[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:14

Hahahah! Zoals jullie haar beschrijven! Echt leuk :)

Shief heeft ook nog niet gebokt, doet ze ook zelden. Die trekt liever een sprintje met dr staart kaarsrecht omhoog :')
We hebben nog niet gegaloppeerd ohz, dus wie weet :p

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:23

Nou mijn Stormebier van gisteren (superbraaf), kon ik vandaag achter behang plakken :7 Heb niet fijn gereden en daar is geen bok, schrik of wat dan ook reactie aan te pas gekomen...
Afijn, volgende keer beter, begon ook beetje aan mn eigen rijkunst te twijfelen :') Paardrijden is leuk... Paarden zijn leuk... *telt tot 10* :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:42

Noah Bokt momenteel met regelmaat :)) maar dat is niet zijn schuld :(:) gisteren renden er twee meisjes vlàk achter hem langs, gillend en schreeuwend, haalt hij zo vol met 2 achterbenen uit := ze hadden echt mazzel, scheelde echt een haartje of ze hadden een hoefafdruk in hun gezicht :x ik ben best boos geworden op die meiden, Noah trapt nooit, maar met harde wind en er zó dicht langs rennen en schreeuwen, hallo hee... en ze hebben zelf een eigen pony dus die moeten gewoon beter weten.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:48

@ Jessica

Ik heb zelf bij Bodegraven gewerkt (en val af en toe nog weleens in). Ze hebben heel veel kennis, maar moet je zeggen het duurt soms ontzettend lang en is prijzig maar ze komen er (bijna) altijd uit.

Veel succes hoop op een positieve uitslag!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:25

myrnaV schreef:
@ Jessica

Ik heb zelf bij Bodegraven gewerkt (en val af en toe nog weleens in). Ze hebben heel veel kennis, maar moet je zeggen het duurt soms ontzettend lang en is prijzig maar ze komen er (bijna) altijd uit.

Veel succes hoop op een positieve uitslag!

Oke, ik ging normaal naar de Lingehoeve maar die ligt kwa prijs ook behoorlijk hoog en hoor de laatste tijd wat mindere dingen over.
Ag ik zie het wel hoe ze zijn, ik sta er altijd nog zelf bij en ik weet wat ik zie ;)

Zadelmaker is geweest.Met Mirka wachten we even.
Heb nu een tijdenlijk Massimo zadel die zelfs met een beetje mazzel ook op Mirka kan liggen.
Zadel lag erg netjes op Montoyo :j
Mijn oude zadel van Mo de kentaur paste gewoon echt niet meer en zelfs me aanpassingen zou het moeilijk zijn dus weg ermee :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:46

Fijn dat dat zadel wel netjes ligt Jessica! Inderdaad, als het met aanpassingen al moeilijk wordt.. beter een nieuwe :)!

Oh meiden ik heb jullie advies even nodig, shief heeft in ene allemaal bultjes op der hals. Het zit maar aan één kant (aan de andere kant hangen haar manen)
Ik vrees dat het regenschurft is :\ , maar wat denken jullie?
http://img72.imageshack.us/img72/9393/i ... 701496.jpg
Zo is er niks te zien, maar als je haar aait voel je allemaal kleine bultjes. Gister leek ze het vervelend te vinden als ik eraan zat, maar vandaag reageerde ze helemaal niet. Dus of het haar nu zeer doet, geen idee.

http://img248.imageshack.us/img248/1525 ... 701493.jpg
Dit zie je als ik alle haren opzij haal, deze leek wel alsof er dan een korstje op had gezeten, terwijl andere echt alleen bultjes zijn, zonder echt een korstje.

http://img577.imageshack.us/img577/78/i ... 701497.jpg
En zo zag het eruit tijdens het longeren. Ze begint dan licht te zweten waardoor haar wolliebollie vachtje platter wordt

Als ik ga googlen op bultjes op de hals, kom ik ook op dit:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/info_ ... index.html
en
[MD] mijn paard heeft bultjes op de hals, weet iemand wat dat is.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:04

Ehhh, das raar, dit plaatste ik eerder vandaag in een ander topic :?
Letizia schreef:
Met Djuun lekker een rondje 3 gemeentes fietst :))
Schrok wel even vandaag bij Djuun, had voor mezelf afgesproken een lekker tut ochtend met Djuun in te lassen, omdat ze blijkbaar op het moment een beetje baalt van bak werk. En zo'n ochtend begint natuurlijk met een uitgebreide poets beurt, voel ik ineens allemaal bobbeltje op d'r rug, de meeste daar waar het zadel op haar rug ligt -O- Je gaat me toch niet vertellen dat het zadel niet meer goed is he :\ Toevallig kwam staleigenaresse net aan en die dacht aan een allergische reactie van iets, juist omdat niet alle bobbeltje onder het zadel zit en het wel heel veel bobbeltje zijn voor een zadel wat niet goed zou liggen, want ze zitten op de vreemdste plekken. Of ik m'n dekjes met wasverzachter was, ehh nee, ik niet nee.... Maar ik ben dus niet de enigste die de dekjes was. Dus net thuis m'n ma gebeld en ja hoor, die wast de dekjes met wasverzachter. Nu ligt dit dekje er op sinds vorige week maandag, de dag dat het gekloei met rijden een beetje begonnen is... Kan toeval wezen, want zowel m'n moeder als ik weten niet wie dit dekje heeft gewassen, want we gebruiken dit dekje nooit :')
Nu weten we al langer dat Djuun een gevoelige huid heeft. De bobbeltjes zijn vrij klein en er zit een klein korstje (meer veel huidcellen) op wat je er zo af peutert en waar gewoon normale huid onder zit en ze jeuken, dus geen pijn, d'r spieren voelen daar ook gewoon soepel onder.
Wat denken jullie?

Hoe dan ook, ons fiets rondje was heerlijk, ze was helemaal happy toen we terug op stal kwamen :)

Toeval?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:04

Ik hoor veel goede dingen over Massimo en arabjes Jes :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:07

Hee dat klinkt wel als het zelfde ja! Shief haar deken die ze nu omheeft is wel gewassen voor ze 'm omkreeg.. maar of het daar dan ook van zal komen? Het zit precies waar haar deken juist niet zit haha, en maar aan één kant.
Maar het soort bobbeltje hoe jij het beschrijft, heeft shief ook ja

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:10

Alleen Djuun heeft ze op d'r rug en die zie je niet, maar voel je alleen. Djuun krijgt zeer weinig krachtvoer waar weinig eiwit in zit... Weet niet wat er in het voordroog zit, maar vind het bij Djuun te toevallig dat het alleen zit waar het zadeldekje strak tegen het lichaam zit...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:29

Mirka krijgt altijd bultjes bij een bepaald soort kuil. plus dikke poten.

Ja Hij lag ook perfect die massimo.
Maar advies is even met leen zadel te rijden tot januari en dan weer opnieuw kijken.
Want dan tegen die tijd is hij weer rechter in zijn lijf en kan het nieuwe zadel meteen goed worden aangepast.
Vind dat wel netjes.

Zadel van Mirka heb ik ook verkocht aan een stalgenoot.

Voor de lief hebbers heb ik nog het Arabische zadel :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:32

Hm als ik op regenschurft google zie ik ook veel grotere plekken dan dat shief heeft.

Krijgt Mirka dat dan ook op een plek? Of op verschillende plekken?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:33

Dat verschilt...
Vaak op de hals maar ook weleens verder op de lichaam..
Soms verschillen ze van grote...

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:36

Oké. Afgelopen donderdag is er bij ons een nieuwe baal hooi open gegaan, wie weet dat het daaraan ligt dan. Maar lijkt me niet heel logisch omdat het eenzelfde baal is als anders.
Vergeleken met gisteren was het vandaag in ene wel heel veel

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:43

Bij Mirka zijn het wel droge bultjes en rustiger kwa gezicht....

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:47

Het voelt ook alsof haar hele hals wat harder is en minder soepel. Denk aan regenschurft omdat 2 andere paarden op stal dat ook hebben/hadden, hoewel ik op internet weer lees dat dat niet besmettelijk is..
Advies daarbij is wassen met betadine, maar met deze kou is wassen niet zo ideaal

Edit: weer een andere site zegt dat het wel redelijk besmettelijk is. denk dan toch dat het regenschurft is
http://www.dierenkliniekdekempen.nl/ind ... genschurft

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:57

Daya heeft ook snel last van regenschurft, met name als hij zijn natte halster omhoudt in de paddock. Dan heeft hij het binnen notime achter zijn oren zitten. Mijn ervaring is alleen niet dat de bultjes hard zijn. Het is meer geschilferde huid dat jeukt en zeer kan doen bij gevoelige typetjes.

Ik scrub het inderdaad altijd met betadinescrub, emmer warm water en in zijn stal sponzen... Wassen in dat natte weer is idd heen succes.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:37

eiwitbultjes :j
Ze noemen het eiwit bultjes, maar het kunnen ook andere voedingstoffen zijn waarop deze reactie volgt. Vaak als je ander hooi/voordroog/kuil voert van een ander stuk land dan trekt het weer weg.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:08

Oké, nou dan wacht ik de volgende baal hooi af! De huidige raakt eerdaags op, dus dan afwachten of het minder wordt!
Mocht het erger worden dan is het misschien toch die schurft, dan maar kijken of wassen lukt.

Iig bedankt voor alle info! +:)+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:58

Hoe is het met Shief d'r bobbeltjes? Die van Djuun waren vandaag een stuk minder, heb met een schoon dekje gereden en ze was fijn te rijden :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:55

Vandaag was niet mijn dag maar morgen ben ik er wel! Ben heel benieuwd, hoop dat het wat minder is!
Fijn dat het bij Djuun al een stuk minder was! Dan zal dat misschien toch aan dat shabrakje hebben gelegen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:03

Ik hoop dat dat het is, das natuurlijk simpel op te lossen. En voortaan gewoon ff met Neutral wassen, hebben we hier toch nog staan :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:33

Goeiemorgen! Is er iemand online? :D

Arabian horse store gaat al redelijk de goeie kant op, maar ben niet zeker over de layout (kleuren)... Wil miss iemand kijken voor me en mening geven? :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:35

Kzal een kijken :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:39

:D bedankt!