[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:57

bedoelde meer of hij in het verleden niet geshowd is etc?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:05

Nope helaas ook niet. Dus dat gaat allemaal in 2015 gebeuren :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:38

uit interesse, mag ik vragen waarom je met hem wilt dekken? omdat het een hengst en het dus kan? of omdat je iets wilt toevoegen? Indien het laatste, wat wil je toevoegen?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:10

Haha een beetje van beide. Als toevoeging denk ik dat Vegas zijn karakter, en zijn aanleg als fijn gebruikspaard zeker door kan geven. Het is een ontzettend fijn en imo mooi paard zowel voor show als gebruikspaard. En dus denk ik zeker dat hij iets toe te voegen heeft binnen de fokkerij, al zijn er natuurlijk al veel hengsten maar toch heb ik het idee dat hij toch net wat anders heeft en daardoor interessant genoeg is. Mocht hij geen premie krijgen of na 2 jaar niet genoeg animo hebben word hij lekke geruint en mag hij als fulltime rijpaard blijven. Het lijkt me gewoon een zeer leuk en leerzaam traject wat we gaan beleven. En daar wil ik zeker meer van weten.

Nog even een vraagje trouwens aan jullie als kenners :') op z'n paspoort is hij gewoon bruin, maar ik twijfel hierover gezien hij in z'n manen en staartaanzet lichtere/crème kleurige haren heeft, Zn 'oksels' en liezen zijn crème kleurig en z'n kogels op z'n voorbenen hebben grijs/witte haren? Terwijl hij geen witte voetjes heeft daar? En zijn vacht in de zo'n is haast goud HahHa! Nou is mijn vos rabicano maar dit ziet er toch weer anders uit?
Hebben jullie enig idee? Die haren op de kogels worden steeds meer, in september was dit nauwelijks te zien.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:36

Woogy schreef:
uit interesse, mag ik vragen waarom je met hem wilt dekken? omdat het een hengst en het dus kan? of omdat je iets wilt toevoegen? Indien het laatste, wat wil je toevoegen?

Interessante vraag! :) Wat denk jij met Zaar eigenlijk toe te voegen?

Esme, misschien heb je dat allemaal al gedaan hoor, en zijn mijn opmerkingen overbodig, maar zou me eerst goed oriënteren voordat je echt gaat aanbieden.
Natuurlijke dekken én KI aanbieden mag bv al niet. Heb je al een dekstation in gedachten, heb je daar al gesprekken gevoerd? Niet elk station laat namelijk een vreemde hengst springen, zeker niet in het seizoen. Ga je verzenden dan worden daar hoge eisen aan gesteld: CEM, EVa, etc.
Diepvries is overigens helemaal niet zo duur. Maar het sperma moet dan wel van die kwaliteit zijn dát het ingevroren kan worden en dat het ook na ontdooien nog goed is.
En ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)

Nour is trouwens (ook) Rabicano, als veulen al vastgesteld door de schetser. Wordt niet op paspoort vermeld.

Thanks Miran! :o Ook al is ze nu ijsco, ze blijft m'n principessa! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:39

Ja ben ook benieuwd naar antwoord over Zaar, dacht er meteen aan na dit vragenvuur

Wat ziet Yahzara er tof uit :oo

leuk dat iemand naar Vegas komt kijken :)) hij is hartstikke bruin hoor, dat komt in zoveel tinten :D hij heeft best lichte benen ook.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:48

Yildiz ja daar zijn we inmiddels allemaal mee bezig, alleen wist ik niet dat beide niet kan? Dat is me nog niet verteld haha! Z'n sperma is volgens Utrecht goed genoeg om ingevroren te worden, dit heb ik nagevraagd toen ik met ze aan de telefoon zat over die rekening, en die meneer heeft het me in geuren en kleuren uitgelegd dat het goed genoeg was. Wat ik begreep toen we er met Vegas waren, is het daar ook mogelijk om in te vriezen klopt dat?

En we zitten er nog een aantal hier in de buurt welke we gaan contacteren.

Haha ja bruin is hij sowieso Katja, maar vroeg me wel af in hoeverre hij geen extra gen heeft wegens die haren etc? Z'n benen zijn in principe gewoon zwart op z'n kogels en witte Achterbenen na. Haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:51

heb je geen foto's van die creme haren? ik denk niet dat het rabicano is maar wie weet wat het wel is haha.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:01

Er worden morgen foto's van hem gemaakt, met een goede camera dus dan zal ik gelijk vragen om wat detailfotos!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:06

leuk :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:09

Absoluut! Heb er zin in!
Foto's worden gemaakt met z'n showset om dus ben heel benieuwd hoe die reageert heb alleen 1x gepast hahaha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:26

Thanks Katja! :)

Weet ik niet Esme, even contact met hun opnemen? Ik heb t ergens anders laten invriezen.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:27

Haha ga ik doen inderdaad! Heb gelukkig meerdere opties

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:46

Jeetje, wat kom daar nog veel bij kijken.... :wow:

Yildiz, TT is echt een mooi dametje! Hoe gaat het met Nour?
Amy, zag foto's van Nas voorbij komen, hoe ging het?
Canisia, was inderdaad de eerste keer dat ik bij Irene was, heel erg leuk en Yildiz heeft niet gelogen haha... ;)

Irene komt hoogstwaarschijnlijk naar Z-H inderdaad, bij ons op stal... Meisje die een halve km verder staat was er toevallig ook en mijn stalgenoot wil ook les.. Bij minimaal 4 wil ze komen... :j
Voor jullie ook aan te rijden Canisia....

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:54

Hahaha Fu in een dolle bui! :D

Knappe meiden Door en Yazahra <3

Dat is toch niet een hele gekke gedachte Esmé? Als je kijkt naar Vegas z'n volle zus en halfbroer en dat uit een schimmel moeder (niet dat ik er veel verstand van heb.. :+.)

Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:07

[RIJ-ITP] Jaa Nashwa eindelijk haar drafje (los!) onder de vrouw!

Ik ben echt zo trots als een pauw op mijn prinses :D ze heeft het zo geweldig gedaan!!!

Oma gaat beter maar ook slechter... ontsteking vlamt opnieuw op. Morgen gaan ze een echo maken. Maar kans is groot dag ze weer een nieuw delier krijgt ook. We weten allemaal echt niet meer hoe ze uit dit cirkeltje moet komen en helaas weten de artsen het dus ook niet -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:12

die bruine broer of zus van Vegas is ook een erg lichte tint bruin, beetje net als Na'jim die hier ook meedeed in het topic. Bij deze lijkt er wel wit bovenaan de staart te zitten dus wel eventueel rabicano.

Gaaf Amy!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:21

Ja, halfbroer is die bruine, door dat wit in de staart en manen dacht ik dat ook idd.

Ooh snap dat je super trots bent Amy! Nog even spannend dus met oma, niet leuk allemaal :n Hoe gaat het met longeren nu met Nas?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:22

Thanks Ilona! Ik heb hem in het echt gezien en lijkt heel op Vegas, alleen heeft hij het in ergere maten dan Vegas haha! Heb beide paarden in het echt mogen bewonderen zussie bij kooiker arabians en halfbroer op Raalte die heeft het daar niet onverdienstelijk gedaan jammer dat hij geruind is haha!

Amy super gedaan! :D mag je zeker trots op zijn!

Ik heb ht idee dat Vegas z'n benen ook steeds meer zo worden dat wel!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:33

Gaat ook super! Die hulp werpt echt enorm zn vruchten af want se gaat veel meer over 4 benen, haar hals begint wat knapper te worden en het belangrijkste; het onregelmatige is zo goed als weg! Vanmiddag zag ik het weer heel even maar ze had ook gewoon geen flauw idee wat ze met haar benen moest _O-

Het is heel onzeker met oma. Ik begrijp ook net dat er inmiddels ook risico op trombose is. Het lijkt toch echt niet de goede kant op te gaan ondanks dat ze opknapte.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:50

Aaah super amy! Snap dat je trots bent op je grijze meisje! Heel gaaf.
En ook nog even veel sterkte met oma zo, nooit fijn zoiets :(:)

Wauwie die zussie van Vegas vind ik wel erg moooooi!! <3 Ah ff gegoogled en zie nu dat ik haar al eens eerder voorbij heb zien komen. Wat een dier!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:20

Indiana T... <3 Een van de mooiste merries AVS gefokt (vind ik)! Prachtige dame.
Van broer ben ik stukken minder gecharmeerd.

Amy! Zo cool! Weer even op die roze wolk blijven he?! En wat n bravebier!
Keerzijde is natuurlijk oma. Potdikkie lastig... Wordt ze omringd door familie? Zo naar dat ze bang is te gaan. Was mijn opa ook. Ben er zelf van overtuigd dat t daar zo fijn is, weet niet hoe jij/jullie daar in staan? Of je haar daarin kunt helpen?

JustOneBite

Super dt ze het zo goed doet Amy! Wat vervelend voor je oma, hoop toch dat ze opknapt!

Canisia ja dat is Indiana T, moet eerlijk zeggen dat ik haar op foto's knapper vind dan in het echt. Maar ze doet het niet onverdienstelijk volgens mij. Vond dat halfbroertje erg leuk op Raalte! Maar Vegas blijft m'n favoriet natuurlijk <3

IlonavL

Jaaaa *zucht* plaatje! staat ook op de kalender dit jaar Canies!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:22

Esmé, invriezen in Utrecht kost €250,- per sprong, weet alleen even niet meer of dat nou inclusief of exclusief btw was.

Yildiz, wat ziet Yazahra er mooi uit! Ondanks haar lekkere winterjas :D

Amy, wat gaaf! Ik zag de foto's al op FB, wat doet ze het stoer zeg!
En wat balen van je oma, veel sterkte ermee. Ik hoop dat ze snel vinden wat eraan gedaan kan worden, zodat ze weer uit dit cirkeltje vandaan komt.

Vandaag nog een telefoontje gehad van de bank, en ze lijken toch nog een optie gevonden te hebben om mijn maandelijkse lasten omlaag te brengen. Helaas betekend dat wel dat mijn ex (op papier) ook bij het huis/de hypotheek betrokken moet blijven, en ik hoop echt heel hard dat we dat voor elkaar gaan krijgen. Aangezien hij met niemand meer contact heeft, hoop ik maar dat hij wel op de bank gaat reageren.. Ook een beetje een vreemde actie van de bank, zonder mijn ex kunnen ze de hypotheek niet wijzigen, maar met wel, want dan hebben ze meer zekerheid? Ondanks dat mijn ex alleen een hele hoop schuld heeft?? Vreemde bedrijven, die banken..