[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:08

Schrikken annika! Hoe gaat het nu?

Ja wat het probleem is bij geisha, is dat ze toch gewoon een revalidatiepaard is. Slechte start, scheve bekken, en een val. Hier word ze natuurlijk voor behandeld bij de chiropractor. Ze vind het moeilijk om haar lichaam en de goede spieren te gebruiken en rechtsachter goed onder te treden waardoor ze als gevolg haar hoofd omhoog en omlaag schud. Ze drukt dan haar rug weg. Het nadeel is dat het een wisselwerking word. Ze moet spieren gaan gebruiken wat er voor zorgt dat het steeds makkelijker word en soepel maar omdat ze het lastig vind en dan haar rug weg drukt train je het niet. Dat is wat sommigen hier zeiden dat ze rechts achter korter liep. Het is nu al sterk verbeterd want want er zitten veel stukken ontspanning in. Ik vraag weinig van haar maar gewoon reactie op been, actief zijn en ontspannen. Als ze dit doet beloon ik inderdaad uitbundig en bij de moeilijke stukjes en het hoofdschudden geef ik been. Het duurt 15 min voor de spanning weg vloeit maar dit werkt super.

Al met al, we hebben een behoorlijke weg te gaan maar het komt allemaal goed.

Morgen komt de DA bloed prikken en daarna de chiropractor om te behandelen. En vandaag is de hoefsmid geweest :D

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:44

Lastig is dat inderdaad als je al begint met een achterstand.. Maar ik vind haar in haar lijf echt steeds verbeteren dus het gaat de goede kant op!

Dat halster is idd ook al verkocht haha. Maar is denk ik ook te klassiek voor Mo. In principe kan ik het zonder problemen in een andere kleur maken oid maar heel persoonlijk vind ik dat Mo een wat flitsender/moderner halster kan hebben, denk dat oranje met goud bijvoorbeeld echt helemaal zo gek nog niet is voor hem!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:49

Ja dat zeker. Ik moet wel proberen positief te blijven denken en vertrouwen hebben in geisha. Wret iemand hier de kosten van een algeheel bloedonderzoek? Ik hoorde op stal dat dat vrij duur was.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:13

Ik heb alles gelezen hoor :)
Reageer vanavond uitgebreid.
Oo mb vind ik dat irri :p

Heb jij Oranje met goud Amy....vind.voordeel van stand dat je dan alle kleuren kan passen :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:19

He dat is schrikken zeg Annika! Hopelijk nu alles goed :(:)

Ben heel benieuwd of er wat uit het bloedonderzoek komt Kel :)

Vandaag weer een beetje gerommeld en gespeelt. Brave knul <3

Afbeelding Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:26

Ik lees ook keurig alles bij, maar ben nog beetje ziekig, van de week echt goed ziek geweest, dus heb gewoon niet de fut gehad om echt uitgebreid te posten.

Amy, ik kan me altijd echt vergapen aan de mooie dingen in je store :D Heerlijk.

Leuke dingen met Dayemmetje!

Och jongens toch ik word echt elke keer dat ik naar haar toe ga alleen nog maar verliefder op mijn paardje <3
Vandaag toch ook weer zo bijzonder veel vertrouwen van haar gekregen, dat gaat elke keer alleen maar beter en beter, zo mooi om te zien.

Klein slaapkopje is het <3

Afbeelding

Afbeelding

Ze lag lekker in het zonnetje toen ik aankwam, en toen ik de paddock in liep vertrok ze echt geen spier, het was meteen helemaal goed dat ik bij haar kwam zitten en ze duwde alleen maar heel lief haar hoofdje tegen me aan en begon mijn hand en been tevreden af te likken.

Kriebels blijven ook lekker :')

Even later stond ze op en heb ik haar even lekker geborsteld. Het was een beetje alsof ik stroop aan mijn kont had want waar ik ook ging bleef ze me continue volgen :=

Knappe meid :)
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:34

Fijn he die penny momentjes <3 Ze is lief!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:34

Ik voel me inderdaad echt weer op en top penny :')

Zal jij nu ook wel met Dayem hebben of niet? :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:35

Tuurlijk! Penny 4-EVURRRR!!! *\o/* :):) =:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:36

*\%/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:21

..ik heb vast het verkeerde topic.....dit ging toch over waardige, sprookjesachtige arabieren, niet over pennypoownies?
:') :D

Heerlijk is dat idd, blijft genieten :D

Ik heb geen oranje-goud liggen, enige oranje wat ik heb is dus op de Sotsji. Maar heb dus oranje biothane in bestelling en dat combineert sowieso het mooist met goud, dus kunnen altijd even kijken als die af is of het wat is natuurlijk :D

Kan altijd zo genieten van jouw foto's Nicky, echt zo heerlijk samen genieten wat jullie doen, heerlijk! :D

Even Nasje losgegooid, die ging halverwege ineens in race-stand :+ Normaal heb ik dan altijd zoiets van ''laat maar waaien'' en daarna klaar (hooguit nog even een paar pasjes op míjn tempo) maar was het nu wel zat met dat gekke gedoe en toen ze een beetje uitgeracet was haar gewoon nog even aan het werk gezet. Uiteraard niet zo lang, want ze was echt wel moe, maar vind dat ze ook wel eens mag leren normaal doen nu :')

T is wel vies weer hoor, onwijs klam, bah...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:04

Gaaf dat je zo'n mooi halster hebt Ilona via Amy!

Sullie Dayem met de bal aww :+

Mish is veel te cute!

Goed zo Amy Nas in de opvoeding :D ben zo benieuwd hoe het dekken gaat!

Mag ik ook penny doen? :roll:
Ik ben zoooooooooooooooooooo trots en en en en en blij met mijn merries! Set kan ik echt lang naar kijken, zo tevreden, zo rond, zo strak, zo heerlijk zwanger en dragend van mijn derde paard <3

En Blue, wat een moppie <3 zo braaf en dapper en stoer, en zooo into knuffels te laatste tijd :+: echt een broekzakpaardje, kan zo met haar voorhoofd aan voorhoofd staan en lekker kroelen en ze geniet intens.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:12

Ludo gaat zo te horen super goed :D

Brenda succes het weekend met wedstrijd.
Ik zit ook vaak via de mb en dan is inderdaad lastiger.

Illoon die is inderdaad ook erg mooi.
Maar wil ook niet te veel frutsels aan de neus.

Deze heb ik ooit voor Barc gekocht.
Maar vond hem op Mo niet mooi staan

Een simpele kabelhalster die zijn paps ook om heb op show en Mo ook al een paar keer is ook erg mooi.
Groen vind ik zelf ook geen lelijke kleur maar of het Mo staat....Moeilijk :')

Afbeelding

Kat jeetje Set of eigenlijk het veulen groeit opeens hard vind ik :j

Haha Verliefd op Mish, Eline ik ken dat gevoel hoor *\o/*
Ik ook elke dag op Mootje

Vandaag waanzinnig fijn gereden.
Ik zelf was ook chill :7
Vooral veel geschakeld, wil meer reactie zodat ik minder hoef te doen...is voor mij dan ook minder vermoeiend met me opoe lijf _O-

Vandaag bij me Oma gegeten en heerlijke Pigi gekregen (geen idee hoe je het schrijft) .
Is Indysch voor massage :):)
Ze heeft me ook nog ingesmeerd met spierspul...altijd lekker :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:17

Heb vooral het gevoel dat door de zomervacht en diepere/zwaardere ligging van het veulen je het veel mooier ziet afgetekend in haar buikje <3

heerlijk rond en bol.

Gaaf dat het rijden zo goed ging :))
en lekker bij oma langs, lief :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:23

set_elkol schreef:
Heb vooral het gevoel dat door de zomervacht en diepere/zwaardere ligging van het veulen je het veel mooier ziet afgetekend in haar buikje <3

heerlijk rond en bol.

Gaaf dat het rijden zo goed ging :))
en lekker bij oma langs, lief :D

Meestal iedere week bij oma langs :D
Ze is nu 88.
Vind altijd leuk als je langskomt :j

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:06

Dank jullie voor alle felicitaties *\o/* , ook op facebook! Ik ben er wel af en toe, maar het gaat zo hard hier! Dus er komt nog een bijlees post. We zijn lekker veel kilometers aan het maken, want we gaan met de Vechtdalrit mee doen. Het was heel leuk om eens bij Zenith arabians langs te gaan met Vossemans. Hij liet zijn halsje zowaar zien (niet bij mij, maar wel bij Jan, haha).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:28

Hij zou wat meer vanuit zijn schoft mogen zakken.
Maar wel heel blij met zijn gangwerk.
Het lukt steeds beter om zijn ware gangwerk ook onder het zadel te behouden :j
En is hier wel bergopwaarts *\o/* <3

Afbeelding

Deze foto aanzienlijk minder slof gebruik...nu nog meer op me gat zitten :o

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:45

Dostawa heeft nergens meer last van gehad (even afkloppen) :)

Knappe Setje!

Komt vast goed, Kelly!

Knappe Dayem met de bal!

Leuke foto's van Mish! Heerlijk om zo verliefd te zijn op je paardje toch?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:36

Knappe Mootje ohz :)

Groen...tsja....ik weet nooit zo goed wat ik daar mee moet weet je dat _O- Ik denk dat het wel heel gaaf kan staan maar of het nou een Mo-kleur is....

Kan me je penny-momentje voorstellen hoor Kat, maar je hebt ook 2 penny-poownies natuurlijk :D Zo benieuwd naar het veulen!

Nas was helemaal zwaar gepikeerd hoor gisteren := Is mn eigen schuld, ik heb het veel te lang laten gaan. Nas is eigenlijk gewoon een manipulatief krengetje :+ Ze weet precies hoe ze haar zin moet krijgen en doet dat zoooo subtiel! Sta ik lekker te poetsen, is het lief stilstaan en ohhh zo schattig frunnik frunnik aan me met haar lip, en dan pasje opzij mijn kant... Dus wat doe je in relax-stand; een stapje achteruit.
Ik had het pas door bij het hangen, toen stond ik op een ton en ik moest dat ding steeds verplaatsen. Want denk maar niet dat als ik zachtjes tegendruk gaf de diva stopte met draaien hoor :+ Toen viel bij mij het kwartje pas dat ze een ware meester is in het subtiel zorgen dat ze haar zin krijgt :P
Dus gisteren was ze puur beledigd, en das megagrappig om te zien hoor :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:10

Ziet er goed uit Jessica. Neusje mag er alleen nog wel wat meer uit, hij loopt erg opgekropt.

Haha wat een dametje Amy!

Vanmorgen best fijn gelest! Had het idee van de week dat ie al een beetje op eieren liep. Hij liep vandaag in het begin linksvoor af en toe een paar pasjes niet helemaal zuiver. Instructrice kon er de vinger niet op leggen, ze dacht dat het uit de schouder komt. Het was na 10 minuten weg, heel vreemd. Maandag komt de zadelmaker, hoop dat het aan het zadel ligt. Anders maar eventjes aankijken en als het niet weggaat de osteopaat maar weer laten komen. Zucht...... Paarden...... :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:30

Mn hoefsmid zei een tijdje terug; mensen hebben wel eens wat, nou, paarden hebben ook wel eens wat.
:+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:43

Hellow Dames :D
@Nicky hopen dat gauw uitwijst waar het vandaan komt, wat is Dayem toch braaf met die bal heerlijk
@Amy ik herken dat gedrag zo....Asal pas iets in de regen laten staan nou je had dr kop moeten zien....ging gewoon met dr gat op mijn aan staan whaha
@Jessica fijn dat rijden zo goed gaat, idd neusje mag er meer uit maar als jij meer vertrouwen krijgt en meer voorwaarts durft te rijden komt dat vanzelf
@Brenda ook weer lekker op cc succes!
@Eline penny???dat gevoel heb ik nou nooit (bijna iedere dag whaha)
@Kelly is de DA al geweest?
@Nickyyy Wat goed gaat Ludo zeg, voor je het weet galopleer je rond in de grote bak
@Annika gelukkig dat de koliek loos alarm was
@katja nog gefeliciteerd met jullie 4 jaar <3 set wordt mooi rond hihi

Vnaaf komt hier de zadelmaker om een springzadel voor Asal te passen. Ja jullie horen het goed haah. Het gaat steeds beter met springen en ze vind het zo leuk alleen met mijn dressuurzadel is dat niet zo heel erg fijn dus tja dan maar een zadel erbij. Vind het ook veel makkelijker voor buitenritjes en die tijd komt er ook weer aan. Zo en nu ga ik assie rijden bye bye

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:44

Joyce ik zag de vrijspring-foto's, die moet je hier ook plaatsen joh! zoo gaaf.

Veel plezier met rijden! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:49

Geisha heeft haar APKtje weer gehad dan :D Lastig hoor dat jullie zo'n slechte start hebben gehad!

Wat een heerlijke foto's van Dayem! Balen dat hij een paar pasjes onregelmatig liep, zou ook even zijn hoeven goed checken. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn en ieder paard is anders maar bij Asi begint het ook vaak zo, eerst een beetje op eieren lopen, niet verontrustend maar dat je denkt: hmmm... Maar kan net zo goed aan iets anders liggen hoor of het gaat vanzelf weer over :)

Wat een heerlijke foto's en filmpje van Mish! Wat een lief meisje is het toch ook en wat heb je in korte tijd al veel bereikt met haar!

Goed dat jullie vooruit gaan Jes!

Fijn dat Dos weer goed gaat, toch altijd ff een eng momentje dan!

Haha, herkenbaar Amy! Asi kan dat ook zo lekker doen als ze onder het werk wil uitkomen, kop erop, staart erop en dan denken dat je niet meer hoeft te werken... Ja doeiii, daarna uiteraard beledigd, puf puf wat is het allemaal zwaar :')

Gaaf Joyce, die Assie kan ook alles hè? :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:10

Neusje weet ik vandaar meer vanuit de schoft;)

ik was hier aan het schakelen ;)

Het voorwaartse ging juist heel goed gister :D

Dat opkroppen hebben veel Av de neiging.
Ik heb dan liever dat hij voorwaarts is en aan de hulp en ontspannen want dat was ie wel ;)

Nu zijn dit moment opnames want er zaten ook stukken tussen dat ie meer met zijn neusje eruit kwam...