Katoendraad = Mooi glanzend, sterk, ziet er erg mooi uit
Acryl = Erg mooi, pluiste een beetje maar het resultaat is erg zacht. Voelt heel soft aan
Acryl x wol = Erg mooi, glansde alleen niet en het was pluiziger als alleen acryl.
Conclusie: Ik gebruik het liefste katoendraad bij een echt showhalster, en ik gebruik acryl x wol draad om een halster te maken voor gevoeligere paarden.
Edit: Ik heb de laatste tijd ook een echte dip. Geen zin meer om verder te gaan enzo. Nog wel genoeg materialen, maar iets houd me tegen.
Ik moet helaas melden dat het skai-halster van MysticTinker welgeteld 30 seconden overleefd heeft. Eén goedgerichte hoofdbeweging van knollief en het lag aan diggelen. De ketting is nog heel, het skai zelf heeft ook niet gelost, maar de ringetjes zijn gewoon open geplooid.
Als ik een rood voorbrenghalster wil op de keuring, zal het een degelijk spul van biothane moeten worden, dus.
Wat voor spul stoppen ze in de showhalstertjes ( en dan die ronde zijkanten bedoel ik dan, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ) in de winkel dan wat ze zo sterk maakt, iemand enig idee?
sorry.. Dat halstertje van Jokari in haar avantar bijvoorbeeld. Hoe maken ze die halstertje zo sterk? het leer van de neus en keelriem enzo zijn rond daar. Hoop dat je het nu een beetje snapt wat ik bedoel.
Eerlijk gezegd nog niet echt. Ik denk dat het halster bij Jokari in haar avarter een gekocht halster is, niet een zelf gemaakt. Het is bijna onmogelijk om het leer rond te naaien denk ik. Maar de halsters zijn redelijk sterk, alleen bij de bevestigingspunten moet het wat verstevigd worden bij bijvoorbeeld Skaileer, omdat het anders doorscheurt.
ja dat is ook gekocht. Maar ik vroeg me af of iemand ook wist hoe die zo sterk zijn gemaakt. Zit er misschien een bepaald verstevigingsmateriaal in ofzo?
Volgens mij gaat het er wel super stoer uitzien als alles klaar is ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Wel foto's dan, he !
tuurlijk maak ik dan foto's ik maak elke keer als ik iets af heb wat foto's... maar wil van me halstertje een hoofdstelletje maken denk ik want met carnaval moet ik er wel mee kunne rijden en aangezien mijn knol vaak niet gewoon "braaf en netjes" is met carnaval...rijd ik hem dan niet zonder bitje..want dan kan ik al zeggen dat ik dan het zand van heel dichtbij ga meemaken