Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 20:15

Krijg m nie geopend op m'n phone... :(

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:35

Bimmetje schreef:
heerlijk filmpje Ploempje! :D

Dank je Bimmetje!

yildiz schreef:

Dan maar snel naar je computer hollen :Y)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:29

Gaaf filmpje en zo te zien genoten jullie ervan!!

mvg Glenn

Ploempje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:45

Dat hebben we zeker gedaan, dank je Glenn!

Binnenkort post ik nog eens een gewoon filmpje van het pistewerk want tips van jullie krijgen zou ik echt fijn vinden! Het galopprobleempje is aan het beteren btw! *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:04

Hallo! Mag ik me hier ook melden? :D

Heb sinds november een pracht van een Arabische hengst staan en vorige week is hij een jaar geworden. Ik zie er geen dressuur- of springpaard in maar heb een flauw vermoeden dat hij wel eens héél gaaf kon zijn in de westernsport. Echter heb ik daar niet bijster veel verstand van, dus ik hoopte eigenlijk dat ik in dit topic een beetje mocht leren van jullie (en uiteraard gezellig meekletsen) :D
Ik kon een westernzadel voor niet al te veel geld overnemen van een goede kennis, heeft gelegen op Kas Valdes (= ook Arabische hengst) dus wie weet past het Umoyax mettertijd ook en anders kan ik het altijd weer verkopen. Kas heeft in elk geval een soortgelijke bouw en verder zien we het tegen die tijd wel weer.

Ik heb geen flauw idee in hoeverre ik aanleg voor de westernsport kan beoordelen aan de hand van het spelen van Umoyax, wat ik wél zie is dattie stops en rollbacks aardig beheerst :+ Ho is ho, óók vanuit rengalop, mede daardoor zie ik er wel een westernpaard in. Hij heeft ook een beetje een quarter-achtige bouw (foto's in mn profiel want jullie hebben daar véél meer verstand van dan ik).

Hoop in elk geval dat ik me hier mag melden zodat ik, als hij eenmaal een jaar of 4 is, tenminste een beetje weet hoe de sport in elkaar steekt. Ik wil ook nog gaan lessen ergens, weet dat er een westernmanege in de buurt zit maar ik weet hoe het daar gaat en ik ga daar liever niet heen... Tips voor goede stallen waar ik lessen kan nemen zijn dus ook welkom! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:18

Leuk een toekomstige reiner of westernarab in spe! Hij ziet er heel goed uit (prachtige papa heeft die ook) en heel compact en sterk gebouw en mooi hoofd erop!
Hopelijk groeit hij verder zo uit, dat je met hem later aan de slag kan! Een zadel aanmeten nu is nog wat vroeg hopelijk past het tegen dan, arabjes zijn best wel moeilijk een gepast zadel te vinden dus hopelijk past het hem!!

mvg Glenn

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:35

Bedankt! :D Ik hoop eigenlijk op een reiner.. Spreekt me even wat meer aan. Papa is zeker schitterend!

Hihi aanmeten gaat m ook niet worden nog nee maar het was een mooie kans dus vond het zonde om te laten schieten, zeker omdat het op Kas ook goed lag :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:36

nou bloempje, ik zag helemaal geen galop probleempje daar op het strand!! Ergo ben er gewoon jaloers op, als ik zie hoe makkelijk die praktisch op de plek kan galoperen en dan vervolgens ook nog ff een changement laat zien aan het eind van zijn galop.....zo vlak dat het amper opvalt!! Nou dat belooft wat!! want hij kan het gewoon!

Welkom Amyz...Gezellig!!

wauw...ik ben niet zo voor tattoos, maar die jij hebt....die is toch ff gaaf zeg!! ....ga nu weer ff verder in je profiel neuzen...

Pracht arab hengst heb je zeg! Doet me erg denken aan ons fokproduct Bakero, ook zijn karakter. Ook zo heerlijk nieuwsgierig en overal bij willen zijn. Bakero stond als veulen ook vaak genoeg gezellig aan onze tuintafel als we aan diezelfde tafel aan de koffie zaten haha. Ideaal als ze zo'n cool karakter hebben.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:51

Ja CounTree als ze nu ook eens zo soepel was in de piste he :j Maar dat ligt aan mij hoor en er wordt aan gewerkt! :Y)
In ieder geval geen uitvlucht meer dat ZIJ het niet kan alleen dat IK het eruit moet krijgen :')

Welkom Amyz, ik was je topic al eens tegengekomen, mooi paardje! Nu moeten we mee geduld hebben tot hij volgroeid is :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:08

Ja ploempje, maar wat in het vat zit....;-)

Vorige week trouwens knoop doorgehakt. Helaas geen slaapplek voor ons te wanroij en helaas ook geen betaalbare plek voor onze paarden. Nu doe ik alleen op zaterdag mee met Nirvana. In de DRHA Green as Grass en de DRHA Ladies Reining. Dat wordt dus weer midden in de nacht vertrekken want de showarena is alleen vrij om los te rijden tot 8.00 sochtends en ik wil voor die tijd er nog ff in.
Voor June is recent de osteopaat geweest, dus die heeft ff vakantie gehad en om haar dan meteen mee te nemen....nope lijkt me niet verstandig. Dit wordt echt een lange dag, ben ik bang, maar gelukkig kunnen we zondag bijkomen.... :(:)

De dag begint om 8.30 uur met de Green as Grass. De Ladies begint waarschijnlijk pas om een uur of 1700
In de GAG staan er 62 deelnemers op de lijst, er doen 2 volbloed arabieren in mee t.w. Zambesi en Nirvana. In de Ladies Reining komen ca. 34 deelnemers aan start en ook hier doen 2 volbloed arabieren mee t.w. Korinto en Nirvana.

De NRHA jeugd onderdelen zijn na de GAG, tot 13 jaar doen er ca. 6 mee. Dus daar gaan we eens goed naar kijken of Cyann daar binnenkort tussen zou passen. Als dat zo is dan kan ik alles weer aan gaan vragen voor Cyann....lid worden NRHA, competition license etc...tja...die hobby ook :+

Nog een flinke week oefenen en dan is het zover. Zie http://www.drha.nl

Maar eerst nog OUD GASTEL dit weekend met in de hoofdrol ons topteam Cyann en good old Nirvana *\o/* (jaja 16 jaar bijna) ....wel beetje weinig deelnemers in de L4, das wel beetje jammer.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:50

Bedankt! :D

Jeetje das inderdaad vroeg op dan.. Lang rijden of valt het mee? Spannend dus aankomend weekend!

Pfft geduld is een schone zaak :+ Gelukkig is hij vooral aangekocht als showpaard dus de komende jaren vermaak ik me wel, maar kan eigenlijk ook weer niet wachten tot ik er op kan :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:59

Ja best wel lang rijden....zker 2 uur. Gelukkig heb ik de paarden aan huis staan, dus hoef niet eerst elders te laden. We kunnen iets "later" weg omdat ik er nu slechts 1 paard meeneem en dus ook 1 om de bak te verkennen. Maar goed dat scheelt hooguit 30 min, dus nou ja. Wil iets van 07.00 uur eigenlijk wel in de bak zijn. Dan is het nog niet zo enorm druk....om 07.30 is het spits en moet je niet gek opkijken dat er ff 50 paarden lopen. Moeten we er echt wel om 6.45 zijn....en dus iets van rond 04.00 uur thuis wegrijden.

Ben je dan gek of niet?!! Hoop geld en gedoe voor een beetje lol. Oh ja....enuh Cyann gaat ook mee he, maar die gaat altijd met haar pyama en deken zo op de achterbank en wordt pas op lokatie wakker... :z

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:29

Pfft das vroeg inderdaad.. Ach, daar heb je een hobby voor toch :D Moest toen ik met mn pony de laatste keer naar keuring ging ook om 5 uur mn bedje uit maar stond al te stuiteren, zó leuk! Altijd een beetje spannend, in het donker op pad. Doet me altijd denken aan toen we vroeger op vakantie gingen, gingen we ook midden in de nacht weg..

Hihi gelijk heeft ze!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 14:25

Ploempje schreef:
Bimmetje schreef:
heerlijk filmpje Ploempje! :D

Dank je Bimmetje!

yildiz schreef:

Dan maar snel naar je computer hollen :Y)

Nou eindeluuuuk en vaste compu haha :+ : Wat een heerlijk filmpje Ploempje! De fun spat ervan af! En wat heb je een gaaf hondje! Hij lijkt erg veel op die van een stalgenootje van mij, Bloempje! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 14:35

Welkom Amyz! *\o/* Volgens mij heb ik je ook regelmatig op het arabforum voorbij zien komen?
Ja die russen zijn fijne gebruikspaarden en ik weet zeker ook zeer geschikt als westernpeerd! Ik ben twee jaar terug ook nog bij Umoyo wezen kijken voor mijn merrie. Gave hengst!
Leuk dat onze guppen bijna net zo oud zijn! Vanaf 2 jaar kun je, als ik mij niet vergis, ook in hand klasses starten, lijkt me een leuk begin. Al wil ik Nour nu vooral op het gras hebben en lekker laten groeien, zn carriere komt wel! ;)

Leuk jullie zondag weer te zien CT! Over vroeg mn bedje uit; ik moet om 9.00 starten en wil ruim op tijd aanwezig zijn en dat op zondag, pffff...! Maar heb nu al zo veel voorpret! Lekker de patterns oefenen, puntjes op de i zetten, outfits bij elkaar zoeken en oh jeee, hoe moet Tie dr haar, lol! :+ . L5 zijn wel grote klasses, leuk, ben benieuwd...het is al weer zo lang geleden! Gelukkig hoef ik niet tegen Cyann, haha! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:58

Dat kan wel kloppen ja :D Heb even in je profiel gespiekt maar Nour is prachtig!

Ik zou er ooit nog wel een Braziliaan of Amerikaan bij willen hebben maar dan puur voor de show, dat zijn niet echt gebruikspaarden.. Niet dat t niet kan, maar t staat gewoon niet zo. Oa Russen zijn daar een stuk gaver voor :D
Oh dat is leuk inderdaad om in hand te starten! Kunnen we allebei ook een beetje sfeer proeven etc :j Umoyax zn carrière wordt druk aan gebouwd, t moet toch een knappe dekhengst worden.. Maar volgende maand gaat ie ook lekker het gras op hoor, trainen voor show kunnen we ook best op gras. Groot worden en paard zijn, ik poets die lange haren er wel af :+

Oh wat leuk jij dus ook spannend weekend! :D

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:46

Is het echt? Haha! Dit is Miyo, ons chihuahua reutje met flaporen :') Maaaar ik heb ook een Bloempje!
Dit is mijn Bloempje: Afbeelding
Nou ja, met 7 hondjes aanbieding genoeg :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 16:52

7?!!! :oo Allemaal wawas?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:59

Ik meld me ook even. Ik ben Malu ben al bijna 5 jaar in het bezit van een Arabier waarmee ik western rijd. Helaas heb ik geen vervoer naar wedstrijden, maar ik ben wel fanatiek aan het trainen met hem en hoop ooit nog eens een wedstrijd met hem te rijden!

Dit ben ik met mijn Henk :+
[WN-ITP] AV hengst Kalief a.k.a Henk weer eens op de gevoelige plaat

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:08

yildiz schreef:
7?!!! :oo Allemaal wawas?

6 Chi'kes en 1 Cavalier King Charles Spaniel :j - Mijn mama haar hobby :')

_Malu_ schreef:
Ik meld me ook even. Ik ben Malu ben al bijna 5 jaar in het bezit van een Arabier waarmee ik western rijd. Helaas heb ik geen vervoer naar wedstrijden, maar ik ben wel fanatiek aan het trainen met hem en hoop ooit nog eens een wedstrijd met hem te rijden!

Dit ben ik met mijn Henk :+
[WN-ITP] AV hengst Kalief a.k.a Henk weer eens op de gevoelige plaat

Heeey Malu! Ik heb al complimentjes naar jou geschreven in je topic! Ik vind je heeeerlijk rijden!

Ooohja, succes dit weekend CounTree!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 17:18

Welkom Malu!! *\o/* Je ziet er bekend uit, zit je bij de Dawra? Ik ken je gezicht ergens van?
En jee wat n lekkere plaatjes! Mooie zit heb je en wat n prachtige combi zijn jullie! <3 Zonde dat je met n vervoersprobleem zit. Is er geen paardentaxi bij jou in de buurt? (geen idee trouwens wat dat kost).

T wordt hier steeds drukker, gezellig! :D

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:27

Ik zit idd bij de DAWRA, ben twee keer meegeweest met het DAWRA weekend (2008 en 2011) en verder wel eens op wedstrijden gekeken. Helaas nog niet meegedaan ;( Paardentaxi gaat me teveel geld kosten vanaf Groningen... als ik met een dawrawedstrijd in zeist mee zou willen doen ben ik bijna 200 euro kwijt ...dat is voor een student gewoon niet een grappig bedrag ...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 17:37

Dat is ook voor een niet-student niet grappig! Balen zeg! :( En vooral ook zonde want het ziet er op de foto's echt heel fijn uit..

Ga je dit jaar ook weer mee met het weekend? Voor ons wordt dat de eerste keer, lijkt me zo gezellig!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:40

Ik hoop dit jaar weer mee te kunnen, ben verhuisd naar een andere stal en er zijn minder mensen die ik kan vragen om mij te brengen. Hoop dat het gaat lukken en anders misschien voor 1 keer een taxi, want ik wil er wel graag heen! Vorig jaar had ik het geluk dat het in Steenwijk was en dus best dichtbij voor mij. Durf nu al niet zo goed mensen te vragen aangezien het toch wel 2 uur rijden is...maar anders kom ik wellicht zonder paard.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:05

Welkom allemaal.

ff snel een kleine correctie wat het aantal arabieren betreft bij de DRHA Green as Grass...het zijn er 3!!! Epigram gaat zijn entree maken!! Die lest ook bij WNL.

En bedankt voor de succes wensen allemaal. A.s. zondag mijn dochter Cyann en Yildiz wedstrijd in Oud Gastel en volgende week ikke in Wanroij.