[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:29

Ja ik mag wel van arts veranderen volgens mij.. Ik ben het ook spuugzat en dat zorgt er dan weer voor dat ik niet aandring of weer ermee heen ga. Maar moet maar weer eens een poging wagen want ik word hier ook maar chagrijnig van zo.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:29

Dat leek ons ook Amy, heb der nu al zin in. Ben al zo lang niet naar de bios geweest :o

Tien wat is cava??

Volgens mijn vriend doe ik ook snurken, maar van hem word ik 's nachts gewoon wakker!! Echt niet normaal hele oerwouden zaagt ie af en toe om.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:30

volgens vriendje hier niet alleen snurken maar ook stoppen met ademen, onregelmatig ademen, oppervlakkig ademen. Vriendje snurkt niet en ligt netjes stil, ik snurk, pak dekens af en pik het hele bed in.

En Cava is een mousserende witte wijn :D bubbelsss

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:33

Hahaha Jaleesa :')

Cava, kent men dat niet in NL?? Lijkt op champagne, maar niet zo duur :+ Soort Spaanse schuimwijn :-) Lekker hoor, heb nog 6 flessen staan dus als je eens in de buurt bent ;-)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:34

Katja, als je verkeerd ademt is het dus echt wel slaapapneu, moet je niet mee blijven rondlopen!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:34

Oooeeeeh lekker, de caav hier is mijn vest aant beknagen. Idioot dier :+

Kat gewoon lekker naar een andere HA gaan, haha ik heb een wiebelkont in bed. Dus dan zijn we lekker met zijn allen een beetje raar :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:35

Ja ik ga sowieso maar weer eens heen en als ie weer ontwijkend doet zoek ik een ander.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:36

En hem een dikke "phuh!" in zijn gezicht zeggen!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:39

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:43

set_elkol schreef:
slaapapneu heb ik misschien ook maar dokter neemt me niet serieus want dat 'hebben alleen dikke mannen van 40+' _-:(

die vent neemt me sowieso niet serieus, ik ga het nog 1x proberen en anders zoek ik wel een nieuwe. Heb nu al jaren vermoeidheidsklachten, darmklachten en ik word er echt gek van. Wordt gewoon moe wakker en ga moe naar bed. Ik krijg langzaamaan echt aversie voor de huisarts.

Dan zou ik een andere huisarts nemen die je naar een goede door stuurt. Mijn schoonbroer heeft het en is zeker geen 40 .
Bij hem ondekte ze het toen hij achter het stuur in slaap viel en over de kop ging met de auto. Ik wil er enkel mee zeggen. Ga er niet mee lopen, je brengt je zelf en ook anderen in gevaar als je deelneemt aan het verkeer. Je krijgt een op maat gemaakte apperaat. Waardoor je ademt en daardoor rust je beter uit.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:45

Ja ik heb wel gehoord over de zuurstofapparaten die je dan gebruikt. Ik wil wel graag een keer een nacht ter observatie.
Ik zal er nog eens heen gaan en het aankaarten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:50

Eens met Vic! Laat het onderzoeken, want je doet jezelf echt tekort. Je komt hierdoor namelijk niet goed in je diepe slaap en dat heeft n mens (en dier) nu eenmaal nodig om te functioneren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:51

Ik weet natuurlijk nooit zeker of ik apneu heb maar ik weet wel zeker dat ik moe wakker wordt en altijd en eeuwig moe en energieloos ben. Jullie zijn wel lief!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:53

Jeetje er zijn meer mensen met een vervelende huisarts dus! Sterkte ermee en ik hoop dat het indd gecheckt kan worden want het lijkt me heel vervelend. Ik kan er niet over meepraten maar toch :D

Fijn dat het beter gaat Tieneke! Top!

Ik heb ook een leuk nieuwtje, ik heb m'n eerste echte doel met Vegas vastgesteld vanavond 21 maart gaan in met 3 stalgenootjes (waaronder m'n leaser met shamal) een sponsorrit maken in een prachtig natuurgebied voor een goed doel! Dit lijkt me het meest ultieme idee wat ik kan behalen met hem, maar we moeten wel flink aan de slag om hem voor die tijd goed genoeg bereden te krijgen. Nu staat hij voorop dus we hebben wel afgesproken dat ik last minute nog af kan zeggen met hem indien hij er niet klaar voor is, maar het lijkt me geweldig om daar naartoe te werken! 2e doel is de premiekeuring in mei. En daarna zien we het wel wat er volgt gaan jullie duimen voor me dat ik het red met hem? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:07

set_elkol schreef:
Ik weet natuurlijk nooit zeker of ik apneu heb maar ik weet wel zeker dat ik moe wakker wordt en altijd en eeuwig moe en energieloos ben. Jullie zijn wel lief!

Een goede dokter zal het kunnen uitsluiten.
Ik ben een aantal jaren geleden ziek geworden. Kreeg het aan mijn hart. Althans dat dacht ik. Had maanden hartkloppingen. Viel steeds weg. Was zo moe, sliep veel. Bleek na aantal jaren uitpluizen dat er bij mij een knop omgegaan is. Ik ben om alles heel paniekerig, heel snel emotioneel, vertrouw niemand. ik was en ben altijd heel snel moe. Kan niet alleen :Naar de winkel ,Over straat. (straatvrees). Met vertrouwde personen lukt het wel. Alles bij elkaar heet heel mooi posttraumatische stres stoornis.
Laat ik hem nu in de ergste vorm hebben. En het maar niet kunnen acepteren. Had echt leuk werk. Had me vertrouwde route. En bam een terug val vorig jaar.

Ik voer iederendag een strijd. Aangezien Diesel ook gewoon uitgelaten moet worden. Boodschappen moeten gehaald worden. Wat voor anderen normaal is. Is voor mij echt grr

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:15

Ach wat vervelend Victoria ook voor jou, dat lijkt me echt ook heel moeilijk :(

Prachtig doel Esmé! Ik hoop ook in maart Set weer op te pakken maar dat is een heel ander verhaal :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:17

Ach jeetje wat naar Victoria! Heel veel sterkte gewenst deze Tijd. Het lijkt me heel moeilijk.

Oh leuk Katja! Hoop dat we het beide zullen halen haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:19

haha jaa ik denk dat het voor mij sowieso goedkomt :D Ilya is braaf, Setje is braaf, dus als ik wil zou ik het nu al op kunnen bouwen maar de winter staat alles toch altijd een beetje stil voor mij.

Voor jou wel een heel leuk doel :j

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:22

Daar heb je zeker een punt. De 27e komt m'n nieuwe zadel voor hem en dan ga ik vol aan de bak met hem haha :') nee grappie hij krijgt voldoende rust maar gaan wel opbouwen en kilometers maken!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:32

Wat voor zadel 'krijg' je?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:19

Jeetje Victoria wat heftig! Daar ga je dan wel heel knap mee om!

Leuk doel esme, hoe oud is hij nu? Mijn doel is van de zomer een duinrit, ben niet zo ambitieus :')

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 01:01

Super tieneke!
Maar wow victoria, dat is wel heftig zeg. Lijkt me onwijs moeilijk om daar zo goed mee om te gaan. Heel knap!
Hmms slaap apneu, dat wat jij zegt Katja dat klinkt me wel heel bekend.. niet willen opstaan van de vermoeidheid, overdag kan ik zo weer 5u achter elkaar slapen, snachts slaap ik slecht, om vervolgens in de ochtend heel diep in slaap te vallen. Zolang ik buiten bezig voel ik me top fit, maar zodra ik ga zitten (of nu periodes met leren voor tentamens) kan ik na elk uur weer een paar uur diep slapen. Vorig jaar zomer hele bloed getest maar kwam niks uit.

Oeh leuk Esme! Is dat de rit georganiseerd door Amanda? :D
Mijn doel is Raff klaar te krijgen zodat ik ergens in februari/maart voor het eerst erop kan zonder dat hij een kick geeft *D ookal zal dat vooral een fingers crossed momentje worden haha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:07

Vic: heel herkenbaar, toen ik in de puberteit zat had ik dat behoorlijk. Rare was alleen wel, ik was er van de ene op de andere dag klaar mee. Heb mezelf gedwongen dingen te gaan doen. Inmiddels is het ligt paranoïde gedrag er nog altijd maar wordt volgens de praters veroorzaakt door negatief zelfbeeld...In theorie zou dat dus ook nog ooit helemaal weg kunnen trekken.
:(:) <--- is voornamelijk wat ik wil zeggen. Neem je tijd en zorg dat je van je eigen leven geen kooi maakt.

En om nog 1 keer terug te komen op waar vegas' rabicano vandaan komt: moeder van Karat, Kaluga is een stekelharige zweetvos.

Slaapapneu, heb er geen dag in m'n leven last van gehad. Gedurende de hele dag slaat mijn hart weleens ene slag of wat over, om vervolgens twee keer zo vlug de boel in te halen. Slapen is dan ook voor Jeroen een hele opgave omdat ik dus aan het rollen en meppen ben, praten, zingen. Vroeger was slaapwandelen er ook nog bij, blij dat dat over is.

Jaleesa: nog gefeliciteerd! Hoe zit het met je rottie pup?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:46

Set ik ga kijken voor een freemax westernzadel bij de sale. Hun kunnen en gaan mij hierbij begeleiden.

Het is inderdaad de rit georganiseerd Door Amanda. Vegas is nu 3,5 ongeveer en we zijn rustig aan bezig met zien hoe het verloopt. Ik kijk heel goed naar hem eb stap er nu Max 1-2 x per week 15 min op. Vanaf eind januari gaan er dat uitbreiden.

Lisa thanks voor de duidelijke uitleg nogmaals! Ik ben er nu wel uit haha.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:01

Leuk!! Bij mij ging het idee ook door me hoofd, maar dat wordt beetje erg snel aangezien ik er nog niet opzit :=