[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:06

Klopt :j Ik heb nu een hackamore liggen omdat ik die over kon nemen, wil eerst kijken hoe dat gaat want ik heb gelukkig wel een vriendelijke hand (voor zover ik weet). Rijd met losse teugel, wil niet meteen een hoofdstel aanschaffen als het uberhaupt niet bevalt. Maar wel bedankt voor de tip!

als het zo lukt: dan moet het wel goedkomen denk ik *\o/*

Afbeelding

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:11

heeerlijk zo zonder zadel op je paardje,,,,dat gaat mij helaas niet lukken maar goed zo heeft ieder paardje zijn eige kwaliteiten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:14

Ja Set is gewoon heerlijk relaxt, maar dat is ook gewoon met mij samen. kan zelf soms ook niet geloven dat ik dit paard heb gevonden! En we hebben heus wel eens ruzie :+ hahaha. Komt misschien door de manier van rijden, ik leg er nooit druk op en doe meestal alleen dingen 'in overleg'. Hoe zeg je dat, ik vind niet dat ik haar baas ben en dat ze alles moet doen wat ik wil, ik probeer aan te voelen hoe zij in haar vel zit, en wat haar die dag wel of niet bevalt. En als ze het water niet in wil of niet in de gang wil die ik wil ben ik wel streng, maar als ze aangeeft helemaal iets niet te willen luister ik.
Toen ze het vruchtje verwierp wilde ze geen poot verzetten, toen heb ik haar ook weer terug gezet in de wei.

soms gaat het zo: :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haha.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:28

whaha leuk die foto's ik kan alles doen met asal behalve zonder zadel rijden, denk toch dat zij ook echt een dressuurmiep is

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:35

Hoezo kan het niet dan? Oefening baart kunst :D het zit alleen zo lastig, vooral op een Arab.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 04-10-13 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:36

:wave:

Leuke bokkesprong foto's Kat :D

*gaat topic van Yusraa tjekken*

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:42

Zo schattig, ik heb vanmiddag in het weiland Doortje brokjes uit de hand gevoerd. Nu is de volgende stap veulenvoerbak ophangen en zelf brokjes eten :D

Pfff ik zit in dubio... Ik wil een boomloos zadel voor Ely, zodat ik nog door kan rijden als ze dalijk dikker wordt en m'n Massimo niet meer past. En er staat een prachtig boomloos westernzadel te koop. Maar vind het wel spannend met Ely's bouw en eigenlijk kosten de paarden me alweer even genoeg :x maar het is ook wel zonde om niet door te kunnen rijden en dit zadel zou waarschijnlijk ook wel goed op Dos kunnen liggen. Twijfels twijfels twijfels

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:48

@set_elkol asal ik met een zadel opstappen nu eenmaal niet zo braaf, ik heb een half jaar haar niet kunnen rijden dus ben allang blij dat ik er weer opkomt dus ga maar niet zonder zadel proberen wand dat vind ze te spannend en kan ik weer opnieuw beginnen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:32

Ohja Joyce :j

Annika welk zadel heb je gezien, Barefoot, Startrekk, een andere?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:42

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:53

Dat zijn wel goede joh :j zou sowieso gaan kijken als ik jou was! misschien mag je m even passen. Ik zou ook erg letten op hoe het zit, niet elke boomloos is even comfortabel vind ik.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:05

Moeten zadels zonder boom ook niet aan bepaalde voorwaardes voldoen?
Als het pas is het mss een goede oplossing.
En als het op Dos ook zoi passen is het mooi meegenomen.

Wat een gave en aparte wedstrijd laarzen...ik wil tzt ook zelf wat laten maken..

Mootje net nog even een dekentje opgedaan.
Morgen vroeg waar richting stal...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:07

voorwaardes weet ik niet, weet niet wat je bedoelt? zadel moet ruggegraatvrijheid hebben, vaak een speciale pad erbij.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:20

Boomloos, lijkt me ook heel fijn. Is heel topic over hier op bokt. Moet zelf nog ff sparen.

Mooie bling laarzen zag ik voorbij komen :D . Ben zelf ook meer sjofel, maar vind het wel leuk :+

Tjaf was zoooooooo lief vandaag. Hinnikte toen we aankwamen en liep heerlijk goedsullig met Elise rond :+: superduperpoown *\%/*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:33

Dat boomloos niet altijd zaligmakend is.

Een boom van een zadel zorgt voor de drukverdeling en vangt het gewicht van de ruiter op, ziet het als een schok demper.

Een boomloos zadel heeft die niet en zit je dichter op de rug wat ook juist voor extra belasting kan zorgen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:35

Ja weet ik, ik wist alleen niet wat je bedoelde met voorwaardes. Ik heb een boomloos zadel, alleen een veel duurdere en betere dan die slappe futloze Barefoot-dingen, met veel meer stevigheid en ruggegraatvrijheid. Set loopt er heerlijk onder.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:36

Daarvoor hebben ze die pads en de vps iig bij barefoot ontwikkeld. De goedkope dingen schijn je welbewerkt te kunnen laten liggen.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:37

Had juist begrepen dat barefoot wel goed was 8-)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:39

Fijn dat je nieuwe laarzen er zijn Joyce! Ik ben ook wel wedstrijdruiter maar het is toch iets te veel lak en speciaal voor mij hoor :o Ik hou erg van de Engelse stijl, vrij simpel maar wel elegant :) wil eigenlijk ook ooit eens een keer een tweed jasje met crème rijbroek hebben voor op wedstrijd, met chocobruine laarzen (gewoon mat). Start nu met dressuur in donkerblauw jasje met bruine cap en met springen in een bruin korter (spring)jasje met bruine cap :j

Annika, misschien kan je het zadel idd eens passen als het toch in de buurt is? is wel een mooi ding!

Noah zonder zadel is prima te doen, bitloos ook. Heb hem een tijdje op hackamore met korte scharen gereden maar daar deed hij het niet zo heel fijn op, heb nu een kaak gekruiste en daar loopt hij best lekker mee. Voor de echte dressuurmatige training en echte springtraining rijden we wel met een gewoon dubbel gebroken trensje.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:40

Ja klopt, Barefoot is best een goed merk maar je moet ervan houden :) die is wel 'slapper' dan mijn zadel, ik kon er niet zo lekker in zitten ook. En Set liet duidelijk merken het er niet mee eens te zijn. Je hebt de Barefoot-enthousiastelingen, en de mensen die Barefoot minder fijn vinden :+

Ik ben dol op mijn startrekk:
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:42

Ik denk dat de drukverdeling net als met een boom zadel goed verdeeld moet zijn.
Het is niet per definitie beter, of past beter..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:43

Neu klopt, binnen boomzadels heb je ook goed en prut :D ik heb niks tegen boomzadels, ik heb dit zadel omdat ie heerlijk zit :j Heb net zo lief volgende keer weer een boomzadel :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:02

Je hebt ook verschillende Barefoot zadels, maar de meeste mensen denken al snel aan de Cheyenne:
Afbeelding
Maar je hebt de Cherokee, London, Lexington, Barrydale... etc.

Verder vind ik de teksten als "past elk paard" altijd misleidend, want dat is gewoon kul :n Wij hebben wel eens een Cheyenne op Djuun gepast en die lag binnen no time ergens achter dr oren ongeveer.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:13

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:17

Achter dr oren was misschien wat overdreven, maar goed lag ie iig niet :Y)