[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:50

ShamalArabs schreef:
toen asi nog een asietje was :') het is ook bijna 8 jaar geleden dat jullie haar kochten :) de tijd vliegt voorbij ;)

Grappig hè, ik had het er nog met je vader over op zuid hoe snel dat allemaal gaat. (Wat heb jij lieve ouders trouwens, nog leuk mee gebabbeld even :) )

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:55

Moet er serieus ook niet aan denken zoveel paarden hoor :P Naast mn baan van 40 uur zou ik dat niet eens kunnen ook :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:56

Iloontjeehh schreef:
ShamalArabs schreef:
toen asi nog een asietje was :') het is ook bijna 8 jaar geleden dat jullie haar kochten :) de tijd vliegt voorbij ;)

Grappig hè, ik had het er nog met je vader over op zuid hoe snel dat allemaal gaat. (Wat heb jij lieve ouders trouwens, nog leuk mee gebabbeld even :) )

Echt he! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:06

Wauw Aleeneh, wat kun je gaaf tekenen zeg! (Heb even in je profiel gespiekt ;)) Wou dat ik zoiets kon, maar helaas... geen talent :+ Lijkt me wel heel gaaf om zoiets nog een keer te laten maken :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:14

Dank je wel :o
Dan weet je me te vinden haha! ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:17

Hee wat leuk! een mede-tekenaar :D Al ben ik zwaar jaloers op jouw tekeningen, super mooi! Vooral die arabier met die zwarte achtergrond, echt tof!

En wat een leuke foto meiden met Djuun! Hier inderdaad ook regen, hagel.. Vanmorgen 2 hagelbuien op m'n kop gehad toen ik op de fiets zat naar m'n werk, héél fijn :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:19

Die arabier is Sha Lazio :j Klik en klik
Merci!
Edit: Heb even gespiekt, maar jij maakt ook mooie dingen zeg!

Oh hoe gaat het trouwens inmiddels met Asiyah?
Laatst bijgewerkt door Sadira op 02-12-12 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:24

Ow wauw, jullie maken beide mooie dingen zeg :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:32

Aleeneh schreef:

Lief dat je het vraagt! Wel beter, niet optimaal maar momenteel weeft ze niet meer. Ze blijft nog wel onrustig in haar stal. Om haar te ondersteunen in het vinden van haar rust, gaan we de bach druppels proberen. Sommige mensen geloven er niet in, sommige mensen vinden het symptoombestrijding, maar mijn zus en ik willen het een kans geven. Ik hoor er goede verhalen over (onder andere bij paarden met veel onrust in hun lichaam en ook wevers) dus wie weet...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:57

Fijn om te horen dat het beter gaat, ik hoop dat de druppels helpen! :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:59

Baad het niet, schaad het niet, toch Ilona? Ik hoop dat het werkt :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:04

Iloontjeehh schreef:
Aleeneh schreef:

Lief dat je het vraagt! Wel beter, niet optimaal maar momenteel weeft ze niet meer. Ze blijft nog wel onrustig in haar stal. Om haar te ondersteunen in het vinden van haar rust, gaan we de bach druppels proberen. Sommige mensen geloven er niet in, sommige mensen vinden het symptoombestrijding, maar mijn zus en ik willen het een kans geven. Ik hoor er goede verhalen over (onder andere bij paarden met veel onrust in hun lichaam en ook wevers) dus wie weet...

Ik geloofde ook niet in acupressuur, maar omdat stalgenootje een opleiding deed en patiënten zocht, heb ik Djuun laten behandelen voor haar huid die erg reageerde op aanraking en ze heeft nooit meer zulke bobbels gehad. Dus ik sta wel open voor zulke dingen :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:12

Ik ben ook niet in eerste instantie van de alternatieve therapieën, maar ik hoor het zoveel goede verhalen over dat ik er ook wel heel benieuwd naar ben. Wat goed dat het zo goed hielp voor Djuun! En jij blij dat je het hebt laten doen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:21

Ja, heel blij, als ze gekriebeld had met d'r vriendje zat ze onder de bulten en als je een tikje met de zweep gaf zag je striemen alsof ze afgerammeld was, was gewoon extreem...
Had al contact gehad met de dierenarts of ze bloed wilde prikken zodra ze weer op stal kwam (we hadden veulens op komst, dus dat was wel in de nabije toekomst) maar na de tweede behandeling was het zo'n verschil en na de derde behandeling was het over. Tis echt belachelijk, want het enigste wat ze deed was op bepaalde punten haar vinger leggen, niet eens drukken, soms zachtjes een draaiende beweging. Op den duur had ze haar vinger ergens op Djuun d'r borst en toen ze haar vinger weg haalde had Djuun precies op dat punt enorm gezweten, heel apart.

Ik hoor over Bach bloesem ook veel goede dingen :j Dit (inmiddels oud) stalgenootje doet volgens mij nu ook die cursus voor Bach bloesem therapie :)

Dit is haar site :)
http://www.vitaalpaard.nl/default.html

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:26

werkt heel goed. mam is echt al dik 20 jaar ofzo BB-therapeut :j dus wij gebruiken het ook indien nodig :)

zo, ff roken, dan de beestenboel naar binnen doen nog en dan ben ik klaar :)

Iloontjeehh schreef:
ShamalArabs schreef:

ja het zijn echt schatten! didi moest vandaag flink doorwerken dus pap is er om me te helpen :)

als jullie zin hebben om helemaal deze kant op te reizen dan geef je maar een gil ;)
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 02-12-12 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:27

ik ben overigens echt helemaal zwaar fan van de rescue-cream <<) gebruik het echt overal voor :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:31

ShamalArabs schreef:
ja het zijn echt schatten! didi moest vandaag flink doorwerken dus pap is er om me te helpen :)

als jullie zin hebben om helemaal deze kant op te reizen dan geef je maar een gil ;)

Deal :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:49

Ik heb net genoeg tijd voor Noah naast mijn opleiding en werk := als ik er nog een bij zou hebben zou ik pas om 23u thuis zijn, dan is er geen tijd meer voor huiswerk en dat is toch wel belangrijk :+
Hopen dat de druppels werken Ilona, zou fijn zijn als Asiyah wat rust in dr koppie krijgt :j

Ik ben net terug van stal, er was een onderlinge wedstrijd. Mijn ruiters hebben het weer goed gedaan, boel prijzen en winstpunten en vooral veel plezier gehad, dus ik ben trots :D
Moest zelf ook nog even op een paard stappen trouwens _O- Een manegepaard was zó ontzettend aan het klooien! het meisje is na 10 minuten proberen haar proefje op een ander paard gaan rijden. De manege eigenaar kwam mij even aan mn jas trekken, Of ik even het paard kon laten zien dat hij niet zo makkelijk onder het werk uit komt :+
Dus ik mn laarzen aan en mn cap op, kom ik toch niet in dat zadel! _O- ouders van mn lessers lachten me vierkant uit, ik moest de beugelriem 4 gaten langer doen want ik kreeg mn voet gewoon NIET in de buurt van de beugel :')
Paard heeft na een paar rondjes rodeo, een paar tikken en belonen netjes door de bak gelopen. De oorzaak: er stond een reclamebord net achter de bakrand, en daar zaten een hele hoop bakkabouters ons uit te joelen :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:53

Haha Tam, ja das zeker een reden om te gaan klooien :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:02

ja toch :') Die kabouters lachten hem gewoon uit, zo'n stoere ex-hengst, en dan van die stomme knotjes in...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:03

:')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:10

hij had er nog strikjes bij ook! kan je dat geloven? stríkjes... :n

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:11

Kan me voorstellen dat z'n ego gekrenkt is :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:30

:')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:07

ShamalArabs schreef:
Bonjoy"
[quote="ShamalArabs schreef:
Goeiemorgen!
ik ben momenteel heel happy met taffie :j hij is lief en braaf en lijkt steeds meer op zijn vader. Gaat een hele fijne en brave hengst worden :) En dream is baldadig :') maar hij wordt ook leuker nu.
En ik heb te veel jonge hengsten/ruinen. Dus ik heb 3 powns in een december-aanbieding <<) 2 knullen mogen voor de helft van de prijs :D en 1 merrietje met een flinke korting deze maand.

Feestdagen-korting? :P

:D :j
en het mag nog steeds op afbetaling <<)[/quote]

Als ik het me kon veroorloven, had er allang een paard gestaan :D. Maar helaas, nog even geduld hebben.