarna loopt ze als een tierelier! En zou dat lintje er ook uit kunnen want dan is bitchie weg en dan is mijn harde werker er. Hihi ja het blijft er 1tje met karakter, maar vind dat ook niet erg. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:31

Leuk hè merries?! :D
Gaaf dat t zo goed gaat! Ik heb nog steeds m'n twijfels bij de reining. We gaan er voor, zeker, maar pleasure is echt zo haar ding! Dat voel je gewoon en dat zie je trouwens ook! De reining heeft me trouwens wel geholpen de lope beter te krijgen dus voorlopig gaan we er gewoon voor.
Heel veel toi toi toi zondag enne... Filmen hè? *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:42

haha ja idd echte merrie gedrag idd. :P ja maar goed, elk paard heeft zo zijn ding en nada loopt in de reining echt zo lekker! Ik merk ook aan haar dat ze dat ook echt het leukste vind. Zo voel jij dat Tie pleasure zo leuk vind. Dus ja je luisterd toch naar je paardje he? Je moet er samen lol in hebben, maar ik vind de pleasure en horsemanship wel heel goed voor een goede basis, dus vind dat ze dat ook gewoon moet doen hihi. Bedoel dat niet negatief ofzo he, begrijp me niet verkeerd, maar dit vraagt veel controle in de overgangen en tact en regelmaat, dus een goede basis. ;) en filmen?? Ik ben blij als ik kan gaan vanwege hoogdrachtige shetter en als ik kan gaan word er een heus fotoreportage gemaakt! Dus foto's komen er sowieso :D en jij moest toch ook rijden dit weekend? Ook jij heel veel toi toi toi! We gaan ervoor!