[FOTO][Verzameltopic]Arabieren ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [FOTO][Verzameltopic]Arabieren ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:03

Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig :D Ik heb voor deze combi gekozen omdat ik een paardje wil fokken voor endurance/recreatie die cool in de kop is, groot uithoudingsvermogen en sterk gestel. Nuchter en aanhankelijk, harde werker. Dat kan met een Arab ook maar zo probeer ik het beste uit beide rassen te halen. Daarnaast ben ik trouwens dol op goede kruisingen, ik heb dan ook allerlei hengsten overwogen. Ik wil ooit nog wel een Arabje met haar fokken <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:07

wanneer is haar tweede scan?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:12

ik denk met 40 dagen? wat raad jij aan. 40 dagen valt overigens in het weekend dus dan is het 42 dagen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:22

ik doe de eerste altijd al met 21 dagen en de tweede dan meestal 21 dagen later dus rond de 42 dagen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:56

oh ja. ze is nu dus al met 14 dagen gescand omdat ze blijkbaar heel laat gepakt had, maar ik ga de tweede scan gewoon op 42 dagen doen dan.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:18

Aapje is met 18 dagen gescand en tweede x op 40 dagen :j gaat vast goedkomen katja!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:07

uiteindelijk kun je niet zeggen of ze met de eerste dekking od laatste dekking gepakt hebben, dat zeggen ze er niet bij ;)
We duimen gestaag verder ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:15

nou ja ik bedoelde meer omdat ze op 12 juli voor het laatst is geïnsemineerd maar het vruchtje maar ongeveer 14 dag oud was, dus de 15e is er pas wat gebeurd. Ik neem aan dat ze niet met het zaad van 8 juli bevrucht is geraakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:43

Gisteren waren we bij onze parel El Cosimo en hebben daar wat foto's genomen <3 <3

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:01

mooie foto vic!

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:02

Hele leuke foto!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:55

Hele mooie foto! Ik vind het een prachtige hengst, hoewel ik zijn hoofd naar mijn eigen smaak bijna teveel dish vind hebben, maar dat ben ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:22

Dankjewel allemaal voor de leuke complimenten :D *D

set_elkol : Heel begrijpelijk :D
Het is ook zo dat hij exstreem veel dish heeft, ik vindt dat persoonlijk wel erg mooi <3
Kan me indenken dat er mensen zijn die het to much vinden. Helemaal niet erg :D
Hij is wel echt mijn ultieme sprookjespaard <3 :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:33

Mooie foto Vic. Het is echt een plaatje.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:31

een sprookjespaard is hij zeker weten! Plaats je ook nog eens een foto van Vosje? Die zag ik vroeger altijd voorbij komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:09

Bij deze wat foto's van onze Queen (of te wel vosje) *\o/*

Vosje met haar nieuwe showhalster <3
Afbeelding

Afbeelding

Blij op de wei :D
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:36

Mooie foto's!
Vind hem juist idd een mooi hoofd hebben, zeker niet te extreem. Soms zie je idd koppies waarvan ik dan maar hoop dat het photoshop is aangezien het nooit meer gezond kan zijn....

Is hij eigenlijk SE? :) Edit: opzoeken is ook nog wel eens handig :') Niet SE zie ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:44

amyz schreef:
Mooie foto's!
Vind hem juist idd een mooi hoofd hebben, zeker niet te extreem. Soms zie je idd koppies waarvan ik dan maar hoop dat het photoshop is aangezien het nooit meer gezond kan zijn....

Is hij eigenlijk SE? :)

Idd, moet wel zeggen zie dat op fb veel. Dat er gefotoshopt word bij het leven dan denk ik. Waarom je gaat je zelf toch niet voor de gek houden.
hij is geen se helaas. Wel vindt je het terug in zijn lijnen.
hij is egyptenaar x rus x spaans

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:52

Maar voor promotie van een hengst ofzo is het natuurlijk wel ''slim'', veulens een beetje photoshoppen.. Zo verkoop je wel dekkingen :')

Zag het idd :j :)
Knappe SE hengsten zijn toch niet zo heel gemakkelijk te vinden merk ik... Een enkeling, maar dat is dan weer niet wat ik zoek. Ben alvast beetje aan het oriënteren, wil met Nas over een paar jaar toch wel een SE fokken... Maar goed, eerst op date met Umoyax volgend jaar dus heb tijd zat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:54

amyz schreef:
Maar voor promotie van een hengst ofzo is het natuurlijk wel ''slim'', veulens een beetje photoshoppen.. Zo verkoop je wel dekkingen :')

Zag het idd :j :)

Tja, Ik vind liegen niet echt slim zo komen de klanten niet echt terug. Als je straks wel een top hengst hebt.
Ik zou persoonlijk zo geen dekkingen willen verkopen maargoed wie ben ik haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:56

Vos ziet er ook best uit zeg, heel best nog :)
Alleen vind ik de achtergrond niet mooi vervaagd op de laatste foto, trekt de aandacht ook van het paard zelf weg.

Cosimo vind ik zelf zeker niet té extreem, de paarden met de extreme dish hebben vaak ook een boller voorhoofd waardoor de dish ook dieper lijkt.
Zou dat te maken hebben met waterhoofd symptomen??

Wat wij hebben gemerkt is dat SE fokkerij voornamelijk fokt op het SE principe, waardoor er met hengsten en merries zonder kwaliteit of toevoegende waarde gefokt wordt.

Veulens photoshoppen is juist niet slim, je verkoopt misschien een enkel jaargang veel dekkingen, maar geen vaste klanten want de veulens die eruit komen vallen tegen ten opzichte van de nep-foto's

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:01

Tsja, mijn ding zou het ook niet zijn hoor, photoshoppen, maar ik kan me voorstellen dat dat een ´motief´ kan zijn :+

Zonde is dat eigenlijk he? Ik zoek gewoon een knappe hengst met veel type en met hals en benen als sterke punten... En dan moet het type me natuurlijk ook weer net aanstaan en daar ben ik al een zeur in := Heb gewoon heel duidelijk voor ogen wat ik uit de combinatie wil fokken maar om dan nog eens een hengst te vinden die op dat beeld aansluit is gewoon enorm lastig merk ik.. Ze liggen iig niet voor het oprapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:14

amyz schreef:
Tsja, mijn ding zou het ook niet zijn hoor, photoshoppen, maar ik kan me voorstellen dat dat een ´motief´ kan zijn :+

Zonde is dat eigenlijk he? Ik zoek gewoon een knappe hengst met veel type en met hals en benen als sterke punten... En dan moet het type me natuurlijk ook weer net aanstaan en daar ben ik al een zeur in := Heb gewoon heel duidelijk voor ogen wat ik uit de combinatie wil fokken maar om dan nog eens een hengst te vinden die op dat beeld aansluit is gewoon enorm lastig merk ik.. Ze liggen iig niet voor het oprapen :+

Ja altijd lastig de perfecte hengst zoeken voor je merrie.
Die laatste foto is een beetje raar genomen mevrouw was aan het rennen heel veel stof van de grond. En toen eindelijk stond ze ineens perfect stil. Echt zo vosje :') :)) *\%/*

Heb nog nooit een waterhoofd arabier gezien haha (het zou kunnen wat je zegt)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:24

Ik zal Jassmirtje hier ook ff spammen :D Heb m'n best gedaan hem zo goed mogelijk te poetsen :o

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:26

Bij mij is het gewoon een kwestie van smaak dat ik niet op Cosimo val, maar ik zie zeker wel dat het een heerlijke vent is! Vosje ziet er ook nog super uit, hoe oud is ze eigenlijk?

Jassmir vind ik erg mooi, wel mijn smaak!