[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:13

Misschien ook gevolg van de slof..

Och, alle begin is moeilijk toch :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:18

amyz schreef:
Misschien ook gevolg van de slof..

Och, alle begin is moeilijk toch :)

Nee hoor ;)
Die hangt ook los en.zit aan.de zijkant vast.
Deze neiging had hij al voordat ik met slof ging rijden.

Maar liever te diep en over de rug dan te lang en uitelkaar.
Dit soort dingen kan je uiteindelijk wel fixen :)

Maar stap.voor stap...ik ben al weer een heel eind...
Ik kwam van.ver :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:26

Ah dat wist ik natuurlijk niet. Je ziet het wel vaker dat ze door de slof wat te diep gaan lopen. Dat je er niet met je volle gewicht aan hangt twijfel ik niet aan hoor haha :D

Vind het altijd zo afhankelijk van het paard en natuurlijk waar je zit qua training. Bij de een is het makkelijker om het lijf bij elkaar te rijden en bij de ander om het neusje eruit te rijden. Net wat moeilijker is voor het paard zelf natuurlijk.

Maar goed, jij hebt m eraan voor jezelf en niet om m effe snel in de krul te krijgen, dus dat is al helemaal een ander verhaal natuurlijk :) Vind idd dat je echt ziet dat het steeds weer wat beter gaat! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:34

Dank je Amy :D

Maar dat is natuurlijk.mijn grootste valkuil.
Via de foto en.oa het zadel weet.ik precies wat.moet verbeteren..wordt geirriteerd als ik inderdaad dingen zie als.neusje er meer eruit etc...wil t perfect hebben...

Insructie zegt blij zijn met wat je.nu al weer doet.
Denk aan de positieve dingen.die wel goed zijn.

Die slof moet ik btw elke les losser houden..
We zijn aan het afbouwen haha :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:43

Ik ken het, ben ook zo'n perfectionist. Alleen mn paarden werken niet mee :') Ik bouw ze maar gewoon onderdeel voor onderdeel op. Nas heeft bijvoorbeeld natuurlijk best onderhals, maar die hele hals laat ik nu voor wat het is. Eerst de achterhand weer in de bespiering. Van daaruit kan ze namelijk wat meer gaan schakelen en dragen en dat komt de rugspieren weer ten goede. Zodra die weer een beetje op gang komen weet ik dat ze vanzelf al gaat zakken van voren.
En dan stap ik er eindelijk weer eens op en gaan we verder :+

Punt met haar is dat haar balans van zichzelf niet geweldig is. Achteraf had ik dat al laaaang kunnen weten, want ze heeft heel lang ook erg gehangen in de longeerlijn. Maar goed, daar sta je dan natuurlijk weer niet bij stil.
Umoyax is veel makkelijker wat dat betreft, die heeft een verschrikkelijk goede balans en de motor zit er al heel fijn in. Komt door al die galoptrainingen die hij zichzelf gegeven heeft denk ik :')

Maar de kunst is idd om blij te zijn met de kleine stapjes, anders raak je alleen maar gefrustreerd :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:50

8 mei komt m'n hoefsmid voor Doortje, dus dat wordt hard oefenen met voetjes geven de komende week :=

Afbeelding
Knap wordt ze <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:01

Wat een mooie, grote meid al Annika! Komt vast goed bij de hoefsmid!

Goed dat je aan het afbouwen bent met de slof Jes! Anders wordt de drempel steeds hoger om hem er uiteindelijk af te halen, zeker als Mootje hem eigenlijk niet nodig heeft :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:18

Dat vind.ik.een goede instelling Amy.
daarom pak ik het ook zo aan.
Stap voor stap..
Spanning moet.ik.niet nu opzoeken..
Maar wij moeten wel weerbaar worden...
Soms is spanning onvermijdelijk maar.hoe los je het op....

Nu merk ik wel dat ik het steeds beter kan laten afvloeien..

Stap verder zijn we echt al...nu met de galop weer bezig...die heb ik onder het zadel een tijd links laten liggen..

Eerst maar in stap en draf
Aan de longe heeft hij een hele mooie galop...oa het zadel ook.maar vinden we beide moeilijker.

Maar dik tevereden wat ik.met.deze.instructie al heb bereid aangezien het daarvoor niet grappig ging
We gaan gewoon op.deze voet verder.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:25

Dat he...dat oplossen. Ik heb zelf ook steeds meer spanning (misschien moet ik ook maar eens aan een kuurtje magnesium :') gaat nergens meer over soms) en ik merk dat het ook wel verschilt bij welk paard ik welke aanpak moet hanteren. Bij Umoyax moet ik gewoon eerlijk zijn, niks proberen te verbergen, dan doet hij zijn best om me te helpen. Al is ie wel een stuk rustiger weer nu de stress van Utrecht weg is.
Bij Nas kan ik beter doen alsof mn neus bloedt, die is veel minder sensibel wat dat betreft.

Maar blijft lastig hoor, ik ken het!

Maar in elk geval fijn dat jullie nu op de goede weg zijn, dat is al heel wat waard!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:30

Dat gespannen zijn.herken.ik en.niet alleen op t paard.

Laten we het zelfs zo stellen.ik voelde.me.normaal de fysio.zei dat me spieren.knetter hard waren.
Me nek spieren.leken.wel kabels....

Magnesium is wel een.idee eigelijk :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:36

Ik liep gisteren haast ziek van de stress door Hoorn, alleen maar omdat ik niet zeker wist of ik nou 10 uur 's ochtends of 10 uur 's avonds een afspraak had...
Ik riep het voor de gein maar als ik er zo over nadenk is het misschien geen gek idee _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:29

@jessia fotos zijn ook moeilijk vind ik, filmpje is veel mooier dan zie je ook de goede momenten, je moet ook niet altijd vooruit kijken maar idd ook naar waar je vandaan gekomen bent en daar mag je trots op zijn
@Ilona assie de alleskunner, ben er wel blij van hoor dat ze zo veelzijdig is
@Annika oefenen whaha succes, ze is wel super gaaf!
@katja ik krijg ze hier niet op ze zijn te groot.....
dan ma de link ff voor de geïnteresseerden
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202853283527611&set=ms.10202853283407608.10202853283487610.10202853283447609.10202853283527611.bps.a.10202609876082577&type=1&theater

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:10

@ Jessica, ik ga mee met de tips die er gegeven zijn, maar vind verder ook dat jullie het super doen samen hoor. Ik weet namelijk ook hoe het er een poosje terug uit zag en ik vind dat al een flinke verbetering. Dat gaat vast steeds beter elke keer!

@ Joyce, ik had de foto's van het vrijspringen ook al gezien, echt superleuk hoor!

@ Amy, lijkt me inderdaad niet helemaal gezond om zoveel spanning te hebben! Lastig hoor, ik zou toch eens laten kijken of er dan niet wat aan gedaan kan worden wat helpt.

Blij zijn met kleine stapjes is altijd de manier - het gaat nooit plotseling allemaal tegelijk goed, maar haast ongemerkt gaan er vaak wel steeds kleine dingetjes steeds beter. En als je daar maar tevreden mee kunt zijn, komt het wel goed :)

Bij Mish ook weer een klein stapje gemaakt vandaag.

Maar jeutje, wat een luiwammes is dat zeg :') Trof haar vandaag alweer zo aan:

Afbeelding

En daarna zijn we naar de poetsplaats gelopen, want daar zijn we nog maar 1x eerder geweest en toen vond ze hem supereng. Nu ook weer, volgens mij hebben we wel 10 minuten voor de poetsplaats gestaan voordat ze héél voorzichtig een voetje erop durfde te zetten. De truc is om het gewoon 1 keer te vragen en dan geduldig te blijven staan totdat ze haar moed verzameld heeft, zonder haar verder te pushen, want ze snapt best wat ik wil, maar ze heeft dan gewoon even de tijd nodig voordat ze het ook durft/kan.

Máár, daar staat ze dan :D

Afbeelding

Ik heb haar zelfs heel rustig kunnen borstelen, terwijl zij heel braaf bleef staan. Uiteindelijk nog relatief ontspannen ook. Pas nadat ik haar met meerdere borstels had geborsteld was haar geduld op :+ Nou ja, dat mag ook wel als kleine gup.

En nog lekker op buitenrit geweest met Doesie ook vanmorgen :D

Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:55

Zo, geisha heeft haar APK weer gehad. Da heeft vanmorgen bloed geprikt. Lekker subtiel die vent maar niet heus. *komt stal binnen en rent haast met naald op hals af*. Ik zeg je zou je ook voor kunnen stellen! :')
Geisha dacht HELL NO YOU DON'T!
maar goed, ik kan vanavond bellen voor de meeste uitslagen zoals bloedarmoede etc. Voor de elek.....? "nog wat" := kan ik maandag pas bellen.

Ik ben benieuwd!
Daarna kwam de chiropractor. Ik wees haar erop dat ze voorzichtig bij dr heup moest zijn omdat er een oude wond/kale plek zat. Toen zei ze gelijk van ohhh nee he, het lijkt klein maar vaak verpest dat de vorige behandeling gelijk weer. WEER opnieuw beginnen. Gvd dacht ik.. :(
Iets beter ging het wel en ik mag gewoon lekker door trainen en ze zei ook dat het lastig was omdat het een wisselwerking was. Geen spier = slap, moeilijke achterhand. Moeilijke achterhand = geen spier. We moeten dus echt aan het werk.

Ik moet kwa voeding van fibra over op lucerne en aan de joint muscle support. F*cking hell, wat een geld zeg, zo'n pot. := :=

Al met al, we trainen rustig door.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:55

@eliene ook volop aan het genieten van de paardjes, heerlijk zeg en wat knap van Mish

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:04

Heerlijk zeg Eline! En wat mag jij in een mooie omgeving rijden :wow:
Schrikken mensen niet van Mish als ze zo ligt? Djuun kan ook zo liggen en die heeft al meerdere keren mensen de stuipen op het lijf gejaagd omdat ze dacht dat ze dood was :')
Afbeelding
:=

Je foto's zijn afgeschermd Joyce :)

Als ik gespannen ben (met bv rijden) ga ik neuriën, dat helpt je lichaam te ontspannen :)

Wat is Doortje leuk <3

Kelly, hoe was het bij de DA?

Vanmorgen/middag een heerlijke ronde gemaakt met Djuun en een collega die sinds kort Pasja van m'n tante rijdt, paardjes zijn zo leuk aan elkaar gewaagd en beide vonden het gezellig om met elkaar op pad te gaan. Djuun heeft zich voorbeeldig gedragen, echt genieten :+:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:10

Hihi Letiets ik maak natuurlijk ook wel foto's van de mooiste stukjes he _O- Maar we hebben wel een paar hele mooie stukjes in de omgeving ja, dat klopt, ik voelde me vanmorgen ook echt flink gezegend toen we daar reden.

Haha die foto van Djuun :') Wil je geloven dat ik een fractie van een seconde dacht: door wie is die foto van Mish nou weer gemaakt dan? :oo
Mish staat gelukkig op een redelijk afgelegen plekje, waar je alleen komt als je 'bestemmingsverkeer' bent :') Dus er komen geen wandelaars langs ofzo. Dat scheelt voor de paniek want ik kan me goed voorstellen dat mensen zouden denken dat ze dood is haha.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:11

@letiets dat kan ik me voorstellen, die ziet er echt wel dood uit, ben je geen vriendjes met mij dan?? :P
@kelly ben benieuwd wat de uitslagen zijn

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:12

ik heb ze ovenbaar gemaakt dus als het goed is kan het nu wel

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:15

Nee, blijkbaar niet Joyce :=

Bij ons komt er ook geen verkeer langs, ze staan achter de boerderij, maar ze laat bv m'n staleigenaar schrikken of mensen van de camping :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:17

Ik kan hem zien Joyce 8-) Gave pic zeg!!

Sorry Kelly, ik had je berichtje helemaal gemist := Subtiele DA dus... Hopelijk knapt ze snel op :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:24

Ik geloof dat de meeste mensen bij ons er nu wel aan gewend zijn want ze ligt dus echt elke dag zo :+ alle andere paarden lagen ook.

Oh Katja, btw, het was inderdaad die merrie op die foto die jij stuurde. Keileuk veulentje :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:30

Wow, ineens noodweer hier! Ik was me aan het afvragen wat ik nou steeds hoorde ronken, toen het kwartje viel, als een gek de was naar binnen gehaald, gelukkig kreeg ik net een WA dat de paarden ook binnen staan, dus kan rustig ademhalen :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:49

halve minuut later grote druppels op onze kop en niet veel later hozen! Nu schijnt het zonnetje weer :')
Leuk dat sms op het eind :+

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:11

Hopelijk blijft het hier nog even zo mooi weer. Nu snel op kantoor weg, naar de paardjes!!

Even de barefoot uitproberen op de ijsco van mama, kijken of ik het zelf uberhaupt wel lekker vind zitten.
Daarna nog even een nieuw stukje land afzetten voor kleine dikke Harry, ben bang dat ie anders ineens naar bevangen schiet. Dit is echt te luxe gras voor hem, maar hij breekt steeds uit. Extra draadje maken dus..

En hopelijk daarna ook nog even tijd om te oefen met jim

Fijne avond allemaal alvast!