Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:38

yildiz schreef:
Waaaaaauw Glenn wat is hij gegroeid en wat oogt hij volwassen!!! Hij is echt helemaal mijn smaak! <3 Daar zal straks ook n westernzadeltje op gaan staan!! Maar eerst naar school bij Johanna. Gaat hij dit jaar nog op show?

Dank je wel Corine!! :D Ben vandaag al goed verwend door m'n man(netjes): t
Ontbijt op bed, twee hele mooie zelfgemaakte paardenschilderijen, een prachtig showbit van Billy Royal en hele mooie smalle, getoolde lightoil showteugels! *\o/*

@ Ben je jarig Yildiz? dikke proficiat dan!!! dan moet je zeker al die pakjes maar eens op de foto zetten (zeker de billy royal en de light oil showteugels? Ik dacht dat je liever voor de darkoil ging??? !

@ Corine, Malha bint Kupol is 154,5 cm!

@ Bimmetje blij dat het langzaam aan beter gaat, je tijd nemen, ze is tenslotte nog redelijk groen onder het zadel ook hey!

@ Yildiz Wel juf Johanna is langs geweest samen met Veronica, de eigenares van de oooooooooooooooooohhh zo knappe ww Indih (van qr marc).
Ze vonden hem beiden very nice, and good behaving boy. Maar volgens juf J. is HIJ nog wat stijf in de achterhand in de winter niet veel buiten knn gaan (staleigenaar wou geen paarden in de winter op de weide) heb nochtans veel aan de hand gewerkt enzo, dus moet hem veel buiten zetten en veel los in de bak wat werken. Aan de hand gaat het goed, maar ze zegt hij zal dan goed showen bij het binnenkomen en dan eenmaal het zijn ronde zal zijn, zal hij minder krachtig gaan! En ze weet dat hij echt krachtig kan gaan! Ik ben heel blij dat hij eindelijk veel massa heeft gekregen, bleef maar eten geven en meneer wou niet dikken, maar groeide elke dag. Dus de shows zullen even uitgesteld worden, naar mei, normaal zelf eentje in Nederland sprak ze, dan laat ik je nog wat weten!

mvg Glenn, ja ben ook heel blij hij is puur natuur, maar voor de show zal zijn hals wat moeten afgezweet worden, zijn hoofdje droogt super uit net als hij 3maand was, ben heel blij met hem!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:02

Bimmetje schreef:
gefeliciteerd yildiz!

Glenn wat een prachtig paardje! Knappert is ie zeker!

Nancy, ik vind m geweldig maar denk toch dat ie mij ook te straks gaat zitten helaas.

Met ons bannerprobleem, blijft een probleem haha.
Alleen schenk er niet veel aandacht meer aan. Hoe minder ik probeer haar erlangs te krijgen, hoe sneller ze er vanzelf langs gaat, dus niet vechten, maar gewoon rijden. ;)

Hoi Bimmetje, als je wat maten opneemt kan ik het vergelijken met mijn maten, dan weten we het zo. :D taille, bovenarm bij oksel en bij spierbal. M.n. de laatste zijn mijn knelpunten.

Yildiz!!! Gefeliciteerd enuh....foto's van je prachtige paard kado :j

Glenn wat een Lekkerrrrr ventje!!! wauw! Hoe oud is ie nu???

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:05

Thx Nancy, 1maart 21 maand dus op 1april 22 maand !

mvg Glenn

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:59

Hey allemaal, ik had graag nog een filmpje geplaatst van mij en Athena want we waren zo goed vooruit aan het gaan maar nu sukkeld ze al 2 weken wet een zwelling in haar achterbeen... Heel plots gekomen door haar te verzeren in de stal... Pfff
Eerst een dik en warm been, na behandeling was het verminderd maar nu nog kleine zwelling net boven de kogel... niet hard niet warm... Waarom wil dat niet weg??? Morgen maar weer dierenarts bellen, pfff...
Op dat vlak hebben wij toch een rothobby he ik hoop echt geen slecht nieuws te krijgen... ;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 23:14

Pfff... oliebol zeg! Hopelijk valt t mee en ben je over enkele dagen en vochtafdrijvers van die zwelling af!

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:46

Wat een mooie vent Glenn, ik snap goed dat je supertrots op 'm bent!!!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:17

Ploempje schreef:
Hey allemaal, ik had graag nog een filmpje geplaatst van mij en Athena want we waren zo goed vooruit aan het gaan maar nu sukkeld ze al 2 weken wet een zwelling in haar achterbeen... Heel plots gekomen door haar te verzeren in de stal... Pfff
Eerst een dik en warm been, na behandeling was het verminderd maar nu nog kleine zwelling net boven de kogel... niet hard niet warm... Waarom wil dat niet weg??? Morgen maar weer dierenarts bellen, pfff...
Op dat vlak hebben wij toch een rothobby he ik hoop echt geen slecht nieuws te krijgen... ;(

Oei Ploempje, dat is echt erg! Ja het is waar, in de zin van rothobby, het is en blijft een levend dier, die ineens wat kan hebben! Hopelijk is het gewoon een overbelasting die met enkele tijd stal of weiderust overgaat! Beter wat langer wachten dan te overhaasten, spreek uit ervaring, ik weet het is niet leuk. Ik duim echt mee dat het snel goed gaat!

Thx Krista!

Yildiz, vergeet je pakjes niet op de foto te zetten hey, knn we mee genieten :-)

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:46

Showbitje Billy Royal:
Afbeelding

Broken horn reins:

Afbeelding

En ja de lightoil collectie wordt voor Nour (ooit)! Dit wordt bijna een "show-je-tack-topic", haha! :D Maar ja, die arabs zijn dan ook fantastisch om in de bling bling te zetten, he?! (zoekt naarstig naar excuus voor oncontroleerbare tackaddiction :o :D )

Ploempje, al nieuws van de DA?

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:08

Wow wat een mooi bitje, waar heb je die weg? Ik was op zoek naar S-shanks (vind ik sierlijk staan), maar dit bitje is prachtig fijn.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 00:01

Van mijn vaste "dealer" :+

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:53

Hey, het vocht (even hout vansthouden) lijkt te minderen en is nog steeds niet warm. Ik heb zoals de dierenarts zei 3x per dag gaan stappen en afspoelen en 1x/dag met groene klei behandeld en ik heb de indruk dat het verdwijnt... Nu duimen dat het wegblijft! :wave:
Vrijdag mag ik een keertje draven om te kijken of ze er zuiver op loopt en of de dag erop het vocht dan weer terug opzet of niet...
Dankje voor het duimen! Maar nog even volhouden he! :)

Wat een prachtig bitje btw!
Ik was laatst in de les overgestapt naar een babycorrectional. Ik vind het er zelf verschrikkelijk uitzien maar ze loopt er fijn mee dus zal zij het wel niet erg vinden zeker? :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:16

Hey Yildiz, jaja die ken ik van ergens! Prachtig stuff!!! Die vaste dealer, heeft al menig arabwesternblingfreaks aan stuff geholpen haha!! Mooie set! En ja nu nog een bling bling showzadel voor Nour en je kan verder!! Later nog light oil romal reins, en je kan gaan schitteren zoals in de US ;-)!

Ploempje, nog even volhouden, groene klei kan echt wonderen doen, en zet soms wat langer op rust dan veearts zou aanraden, doet ook wonderen!! Ik weet het wachten duurt dan langer, maar het lichaam heeft soms meer tijd nodig dan we knn denken!

Ik duim ook mee!!

mvg Glenn

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:53

Dank je Wetsernfriek! Eigenlijk mocht ik vandaag al beginnen met rijden van de dierenarts maar ben het al aan het uitstellen... :j Ik ga ze inderdaad genoeg tijd geven hoor! Als wij ons verzeren is dat ook niet op 1-2-3 opgelost en ze blijft in beweging door het stappen he. Groene klei is idd echt goed spul! Heb het enkele jaren geleden ook als wondermiddel gebruikt toen ze een klop had gekregen van een paard met een scheur in het beendervlies als gevolg en dat heeft haar er als extraatje mede door geholpen.

Ik heb ook als cadeautje voor heel het manken als oppeppertje :') een hoofdstelletje besteld en verwacht het 1 dezer in de post!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:21

Succes bloempje. Idd groene klei, decenia lang heb ik al standaard een emmer van op voorraad staan. Wonderspul!!

Mooie tack komt er voorbij zeg!!

Gister mijn tweede computer weer ff opgefrist ivm European Futurity Kreuth. Chrome geinstalleerd, 10 euro gedokt en voila ik kan weer live kijken via mijn tv vanaf de bank!! En als het ff minder interessant is (bak slepen bv. :+ ), gewoon ff zappen :D :j *\o/*. Via http://www.westerntoday.nl staan de diverse links, mocht er iemand ook mee willen kijken.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:23

Dank je CounTree! Ik ga die link vanavond eens checken!

Staan jullie eigelijk allemaal op een westernstal?
Ik heb weer een geval van 'erger je dood' bij ons op stal... Amai, het is dipjesweek deze week |o

Er kwam vorige week iemand naar mij met een rijtechnisch probleem. Nu moet je weten dat ik een privéstalling sta met bijna 100 paarden. Ze heeft een prachtig spaans paardje, hoort baroque te zijn maar door totaal verkeerde training en veel fijnere bouw absoluut niet het geval...
Bij ons op de stalling is het eigenlijk recreatieniveau, en veeel maar dan ook veeeel hulpteugel-gebruik.
Om even te verduidelijken, ik ben de enige westernruiter (tot er iemand mee verleidt werd om western te doen en nu zijn we met 2 *\o/* ) maar heb heel lang dressuur gereden bij veel lesgevers om mijn horizonten te verleggen. Ik heb dus eigenlijk nooit echt achter de lesmethode gestaan die de lesgeefster bij ons hanteert. Maar kom, ieder zijn ding en ik geniet gewoon van mijn paardje en de ontspannen manier waarop wij erin slagen te rijden... Ik hoef geen medailles of bekers om mijn gevoel te bevestigen. Arabjes zijn nu eenmaal heeeel eerlijk _/-\o_

Nu kwam het meisje naar mij voor tips en ik geef die graag en voelde me eigenlijk een beetje vereerd B-) want het paardje loopt eigenlijk met neus in de wind en accepteerd totaal niet het teugelgebruik, kruipt steeds weg voor de teugeldruk en daar bovenop loopt ze heel maar dan ook heel langzaam...

Nu heb ik haar zaterdag een uurtje geholpen en enkele oefeningen mee gegeven want ze voelde een groot verschil. Niet specifiek westenoefeningen maar gewoon oefeningen op het loswerken. Veel overgangen op de zit en loswerken in de hals.

Meteen heeft ze de dag daarop onder haar voeten gekregen want ze mag haar paard niet in de war brengen met verschillende methodes _-:( Loswerken is toch loswerken? Voorwaarts is toch voorwaarts??? Veel mensen vergeten dat western en dressuur zoveel met elkaar gemeen hebben als je het correct doet! Grrr...

Dit is al het zoveelste geval, er komen steeds mensen naar mij en dan wordt het door "dressuur 8)7" lesgeefster van stal afgebroken... Omdat ik western aan het leren ben -:) ...

Ik moet echt dringend 'nee' leren zeggen in zo'n situaties...

Daar bovenop zeggen ze dat ik gewoon in dingen slaag omdat ik een braaf paard heb... Is ook zo maar om ze zo ontspannen en braaf te krijgen heb ik ook een hele weg afgelegd hoor!

Herkenbaar voor iemand?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:32

Gelukkig niet! Balen zeg, lijkt me geen ideale situatie en hopelijk kan je je voor die vooroordelen een beetje afsluiten en heeft je paard t er wel naar de zin?

Ik sta helaas niet op n westernstal, het leren zou zo veel sneller gaan als dat wel t geval zou zijn, maar ik sta echt meer dan perfect: slechts stuk of 10 pensionklanten die elkaar helpen en NIET over elkaar roddelen. Allemaal verschillende doelen en gebruik: IJslanders (is eigenlijk ijscohouderij), dressuur, mennen, recreatie. En ik dan met de Western. En iedereen staat open voor elkaars tak en respecteert elkaar. Prachtige ruime stallen van alle luxe voorzien en direct gelegen aan m natuurgebied. Tis echt horse en ridersparadise! Dan maar wat minder snel leren.. ;)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:30

Ik doe mijn best :) Alle geluk heb ik zo'n eerlijk paardje dat niet alles zo maar aanneemt als het niet naar haar zin zou zijn :) Lang leve de arabjes! (Ook het enige bij ons op stalling btw)

Geniet maar van die fijne stalling, geen achterklap in de paardensport is een luxe ;)

natjuhhh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:41

Wat grappig, hoewel het vanaf het begin gezien een ouder topic is herken ikdirect de ruitervereniging in Kaatsheuvel! De kegelaer toch?:P
Ik heb natuurlijk niet alle pagina's gelezen maar wat een prachtig paard heb je!
Ik vind western bij een arabier supergaaf om te zien.
Nieuwsgierigheid uit den top dus ik vraag het gewoon, waar is hier ergens een ijscohouderij?:P
Ik ken alleen de "ijscowei" verderop bij de kegelaer!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:49

Excuus voor eigenlijk dubbels reactie. Ik besef nu dat steeds mijn foute account stond ingelogd? Hoe ik dat heb gedaan weet ik niet maar natjuhhh3 is eigenlijk justin4ever

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:53

natjuhhh3 schreef:
Wat grappig, hoewel het vanaf het begin gezien een ouder topic is herken ikdirect de ruitervereniging in Kaatsheuvel! De kegelaer toch?:P
Ik heb natuurlijk niet alle pagina's gelezen maar wat een prachtig paard heb je!
Ik vind western bij een arabier supergaaf om te zien.
Nieuwsgierigheid uit den top dus ik vraag het gewoon, waar is hier ergens een ijscohouderij?:P
Ik ken alleen de "ijscowei" verderop bij de kegelaer!

Thanks voor t compliment! Yep, dat is n foto van onze eerste show (gevalletje OMG! :P )
idd bij de Kegelaer. Duizend jaar geleden lijkt wel! :D
Ik sta niet in Kaatsheuvel, maar aan de andere kant van de Duinen. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:57

Ploempje schreef:
Dank je Wetsernfriek! Ik heb ook als cadeautje voor heel het manken als oppeppertje :') een hoofdstelletje besteld en verwacht het 1 dezer in de post!

Foto's!!! *\o/* Kijk uit met Troostaankopen he, voor je t weet ben je net als ik rijp voor de ATA (Anonimous Tack Addicts) ;) :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:09

yildiz schreef:
Ploempje schreef:
Dank je Wetsernfriek! Ik heb ook als cadeautje voor heel het manken als oppeppertje :') een hoofdstelletje besteld en verwacht het 1 dezer in de post!

Foto's!!! *\o/* Kijk uit met Troostaankopen he, voor je t weet ben je net als ik rijp voor de ATA (Anonimous Tack Addicts) ;) :D

Benieuwd naar de pics! Ik denk dat we met al die addicts een heuse westernshop kunnen starten met uitsluitend Westernbling voor de mooie elegante Arabjes :-)

Ja mag me daar ook eens bij aansluiten, heb hier ook een kast die uit haar voegen gaat barsten, en nog verschillende kasten en draagtassen met stuff erin dus!!
maar ja het zou toch eens kunnen of het zou toch zo mooi zijn of ja ... lol

mvg Glenn

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:04

Zodra het in de bus zit maak ik een foto met Athena haar smoeltje erbij *D
Alle reden is goed voor wat nieuws, niet? Voeg me maar al bij het clubje :j

Even tussendoor > Dag 1 met vochtloosbeen, op naar dag 2! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:10

ff spammen:

Zojuist heb ik ons ouwetje Carla voor de Bejaarde Paardenverkiezing' opgegeven!
Met haar leeftijd van 42 jaar hoort ze er toch echt bij!!

Via onderstaande link kan je haar profiel bekijken en direct je stem uit te brengen:
http://www.bejaardepaardenverkiezing.nl ... h-pony-68/

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

Ik zag trouwens dat Nirvana ook de "minimale bejaarde leeftijd volgens deze site" heeft gereikt, maar om die nou het stempel bejaard te geven...., die is samen met Cyann zelfs niet de leeftijd van good old Carla :+

Qua volbloed arabieren staat Rhodos er wel bij, dus daar ook niet op vergeten te stemmen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:37

Hoe oud is Nirvana nu?

Vandaag hebben we weer heerlijk gelest! Wissels zijn nog (net) niet vliegend maar zeer acceptabel voor Beginnersniveau met 1 drafpas ertussen en n mooie nette overgang. Cirkels gaan prima en vandaag dan ook vooral gewerkt aan rechtrichten en de spin. Tie heeft vandaag haar eerste nette en volledige spin gedraaid!! *\o/* We zijn er nog lang niet natuurlijk maar ze gaat goed vooruit! Ze leert zo snel en is continue aan t denken en denken en zoooo haar best aan t doen! Trots op m'n meis!! <3