[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:57

Oww Amy ik dacht dat ze dat beleid hadden veranderd mij werd toen gezegt dat ze minimaal een 3e moesten hebben om door te gaan naar Utrecht :o

Gelukkig is Utrecht al een hele verbetering want er worden tegenwoordig foto's gemaakt en voorheen niet...

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:58

Jim doet me welaan MA Sudar denken qua kleur :j bruin officieel, maar grijzige manen en staart?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:00

Zou best kunnen hoor dat het nu anders is! Ik wist ook heel lang niet beter dan dat ze een premie moesten halen :P Maar had toevallig laatst met iemand van het bestuur (?) zitten praten en die gaf ook aan dat ze geen afkeurbeleid hebben, Gijs zei dat ook en ik heb het net voor de zekerheid (volgens mij voor de 100e keer _O- ) gecheckt op site avs :P
T is ook eigenlijk helemaal niet logisch, maar zo ver ik begreep mag er van de ECAHO niks worden afgekeurd zeg maar.

Vind het idd ook top dat er foto's worden gemaakt. Al moet ik zeggen dat ik niet het röntgenpakket erbij heb gedaan hoor, dat kan later ook nog wel :+ Maar het is echt fijn om te weten dat ie gewoon ok is, anders zou ik er ook niet mee gaan dekken. Ook daarom een beetje op tijd in het jaar ingepland, nu kan ik met een gerust hart gaan dekken! :D

...je moet hem gewoon irl komen bewonderen in Deurne! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:01

Heb je niet meer foto's van Umoyax? O:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:02

Gefeliciteerd Amy! *\o/* Wat n mooie hals heeft ie erop staan, wauw!

Het is idd zo dat een premie niet meet nodig is, alleen laten zien op de premiekeuring. Toch doe ik het net als Jes andersom; eerst premiekeuring en dan naar Utrecht, ben ook benieuwd wat ze van Nour vinden.

En jee, ik snap volledig dat het uber spannend is! Ga straks precies hetzelfde hebben. Dus lekker uitrusten en genieten van die mijlpaal! ;)

Beterschap Silver!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:02

Welke dag mag Umo? Ik ben er op zaterdag! Ik ga gelijk even een topicje aanmaken voor de inventarisatie wie gaan :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:03

Dat is dus de reden dat Barc gecastreerd is.
Vond zelf de foto's wel belangrijk dus meneer op de foto gezet.

Godzijdank niet mee gefokt...een harde uitspraak...destijds trots dat hij was goedgekeurd maar in die tijd sloeg de keuring vind ik nu nergens op...

Adawi

Hij is inderdaad bruin, zwarte manen maar er zit een asgrijze gloed overheen/doorheen

Barcelano

YildizArabs schreef:
Gefeliciteerd Amy! *\o/* Wat n mooie hals heeft ie erop staan, wauw!

Het is idd zo dat een premie niet meet nodig is, alleen laten zien op de premiekeuring. Toch doe ik het net als Jes andersom; eerst premiekeuring en dan naar Utrecht, ben ook benieuwd wat ze van Nour vinden.

En jee, ik snap volledig dat het uber spannend is! Ga straks precies hetzelfde hebben. Dus lekker uitrusten en genieten van die mijlpaal! ;)

Beterschap Silver!

Tot op de premie keuring mensen :D 8-)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:06

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:06

Wat een ander van mn paard vindt is voor mij niet zo belangrijk, ik weet dat ie goed in zn lijf is, met dank aan mn hoefsmid weet ik dat hij correct op zn benen staat en dat ik hem leuk vind weet ik zelf :D Maar medisch moet het inderdaad gewoon goed zijn, daarin zijn geen excuses. Fokken is en blijft smaak, maar het moet sowieso echt gezond zijn! Vind het ook echt nog steeds heel dapper en onwijs goed als mensen beslissen om te castreren als hun verder knappe hengst medisch niet in orde blijkt, je moet het toch maar kunnen ook.

Zit net naar het schema te kijken, hij loopt op de zaterdag, 3-jarige hengsten zijn pas om 5 uur aan de beurt :) We doen mee voor de kilometers hoor, je ziet daar toch vaak dat het meer de echte showpoppetjes zijn die hoog scoren. Maar het is een machtig mooie baan en ik ben er toch, dus ach, waarom niet :+ Ik hoop gewoon dat hij er lol in heeft en een beetje nette punten scoort, dan ben ik al dik tevreden :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:07

Haha, ja idd Jessica! :D Volgens mij best wat nieuw te keuren hengsten zowiezo. 2011 heeft heel wat heren opgeleverd!

Nicky, zaterdag ben ik er in ieder geval met Yazahra in de fillyclass. Ik denk Umo ook op zaterdag, junior stallions?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:09

Nou inderdaad! De 2011 hengsten zijn steeds errug goed vertegenwoordigd geweest dus wordt nog gezellig druk straks op de premiekeuring :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:18

:D Nou idd! En blij dat iedereen elkaar ook succes gunt (ik spreek nu trouwens voor mezelf ;) ) en wordt het gewoon n hele leuke, gezellige (maar toch heel spannende) dag! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:19

Amy ben je er daar ook met showhalsters :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:22

Ik gun niemand wat }>
:+ toch alleen maar juist heel leuk, al die knappe paarden!! :D voor ieder wat wils en zo houden we het ras juist zo mooi divers! Altijd zo jammer, die jaloezie....

Ik mag van de organisatie niet met halsters staan, ga ook niet nog een jaar onder die voorwaarden heen.. was vorig jaar erg blij dat ik er mocht staan maar inmiddels jaartje verder en wijzer :+ maar niemand heeft me verboden om ze in de auto te gooien natuurlijk ;-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:28

amyz schreef:
Ik gun niemand wat }>
:+ toch alleen maar juist heel leuk, al die knappe paarden!! :D voor ieder wat wils en zo houden we het ras juist zo mooi divers! Altijd zo jammer, die jaloezie....

Ik mag van de organisatie niet met halsters staan, ga ook niet nog een jaar onder die voorwaarden heen.. was vorig jaar erg blij dat ik er mocht staan maar inmiddels jaartje verder en wijzer :+ maar niemand heeft me verboden om ze in de auto te gooien natuurlijk ;-)

_O- zitten er voorwaarden aan vast :=

Ik snap het ook niet...neem die van ons wel de zelfde papa maar ander mama...dus toch weer andere invloeden...kan maar net bij je merrie passen..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:30

Ik vind het zadel niet fijn zitten omdat ik een wat diepere zit fijner vind. Beetje stevigheid ofzo :')

Het lijkt met dit zadel alsof ik veel meer wijdbeens zit haha! Plus me beugels moeten korten (heel gek) in het dressuurzadel heb ik dezelfde beugels en zit ik voor me gevoel te kort en in dit zadel sta ik op me tenen met lichrijden.

Adawi, hij is wel leuk zeg, puppyhoofdje :D

Knappe umo! Hij is echt mooooi! Ik wil ook meer foto's!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:35

Zijn idd twee heel verschillende paarden! Snap er vaak maar niks van men gunt elkaar het licht in de ogen niet terwijl ze vaak niet eens in elkaars 'vaarwater' zitten want inderdaad; moet maar net op je merrie passen. Ach....ontkom je toch niet aan. Wel zonde. Was deze week ook nog een hele rel op fb over een veulen dat nog op zn pootjes stond te wiebelen, daar snapte ik al helemaal geen snars van :')

Ja stom hè -O- anders waren er te veel met halsters ofzo. Baal er nu eigenlijk behoorlijk van maar ja, t is niet anders. Was vorig jaar erg dankbaar voor de kans dus dit jaar ook maar niet te veel mekkeren en volgend jaar anders :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:36

Tsss, serieus? Echt belachelijk, is toch juist een meerwaarde op zon show om wat standjes te hebben staan? Juist leuk voor deelnemers en bezoekers als extraatje. Maar soi... Kofferbak dus? :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:36

Kofferbak it is inderdaad :D heeft ook zo zn charmes :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:38

Zo heeft het stamboek trouwens ook de collectieve verzekering voor hengsten er uit gegooid -O-
En vind het ook jammer dat er minder wedstrijden gaan worden gehouden.

Snap het wel dat er te weinig deelnemers zijn...maar we zijn ook niet zo groot :')

Ik zit nog in dubio ...Kobalt blauw/Oranje achtige kleur of goud....ik denk oranje :')

Iemand nog een idee :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:40

Heb je de sotsji gezien? <<)

Edit; wat ben ik ook een held, staat al die tijd al niet op de site _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:42

Uhh was dat niet de winter spelen :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:55