Ja, vier arabieren die allemaal een andere kant op willen.
YildizArabs
Geplaatst: 14-12-14 19:52
Smart
Geplaatst: 14-12-14 20:02
Kerstborrel helaas gemist, stomme auto kapot dus sowieso geen mogelijkheid te gaan.
Vandaag wel met Annika naar de clinic van Irene geweest, heel leerzaam... Wel heul koud .... Net even met Silver geoefend met stilstaan, gewicht juist verdelen... Kort filmpje gemaakt, was al aardig donker.. Hij raakt zijn buikje in ieder geval goed kwijt...
Miran, haha, had Fu de gekke 5 minuten. Het is ook best donker voor foto's... Yildiz, fijn dat het goed gaat met Nour! Wanneer ga je kijken? Tie lekker buiten aan het werk... Hoe gaat het met TT...? Fijn dat Yul weer lekker thuis is en jullie normaal kunnen eten... Roma, super fijn!!! Gelukkig hoef jij je inderdaad niet te vervelen, maar leuk is anders! Eline, knappe Sem! Tof dat je dat doet.... Saskia, wat een heerlijke plaatjes van beer, bedoel Door... Eline, hoe is het met de wond, geneest het een beetje? Mish is groot.... Lisa, leuk zeg! Weet je ook al door wie? Gelske, welkom en wat een prachtige kudde! Mel, leuk zeg, Western! Hoe was je les? Amy, sterkte
YildizArabs
Geplaatst: 14-12-14 20:18
Oh ja, das waar jullie hadden die clinic! Leerzaam, dus jullie hebben er vast wat aan gehad? Hadden jullie de clinic in de buitenbak dan? Brrrr... Zie alleen je film nie, is Prive....
TT is een beertje
Smart
Geplaatst: 14-12-14 20:22
Nu wel?
Ja, zeker!!! Nee, in de binnenbak, maar het is waterkoud, maar 1 keer pauze gehad binnen dus net niet opgewarmd en stil staan helpt dan ook niet....
Zet TT nou eens op de foto joh... Misschien dat ze ook wel lekker modderig is, net zoals Ilya...
YildizArabs
Geplaatst: 14-12-14 20:31
Jaaa, nu wel!
Heb niet echt een heel recente , deze is van niet heel lang geleden, ook goed?
Pony wordt weer gedekt door Mythos, na verliezen van haar vruchtje afgelopen jaar wordt de dekking weer opnieuw gebruikt
Herinner me dat Chardon afgelopen jaar met z'n lippizaners weer ene ongeluk heeft gehad omdat één van de kerels besloot OM het heek heen te gaan, in plaats van er langs. Dus dat maar dan met vier...kom je op de kruising van de hindernis vliegen ze allemaal door het stek...
geshahquille
Geplaatst: 14-12-14 20:55
Wat jammer woogy dat wist ik niet is je anderen merrie nog wel drachtig?
Nee Yildiz we nemen geen genoegen met foto,s van een tijdje terug Mooi fijn merrietje is het.
Ik denk omdat arabieren ook niet echt voor de men sport zijn gefokt het ook moeilijk zoeken is naar eentje wel geschikt is ook voor het zwaardere werk ik denk net als in de dressuur of westere mensen dan toch liever een ander ras koopt die daar wel echt voor gefokt zijn.
Ja ook in een binnenbak is het gauw koud nu als je niks staat te doen wel leuk dat het leerzaam was.
En weer bedankt voor de welkom,s blijft toch wel leuk he lekker over arabjes kletsen
Hoop dat het leuk en leerzaam was Baukje en Annika
knappe Yahzara
Hier was het koud maar ook droog en zonnig, heb na het voeren even op Set zonder zadel aan het halster op haar gezeten terwijl ze op het grasveld graasde, helaas beetje kort want de wind was zo koud. Daarna Ilya nog even laten meelopen en laten grazen.
indoorpaarden zijn er niet op gefokt. er loopt dan ook van alles indoor, als ze maar compact, vlug en wendbaar zijn.
Pris was helaas ook haar vrucht verloren binnen 40 dagen Zij wordt weer opnieuw gedekt door BS Mashallah
AppleDumplin
Geplaatst: 14-12-14 22:24
geshahquille.Mel was inderdaad van rifat arabians . Iloontjeehh,weet ik wel hoor,hebben we allemaal doorheen gemoeten .Was een grapje . Mel is zeer trots op het complimentje!Ik ben ook erg blij met haar manen,helaas wil dat wel zeggen dat je het alleen met je vingers kan kammen en er elke dag klitten in zitten. mazzeltje,ha ha.Zwaar hé? MirandaFuego,Fu lekker stukje crossen .Die van mij staan hier maar dik te worden,veel te lui . set_elkol,lekker genoten vandaag dus.Heerlijk,ik rijd Mel bijna altijd zonder zadel,al vanaf de tweede dag dat ze hier was.Zit zo heerlijk!
Alleen koud mensen?Prachtig weer!Heb alleen de hele avond met mijn vingers in de cribox gezeten (Mel had gisteren ineens besloten dat ze dat hout toch wel kon eten ) ,die was wel bevroren .
Dat met eigen ideeën... Zeer herkenbaar Nas gaat morgen de volgende stapjes in haar opleiding zetten bleek gewoon een stalgenootje te hebben dat jaren renarabs heeft beheerd dus morgen gaat ze er op en gaan we het eerste drafje wagen
Oma lijkt iets op te knappen maar ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe het verder gaat lopen. Ze is zooo zwak nog..
Ik volg verder wel hoor maar ben echt kapot, fibro helpt ook niet mee in zo'n zware week
Set zit niet per se heel lekker maar vind opzadelen momenteel teveel moeite wilde haar alleen laten grazen en was lui haha
canisia
Geplaatst: 14-12-14 23:10
Dankjewel Eline! Jou uitleg komt idd aardig overheen met wat ik gister van een vriendin van de DAWRA ook hoorde. Zij heeft vroeger veel met haar arabieren gement en zei ook, jaa super leuk, maar je hebt een jong paard die redelijk panisch is aan zijn achterbenen, zelf nul men ervaring, je moet altijd iemand extra hebben en je wilt het eigenlijk alleen voor erbij nu als tussenperiode. En als het fout gaat, gaat het echt goed fout.. Dus neee ik ga er de tijd en het geld niet investeren. Ookal lijkt het me nog steeds heel gaaf, ik zit er toch veeeul liever op en heb ook niet de ambitie om er later mee door te gaan. Sowieso ben ik niet echt van me paard door iemand anders te laten beleren, dus of ik leer er zelf voor om te beleren, of we doen het gewoon niet haha en dat lijkt me hier de verstandigste keuze haha Idee kwam puur op, omdat ik er met 4.5 jaar nog niet op wil ivm het uitgroeien van de rug e.d., maar wel al lekker buiten wil lopen om zijn lichaam sterker te maken en hij zowat aan het strand staat. Wil hem verspreid over zijn 5de jaar inrijden en met 6 pas echt doorrijden.. Maaar ach jaa, dan gaan we voorlopig nog gewoon lekker verder met de fiets over het strand voor de lange rechte lijnen training. Goeie training voor mij ook Dubbelen lijnen ben ik overigens sowieso wel al mee bezig, als voorbereiding op het beleren onder het zadel.
Weer heerlijke foto's komen ervoor bij! Lekkere showers en lekkere modderbieren! Fijn Roma, dat Majdiy een goede reis heeft gehad en al vriendjes heeft gemaakt, komt helemaal goed. En nou Eline, respect hoor, zo met Sem dwars door het dorp! Vind het er altijd zo gaaf uit zien en heel knap! Wauwie wat een gaaf topic over Mish! Wat een dametje zeg! Oeeef die bloody shoulder van Fuego Vind de eerste foto echt heel gaaf gelukt Miranda! Leeuk Baukje! Was het jullie eerste keer bij Irene? Wij zijn deze herfst voor het eerst geweest met de jongens, willen over tijdje zeker weer terug voor een vervolg!
Eline91
Geplaatst: 15-12-14 07:29
Wanneer mogen we het filmpje van Jazzy zien Yildiz?
Ik zal proberen eens een filmpje te maken, maar meestal zit ik zelf op de bok. Maar als ik nog eens op de menvereniging ben zoek ik wel een vrijwilliger om te filmen
Hé wat leuk, blijkbaar is er toch wel interesse in arabjes voor de wagen!
Eline: We trokken inderdaad veel bekijks met de paardentaxi aan het station, maar hij bleef echt heel netjes stilstaan En gelukkig durfde de man wel gewoon mee op de wagen. Hij vond het achteraf niet eens zo erg, de streek is ook heel mooi om door te rijden met de koets.
Arabieren zijn niet noodzakelijk lastig voor de wagen, maar ze hebben wel een menner nodig die weet waar hij mee bezig is. Doordat ze wat temperamentvoller en sensibeler zijn is het belangrijk dat je altijd rustig kan blijven en dat je steeds de juiste hulpen blijft geven. Een andere belangrijke reden is dat arabieren heel hard zelf gaan meedenken, dus als je heel even niet oplet bepalen ze gewoon zelf welk parcours of welke route ze lopen. In meerspannen kan dat ook tot 'conflicten' leiden Misschien is dat wat ze bedoelen met dat ze niet goed samenwerken? (Edit: ongeveer wat Woogy ook zei dus)
Mijn lesgever heeft ooit een tweespan arabieren gereden in opdracht van iemand, bij hem gingen ze heel goed maar bij hun eigenaar ging er altijd wel iets fout. De man was simpelweg altijd nét iets te laat met zijn hulpen Als zijn arabs een spoorlijn voor een mooi landweggetje hielden was hij er niet op tijd bij en dan waren de arabjes weg voor een tochtje over de spoorlijn (gelukkig wel goed afgelopen)
Saskia, wat een gave foto's
Miranda, Fu was wel een beetje een bommetje? Fijn toch als ze hun energie zo kwijt kunnen
Vind het overigens wel een verstandige beslissing Canisia, zeker als hij wat panisch is aan zijn achterbenen lijkt het me niet zo'n strak plan om hem als onervaren menner zelf te gaan beleren. En met de wagen kan je inderdaad nooit zonder groom op pad. Genoeg leuke dingen die je kan doen toch ondertussen?
YildizArabs
Geplaatst: 15-12-14 08:30
Ja leuk Eline, ben benieuwd! Ja die paardentaxi lijkt me een mooi beeld zo in t straatbeeld. Canies, dan wordt t toch je showboard er achter knuppen!
Jaaaa, Irene is zo fijn! Heb echt zo veel aan haar te danken, m'n hele manier van naar paarden kijken en omgaan. En vooral de paarden hebben daar baat bij. Fijn dat ik Nour en Jazzy zo een goede start heb kunnen geven. Heb haar gisteren ook nog gesproken, begreep dat er ook lessen in Zuid Holland gaan komen?
Wat betreft filmpje Jazzy, meeste weten het hier wel, maar is heel simpel: niet! Jazzy is niet van mij en de eigenaar wil dat niet (en dat snap ik ook wel). Neemt niet weg dat ik wel heel erg van die dame geniet!
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 15-12-14 09:01
YildizArabs schreef:
Jaaa, nu wel!
Heb niet echt een heel recente , deze is van niet heel lang geleden, ook goed? [ [url=m/8hvYTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een geweldig leuk beestje!
JustOneBite
Geplaatst: 15-12-14 12:29
Geweldige foto's en filmpjes komen er weer voorbij zeg!
Verder lijkt me dat wel wat die paardentaxi tof zeg zo lekker rond kunnen rijden met de kar!
Morgen worden er weer nieuwe foto's gemaakt van Vegas zodat we weer wat mooi materiaal hebben voor als we hem gaan promoten!
Nog een leuk nieuwtje ik ben benaderd door een bokker, die de 23e bij hem komt kijken voor een eventuele dekking in 2015!
canisia
Geplaatst: 15-12-14 12:46
Hahaha nou Yil ik vond surfboard erachter een iets beter idee hoor! Dan kan ik door t water en pony langs de waterrand, val ik tenminste zacht
Ja precies Eline, moet nu soms al oppassen dat ik niet te veel verschillende dingen met hem doe, maar alles is zo leuk haha. De tijd vliegt ook echt voorbij, dus voor ik het weet is het al tijd om erop te klimmen
Irene naar zuid-holland! Yesyes ideaaaal!!
Woogy
Geplaatst: 15-12-14 14:29
JustOneBite schreef:
Geweldige foto's en filmpjes komen er weer voorbij zeg!
Verder lijkt me dat wel wat die paardentaxi tof zeg zo lekker rond kunnen rijden met de kar!
Wagen of koets. Karren hangen we achter dravers en schillenpony's
Ben heel benieuwd met wat voor merrie ze naar vegas komen kijken
YildizArabs
Geplaatst: 15-12-14 15:40
Spannend! Weet je al hoe je m aanbiedt? KI, natuurlijk, etc?
Dáár willen we dan wel pics van he Canies!!!
Ff tussendoor want moet zo weer aan t werk. Tie net getraind in de waterbak, blegh niet leuk! Maar ging lekker. Alles staat nu op stal trouwens bij ons, echt te nat nou, dus alleen ff luchtje scheppen in de zandbak anders lopen ze de hele wei aan goort. Hoe is dat bij jullie? Nog even buikje Jazzy gevoeld, nog geen beweging so far. En Yazahra maar es op de kiek gezet, dus recenter kan niet haha!
Kan eigenlijk niet wachten tot het voorjaar en te zien wat er onder die ijscovacht schuil gaat...
Yaz heeft zo'n mooi koppie! Hier is het ook erg nat!
Vegas gaat sexen!
Baukje, leuk hoor zo lekker aan het adhd-en! Dat soort dingen doe ik met Fu ook, is wel heel goed. Klopt idd dat het wat donker was, dan wordt hel erg lastig beweging goed vast te leggen.
Apple, Fu kan helemaal uit zijn dak gaan terwijl hij altijd al losloopt, ook veel rent en speelt met zijn mattie maar nu met de kou heeft hij wat extra energie.
Eline, lijkt wel western zo met de arabieren over de spoorlijn.
Kat is te lui om op te zadelen...tsssss. Haha, kung Fu, ja hij lijkt wel op panda met die buik!
JustOneBite
Geplaatst: 15-12-14 16:35
Woogy oh excuses, excuses voor de wagen dan
Yildiz liefst KI zowel vers als evt diepvries maar indien gewenst zal natuurlijk ook niet z'n probleem zijn.
Vind je kleintje nu ook al super leuk hoor! Ben inderdaad wel benieuwd wat eruit komt!
Haha Miranda das nog maar af te wachten hahaha!
Merrie weet ik verder nog niet, eerst maar kijken hoe ze hem vind. Wat ik tot nu toe weet is dat ze opzoek is naar een hengst die haar een leuke nakomeling kan bieden (volle arab dat wel) zodat ze een opvolger van haar al wat oudere merrie heeft. Dus een leuk gebruikspaard met ook showtype wat ik eruit begreep. Dus ben benieuwd!
Heeft Vegas al wat in het verleden gedaan eigenlijk? Diepvries is een pittige hap uit de portemonnee hou je daar ook rekening mee
Ik ging vanaf de harddravers naar de spanpaarden...ik noemde alles dus een kar, nou ik kan je zeggen, dat leer je echt wel af
JustOneBite
Geplaatst: 15-12-14 16:45
Nee hij heeft alleen Utrecht gehad op het moment vana 2015 mag die aan de slag haha. Zowel showen als dekken. Ja van deze kosten zijn we ons bewust, dus hier word nog even naar gekeken omdat we nog geen eigen vervoer hebben is dat ook een stuikel puntje omdat dat ook veel geld en gezeur oplevert dus over een paar maandjes is dit er wel en is natuurlijk dekken/vers geen probleem voor die tijd willen we ook iets aan diepvries beschikbaar hebben.