[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:57

Inderdaad DMHorses, het is zo lastig. Ik heb altijd de instelling: dieren die bij mij komen, blijven hier tot ze doodgaan. Maar nu gaat het wel een beetje te ver ;(

Lastig Amy. Kan Umoyax niet met een ander jong hengstje van Danielle staan anders? Dan kan hij zich daar lekker mee uitleven, vind hem persoonlijk te jong om nu al alleen te moeten staan (in de opfok staan ze ook gewoon zeker tot 3 jaar samen met andere hengsten).
Ik heb zelf enorm goede ervaring met Bach bloesem, ik laat ze voor Ely maken en voor haar scheelt het zoveel. Als je daarover mee wilt weten, laat het maar weten :)

Prachtige foto's van Pladykt, machtige hengst. CSA Arabians heeft zo'n gave merrie van hem staan, ben stiekem verliefd op die merrie <3

Als Ely niet drachtig was geweest, was ik graag naar jullie toegekomen Ersilia! Lijkt me zo gaaf, op het strand rijden! En met Djuun erbij zou dat toch goed moeten komen haha

Vanavond weer les met Ely (voor het eerst er weer op sinds Doroata geboren is, ik ben er echt niet meer aan toegekomen). Gisteren was Ely serieus niet vooruit te fikken met longeren, dus ik ben heel benieuwd vanavond. Hopen dat m'n zadel nog past haha

amyz

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:20

Wat een gave foto's! Vind Sirel sowieso zo'n gaaf dier...knappe paarden heb je en braaf ook!

Rodeo...grappenmakers kunnen het ook zijn := Wel super dat je al zo veel verder bent met de oefeningen!

Ik heb mn paarden ook.niet gekocht voor de verkoop maar na biscuit zeg ik nooit meer 'nooit'. Soms is t ook voor het paard gewoon eerlijker... maar kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je voor die keuze gaat komen te staan :(:)

Enige jonkie hier is Marengo, maar we willen ze graag allebei heel houden dus we gaan die twee maar niet samen zetten :+ Gaan wel wat anders proberen...
Op zich maakt het voor hem verder niet veel uit gelukkig hoor. En de meeste dingen zijn gesneuveld toen hij nog in groep stond dus ik zie daar niet direct verband...maar een maatje is altijd beter mits het gaat. :j

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Ik heb Princesa eigenlijk echt voor 'het leven' gekocht. Mochten er onverhoopt toch omstandigheden komen waarbij ik niet meer voor haar zou kunnen zorgen, dan ben ik eventueel wel bereid haar te verkopen. Moet er alleen echt niet aan denken. Mijn eerste pony is bij ons in het weiland overleden aan ouderdom, ze was al 37 dus dan mag dat wel. Daarna heb ik een kruising ShetXArab gehad (v. Gomel) en die werd gewoon te klein. Heb daarna wel nog een kolossale KWPN'er gehad maar dat vond ik dus echt helemaal niks. Daarna ben ik even uit de paardenwereld gestapt omdat ik 6 jaar ging studeren, en ik dus gewoon fulltime met mijn neus in de boeken moest.

Maar kan me zo voorstellen dat het vreselijk moeilijk is om dit soort knopen door te hakken.

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:33

Helaas is merengo geen lieverdje dus gaat hem niet worden.
Ruinen hebben we niet wel oude merrie die ook bij hem langs samen buiten staat dus we gaan dat gewoon eens proberen of dat wat wordt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:25

Kruising shet/arab? Heb je daar een foto van lilskie? :P
Er is nu ook een zelfde kruising veulen op bokt, die is zo super leuk :j

Net beh/mishandeld door de manueel, tevens een vervolgafspraak gemaakt, want het is niet in 1 keer op te lossen, was wel te verwachten natuurlijk. Hij vond dat ik echt paardrijbillen had (hele harde spieren) :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:37

Bren79 schreef:
[ Afbeelding ]
En deze blijft ook wel grappig Pappa met zijn 3 zonen

Gaaf! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:39

Yusraa staat nog steeds dag/nacht buiten, zonder deken :) Mocht ze het echt koud krijgen gaat er wel een deken op. Maar als het zonder kan, liever zonder.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:03

Letizia schreef:
Kruising shet/arab? Heb je daar een foto van lilskie? :P
Er is nu ook een zelfde kruising veulen op bokt, die is zo super leuk :j

Net beh/mishandeld door de manueel, tevens een vervolgafspraak gemaakt, want het is niet in 1 keer op te lossen, was wel te verwachten natuurlijk. Hij vond dat ik echt paardrijbillen had (hele harde spieren) :')

Zal even gaan kijken in mijn fotoboeken. Zag er echt heel leuk uit. Koffievosje, kolletje, en gewoon echt een heel klein Arabiertje met het complete temperament van een Arabier. Hij rijdt nu wedstrijden geloof ik met een klein meisje. Zag toevallig een poosje terug een foto voorbij komen van een stal ergens in Noord Holland..

Lekker manuele therapie. Heb ik ook wekelijks. M'n onderrug tot mijn dijbeen zitten vaak compleet vast. En wat jij zegt, die bilspieren. Ik heb een gezonde Hollandse kont, maar die spieren zijn altijd onwijs strak. Dus elke vrijdag wordt mijn bibs gemasseerd :-P. Heurlijk. Haha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:05

Set ook dag en nacht buiten nog zonder deken, wil zoveel mogelijk natuurlijke vacht. Met de enorme regenval laatst heeft ze 1 weekje met deken gestaan tegen de nattigheid.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:51

Gave foto bren van papa met zijn 3 zonen!

Klinkt niet erg fijn zoals umo zich gedraagt, waarschijnlijk ga je het niet leuk vinden dat ik dit zeg, maar wil je wel nakomelingen van een paard wat zich zo gedraagt? Een hengst die zich zo gedraagt is in mijn ogen geen dekhengst, want hoe mooi ie ook is ook in ze kop moet alles goed zitten om een goed vaderdieren te kunnen zijn...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:52

@brenda wat een mooie foto

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:15

DMHorses schreef:

Klinkt niet erg fijn zoals umo zich gedraagt, waarschijnlijk ga je het niet leuk vinden dat ik dit zeg, maar wil je wel nakomelingen van een paard wat zich zo gedraagt? Een hengst die zich zo gedraagt is in mijn ogen geen dekhengst, want hoe mooi ie ook is ook in ze kop moet alles goed zitten om een goed vaderdieren te kunnen zijn...

vind deze reactie, met alle respect, erg kort door de bocht :o vind dat deze regel op zou gaan als het dier een verknipt karakter heeft maar niet omdat hij momenteel wat baldadig is

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:19

Volgens mij kan Amy verder lezen en schrijven met haar hengst, dus daar ligt het niet aan ;) Hou ons op de hoogte Amy, ben benieuwd of het beter gaat met een maatje erbij!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:21

sherif schreef:
DMHorses schreef:

vind deze reactie, met alle respect, erg kort door de bocht :o vind dat deze regel op zou gaan als het dier een verknipt karakter heeft maar niet omdat hij momenteel wat baldadig is

Ze beschrijft dat het niet om 1 actie gaat maar hij het al langer en steeds erger doet en bovendien de stalhoudster die ervaring heeft met hengsten en jonge dieren ook nog nooit zoiets heeft meegemaakt...
Zo'n paard zou bij mij gewoon gecastreerd worden hoor...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:22

DMHorses schreef:

Ik denk niet dat je op korte termijn zo kan beslissen dat een hengst geen goed vaderdier zou zijn. Hij is nu pas 2 jaar toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:32

Ik snap DM ergens wel, maar meer vanuit de gedachte dat hij misschien gelukkiger is als ruin, ik denk dat je niks kan zeggen over de nakomelingen. Meer dat het niet prettig voor hem is om hengst te zijn.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:35

Noah heeft een ongevoerde regendeken op overdag als hij op de wei staat, is voor de komende weken geloof ik ook wel zat. Blijft een beetje hetzelfde mooie weer :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:42

Vond dat er gisteren best een koud windje stond, brrr... maar wel een zonnetje en droog dus we mogen niet klagen :) Asi staat nu wel onder een 200 grams dekentje maar die maakt snel een aardig vachtje aan. Is ook een beetje het nadeel als je scheert, als je het éénmaal doet moet je het blijven doen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:43

koud windje wel. maar ik vind het pas erg als er regen komt, Setel bouwt wel een wintervacht met kou alleen als ze nat is dan krijgt ze het heel koud. Ik wil juist een vacht, doe geen echt sporten met haar en vind het fijner voor haarzelf.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:46

Zij is ook de enige bij ons die onder een deken staat. De kleintjes sowieso niet en die van mijn nichtjes ook niet (wordt wel mee gereden) Zij blijven altijd redelijk dun in het haar maar Asi krijgt echt een mega mega mega wintervacht, dat wordt echt zo'n ijslander :+ Is niet handig met trainen en wedstrijden dus die gaat eigenlijk ieder jaar kaal :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:48

Haha nee dat is niet handig, en ik wil juist zo'n IJslandervacht! Maar elk jaar draait het er toch op uit dat ze deken om krijgt, en nu heb ik voor het eerst ook een gezelschapspony die ook een deken om moet dus maakt ook niks uit. Heb liever dat ze haar energie steekt in het bouwen van een veulen dan in warm houden.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:49

Princesa staat in de winter onder maximaal 400 gram. Maar is ook echt een mega koukleum. Ik heb haar nog nooit geschoren.. Ze vertelden mij op stal dat ik haar witte voetjes moet opscheren omdat dat mooier zou zijn... Ehhh, ik begrijp daar de toegevoegde waarde niet echt van. Waarom doet men dit?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:51

Zal ik wat haar opsturen dan voor Set :+ Wordt ze wel gevlekt want Asi is bruin :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:57

Ja, voor wedstrijden scheren wij wel haar "sokjes" eraf (gewoon die plukjes die daar groeien, niet zoals een tinker :+) Asi heeft één witte voet, die doen we meestal helemaal omdat hij anders wat geel er nog uit ziet na het wassen. Bij zwarte voeten wordt het heel lelijk grijs als je dat helemaal scheert. Regelmatig afspuiten van zwarte benen bij bruine paarden zorgt er wel voor dat de benen op den duur intenser zwart worden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:06

Leuke foto's Bren!

Fuego had ik ook mooier gevonden als hengst, maar in de omgang is het toch een stuk fijner zo. :j
Mijn pon heeft tot z'n 4e als hengst gestaan, terwijl er ook een merrie bij stond. (maar die kon ie alleen swaffelen) :P ik merkte er weinig van.
De reden daarvoor was dat ik hem in te slechte conditie vond om te opereren, nu is hij als ruin eigenlijk niets veranderd.
Wat ik gewoon merk, ook bij honden trouwens, is dat ze door hun hormonen heel erg gefixeert kunnen zijn en daardoor geestelijk ook een moeilijker leven hebben.
Dan zijn het net bodybuilders aan de steroïden, zeg maar...
Tuurlijk zijn er hengsten genoeg die er wel prima mee omgaan en dan hoeft het ook geen probleem te zijn.

En ik ben met Fuego ook heel onverantwoord bezig, ik heb hem 's nachts een ongevoerd dek op en overdag af.
Dat bevalt wel goed, hij blijft prachtig schoon en ontwikkeld gewoon een wintervacht.
(hij kan ook in stal dus koud krijgt hij het sowieso niet)

Dat je de benen scheert is gewoon voor de mooi, net als vrouwen zeg maar. :P