[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:16

Minder spannend dan gedacht dan Annika :Y) Maar liever dat alles saai en rustig is dan ruzie toch :D

Het klinkt makkelijker dan dat het is, maar Jes, ADEM IN, ADEM UIT :)) ontspan! Jij zet jezelf zo strak, ik krijg er zelf bijna spierpijn van :+ En wat Letiets zegt ben ik het wel mee eens, probeer Mo ook een beetje lucht te geven, met brede handen (en slof geloof ik) ziet het er snel erg streng uit. Op de laatste foto heb je je handen al een stuk beter! :)

die Dayem _O- Noah loopt ook als een debiel als hij zijn crossbeschermers achter om krijgt, hilarisch :+ Ik ga kijken of ik het kan filmen, we hebben aanstaande zondag crosstraining in Renswoude.

Vanmiddag moet ik pasfoto's laten maken en daarna mn paspoort aanvragen... Ik hou niet van paspoort-foto's, daar mag je niet blij op kijken en dan moet m'n haar achter mn oren -O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:40

Neusje er meer uit weet ik in.me koppie allemaal hoe het.moet...dat is het frustrerende mijn hoofd we is tegenwoordig wel relaxt dat doet.nu lekker mee...

Me lichaam helaas kan.ik niet ontspannen...ook niet.naast het paard...weet ook niet.hoe dat voelt.
Voor mij.voelt me lichaam.normaal aan.
Op foto.s zie ik t wel...

Ademhaling.idem heb.nooit.vanuit me buik kunnen ademen.

Moet er ook niet op gaan letten...want.irriteer me aanmezelf :)
Dus prop ik kauwgom in me.mond...dat scheelt haha

Op de foto probeerde ik mo er uit te rijden vandaar me handen wat breder en iets naar.voren.
Ik kan.hem.in dit stadium nog niet te veel los laten door.me.hand nog verder naar voren te doen.
Mo is dan.zijn leidraad kwijt.

Er was ook veel spanning opgebouwd doordat er doodleuk wordt gespind etc.voor je neusnn
Mo vind dat raar en snap t.niet kom voor hem.bedreigend oover

Hier is het al.behoorlijk weggevloeid.

Vandaar mijn test met valeriaan/kamille/lavendel thee.
Had die daar niet op...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:47

Fijn Annika dat het zo goed is gegaan!
Tie en Zaartje staan sinds eergisteren samen op de wei met n hoogdrachtige merrie, gaat ook super! En straks (moet deze week komen als het goed is) kan Zaartje dan lekker spelen met t t andere veulentje, leuk leuk!

Ja, die uitzending heb ik gisteren ook gezien! Idd wat n gedoe! Zal uiteindelijk toch rechter uitspraak over moeten doen denk ik?

En wat las ik op FB! Amy heeft nieuws! *\o/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:31

Nickyyyy schreef:
Goedemorgen dames!

@Letizia, leuk toch!
Wij branden je maar een klein beetje af hoor :') Nee tuurlijk niet!!
Ik ben ook zeker geen topruiter, is ook mijn doel helemaal niet, lekker lol hebben. Gaat er toch om dat je eerlijk bent tegenover je paard?
@Nicky, arm paard, hij durft amper te lopen hahahaha :')

Jullie gisteren tros opgelicht gekeken? Was ene oplichters aanbod uit de paardenwereld. Stalgenoot heeft haar nek gebroken door een paard van haar..

Ehh wha :? :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:18

Leuk crosstraining Tam :D Veel plezier!

Vanmorgen heerlijk een stapritje gemaakt door het bos. Wind uit, vogeltjes en zon aan, genieten! :)

Afbeelding Afbeelding

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:26

Letizia, je had toch een onderlinge wedstrijd gereden? Anders heb ik het verkeerd gelezen :')

Lekker Nicky!!!

Yildiz, het ligt al bij de rechter idd. Alleen, die judith heeft het paard van haar schoonvader ofz gekregen en moest hem afbetalen. Dit heeft zij niet gedaan, klinkt mij alsof de eigenaar herleiden helemaal niet zo ingewikkeld is.. Maar ik zal vast wat punten overslaan :')

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:42

Ooh, ja, maar dat was al even geleden, ik gebruikte het al voorbeeld :P

Lekker Nicky (van Dayem :') )

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:45

@niky ziet er heerlijk uit zeg

Net Asal even los laten springen <3

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:06

Even druk hier.. Silver is gister flink getrapt door ander paard, nu ligt onderbeen open.. Vannacht nog gaan kijken, Silver maar buiten gelaten en vanochtend ook weer vroeg wezen kijken.. DA is net geweest... Arme poown :(..!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:07

He getsie, wat balen zeg! Moest het gehecht/geniet worden?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:02

@baikje he balen zeg... Is het erg diep? Arme silver

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:52

Smart schreef:
Even druk hier.. Silver is gister flink getrapt door ander paard, nu ligt onderbeen open.. Vannacht nog gaan kijken, Silver maar buiten gelaten en vanochtend ook weer vroeg wezen kijken.. DA is net geweest... Arme poown :(..!

Ahhh wat klote hopenlijk valt t allemaal mee -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:53

Ja Baukje ik heb de foto gezien zag er zo sneu uit :(

leuk Umoyax goedgekeurd in Utrecht, nu nog bij AVS?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:01

Haha jessica we worden benieeeuwd!

Haha dayem denkt HELP :')
Net als Djuun heeft geisha het ook nog steeds met strijklappen :')
Sowieso is ze een beetje paniekerig als het om achterbenen gaat. Als de wind verkeerd staat en haar staart waait tegen haar benen, dan slaat ze al :=

Baukje, wat balen zeg! Wat zei de DA?

Tammy, ik haat het ook zo, pasfoto's. Lijkt net of je crimineel bent vaak :')
Je mag wel glimlachen, hiephoi!

Zo gister les gehad en geisha flink aan het werk gezet! Instructrice zei dat ik te lief ben met me handen haar nieuwe trucje is de teugels uit me handen trekken dus dat zijn we aan het afleren. Alles voorwaarts oplossen! Het duurt even voordat ze op gang komt maar na 10 min. is ze goed aan mijn been en blijft ze lekker op tempo. Er zitten hele fijne stukken tussen alleen moet ze leren wat lager te lopen! Tevens ook met ander zadel gereden. Een knightrider vzh. Ze liep er veeel beter onder, helaas vind ik het verschrikkelijk zitten om bakwerk mee te doen. Voor buitenritten wel prima! Vandaag dubbele longe gedaan. Dat doet ze zo braaf! Maar ook hierbij mag ze meer lang en laag lopen. Weet iemand hier hoe je ze dat laat doen? En kun je eigenlijk zien of een paard zn buikspieren aanspant? Ik die de rugspieren bewegen als ze loopt?

Ze word Gelukkig wat brutaler in de groep wat betreft de stations. Ik help haar wel af en toe door andere paarden tegen te houden en aan het begin durfde ze er niet goed langs en nu doet ze het zelf. :j

Morgen weer les! Ik zal kijken of iemand foto's kan maken..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:42

Ja gefeliciteerd met Umoyax! Super gaaf! :D

Klinkt goed Kelly, ben benieuwd :)

Dayem heeft zichzelf een nieuw kunstje aangeleerd. Hij hoeft van mij alleen in te buigen met z'n hoofd, tja.... Blijkbaar gaat het zo makkelijker :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:52

_O- Dat doet Djuun ook :') Rarebieren :+

Fijn dat het lessen goed ging Kelly :)

Goed balen zeg Baukje :\

Lekker bezig geweest Joyce :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:41

Whaha, dat doet Fuego nooit hoor, zijn achterbeen optillen, jullie paarden sporen niet! :D
Gelukkig doet ie geen plasje..
Grappig zo met die beenbeschermers. :')
Lekker ritje ook nog gemaakt, goed weer voor!

Arme Silver, ik hoop dat het mee gaat vallen. :(:)

Kelly, ontspanning is iets wat ze bij mij als eerste leren omdat het zo belangrijk is, je kunt je paard met je hand vragen na te geven en dan los te laten en naar beneden uitnodigen.
Dus elke keer als ze nageeft weer veel ruimte geven, werkt aan de dubbele lijnen hetzelfde. :j
En dan natuurlijk braaaaaaf roepen alsof je leven er van af hangt! *D

Jes, gooi die teugels gewoon los! :P

De paarden mogen bij elkaar op de wei, dat komt wel goed!

Ik heb er maar twee, wel lekker makkelijk, geen gedoe. :D
Het zadeltje is weer terug en in orde..nu 20 uur rijden en dan komt ze nog even kijken of het bijgevuld moet.
Eigenlijk wilde ik niet stoppen met rijden, was natuurlijk een beetje kort...Fuego vond het wel goed zo. :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:43

Ah arme Silver! Hopelijk valt het nog mee..

Kelly, het klinkt wel goed. Waarom vind het zadel in de bak vervelend, maar buiten niet?

Haha, die Dayem, knap kunstje hoor ;) En ik moest toch wel lachen om het filmpje met de beschermers.

Hier nog even een egopost.
Vanavond was de bak bezet, dus kon ik niet met Jim oefenen. Of nouja, kan wel.. Maar dan zitten we iedereen in de weg incl. onszelf op het moment nog.

Ik had het een Barefoot van een vriendin mee. Die heeft ze binnenkort misschien over en ik was wel eens benieuwd hoe dat op Jim zou liggen.
Brave pony deed het keurig, zelfs de singel (losjes) vastgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog even met de singel vast:
Afbeelding

Stiekem vind ik het hem eigenlijk wel staan..
Al gaan we nog lang niet rijden haha.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:45

Ahh Silver...Hoe is het nu met hem.

Kelly lekker aan het werk gezet in de les :j

Amy gefeliciteerd met alvast de goedkeuring voor Utrecht.
Verwacht wel dat ook deze Meneer een premie krijgt.
En dan is ook Umoyax een GGK hengst :j :D

Kat bij minimaal een 3e premie worden ze pas goedgekeurd bij het avs.
Voorheen werden ze al Goedgekeurd als ze door de klinische keuring op Ermelo kwamen.

Nu moeten ze in Utrecht op de foto en sperma...en als ze dan minimaal een 3e premie hebben wordt je Hengst pas GGK.

Daarom heb ik eerst Mo aangeboden voor de premie en toen pas Utrecht.
Vond het anders een duur geintje als hij geen premie kreeg :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:48

*\o/* *\o/*

Inderdaad nieuws hier! :D

Na weeeeeken stress vooraf en een ondraaglijke week wachten op de uitslagen (en vanmorgen wilden die sadisten me zelfs nog laten wachten op de brief -O- ) het nieuws dat Umoyax met flying colours is geslaagd in Utrecht :D

Afbeelding

Helemaal happy :D Natuurlijk verwacht je geen gekke dingen maar het blijft erg spannend. Om een dekboek te krijgen van het AVS hoeft hij nu alleen nog maar voor de premiekeuring te komen, ook als hij geen premie krijgt krijgt hij gewoon een dekboek. Knappe 2e premie zou natuurlijk leuk zijn, maar vind het medische gedeelte toch het belangrijkste en zodoende dat ook gewoon als eerste gedaan :) Het AVS kent dus geen afkeurbeleid, dan alleen op het gedeelte in Utrecht, de premie wordt gehanteerd als advies zeg maar. Anyway, ik dus heeeel blij want volgend jaar geen boete om papier bij t veulen te krijgen :D (althans....ik ga er gemakshalve even vanuit dat hij geen stunt uithaalt waardoor we dit jaar niet naar de premiekeuring kunnen haha)

Ik ben nu echt compleet gesloopt, dan merk je pas hoe veel invloed die zenuwen hebben :+ Vandaar overigens ook dat ik een beetje afwezig was de laatste tijd :P

Hij was in Utrecht echt onwijs braaf. Wel aanwezig, de macho man 8-) Maar dooodbraaf stilstaan voor de foto's en heel lief met dekken op de bok. In de trailer iets té lief, waarschijnlijk in slaap gesukkeld dus ergens halverwege een bocht ineens een hoop herrie en baasje een aderverknettering rijker, maar gelukkig bij wat lakschade gebleven. Wat ie nou precies gedaan heeft is nog steeds een raadsel :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:50

:D Bedankt Jes, hopen dat ie zn grote halfbroer achterna gaat :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:51

Super Amy!! :D Hij wordt trouwens erg knap zeg :oo Puppy-achtige gaat er een beetje vanaf.

Brave Jim :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:53

:D

Hij kan nog wel heel erg puppy zijn hoor.....op deze foto stond ie vlakbij de lok-merrie in de kliniek :+ Hij moet ook nog een flink stuk groeien, is nog niet af..maar het begint eigenlijk op iets te lijken na 2,5 jaar wiebelend lijfje op lange stelten :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:56

OOh Um verandert echt heel erg!

Leuk filmpje van Dayem :D

en knappe Jim!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:57

Gefeliciteerd Amy! Ik vind hem echt mooi gaan opdrogen, je mag wel eens wat meer foto's van hem plaatsen! *D

Wat voor kleur manen heeft Jim nou? Zo vanaf de foto lijkt het wel grijs, knap koppie ook :j