[FOTO][Verzameltopic]Arabieren ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:00

rustig rustig femke, jeetje zeg ik schik van je reactie. mischien even 2 posts terug lezen, waar ik dit geplaatst heb, je kopieerde het net zelf al: @ sherif, vind je het oke dat ik just noyz teken als femke dat ook goed vind? voor mijn portfolio.

+ik ben zelf fotograaf dus ik weet wat © rechten in houden, vind het alleen jammer dat ik meteen een stormvloed aan dit mag niet naar me hoofd toe gesmeten krijg, stuur me dan gerust een prive bericht als je zoiets wilt aangeven. maar nu lijkt het of ik slecht in de zin had ofzo, terwijl ik je gewoon een bericht wou sturen voor toestemming en eventuele prijzen , dit was namelijk ook geen enkel probleem geweest.

Anoniem

Re: [FOTO][Verzameltopic]Arabieren ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:22

Sorry idsie...
Ik geef ook slechts wat uitleg, meer niet.

Ben vandaag ook gewoon wat gespannen... vannacht maar n paar uur geslape en dit was al het 3e copyright gedoe dat buiten mij om geregeld werd in 24 uur, vandaar dat ik er vlot bovenop zat.
Regel zoiets eerst bij de fotograaf, achter de schermen.
Want inderdaad, bij vrijwel alle problemen die ik ermee mee maak, vraagt men via de eigenaar of IK toestemming geef ipv bj mij. Ik las je zin daarom ook op die manier. ;-)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:26

het is nog niet eens 2 uur geleden geplaatst heb niet eens de kans gehad je een bericht te sturen.

dankje voor je excuus, ik vond je uitleg te snel en te vel, en ook als je slecht geslapen hebt is het slim om neutraal te blijven naar je mogelijke klanten toe.
ik ga er over nadenken en stuur je wel een bericht als ik nog intresse heb.

ik snap je frustratie alom © schending maar gelukkig is niet iedereen zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:32

In 2 uur heb je toch alle tijd om de fotograaf op de hoogte te stellen vd plannen?
Als fotograaf schrik ik er gewoon van als toestemmingen rondom mn fotos openbaar en zonder mijn medeweten besproken worden. Een eigenaar hoeft geen toestemming ergens voor te verlenen, paarden hebben geen portretrecht.
Dus t is in mijn ogen een verkeerde volgorde wanneer dingen besproken worden die niet noodzakelijk zijn, voordat degene om wiens rechten het gaat er uberhaupt nog niets over weet....
Vandaar inderdaad een serieuse reactie er op. Geen nare, alleen een alerte.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:41

somigge mensen zijn niet vrij op zaterdag femke, ik werk op zaterdag morgen .. en daarnaast is het aan mij zelf het besluit of ik jou vanmorgen vanavond of vanmiddag een mail had gestuurt.

ik heb helemaal niets fout gedaan wat betreft de volgorde, die volgorde is namelijk geen regel in de © rechten, somigge fotograven zullen het idd aangenamer vinden als dit gebeurt, in dit geval heb ik gekozen eerst sherif om toestemming te vragen en daar heb ik GEEN fout mee begaan, het had naar jou idee mischien handiger geweest als ik jou eerst toestemming had gevraagt maar zo is het helaas niet gegaan.
de eigenaar om toestemming vragen vind ik persoonlijk gewoon erg sociaal, en ik blijf liever gewoon sociaal dan dat ik mensen hun paard ga tekenen achter hun rug om of zonder toestemming, portretrechten of geen portretrechten maakt me dan niet uit.

naar mijn idee mogen mensen gewoon openbaar over je foto's natekenen praten zeker als deze al aangeeft dat deze toestemming gaat vragen aan de fotograaf bij het kopieren van je werk. dus vind het neit terecht dat je daar een punt van maakt.

ik had het begrepen dat je er punt van maakte als iemand al aangeeft gewoon te gaan tekenen zonder wat voor contact dan ook.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:54

maargoed allebij weer een stuk wijzer:) ik zal me de volgende keer duidelijker uitdrukken als ik een vraag stel zodat het wel begrepen word dat ik van plan ben contact op te nemen. voor mij is dit gesprek wel agerond! nogmaals bedankt voor je sorry:) en mijn excuus voor mijn onduidelijkheid!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:42

@ Sherif ik heb het verkeerd gezegd. Ik keek even in de pedigrees op internet en het zijn kleinkinderen van Plakat, niet van Pladykt :o Ik verwarde mij omdat de moeder van mijn vriendin haar ruin is Emily Pladykta :') Erg omslachtig, maar ik had het dus mis, SORRY!

Overigens vind ik Pladykt wel een van de mooiere, bekendere hengsten :j

Om dit topic weer te gebruiken, waar het voor gemaakt is :

Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappe zwemmebier <3

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:46

Good!!! En leuk paardje!!

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:03

Mooie combi.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:09

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:20

Jolindaa schreef:
@ Sherif ik heb het verkeerd gezegd. Ik keek even in de pedigrees op internet en het zijn kleinkinderen van Plakat, niet van Pladykt :o Ik verwarde mij omdat de moeder van mijn vriendin haar ruin is Emily Pladykta :') Erg omslachtig, maar ik had het dus mis, SORRY!

Overigens vind ik Pladykt wel een van de mooiere, bekendere hengsten :j

Om dit topic weer te gebruiken, waar het voor gemaakt is :

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mijn knappe zwemmebier <3

Emily Pladykta is de volle zus van Pladykt ;) .

Mooie waterfotos van je zwemarabier :j Is mijn droom ook nog, pics laten maken in het water <3

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:23

Ahh zo, nou dan zijn het toch nog familieleden, haha.
Het zwemmen is hier erg om de hoek, op Daya zijn tempo ben ik er met 10 minuten rijden. Lekker het ijsselmeer in. Nadeel is dat het water meestal wat wilder is waardoor ze het soms wel eng kunnen vinden, maar de bodem is er goed en geen drek en het loopt mooi af.
Weet niet waar je staat met de paarden? Misschien ergens in de buurt?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:29

hebben jullie geen last van de dazen zo dichtbij het water? Hier is het een ramp |(
Wij wonen op de Belgische Kempen en volgens mij zijn de Maasplassen hier het dichtsbij..maar of ik daar met paard heen mag weet ik eigenlijk even niet :o

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:30

Juist niet aan het water. Door de harde wind die van het ijsselmeer af komt (meestal dan) en ons weiland grenst praktisch aan het ijsselmeer. Ik zie op 1,5 km ongeveer zo de dijk die volendam droog houdt van het ijsselmeer, dus de wind waait direct onze wei op.
Omdat deze wind altijd vrij stevig is, hebben de dazen niet echt kans van slagen. Op dagen dat het bijna windstil is, hebben we er wel last van hoor! Gelukkig zijn die dagen er nauwelijks :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:03

wij wilden vandaag ook gaan zwemmen met de paarden, helaas door het slechte weer is het er niet van gekomen.
Volgende week weer opnieuw proberen te plannen :)

Wij gaan zelf naar de vlietlanden, loopt het heel geleidelijk af en is de bodem super.

Vergeet helemaal te zeggen dat ik je foto's zo leuk vind :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:56

Nu moet ik natuurlijk wel even spammen...
Mijn egyptische zeepaardje.....toont haar woeste Arabische karakter want dit is de allereerste keer dat ik erop zit!!! Wat wás ze braaf... :D :D

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:08

indianen beleerden altijd hun paarden in het water, je bent dan minder zwaar en ze kunnen minder snel gekkigheid uithalen.

Hele leuke foto :) is dat in de zee??

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:37

Prachtige foto van Nash!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:35

Wat een zachte blik heeft Nash zeg!
En wat stoer van haar, die van mij gaat echt niet zo ver de zee in, laat staan dat ik erop zou kunnen klimmen in de zee :')

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:48

Sherif, zit jij ver van Lommel vandaan? Daar kun je ook met paard in het water. Ik ga daar deze week heen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

Geen fotografisch hoogstandje maar wel gewoon helemaal hoe ze is :) geen poespas maar lekker in de wei, eindelijk weer terug :j

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:24

Knappe Seti! Fijn dat ze terug zijn, is toch geen lekker gevoel als ze niet thuis zijn :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:29

set_elkol schreef:
Geen fotografisch hoogstandje maar wel gewoon helemaal hoe ze is :) geen poespas maar lekker in de wei, eindelijk weer terug :j

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd :-)! Gelukt las ik in het huiskamer topic! Zal een mooi veulentje worden! Super leuk. Ik zou wel graag een volbloedje willen fokken uit Princesa, helaas is ze CA drager, vind ik best jammer!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:36

jammer zeg lilskie! Ze is namelijk erg knap. het is inderdaad gelukt :D ben heel blij, maar het is nog zo pril, 15 dagen vandaag dus dat is echt een kwetsbare fase. Ben ook dolblij dat ze weer thuis is.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:50

De natuur doet zijn werk nu.. Dus nu gewoon even duimen draaien! Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een Rocky Mountain hengst? Ik vind het wel een geweldig mooie combi en ben enorm benieuwd hoe het veulentje eruit gaat zien!