Ik heb nu een hackamore liggen omdat ik die over kon nemen, wil eerst kijken hoe dat gaat want ik heb gelukkig wel een vriendelijke hand (voor zover ik weet). Rijd met losse teugel, wil niet meteen een hoofdstel aanschaffen als het uberhaupt niet bevalt. Maar wel bedankt voor de tip!als het zo lukt: dan moet het wel goedkomen denk ik

hahaha. Komt misschien door de manier van rijden, ik leg er nooit druk op en doe meestal alleen dingen 'in overleg'. Hoe zeg je dat, ik vind niet dat ik haar baas ben en dat ze alles moet doen wat ik wil, ik probeer aan te voelen hoe zij in haar vel zit, en wat haar die dag wel of niet bevalt. En als ze het water niet in wil of niet in de gang wil die ik wil ben ik wel streng, maar als ze aangeeft helemaal iets niet te willen luister ik. 

het zit alleen zo lastig, vooral op een Arab.                                                         
 maar het is ook wel zonde om niet door te kunnen rijden en dit zadel zou waarschijnlijk ook wel goed op Dos kunnen liggen. Twijfels twijfels twijfels                                                         
  superduperpoown  

Ik hou erg van de Engelse stijl, vrij simpel maar wel elegant 
 wil eigenlijk ook ooit eens een keer een tweed jasje met crème rijbroek hebben voor op wedstrijd, met chocobruine laarzen (gewoon mat). Start nu met dressuur in donkerblauw jasje met bruine cap en met springen in een bruin korter (spring)jasje met bruine cap 

Wij hebben wel eens een Cheyenne op Djuun gepast en die lag binnen no time ergens achter dr oren ongeveer.