Doortje is echt knap, ik zei het al op facebook maar, lekkere billen!

Letizia hahaha ook echt zo. mag tie een appeltje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aleeneh schreef:Jij en gaas over hebbenEn de roundpen weg? Jammerr
Was best handig ding.
ShamalArabs schreef:Amy
Dat boze is wat je de eerste tijd krijgt als ze altijd sociaal gestaan hebben en dan alleen gaan staan. Die periode gaat (bijna altijd) voorbij, maar het helpt als je een drachtige oude merrie erbij kunt zetten of natuurlijk een maatje. Het uitleven op alles wat ie tegenkomt, ook dat is een manier om de energie en het spelen wat jonge hengsten normaal met elkaar doen te kunnen uiten. Voor mij een heel bekend beeld, en de reden waarom de jonge hengsten zo lang mogelijk samen staan of anders met merrie's die dragend zijn. Ná het dekken wordt het rap minder, dan ontstaat de interesse voor dames en gaan ze focussen op geurtjes snuffelen en hengst zijn.
Ik zou deze winter nog zorgen voor een maatje of drachtige dominante dame erbij.
Ik probeer hier, indien mogelijk, de hengsten gewoon tot 1,5-2,5 jaar bij de kudde te laten lopen, daarna pas gaan de heren apart met elkaar aansluitend aan de merrie's en pas als ze té mans worden of gaan dekken gaan ze apart aansluitend aan elkaar en de jonge hengsten, en indien mogelijk doe ik ze (regelmatig) met een drachtige merrie samen zetten. Ligt er ook een beetje aan hoeveel mannen ik heb, want met 5 volwassen hengsten ging dat natuurlijk niet en met 3 volw. en een groep jonge hengsten is het ook niet heel makkelijk![]()
Ik heb daardoor sociale gezellige mannen, mijn 3,5 jarige loopt met een 2,5 jarige en een 1,5 jarige. en hoewel mans en sindskort geinteresseerd in de dames, hij is toch voorzichtig met de 1,5 jarige omdat hij tot vorig jaar zomer (2+ jarige leeftijd) in de kudde met merrie's en veulens gelopen heeft.
Het is een weg zoeken als hengstenhouder met het oog op een happy paard, en er is nooit een standaard oplossing, maar je vind het wel, en het hoeft niet onomkeerbaar en drastisch te zijn
set_elkol schreef:Haha ik ben echt een en al slobberkleding meestal, tenminste, lekker grote truien in de herfst/winter en van die outdoorlaarzen, en vaak gewoon broeken van H&M. Paard heeft een boomloos westernzadel, met dikke pad. Soms schapenvacht, lekker zonder zadel
hoofdstellen zijn een paar, allemaal niet bijzonder speciaal. Alleen mijn halsters vind ik wel mooi
(ik vind natuurlijk mijn eigen spullen mooi, maar halsters zijn gewoon algemeen mooie halsters) Ik heb verder ook geen beenbescherming of andere extra's. Ik wil komende maanden werken aan bitloos gaan rijden
heb een hackamore klaarliggen, ik werk liever daarmee dan met kin of kaakgekruist. Vind druk op de neus een subtieler en prettige idee dan achter de oren.