arabieren in de wedstrijden?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:17

Vond jullie een leuke combi om naar te kijken Yildiz! Het plezier spatte eraf :)

Vorige x heb ik alleen gekeken, maar rijd denk ik nu ook mee. Training op vreemd terrein is altijd fijn. Ik wil de Classic en de Hunter (die was met verlichte zit toch? En heel misschien oosters, afhankelijk van de tijd en of Cuub dat wel chill vind :p

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:45

Dat is echt super leuk om te horen Vera! :D
Idd meerijden en kms maken wat betreft nieuwe ervaringen. Vond t ook echt heel leerzaam om mee te doen. Ja hunter is idd iets verlichtte zit op springzadel, vind dat echt een super leuk onderdeel wat ook goed bij mijn gup past!

BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:28

Ohja oeps, ik heb geen springzadel... en weet niet of Cuba de veelzijdigheid past. Goed dat je het zegt!

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:16

lekker je puntjes binnen lillian, fijn dat in de 2e proef het wijken zo goed ging!

ik kom in Lillewel kijken denk ik, ik snap echt niks van de regels! haha
al is de classic de dressuur versie denk ik? en de oosters zouden we ook nog mee kunnen rijden. maar krijgen op uiterlijk een heel laag cijfer, ze is op dit moment grijs/bont en doet een shetlander na, Angie denkt nl dat er een hele strenge winter aankomt...

BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:16

Gezellig Cin!

Goed ook dat je komt kijken, het wordt heel duidelijk uitgelegd :)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:09

Jeetje Lilian, dat is dan zeker niet fijn voor je gevoel als ze zo mee werken. En gelukkig been weer goed.
Fijn dat de punten toch mee vielen.

Ik ben er niet in Lille. Mijn paardje ligt er nog steeds uit helaas.
Kijken heb ik ook niet echt zin in :+ Benzinekosten bewaar ik wel voor de dierenartskosten. :o

Hele fijne feestdagen allemaal! {:)

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:27

Mijn Arabiertje loopt B. Ze is 6, ik heb haar sinds juni (geloof ik) en ik rijd wedstrijden sinds... ehh... Augustus ofzo. Ik rijd nu al een tijdje officieel, ik reed ook mee met de selecties. natuurlijk niet om te winnen, maar puur voor de ervaring. Mijn pony heeft namelijk doodsangsten voor: Witte hekjes, bloembakken, minuscule natte plekjes in de bak (van een lek in het dak), rode bakranden, juryhokjes, geluiden, een mens dat langs de bakrand loopt, een sproeier op de bakrand, en ga zo maar door. En als je dan op een wedstrijd komt met een prachtige bak, bestaande uit witte hekjes aan de korte zijden, rode bakrand, bloembakken, juryhokje en een klein nat plekje in de bak, dan kun je het vergeten... Als er witte hekjes zijn ga ik niet meer voor een nette proef, maar om mijn pony de bak rond te krijgen. Momenteel lukt dat al aardig. Laatst hadden we wedstrijd bij ons op de ponyclub. We rijden daar elke week, en ze vind er helemaal niks meer eng dus. Een nette 181 punten, maar helaas vond de jury ons blijkbaar niet winstpunt waardig. Dus had ze bij de rijvaardigheid (Wat 2x telt) 1 puntje afgetrokken. Uiteindelijk dus 179 punten en een gedeelde 22e plaats (we deelden het met z'n 8en :') en de 21e en 20e plaats met 5...) van de 30. Er werd wel gewoon geteld en ik stond het hoogste van alle 179 punters. Ik had een 8 voor het halsstrekken! Ik was benieuwd of ik nog iets hoger zou zijn geeindigd als ik 181 punten had. Nou en of! Ik zou dan 10e zijn! Maar ik ben heel erg blij met een 22e plaats! Ik sta nu uiteindelijk 20e van de 35 voor de selecties. Ik ben daar erg tevreden mee!

Zijn er toch nog mensen slechter dan mij :')

Trouwens, mijn pony is niet bang voor wat ik net opnoemde, ze verzint een reden om niet te hoeven lopen. Die had ze zelfs op de ponyclub tijdens de lessen nog. En thuis. Dus we moeten gewoon even door die fase heen komen. Gelukkig heb ik daar tijd genoeg voor!!

Pfoeh, hele lap tekst :wow:

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:34

Is jouw merrie toevallig Kashmira Lazize? Heel mooi paardje.

BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:02

mhoogenbos schreef:
Is jouw merrie toevallig Kashmira Lazize? Heel mooi paardje.


Heb even in dr profiel gespiekt, idd Kashmira, gefokt door Annelieke Stoop. Hele leuke merrie, nrps'je dus geen volbloed. Kan erg lekker bewegen :j

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:34

Wow ze is nog beroemd ook :')

Waar kennen jullie haar van?

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:16

Beroemd of berucht haha :P

talithaa_0

Berichten: 226
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Zeeland

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:26

Ook ik ben lekker actief met mijn arabier. ondertussen nu B+7 in 5 wedstrijden, dus mag zeker niet klagen. in januari staan er weer 2 wedstrijden gepland. Ook hij kan opeens ergens 'bang'voor zijn. tijdens inrijden gaat het altijd goed, en tijdens de proef ziet ie altijd wel iets engs >;)

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:09


BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:38

princie1999 schreef:
Wow ze is nog beroemd ook :')

Waar kennen jullie haar van?


Hahaha nou zo erg is het nou ook weer niet :p
Ik ken de familie Stoop goed, vandaar :)

Denise mooi overzicht, uitgelicht *\o/*

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:46

Denise, wat een onwijs gaaf overzicht. Wat doen jullie het goed zeg!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:44

schitterend topic Denise!
Met recht trotse eigenaresse!! :)

ImeldaKing

Berichten: 4
Geregistreerd: 01-01-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:16

saskia1989 schreef:
ik zit met een onwijs probleem.. en misschien dat jullie me kunnen helpen
als ik met mijn paard op wedstrijd ga gaat het inrijden altijd super. vaak nog beter dan thuis! maar kom ik dan me proef in, dan kakt ie helemaal in! hij loopt gewoon niet meer.. de ene keer is ie ook best gespannen maar toch krijg ik m bijna niet vooruit. ik start al een aantal jaar met hem dus het is niet zo dat hij nog geen ervaring heeft. hebben jullie enig idee hoe ik dit nou kan oplossen?

misschien een beetje ene late reactie maar ik ga altijd zachtjes zingen daar word mn pony rustig van en ikzelf ook, mn pony raakte altijd heel erg in paniek maar dit hielp ontzettend!

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:47

Afbeelding

Na de afzeikcultuur in de jurysport helemaal zat te zijn en resulteerde in het opzeggen van mijn startkaart heeft mijn lieve kleine merrie haar van haar beste kanten laten zien en mij doen besluiten het dit jaar toch maar weer te gaan proberen :D
En om maar gelijk geen half werk te doen hebben we ingeschreven voor de kringkampioenschappen :o *\%/*
OMG wat heb ik gedaan :# %) :):) := 8)7

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:38

Je gevoel gevolgd en je moedig getoond Judith! _/-\o_

Super tof bericht en weet zeker dat jullie gaan knallen dit jaar! Girlpowerrrrrr!! *\o/*

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:46

Super tof Judith, ik snap je gevoel, zo dubbel.. aan de ene kant zo leuk om met je paard bezig te zijn met deze sport maar die dressuursport is een vak apart.. toch laat t mij er ook niet van weerhouden. Heel veel succes en gaaf dat jullie voor de kringkampioenschappen gaan!!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:39

Wat goed Judith!
Heel gaaf!
Succes en geniet vooral van haar.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:09

Wanneer moet je nu op wedstrijd Judith?

Ik ben ook weer op me pony te vinden sinds afgelopen donderdag. We kunnen het weer rustig aan gaan oppakken en wat voelt het goed!! Blij mee!

talithaa_0

Berichten: 226
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Zeeland

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:14

Wat een flater vandaag bij mij |o . eerste proef ging ook niet zo want hij was erg bang van het juryhokje. 2e proefje ging echt super goed, liep heel fijn, en heb toch maar 179 punten en niks van commentaar erbij geschreven. maar ben wel trots op mijn pony :)

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:55

Bedankt voor de leuke reacties :o :j

Ik ga zondag 17 januari weer op wedstrijd. Gelijk maar een uitdaging opgezocht nl de kringkampioenschappen *\o/* :):) := .
Dat zal wat worden tussen alle zweefbeners _O- , kom ik aan met mijn pony, maar ach weer een ervaring rijker! *\%/* *\%/*
Ben al gewaarschuwd dat er niet leuk gejureerd wordt op dergelijke wedstrijden, we zien het wel. Als ze netjes haar ding doet zonder al te veel spanning en grote fouten dan ben ik blij.

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:04

Weet je Judith, bij elke wedstrijd kun je een zeikerig jurylid treffen.. Ik moet je zeggen dat ik me van jury's echt niks aantrek. Of ik nou een pony of een paard rij, en in welke klasse dan ook, als een beestje correct beweegt dan moet dit eigenlijk nooit uitmaken. Gewoon lekker doen! Vertrouwen hebben!