[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:38

woooo wat een bakrand!

Doortje is echt knap, ik zei het al op facebook maar, lekkere billen! :D

Letizia hahaha ook echt zo. mag tie een appeltje :D vet leuk. Djuun is echt posh :))

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:48

Jee, jullie gaan al hard naar de 100 :D
Lekker kleurtje bakrand hihi. En schattig Doortje :+:
En sjansende Djuun _O-

Zo met dochter naar Tjaf toe. Gelukkig krijgt ze morgen les van iemand anders want naar mama luisteren is heul moeilijk <<)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:16

@letizia djunne dus gek op appels? Asal lust ze niet whaha
@annika wat een schatje en wat groeit dat dinky toch snel
@roux veel plezier

Wie wil er een rondje op asal?
Afbeelding

Ff poseren
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:19

even een heads up voor ik straks de ad gezet heb :+ maar ik heb gaas over en ik ga de roundpen verkopen <<) we gebruiken hem niet of nauwelijks.

*edit* owja, en... onze stikstoftank met ruimte voor dacht 1500 rietjes ofzo :)
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 04-10-13 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:20

Mooie Asal! Geen appels? Gek paard :D Set houdt er wel van maar die lust heel veel, net een vuilnisbak.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:37

Jij en gaas over hebben :oo En de roundpen weg? Jammerr :( Was best handig ding.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:44

Aleeneh schreef:
Jij en gaas over hebben :oo En de roundpen weg? Jammerr :( Was best handig ding.

Grote opruiming :Y)
er ligt nog 150 meter naast de schuur bij de mesthoop en 15 bij het rest-gaas, dat gaan we niet meer gebruiken, kan evt. nog wel 60 meter voor de pen gebruikt worden, dan nog hou ik pakweg 100 meter over...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:00

Thnx!! We gaan het idd proberen met een drachtige dame :j bedankt voor je tip!! Nu ik er zo over nadenk.....hij ging al vrij vroeg een tijdje apart, in eerste instantie vanwege zijn geblesseerde kogel een omdat stalhoudster dat per se wilde. Daarna is hij bij danielle weer in de groep gegaan en rond die periode is het gedrag ook extremer geworden. Kan me ook volledig vinden in jouw post.
Bedankt!

Dm; vind ik idd erg kort door de bocht en inderdaad niet leuk om te horen. Het is verder een verschrikkelijk lief, gevoelig en werkwillig paard, compleet vrij van karakterfouten. Ik zie geen enkele reden om op karakter niet met hem te dekken en daarnaast is zijn eerste veulen (waarvoor ik van het voorjaar dus pas ga dekken) al verkocht, juist omdat deze mensen zo onder de indruk zijn van Umoyax zijn vriendelijke en gemoedelijke karakter. Dat er 'iets' is wat maakt dat hij hekken in elkaar timmert zegt mij dat er iets moet worden opgelost.

Ga later uitgebreid reageren, dacht effe gauw bij te lezen en wilde hier toch op reageren :)

ShamalArabs schreef:
Amy

Dat boze is wat je de eerste tijd krijgt als ze altijd sociaal gestaan hebben en dan alleen gaan staan. Die periode gaat (bijna altijd) voorbij, maar het helpt als je een drachtige oude merrie erbij kunt zetten of natuurlijk een maatje. Het uitleven op alles wat ie tegenkomt, ook dat is een manier om de energie en het spelen wat jonge hengsten normaal met elkaar doen te kunnen uiten. Voor mij een heel bekend beeld, en de reden waarom de jonge hengsten zo lang mogelijk samen staan of anders met merrie's die dragend zijn. Ná het dekken wordt het rap minder, dan ontstaat de interesse voor dames en gaan ze focussen op geurtjes snuffelen en hengst zijn.
Ik zou deze winter nog zorgen voor een maatje of drachtige dominante dame erbij.
Ik probeer hier, indien mogelijk, de hengsten gewoon tot 1,5-2,5 jaar bij de kudde te laten lopen, daarna pas gaan de heren apart met elkaar aansluitend aan de merrie's en pas als ze té mans worden of gaan dekken gaan ze apart aansluitend aan elkaar en de jonge hengsten, en indien mogelijk doe ik ze (regelmatig) met een drachtige merrie samen zetten. Ligt er ook een beetje aan hoeveel mannen ik heb, want met 5 volwassen hengsten ging dat natuurlijk niet en met 3 volw. en een groep jonge hengsten is het ook niet heel makkelijk :+
Ik heb daardoor sociale gezellige mannen, mijn 3,5 jarige loopt met een 2,5 jarige en een 1,5 jarige. en hoewel mans en sindskort geinteresseerd in de dames, hij is toch voorzichtig met de 1,5 jarige omdat hij tot vorig jaar zomer (2+ jarige leeftijd) in de kudde met merrie's en veulens gelopen heeft.

Het is een weg zoeken als hengstenhouder met het oog op een happy paard, en er is nooit een standaard oplossing, maar je vind het wel, en het hoeft niet onomkeerbaar en drastisch te zijn ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:11

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:28

Helaas hebben wij geen ruimte voor een roundpen, zou het wel heel handig vinden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:34

Roundpen is ideaal :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:02

sa ik stuur ffe vanavond ffe n pbtje over.die tank .
Zit nu met de mb oo bokt..

Jeetje wat n kleur voor n bakrand hihi.

En had djuun sjans of baasje....hihi

Mooie foto s van je knappe veullie dame...

Gaat t goed met Taf allemaal?

Dat zijn goede oef tamara...

Ik,heb vandaag kort maar lekker gereden...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:23

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* mijn laarzen zijn binnen en morgen concours dus kan ze dan toch eindelijk aan jeeeeej
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:23

Sjiek de friemel :wow:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:26

Mooi he...je kon uit zo veel kiezen maar ik wist zo goed wat ik wou en ben dan ook super blij met het resultaat

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:37

wow die zijn wel gaaf alleen heeeeelemaal niet mijn smaak :+ maar ja ik ben dan ook een geitenwollen sok met schapenvachten en houd juist van een beetje robuuste en 'landelijke' spullen en kleding :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:00

ja ik dus helemaal niet hou echt van sjeik voor op de wedstrijden zal morgen even een totaal foto maken

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:10

haha ja, jij bent een chique wedstrijdruiter en ik een wollige buitenrit-chill-basic-combinatie met Set :D allebei leuk toch!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:16

Mooi hoor! Ik ben ook een praktisch ingestelde muts :+ Yusraa loopt er meestal wel strak bij, maar ikzelf op stal niet zo, haha! Stap 9 vd 10 keer ook gewoon met een trainingsbroek op de poownie, lekker comfie!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:25

Haha ik ben echt een en al slobberkleding meestal, tenminste, lekker grote truien in de herfst/winter en van die outdoorlaarzen, en vaak gewoon broeken van H&M :+. Paard heeft een boomloos westernzadel, met dikke pad. Soms schapenvacht, lekker zonder zadel :)) hoofdstellen zijn een paar, allemaal niet bijzonder speciaal. Alleen mijn halsters vind ik wel mooi :j (ik vind natuurlijk mijn eigen spullen mooi, maar halsters zijn gewoon algemeen mooie halsters) Ik heb verder ook geen beenbescherming of andere extra's. Ik wil komende maanden werken aan bitloos gaan rijden :) heb een hackamore klaarliggen, ik werk liever daarmee dan met kin of kaakgekruist. Vind druk op de neus een subtieler en prettige idee dan achter de oren.

Afbeelding

Afbeelding

Foto van Polly in 2010, dus het is in 3 jaar best hard gegaan met oud worden/Cushing: deze foto kwam ik net tegen op internet :)

Afbeelding

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:24

Zo wat een stevige dame inderdaad al zeg! Zou paps geen quarter zijn met zulke billen _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:25

oh ik ben thuis ook echt wel comfi hoor maar op concours willen we stralen en shinen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:28

Tja Amy, zoals je je paard op dit forum beschrijft krijg ik niet echt de indruk van een braaf en werkwillend paard... Ken het paard niet maar mijn mening is puur op jouw verhalen gebaseerd, sorry als ik daarmee een verkeerde indruk weer geef maar das toch echt hoe je hem zelf beschrijft....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:29

joysjuh1987 schreef:
oh ik ben thuis ook echt wel comfi hoor maar op concours willen we stralen en shinen

Ja vind ik ook, als ik wedstrijden reed zou ik ook mooi tuig en matchende outfits aanschaffen :D Toen ik Set ging kopen heb ik er ook op los gefantaseerd en plaatjes uit de Divozagids geknipt :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:00

set_elkol schreef:
Haha ik ben echt een en al slobberkleding meestal, tenminste, lekker grote truien in de herfst/winter en van die outdoorlaarzen, en vaak gewoon broeken van H&M :+. Paard heeft een boomloos westernzadel, met dikke pad. Soms schapenvacht, lekker zonder zadel :)) hoofdstellen zijn een paar, allemaal niet bijzonder speciaal. Alleen mijn halsters vind ik wel mooi :j (ik vind natuurlijk mijn eigen spullen mooi, maar halsters zijn gewoon algemeen mooie halsters) Ik heb verder ook geen beenbescherming of andere extra's. Ik wil komende maanden werken aan bitloos gaan rijden :) heb een hackamore klaarliggen, ik werk liever daarmee dan met kin of kaakgekruist. Vind druk op de neus een subtieler en prettige idee dan achter de oren.

Waarom probeer je geen sidepull, Katja?
Daar rij ik Ely mee, ik vond kin- en kaakgekruisd ook niet fijn. Hackamore is net weer een standje heftiger dan een sidepull. Met de band die jij met Set hebt, zouden jullie makkelijk genoeg moeten hebben aan een sidepull gok ik :)