[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBite

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:25

Ah dankjewel voor het delen van de kosten. :D

Wat een vervelend gedoe met die banken zeg, sterkte! Hoop toch dat ze een oplossing kunnen bieden voor je!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:27

:j er is steeds familie bij haar gelukkig. Tante uit Engeland is ook hier nu dus dat geeft ook wel weer hoe we de situatie inschatten... ik weet niet hoe we haar daarin kunnen helpen eigenlijk. Ze is vrij christelijk dus we hebben al dominee laten komen etc en weet ook niet zo goed hoe we dat verder aan zouden kunnen pakken.

Wat apart Roma dat je ex er bij betrokken moet worden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:38

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:54

Ik heb geen ervaring met diepvries wat de kosten zijn. Weet alleen dat inderdaad natuurlijk dekken en KI niet mag. Onze Shah Quille was wel goed gekeurd bij het AVS maar er was niet veel animo van buiten af om met hem te dekken. Hij heeft een NRPS pony gedekt dit veulen heeft nog wel op de keuring een eertste premie behaalt. Ik denk dat je het als particulier een dek hengst houden echt iets is voor je zelf. Ik heb (nog steeds) heel erg genoten van onze Sjaak zijn veulens maar eerlijk geniet ik nu nog meer om hem als ruin in de kudde te zien met al zijn meiden en kinderen.

Super Amyz dat word in plaats van zwemmen een strandrit van de zomer ;) .

Balen Roma weet niet het hele verhaal maar het klinkt niet leuk jammer dat het zo gelopen is met je EX.

Ze is echt een klein prinsesje Yildiz dat haar valt er van zelf af ik vind het altijd wel leuk zoon pluize bol :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:05

weet niet of iemand het al had genoemd maar Yildiz, zomaar ineens je naam veranderen daar kan ik niet tegen als autist :P

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 07:22

Yildiz, wat heeft Jazahra toch een leuk koppie! :D

En waauw Esmé, Vegas gaat vast voor heel leuke nakomelingen zorgen :)

Amy, wat fijn van Nashwa! Dat komt vast helemaal goed ;) En nogmaals veel sterkte gewenst met je oma!

En Roma, hopelijk slaag je erin soort regeling te treffen met je ex :(:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:08

set_elkol schreef:
weet niet of iemand het al had genoemd maar Yildiz, zomaar ineens je naam veranderen daar kan ik niet tegen als autist :P

He wat, huh? Ik heb m'n naam toch niet veranderd? Wel m'n foto, die was nogal oud, hihi! :D

Vervelend Roma, maar wel fijn dat er tóch n oplossing mogelijk is. Ken t hele verhaal niet maar in ieder geval sterkte, niet leuk dat soort kopzorgen. :(:)

Bedankt voor de leuke complimentjes over bolletje wol TT! :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:44

Toen wij Zaraar kochten barstten we van de illusies. Door met de juiste mensen in contact te komen zijn die met de grond gelijk gemaakt en zijn we weer op een normaal niveau wat betreft de verwachtingen van Zaraar.
Inmiddels ben ik op het punt met hem dat we het allemaal wel zien. Wil hem dit jaar wel opgeven voor de premie, vooral erg benieuwd naar zijn plus en zijn minpunten. Wil hem wel proberen op show, of hij heeeeeeeeel misschien wil tonen wat hij thuis toont. Doet hij dat niet gaan we dresseren samen en zie ik wel of we hem aanbieden voor de dekdienst of dat hij überhaupt hengst blijft.

Uiteindelijk is iedereen stalblind, met grote regelmaat onterecht. Voordat ik weer verwijten naar m'n hoofd krijg ;) Hiermee bedoel ik niet dat ieder paard waardeloos is, maar bedoel ermee dat eigen kind altijd het mooist is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:51

oke wat dom van me Yildiz, ik dacht echt dat je alleen 'Yildiz' heette op bokt! :P Maar je fotootje is ook luk hoor haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:54

toch niet zo autistisch als je dacht dus Katja ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:05

Jouw foto ook Kat, echt hilarisch! :D
Maar uhm... Misschien heb je toch wel gelijk hoor; ik heb wel m'n naam veranderd, Arabs erbij idd. :o Alleen is dat al meer dan n half jaar geleden hihi! :D

Ha ja Lisa, denk dat iedereen wel zijn eigen paard het allercoolst vindt. Maar vind ook als je fokt je heel goed moet weten wat de mindere punten van je paard zijn. Kreeg gisteren nog te horen bij TT dat ik er veel te veel op kijk: "jij wil er iets aan zien!" Das dan ook niet helemaal waar maar ben wel super kritisch op m'n eigen paarden. En bv beenstanden bij veulens zijn nog redelijk te corrigeren met een goede bekapping.
De keuring in Houten was trouwens ook erg leerzaam! Genetica vind ik ook interessant en vooral veel met paardenmensen praten. Er is nog zo veel te leren, kai leuk! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:11

Haha oke dan heb ik niet opgelet de afgelopen 6 maanden _O- misschien dat ik nu getriggerd werd door de avatar.

ja ik heb even kerststijl avatar genomen :+

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:06

Ik moet zeggen Vegas is er niet gekomen met een illusie hoor, ik wilde een fijn show en gebruikspaard om zo te kijken hoe ik de hele show wereld vind en om veel te leren. En toen werden we door wat mensen aangemoedigd om toch verder te kijken naar de opties er zijn wat betreft dekken etc. Zodoende Utrecht, als hij daar niet doorgekomen was zou die geruind worden :) en nu de premiekeuring kijken hoe en wat. We doen dit vooral omdat we het heel erg leuk vinden en ervan willen leren. En dan zien we wel hoe ver we komen. Ik weet z'n pluspunten en ook mindere kanten en verwacht niet dat hij veel zal dekken maar uiteindelijk is het ook gewoon voor ons zelf. Alles is meegenomen.

Wel positief nieuws vanuit Utrecht, we krijgen een nieuw factuur en die is minimaal €100 euro lager! :D dus daar ben ik heel blij mee!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:26

Katja, wat een gewéldige foto :D

Esmé, dat is wel heel fijn van de factuur van Utrecht! Scheelt toch een hoop!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:47

Keuring op Utrecht is ook geen grote grote kunst om door te komen voor een paard ;)

Het probleem is wel, als je eenmaal fouten gaat zien in een paard...is dat direct wat je ziet. Maakt niet uit hoe mooi...ze hebben fouten en die zie ik eerder...

Vandaag enorm gelachen om m'n Tara en Pony trouwens, Taartje was als ene hengst aan het maaien en steigeren de hele dag en Pony was zo fris als een jong paard! Vloog een kwartier lang om me heen aan de longelijn. Heerlijk stel is het toch ook :)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:08

Hmhm dat wil toch niet zeggen dat het een slecht paard is? Als Utrecht volgens jou zo makkelijk is... Vind het heel jammer dat er achter al jou opmerkingen naar mij toe z'n negatieve ondertoon zit tenminste zo ervaar ik het. Tips zijn heel fijn maar hier heb ik niets aan.

Helaas heeft degene die foto's zou komen maken afgezegd dus bij deze slechte phone foto's van z'n lichte haren. Lijken er steeds meer te worden. :D

Afbeelding
Overal door z'n manen zitten witte haren vanaf de aanzet, op z'n schoft zit een hele witte pluk (niet Goed te zien op de foto) hij word grijs :')

Afbeelding
Z'n lichtere pluk in z'n voorpluk

Afbeelding
Lichte haren op z'n kogel, worden steeds meer :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:13

dat hoor je mij niet zeggen, ondertoon is niet zo bedoeld excuses als het wel zo overkomt.
wat ik wel zeg is dat wat mij betreft de keuring op Utrecht een slap aftreksel van een werkelijke hengsten keuring is. Als een paard die niet door komt zegt dat meer dan wanneer hij er wel door komt. Vind ik dan

Is de witte pluk op de schoft geen drukking? De overige witte maanharen duiden volgens mij op rabicano

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:18

Dit is nog geen antwoord op de vraag die gesteld werd. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar het antwoord :)

Woogy schreef:
Toen wij Zaraar kochten barstten we van de illusies. Door met de juiste mensen in contact te komen zijn die met de grond gelijk gemaakt en zijn we weer op een normaal niveau wat betreft de verwachtingen van Zaraar.
Inmiddels ben ik op het punt met hem dat we het allemaal wel zien. Wil hem dit jaar wel opgeven voor de premie, vooral erg benieuwd naar zijn plus en zijn minpunten. Wil hem wel proberen op show, of hij heeeeeeeeel misschien wil tonen wat hij thuis toont. Doet hij dat niet gaan we dresseren samen en zie ik wel of we hem aanbieden voor de dekdienst of dat hij überhaupt hengst blijft.

Uiteindelijk is iedereen stalblind, met grote regelmaat onterecht. Voordat ik weer verwijten naar m'n hoofd krijg ;) Hiermee bedoel ik niet dat ieder paard waardeloos is, maar bedoel ermee dat eigen kind altijd het mooist is.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:26

Geen probleem; maar wist even niet meer hoe ik het op moest vatten. Tja dat kan zo zijn indd mja we gaan het zien op de premiekeuring wat die daar teweeg brengt.

De witten haren op de schoft zijn zeker geen drukkingen het is echt vanaf de aanzet de laatste 5cm van z'n manenkam als het niet meer is, het is wit/bruin/grijs door elkaar zegmaar, hij had dit al voor hij bij mij kwam, en dus voor er ook maar iets op z'n rug heeft gelegen haha!

Ja ik begin toch sterk te twijfelen erover ik zal van de week nog even een foto van dat plukje en zijn staart maken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:31

is wel degelijk een antwoord Nicky, wat ik wil toevoegen is namelijk waar hij iets in kan betekenen. Kan hij showen, of is hij beter in dressuur. Voor nu is het een zwarte rabicano hengst met een fijn karakter wat thuis het één en ander laat zien. Dus voor nu gaat hij niets toevoegen. Eind 2015 hoop ik wel klein beetje zicht te hebben op wat ik met hem wil en ga doen.
Of wel, nu bied ik hem heel bewust niet aan. Zoals eerder getikt: ik laat hem wat showen dit jaar, kijken of hij in de ring wil draven zoals hij thuis doet, doet hij dat niet ga ik de dressuur in.

Esmee dan klinkt het wel als rabicano, wellicht nog een andere kleur gen erbij. Katja weet daar meer over.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:41

Ben het wel met Lisa eens hoor wat betreft die keuring in Utrecht; er worden alleen spatfoto's gemaakt en dan nog sperma onderzoek. Keer laten zien op de premiekeuring en klaar ben je: een goedgekeurde hengst voila!
Als je dat vergelijkt met bv KWPN, de verrichtingskeuringen etc, dat is toch wel heel andere koek. Maar goed daar hebben we t allemaal al 1000 keer over gehad! ;)
Neemt niet weg dat ik de premiekeuring an sich onwijs interessant en leerzaam vond en uitermate trots was op de premie van m'n toen nog net 2 jarige, eigengefokte gup! *\%/*

Zie hetzelfde bij Nour Esme! Zeker te weten Rabicano! :j Heb even niet Vegas z'n volledige pedigree op m'n netvlies maar heeft hij crabbet erin? Daar komt het bij Nour namelijk vandaan.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:44

Ik vind het persoonlijk wel een realistische gedachte, Lisa is het toch? :o
Hier een beetje het zelfde, ik heb de mazzel dat Vegas gewoon voorgebracht gaat worden door Benjamin, bij hem showt hij altijd dat is het enige wat daar af en toe geoefend is, en thuis doet die het als de beste zeker wanneer hij iets spannend vind dus daarin verwacht ik bij hem geen problemen. Hij zal ook wat shows bezoeken koment jaar maar de keuring staat vooraan. :D

Haha dan wacht ik Katja haar reactie even af!

Yildiz dat geloof ik wel indd zeker ter vergelijking met andere stamboeken ben ik dat zeker met jullie eens maar toch neemt het niet weg dat ik zeker trots ben op de uitslag van Utrecht haha!

Hier is z'n pedigree:
http://www.allbreedpedigree.com/vegas+t

Ben er nog niet zo in thuis dus heb geen idee of hij dat bloed heeft of niet? :')
Laatst bijgewerkt door JustOneBite op 16-12-14 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:47

Rabicano komt ook veel uit de egyptenaren. met Vegas als oud Rus zit daar sowieso Kaluga die hoog rabicano was/is...is ze doet het nog :) Daar heeft Gong namelijk zijn rabicano vandaan. In haar zal het trouwens zitten via Aswan dan denk ik zo...

Reëel kijken is belangrijk. Toen ik Zaraar 2,5 jaar geleden kocht was ik overtuigd van hem in ieder opzicht. Heb een aantal trainers gesproken die wel wat in hem zien, maar zoals eerder al gezegd, mijn illusies zijn met de grond gelijk gemaakt.
En ja ik heet Lisa :)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:49

Oke dus het zou dus heel goed kunnen dat ik 2 rabicano paardjes heb? :P

Lisa dat begrijp ik indd, wij hebben sowieso een 'backup' als hij niet doet wat we hopen. Dan mag hij lekker blijven en gaan we nogsteeds starten uiteindelijk. Dus wat dat betreft het is niet dat hij alleen om die reden bij ons is. Het zou leuk zijn en een heel leerzaam traject worden maar we staren ons er niet op blind.
Laatst bijgewerkt door JustOneBite op 16-12-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:50

zou goed kunnen. Helaas is rabicano niet heel speciaal :\ Van de 5 die ik op stal heb zijn er 4 het...de laatste weet ik niet gezien ze schimmel is ;)