[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBite

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:52

Haha dat hoeft ook niet :') het ging mij er vooral om in hoeverre hij alleen bruin is haha!

SusaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:01

Ben ik weer even, spuitelf als stille mee lezer :D , ik ben helemaal niet thuis in kleuren maar nu lees ik al een paar keer de term rabicano. Kan iemand mij misschien uitleggen wat dat precies is en waarom het wel/niet interessant is om te weten of je paard dat heeft cq is? alvast bedankt :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:03

Zolang je kijkt naar je paard, de regels volgt, leuk vind wat je doet en tegen je verlies kan, mag iemand wat mij betreft doen en laten met zijn hengst wat zij of hij wil :-) Of een paard toevoegt of niet is imo toch in zekere mate subjectief en het zal mij dan ook een worst wezen wat anderen hun mening is over mijn mannen :D

Hallo allemaal weer trouwens :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:08

Dat vind ik eigenlijk wel een hele goede opmerking Tieneke! Plezier hebben we zekeren Vegas z'n welzijn staat altijd voorop! de regels leven we ook na ondanks dat we heel veel moeten leren haha! En tegen ons verlies kunnen we zeker gezien we ook verder denken dan alleen de dekdienst etc. Haha! Je mannen zijn toch heel tof?! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:13

Misschien wordt het gewoon een schimmel! :D

Zelf vind ik het jammer dat mensen allemaal een hengst willen houden als ze hem geen fijn leven kunnen bieden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:15

Susa: http://www.bokt.nl/wiki/Kleurmutatie
;)

Tieneke ben de laatste die iemand z'n lol wil ontnemen, maar ben het hier niet helemaal met je eens.
Als je fokt heb je imo een bepaalde verantwoordelijkheid. Het is niet niks om nieuw leven op de wereld te zetten. Vind ik echt iets wat serieus genomen moet worden en dus niet lichtzinnig opgevat moet worden.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 16-12-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:17

Haha dat hoop ik stiekem niet Miranda! Ik ben niet zo van de schimmels :o

Nou moet ik zeggen dat waar ik sta hij een heerlijk paarden leven heeft met ruim voldoende uren buiten en lekkere ruime en lichte box. Maar ben het wel met je eens hoor, je ziet vaak anders.

Nu zou ik liever hele dag buiten zien in de winter maar dat kan hier nergens, dus hoop op termijn iets voor mezelf te hebben. Mja tot die tijd minimaal 4 uur naar buiten :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:19

Yildiz, ik had het niet over fokken, daarover ben ik het met je eens. Maar je hengst aanbieden in de sport of op show of op de keuring moet imo gewoon kunnen zonder daar een verantwoording voor klaar te hebben. Hengstenkeuring zou ik alleen al willen doen om het van die kant eens mee te maken.

Mijn hengsten staan en blijven samen zolang het goed gaat. Enkel voor de foto haal ik ze momenteel uit elkaar :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:25

Ha ja, dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar waarom dan hengst laten als ie niet wordt gebruikt voor de dekdienst?
Ik denk dat er maar weinig hengsten zijn die, ook al hebben ze een gouden box en mogen ze vaak naar buiten, een sociaal leven leiden? Want dat hoort toch ook bij een paardwaardig leven?

En je voor anderen verantwoorden hoeft voor mij ook niet. Zolang je dat maar voor jezelf kunt. ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:29

Ook op dat vlak ben ik het met je eens, dat zit imo in het stukje "naar je paard kijken" ;-) Als mijn mannen kunnen leven zoals ze nu samenleven en goed genoeg bevonden worden als hengst, dan zie ik geen reden om niet eens de wereld te verkennen met hun :-) Maar het welzijn staat voor mij op de belangrijkste plaats, absoluut.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:44

Fuego en Zos zijn als ruinen net zo leuk als hengsten! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:13

Rabicano zou goed kunnen Esmé! Ik ga even zijn stamboom bekijken, leuk :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:15

Nouu ik heb toch echt liever een ruin :D . Kan met hem de shows in voor de fun en om er van te leren, kan alles starten wat we leuk vinden, kan op tripjes achter een simpel afgezet touwtjes paddock blijven staan en leid een leven waarvan ik vind dat de minimale eis is voor elk paard, samen met andere paarden 24u pdag buiten.
En dan nog niet te hebben over de overvloed aan paarden die gefokt en verkocht worden. Nee hier wordt wellicht ooit voor eigen fok gefokt, maar verder zie ik er het nut niet van in om er zelf mee aan de gang te gaan. Ookal zijn al die geweldige fotos en plannen van iedereen wel heel leuk om te volgen O:)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:24

Thanks Katja ben heel benieuwd wat je eruit kan krijgen! Leuk! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:25

Ik kan uit de foto's niet veel halen van zijn stamboom dus of ze hebben minimaal rabicano, of het komt ergens uit de schimmeltjes :D dus dan zie ik het niet :D Vaak zie je bij rabicano nog wel de stekelharigheid in de flanken maarja dat is niet altijd. Ik zou het niet 100% zeker durven zeggen :)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:31

Stekelharig is hij geloof ik niet.. Dus wellicht indd minimaal. Heb ook contact met Benjamin opgenomen kijken of hij er iets over weet haha! Komt helemaal Goed!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:33

Kom even uit de meeleesmodus, hier ook eentje met veel witte haren :) (En veel blond in staart en manen) Mijn merrie heeft ook wat verdwaalde witte haren over haar hele lijf, maar minder zichtbaar.

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:35

Ha stekelharigheid is toch wel een symptoom van rabicano maar ja zoals ik al zei hij kan het heel minimaal hebben

Munir is wel mooi stekelharig :j

rabicano stekelhaar:

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:39

Ik vind het wel erg mooi :j

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:39

Ja dat heeft shamal wel vooral in de zomer met kortere vacht heel goed zichtbaar, Vegas heeft echt heel af en toe een verdwaalde witte haar:D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:40

ik vind het ook geweldig, hoe meer hoe beter :D droommerrie heeft ook een beetje <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:43

<3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:45

jaaaa

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:46

Oh dat mogen ze wel gaan ontwikkelen van mij hoor! Jeetje wat gaaf! <3