Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:27

Wauw yil, wat goed van Tie! Dat komt helemaal goed met haar. :D

Met nada gaat het goed, Ben net weer terug van de les. Het ging zooooo goed!
Nada is aan het ver-quarteren zoals wendy het noemt whahahaha _O-
Ik kwam echt even niet meer bij toen ze dat zei hihi
Maar wel erg leuk om te horen. Zelfs het spinnen doet ze erg goed. Nada blijft mooi recht en spint correct!
Ook de stop doet ze echt goed. Ze gaat zo goed zitten hihi :=

Dus dan weten jullie het als jullie je afvragen wat voor ras nada nou echt is,
Nada is een ver-quarterde arabier! :P

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:18

als iemand nog een shank snaffletje te koop weer, hoor ik dat graag. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 21:31

Maak maar eens gauw foto's van je verquarterde arab! *D

Volgens mij heb ik nog wat liggen. Morgen ff kijken...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:38

haha ja ik kan dat zelf niet als ik erop zit natuurlijk :P
dus moet binnenkort maar weer eens iemand voor foto's scharrelen hihi

graag yil!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:03

Hey Yildiz, wat goed zeg, kan me voorstellen dat je trots bent!! En terecht!! Nirvana wordt 5 mei 16 jaar.

Gaaf Bimmetje....maaruh elke arabier die lekker kan reinen is toch eigenlijk ver-quartert??? Want tja...stel je voor dat een arab dat kan...zitten en spinnen ;-) :z .

Gericht erop trainen, dat is gewoon de "simpele" ver-quarter truk :j . That's all there is to it. 8-)

Wat dat betreft ben ik blij dat er meer mensen met hun arab goed bezig zijn met reining, want telkens die bullshit aanhoren dat een arab het niet kan, met die enkele uitzondering (gelukkig zeggen ze dat er nu wel bij... Y;( ), word ik echt zat......So please, prove them wrong girls haha!!

Nog ff en reining wordt de standaard de grootste rubriek tijdens het NK DAWRA!! of draai ik nou weer door ;)
Laatst bijgewerkt door CounTree op 25-03-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 00:22

Nee je draait niet door, ik hoop t ook! :D Omdat Tie echt n typisch pleasurepaardje is heb ik nooit durven dromen dat we ooit reining zouden kunnen starten. Maar eigenlijk heftig dr bouw wel mee en zeker door die vastberadenheid van dr begin ik er toch vertrouwen in te krijgen.
Dus we gaan er zeker voor!
En zo gaaf te horen dat er meer arabmensen ermee bezig zijn!!! Let's prove them wrong!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:25

haha nou wij doen ons best hoor! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:26

Het wordt idd weer tijd voor een filmpje of een actie foto meiden! :P

Cyann gaat nu ook iets lekkerder op Nirvana. Ze had wat moeite met de rundowns en stops, dus besloot ik Nirvana wat anders af te stellen, want ja ...zo'n vlieg op je rug... en aangezien de buitenbak bij de buurtmanege met dit weer, weer lekker te sliden is....Ben ik ff e.e.a. gaan afstellen op Nirvana.

Begonnen met meer van het bit afgewerkt cq oppakken is direct nageven, zonder enkele druk te voelen(Cyann heeft niet veel kracht), lager ingesteld (nooit hoge hoofdhouding accepteren), vlotter achterwaarts en direct stoppen op alleen woord "ho" (handig als je niet veel gewicht in kan brengen). En vervolgens is stoppen eerder achteruit dan vooruit smokkelen met bitdruk.
Op de rundown komt ze nu ook eerder terug en wacht op een teken. Niet altijd, maar daar wordt aan gewerkt :+

Tja, zo hoort het natuurlijk ook gewoon altijd te zijn. Alleen nu zie ik daar de noodzaak opeens van in ivm Cyann en sta ik er dus bij stil. :=

Maar jeetje....wist niet dat het zo veel zou helpen... |o Nirvana loopt opeens nog meer verzameld, kan super langzaam galoperen. Wist niet dat dat erin zat. :roll: Echt zo'n quarter pleasure galopje, dat je denkt...zo das heel langzaam :oo (kan je nagaan...na tig jaar kom ik daar pas achter....hoezo lekker lomp... :o )

Blijkbaar werkte het, want Cyann had afgelopen woensdag telkens leuke stops. Ook der rechte lijnen en rundowns gingen stukken beter. Geen getouwtrek. Tuurlijk houdt ze nog te vaak te lang vast of pakt ze te snel op, maar goed...dat kan ook niet anders en ik moet natuurlijk ook wel wat te doen hebben :+: :') . Maar gelukkig voelde ze wel degelijk het verschil +:)+ . En trots dat ze was op der stops.

Ik had June ook bij me om te trainen, daar kwam weinig van...zat zo te genieten van die meid. :o :P
Achteraf maar goed ook, want thuis gekomen kreeg ik spierpijn en dat bleek een leuke buikgriep aanval. Maar vandaag was ik weer aardig mezelf, dus fingers crossed en hopelijk ben ik die buikgriep al de baas. Ik haat ziek zijn! Ben het ook zelden!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 09:24

Gelukkig gaat t wat beter! Ziek zijn komt ook nooit uit hè? >;)

Grappig, dat wat jij beschrijft bij t afstellen, dat is precies een van de oefeningen die ik mee heb gekregen. Dus alerter maken op opnemen teugel= direct achterwaarts. Dat duurt nu nog te lang. En dan ook weer afzonderlijk WHOA en zit oefenen.
Volgende x les ik bij juf dus hopelijk kunnen we dan ook aan de stopjes werken. Nu nog iemand ronselen met n camera! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:26

fijn dat nirvana het allemaal zo goed oppakt en cyann ook.
Ze zal wel trots op de stops zijn ja, dat ben ik ook nog op mijn 30 jaar haha :P

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:06

CounTree schreef:
Nog ff en reining wordt de standaard de grootste rubriek tijdens het NK DAWRA!! of draai ik nou weer door ;)

:j :j :j Hoop dat ik Arba eind dit jaar of volgend jaar reining kan gaan starten, dussss de rubruek wordt inderdaad steeds groter dan 8-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 19:57

Dat zou super zijn!!! *\o/* Ik wil t zeker doorzetten als de training met Tie zo voortzet.
Ga je dan ook DrHA starten?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:51

WOW? super verquarterde arabieren, reining arabs, verspinde arabs, slidende arabs, haha, wat gaan ze nog verzinnen lol! Neen super dat de lady's hier en de arabs, voor de riening kiezen, het is machtig de maneuvers en zeker dan met een elegante arabje dat het doet!

Ik wat kapot van het weekend werken en helpen voor de opendag van Johanna, lig er al elke dag vroeg in! Heb al de binnenstallen van kop tot teen afgewassen met water en zeep, en nog van die karweitjes en dan nog de paarden enzo! Maar het was weer heel tof! :-)

DON'T JUST RIDE, BUT SLIDE WITH THE GREATEST PRIDE (nieuwe reiningarab slogan ;-) )

Dan mag de DAWRA een JACKPOT UITSCHRIJVEN VOOR DE REINING zoals de ARHA :-) kwijl kwijl die sommen die je daar kan winnen

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:52

wat een mooie spreuk glenn!
Die pik ik van je! :D

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 06:14

yildiz schreef:
Dat zou super zijn!!! *\o/* Ik wil t zeker doorzetten als de training met Tie zo voortzet.
Ga je dan ook DrHA starten?

Dat weet ik nog niet, denk voorlopig alleen DAWRA en WRAN
Wetsernfriek schreef:
Dan mag de DAWRA een JACKPOT UITSCHRIJVEN VOOR DE REINING zoals de ARHA :-) kwijl kwijl die sommen die je daar kan winnen
mvg Glenn

Die wordt sinds dit jaar uitgeschreven
Je slogan is een mooie voor de reining arabs Glenn

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:48

Als kerhim het weer helemaal doet dan gaan wij ook zeker de reining er bij pakken. Maar moeten even wachten wat de uitslag vrijdag is van de foto's. Aan de hand daarvan laat ik hem behandelen, en hoop ik toch wel rond juli weer te kunnen knallen met hem. Wat die in de paddock en op het land laat zien ziet er goed uit maar weet niet of het allemaal gaat lukken onder het zadel, maar wie niet waagt wie niet wint.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:43

Spannend... ik duim echt mee voor een uitslag waar jullie iets mee kunnen en meevalt! Ik wil die kanjer van je zeker wel eens in de reining zien schitteren! *\o/*

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:12

Ik kan niet zo goed meepraten omdat ik jullie en jullie paardjes niet zo goed keb maar ik kijk uit naar verslagen, foto's en goede resultaten hé ;)

Athena doet het de laatste daagjes goed btw, we zijn weer op het gemakje aan het rijden...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:21

Fijn te horen! Enne... Ook hier benieuwd naar pics?! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:28

Ja BIMMETJE, vergeet me dan niet SABAM te betalen hey :p ! Ik stuur je de faktuurinformatie haha!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:41

haha kom maar op met je prijs! :P
vind m zo leuk! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:59

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:38

Ik heb geen kids helaas. ;)

Ik ga woensdag Yil, Tie en Nour vervelen! :D
Heb er helemaal zin in!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:58

@ bimmetje....daar kan je wat aan doen hoor :+ ;)

Joyce, weet je al wat??? Vandaag kreeg je toch de uitslag?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:09

haha ja dat klopt nanc, maar ik vind het goed zo. ;)