arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:27

Gefeliciteerd Juud! Top gedaan!

Mijn wedstrijd ging eigenlijk super. Behalve dat ik met mijn hoofd denk ik op een tropisch eiland was want ik ben echt een aantal keer verkeerd gereden. Zo bizar, nog nooit gebeurd. In allebei mijn proeven ook. Je ziet op mijn protocol ook echt eerst heel mooi 7ens en 8en, en dan keldert het naar beneden.. Er loopt op persoonlijk vlak nogal veel, dus ik denk dat ik de volgende keer als ik me zo voel maar even een Zen momentje moet pakken, want als je me nu had gezegd dat ik een buitenrit aan het maken was, had ik het ook geloofd.

Na het rijden van mijn tweede proef kwam de jury het hokje uit en zei ook echt dat ze het zo zonde vonden dat ik zo in de war was. Want, zo zeiden ze: 'wat loopt jouw merrie zoet en keurig'. Vervolgens wil ik de bak uit, gaat het deurtje van het jury dicht en schiet Princesa keihard weg. Ja...heel zoet.. :D

Heb me maar meteen voor twee wedstrijden volgende maand ingeschreven.. Hihi.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:05

Lil, ik rijd ook wel eens verkeerd omdat ik in mijn hoofddan al verder ben. Ach -2 en beter mijn best doen op de rest.

Je had toch evengoed gewonnen dacht ik te lezen? Hoe heeft de rest er dan opgezeten?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:51

Ja.. Ze hadden me in beide proeven mogen uitbellen, maar ik bleef er lief bij lachen, misschien dat dat het was. Bij een ander meisje is de jury uit het hokje gelopen omdat het paard wel heel kort liep en op de rem stond. Dus dat was een beetje het dingetje..

Ik heb ook geen WP gereden, maar wel een oranje lint. Deze jury heeft overigens over het gehele middagprogramma maar 2 winstpunten weggegeven ofzo. Maar ik had er ook absoluut niet eentje verdiend :')

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:10

haha! ik en zelfs op het NK een keer verkeerd gereden (bij de jury die ook in Aachen jureert :x ) maar de rest gelukkig wel goed gereden...

goed gedaan meiden! wij mogen binnenkort ook weer, hopen dat het spookje zich gedraagt }:)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:51

Leuk Cin! Ben benieuwd! M2 starten gok ik? Dat redden jullie wel!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:20

Ooohhh verkeerd rijden :+ met mijn links - rechts "dyslexie" blijft het een van mijn grootste issues in de proef :')

Maar goed bezig geweest Judith en Lilian!
Jammer dat jullie niet bij de nieuwjaarsborrel waren, was echt super gezellig en de flexchair heel leerzaam! Voor mijn moeder net weer een zetje in de goede richting om het rijden weer op te pakken :)
2 jaar geleden was ze helemaal fanatiek, startkaart aangevraagd en wedstrijden ingeschreven. 6 weken voor de 1e wedstrijd kreeg Mardonja een peesblessure die bijna een jaar heeft geduurd. Vervolgens is ze er bij het opbouwen heel rottig afgevallen waarbij ze dr rug kneusde en toen durfde ze eigenlijk niet goed meer. Inmiddels durfde ze wel weer, maar de positieve feedback op de flexchair deed haar veel goed, echt leuk om te zien :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:50

Hee Vera :)

Volgend jaar ben ik er wellicht bij, met een wedstrijd op zondag wil ik vrijdag mijn laatste training doen en aangezien ik overdag gewoon aan het werk ben red ik het dan niet om en een borrel en Princesa te doen :).
Gaaf die flexchair he, er komt bij ons op stal ook weleens zo'n dame langs. Voor jouw moeder dus misschien een nieuwe impuls om het weer eens te gaan proberen. Al snap ik dat al die tegenslagen niet echt meewerken in het vertrouwen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:42

Hihi het is ook geen verwijt hoor, snap heel goed dat zo'n avond niet voor iedereen gelegen komt om welke reden dan ook :)

Ja het heeft haar echt geholpen! Ze had heel erg het gevoel van "daar kom ik als oude doos, moet ook zo nodig even op dat ding. Ik bak er vast niks van en dan moet iedereen lachen", terwijl ze het juist heel goed deed en ook veel complimenten kreeg van "de juf" en de rest! Dus even een goede boost voor het zelfvertrouwen :D

Voor mijzelf ook heel leuk, mijn houding an sich was goed en het sturen ging me heel makkelijk af, alleen vond ze het opvallend dat ik ondanks dat alles makkelijk ging een hele lage spierconditie had. Ze vroeg gelijk of ik misschien een tijd niet had gereden ofzo, zo stom dat je dat nog zo duidelijk terugziet in de spieren :x

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:47

Ik had ook graag heen gewild. Had een jarige thuis. Hopelijk volgend jaar.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:45

Hee ladies :)

Ik ben weer gestart hoor. Wat een teleurstelling. Thuis ging ze zo enorm lekker. Ik was niet nerveus, maar dan ook echt niet. Ik ging op pad met het idee dat ik gewoon elders heerlijk een rondje ging rijden.
Princesa was met losrijden daar al wat taai, niet echt willen ontspannen, maar uiteindelijk toch fijn het neusje eruit gekregen.
Ah, dan de proeven (die ik dit keer wel volgens protocol heb gereden :P ), drama. Ze schoot weg, sprong bokkend aan in galop om er vervolgens in rengalop vandoor te vliegen en accepteerde enige ophoudingen ook gewoon niet. Echt om te janken. Na een aantal 7ens en 8en gewoon een dikke rij met 4en en een score van 176. Vreselijk. Ze stond maar op de plek te galopperen en te steigeren, echt niet tof. Ik kwam dan ook echt in mineur terug op stal.
Als het nou iets was geweest dat ik thuis kon oefenen, dan was ik een stuk minder teleurgesteld geweest. Daarom nu maar op vreemd terrein wat lessen gaan volgen en gewoon elders relaxed gaan proberen te rijden. Want hier zit ik niet bepaald op te wachten.

Jullie nog tips?

En jullie nog gestart :)?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:13

Wat ontzettend balen Lilian! Kan me voorstellen dat je je enorm k*t voelde na deze start. Jetje was bij haar eerste wedstrijden ook erg druk en moeilijk te rijden, ik ben toen ook meerdere keren op vreemd terrein gaan oefenen en zelfs op wedstrijdterrein (ideaal) dit wierp z'n vruchten af! Komt vast goed met jullie!

Ik ben niet meer gestart sinds September volgens mij, hebben ook maar 5 dressuurwedstrijdjes gereden incl. oefenwedstrijd, dit jaar wil ik wat regelmatiger dressuur starten en wie weet ook wat AVS wedstrijdjes meepakken. We hebben nu 5 wp in de B, die andere 5 hebben we er geloof ik zo bijgereden. Op welk niveau reden jullie nu?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:14

Ik ben de L1 al uit dus het is geen nieuwigheid meer. Dan had ik het nog wel begrepen :). Maar ze is weer onwijs hengstig dus dat verklaart in elk geval haar continue gebrul tijdens de proeven :). Ga deze week met m'n instructrice op pad, lessen op ander terrein, kijken of ik dat met regelmaat kan doen om haar een gerust gevoel te geven op vreemd terrein :).

Lekker gaan starten als je dat leuk vindt hoor. Ik heb er ook erg veel plezier in, ongeacht of we winst hebben. Maar eigenlijk mag ik niet te veel klagen. Dit is pas onze derde wedstrijd ooit dat we zonder punten zijn teruggekomen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:14

Ik zag je berichtje op fb al voorbij komen Lilian. Zo balen he, als ze thuis lekker gaan en dat het dan op wedstrijd niet wil. Heb het met Cuub ook wel eens gehad, zowel wat jij beschrijft als compleet andersom. Zo "in shock" zijn dat hij zich terugtrekt in zijn eigen wereldje, zit je dan op een grote volte in galop waar je niet meer afkomt, hoe hard je ook je best doet :+

Zelf ben ik na mijn 3 daagse tussen Kerst en oud&nieuw niet meer gestart. We hadden eigenlijk besloten dat dat onze laatste M2 zou zijn, maar de laatste proef heb ik met zo'n rotgevoel gereden. Wellicht onterecht, want we hadden 189 en 193, maar ik had een hele planning voor het losrijden, om eens te kijken of we een M2 konden rijden in de sluitingsgraad die ik voor het Z minimaal wil hebben. En toen bleek ik ineens een half uur eerder te moeten starten en liep alles in de soep :+
Dus toch besloten om nog een keertje ergens M2 te starten. Afgelopen weekend ingeschreven voor IJzerlo, daar voor het eerst met Cuba Z1 op een inschrijfformulier gezet, zo leuk :D
We willen wel voor die tijd al Z starten, maar dit was de eerste keer dat ik heb ingeschreven haha *\o/*
Besloten om dit jaar ook weer een rondje springen en crossen te gaan doen in de puppygroep, vorig jaar en het jaar daarvoor door blessures niet mee kunnen doen, dus nu gaan we er weer vol voor :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:34

Ik ben na een lange tijd ook maar weer eens op stap geweest met Azim. Trailer lenen, zoon en kleinkind mee. 2 redelijke proeven gereden, niet spectaculair. Hij kan beter. Toch 2 winstpunten en 2x 2e plaats. Met als kanttekening dat hij er wel echt spik en span uitziet. Krijg je alleen geen punten meer voor. April hoop ik nog een keer op stap te gaan, als mijn wagen klaar is.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:28

Gisteren weer mooie berichten van jou en Azim Jeannette!

Verder nog mensen gestart onlangs?
Cuba en ik hebben onze eerste poging in het Z1 gedaan :D We waren allebei niet fit en ik was stiekem ook wel gespannen vanwege het hele "Z1 20x60" gedoe, dus optimaal was het niet :+
Maar de score was hoger dan we vooraf hadden ingecalculeerd (geen winst nog) en Cuub deed super z'n best, dus meer dan tevreden!!

Wie komen er allemaal naar Houten en/of IJzerlo? *\o/*

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:45

Ik ben met mijn Arabier vorige week zaterdag en de week daarvoor op zondag gestart. Zondag was officieel, zaterdag niet. Zondag 193,5 pt en een 2e plaats van de 9, zaterdag 200,5 pt en een 3e plaats van de 6. Maar zaterdag puntte de jury extreem hoog (iedereen had die dag een winstpunt := ) 7-8 mei eerste selectie rijden!

PS: Ik rijd D-E klasse B dressuur

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:47

Ik ga wel naar IJzerlo niet naar Houten.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:07

wij mogen ook weer aankomend weekend! onze eerste wedstrijd van dit outdoor seizoen! ben benieuwd hoe hij het doet. voor mijn gevoel is hij echt verbeterd sinds vorig outdoor seizoen :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:30

Wauw Vera! Van harte gefeliciteerd met jullie 1ste plaats op de Tulip Cup in de ridden class!!! Super!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:00

Dankjewel Michelle!!
Ik had het echt niet verwacht, ik voelde zo veel spanning onder me, echt een bommetje. En dit was de eerste keer met de nieuwe regels en nu zijn regelmatigheid en gehoorzaamheid belangrijker dan whoehoe kijk eens hoe showy mijn paard kan lopen. Opzich een hele goede verbetering, maar met de spanning van gister had ik er een hard hoofd in :')
Gelukkig bleef de spanning in Cuba ipv een explosie, waardoor het er schijnbaar beter uit zag dan het voelde :D
Gewoon voor het tweede jaar achter elkaar, knap paard <3