[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:08

Zo die kleine mept mooi van zich af, lekker stel heb je zo hoor en zo schoon :P

Eline top dat de stal nu echt zijn beste beentje voorzet :)

Hoop voor je dat je zo een berichtje krijgt dat ze save and sound thuis zijn, lijkt me echt heel raar om een van je paarden te zien vertrekken. Voelt het nou niet leeg op stal met eentje minder?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:19

Normaal breng ik ze vaak zelf weg, om er één zo weg te zien rijden was inderdaad wel even een rot gevoel, normaal komt dat gevoel pas als ze veilig en wel op hun nieuwe adres staan, doordat ik ze zelf breng. Maar gelukkig weet ik dat hij het bij Kim en haar moeder super gaat hebben, dat scheelt een hoop.

En die lege stal zal vanavond wel even raar zijn, maar ik heb er natuurlijk nog 4 dus het is niet direct leeg. Vind het alleen wel sneu voor Fardani dat zijn vriendje nu weg is, maar dat komt vast ook wel weer goed. En over 2 maanden hebben we er natuurlijk alweer een veulentje bij, dus dan zijn het er weer vijf.

Gelske wat een prachtige foto's weer! Heerlijk zo'n bak! Gelukkig is de bak bij ons inmiddels ook weer helemaal droog.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:38

Majdiy is aangekomen op zijn nieuwe adres en heeft al vriendjes gemaakt :) Hij is gelukkig ook heel braaf geweest op de trailer.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:38

Oh Super Roma!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:45

Fijn Roma ik kan het gevoel maar al te goed. Natuurlijk ook jaren veulens verkocht en het blijft heel dubbel aan de ene kant ben je blij dat je een huisje voor ze hebt maar aan de anderen kant hou je het gevoel er zelf voor te willen zorgen. Maar goed dat gaat niet als je fokt dan moet je gewoon keuzes maken zeker als er weer nieuw grut op komst is.

Ze mept niet hoor Jaleesa het was een vrolijke bok waar toevallig haar vader achter liep ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:52

Altijd fijn om de bevestiging te krijgen dat ze goed zijn aangekomen. En weer vriendjes hebben.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:55

Fijn dat hij goed is aangekomen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:45

Amy: Heel veel sterkte met je oma! :(:)

Melanie, lessen jullie specifiek op een bepaalde discipline gericht of meer allround? :)

Canisia, ik heb veel ervaring met mennen! Het is niet zozeer minder belastend voor de spieren, maar het is vooral minder belastend voor de rug. En als je geen bakwerk doet maar enkel buiten rijdt kan je veel meer rechte lijnen rijden natuurlijk, wat ook weer beter is voor een jong dier.
Mennen is wel niet iets waar je zomaar eens gauw mee begint, het is belangrijk dat zowel menner als paard een goeie opleiding krijgen. Zeker met een jong paard mag je geen risico's nemen, want de schade die je kan aanrichten als het mis gaat is veel groter dan onder het zadel.
Als je dit echt wil doen zou ik je aanraden om zelf eerst je menbrevet te halen, en ondertussen Raffi te laten beleren.
Hou er ook rekening mee dat arabieren niet altijd de gemakkelijkste paarden zijn om mee te mennen.
Ik had eigenlijk mijn droom om met Sem te mennen allang laten varen, maar na 3,5 jaar met hem rijden merkte ik dat hij er nu toch klaar voor was. Als mennen eigenlijk niks voor jou is zou ik het niet doen, maar als je echt graag wil blijven mennen met hem is het zeker een aanrader.

Wat fijn Thalita dat Khaory vorig jaar gewoon terug naar je toe kwam rennen :)

Waauw Katja, dan moet Set wel heel plooibaar zijn :D En die modder moet je positief bekijken, dat levert veel grappige taferelen op ;)

Gelske, hier is het ook zo'n modderpoel helaas :( Ik kan dus voorlopig enkel buiten rijden, tenzij ik met de trailer naar een binnenbak ga. Wat zijn je foto's trouwens heerlijk :D

Wat voor wilde plannen heb je dan Jaleesa? ;)

Fijn Eline dat het steeds beter gaat met Mish!

En leuk Roma dat Majdiy al vriendjes heeft, het zal even raar doen maar het scheelt toch als je weet dat hij goed staat :)

Ik heb vanmorgen een heerlijk ritje met Sem gemaakt met de koets! Ik kwam een halfuurtje voor de les aan bij mijn trainer/lesgever, maar die moest net iemand afhalen aan het station een paar dorpen verder. De persoon die hij moest afhalen had zijn wagen gekocht en kwam erom, hij was met de trein.
Dus stelde ik voor om hem met Sem te gaan afhalen, dus lekker het dorp binnen tot aan het station gereden, hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen! De arme man was wel geen paardenmens en had nog nooit een paard van dichtbij gezien, moest hij daar ineens mee op de wagen -O-
Maar het is een heel mooie omgeving en Sem was superbraaf, dus al bij al was het niet zo erg :D

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:59

set_elkol,paardenkroketje :') ?Zie het nu ook voor me _O- .

Aleeneh,leuk weer naar Mish!3 januari al,bijna feestje dan :j .

Al_Zawraa,wat fijn dat hij goed aangekomen is en meteen vriendjes maakt!

geshahquille,wat een knapperd is die Jhadorah zeg!

Eline91,ik denk dat we allround blijven,La Melodie word volgend jaar alweer 16.
Handig om dit van een ervaren menner te horen!Ik wil volgende zomer met Blue gaan mennen (Cuppie heeft helaas verkeerde beentjes waardoor zij ongeschikt zou zijn -O- )Zal er dan flink de tijd voor moeten nemen,al mijn tijd gaat nu naar Mel :)) .

Hoest met oma en yul?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:15

Moddermonsters hihi! :D
Gisteren ook zon leuk filmpje van Jazzy gemaakt, lekker aan t spelen in de bak/zwembadparadijs! :+ Geweldige spectaculaire stop voor n diepe plas om er vervolgens midden door te galopperen! Was een ware show hihi! Volgens Tal begint ze steeds meer op mams te lijken (Dakaree) en idd de dracht doet haar goed, ze is ook zo aanhankelijk, echt n schatje! <3 Ben ook zoooo benieuwd naar t veulen!

Eline, fijne uitleg! Hadden t er gisteren nog over met Canisia op de DAWRA borrel.
En fijne tocht gemaakt! Brave Sem! Keertje filmen? Vind t zo cool Arabs in t span! +:)+

Hoe gaat t met je oma Amy?

Yul is blij weer thuis te zijn, vandaag z'n grote mensen verjaardag vieren! ;)
In januari de uitslagen..

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:06

Eline; wat gaaf zeg dat ze voor de kar lopen en Sem even als taxi naar het station kon dienen.

Wil volgend jaar aan de lange lijnen gaan werken met Nabs. Sowieso ga ik er niet op voordat hij dik 5 jaar oud is. Mocht hij niet groot genoeg worden om op te kunnen rijden gaat hij sowieso voor de kar.
Had hiervoor een draver en jaren op een entrainement verschillende dravers voor de kar gehad. Toch vraag ik mij af of Arabieren heel anders zijn voor de kar.

Set; paardenkroketjes! Te leuk!

Hoe gaat het met Yul en oma?

Gister ging er een paard weg van een bevriend stalgenootje. Trailer was te zwaar voor de auto. Er was stress en verdriet. Nabs stond in de losgooipaddock met zijn maatje de shet. Hij stond te kijken, en sloot zich geheel voor alle stresskippen af. Gewoon zijn kroel halen bij mij en mijn man maar de rest stapte hij zo van weg. Echt trots door.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:27

Voor de kar is echt gaaf ik hoop dat onze Kleuters dat ook kunnen (willen) dan hebben we echt een mooi twee span.

Yildiz wat spanend het eerste veulen van je ventje fijn dat het met de moeder zo goed gaat.

La Melodie wat een bekende naam was zij niet van Rifat arabians?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:07

:wave: :wave:

Welkom Gelske, wat een prachtige paarden heb je toch!

Hoe is je wedstrijd gegaan Joyce?

Ik vind dit topic heel nuttig haha :)) Nee het ging erover dat volgens de bokt regels, berichten die je in dit soort kletstopic plaatst niet "nuttig"" zouden zijn (iets met regels, niet letterlijk haha)

Wat heeft Mel mooie manen zeg, wauw!

Amy :(:) Hoe is het nu met je oma?

Fijn dat de verhuizing van Majdiy goed is gegaan!

Mish wordt groot en breed, vind haar nu echt ineens volwassen ogen, mooi hoor!

Wat een viespeuken Kat, hahaha! Ja, dan komt de poetsmiep in mij ook omhoog hihi :=

Wat stoer dat je gewoon iemand hebt opgehaald met de wagen Eline! Echt heel gaaf!

Ja die kerstborrel was weer ff heel erg gezellig! Leuk leuk!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:39

Wat leuk Eline dat het zo goed gaat voor de koets :D Wat een leuk idee om iemand op die manier van het station te halen, trok vast flink bekijks :=

Waarom zijn arabieren lastiger voor de wagen? Door hun temperament bedoel je?

Fijn dat Majdiy zo braaf was op de trailer :) Loslaten is moeilijk maar als je weet dat ze het goed hebben valt het al een stuk minder zwaar.

@Appledumplin: bijna feestje ja :D
@Ilona: Echt niet normaal hoe breed ze ineens is hoor :') valt pas op op de foto's, in het echt lijkt het wel mee te vallen en dan lijkt ze op de foto ineens tafelmodel, haha.

Topicje :D
[EJL-ITP] Kleine Mishjes worden groot!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:54

jaleesa89 schreef:
Haha paardenkroketjes :P (zie t ook echt voor me: paard met een kroketbody)

Miranda dank je voor het vragen.
Het gaat goed met me, ben lekker druk en ben wilde plannen aan het broeden in mijn hoofd, waarmee ik ook af en toe mijn vriend mee lastig val :P.
Het enige wat ik nog mis is 1 of 2 keer in de week een sportmasseur ofzo :+ Ben echt krakkemikkig joh :P

Haha, ja kan me voorstellen!
Het went wel, maar het is topsport nu wat je doet!
Tegenwoordig ben ik altijd krakkemikkig en is sokken aantrekken al een hele uitdaging. :')

Fu zou iig wel heel eng zijn voor de wagen. :=

Mooie foto's Gelske! <3

Yul weer lekker thuis, heerlijk!

Roma, fijn dat alles goed is gegaan.

Misch wordt goed verzorgd daar, dat is erg fijn. :j

Eline leuk zo met de koets! :))
Vond die man het achteraf wel leuk?

Joyce, was je op wedstrijd?

Hier niet veel nieuws, ik ben een paar keer langs geweest op de pensionstal maar de bazin was er niet, nu maar telefonisch proberen. :j

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn dikke Haflinger!
Zwaaaaaar vermoeiend leven...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:46

Moet elke keer als ik de arabs ingespannen zie en lees denken aan mijn tijd bij Chardon. Ik had het met Pauline over het ideale indoor paard. Ze moeten compact, snel en wendbaar zijn. Ik vroeg haar waarom ze geen arabieren gebruiken, keren om een kwartje en accelereren op een fractie kunnen ze immers wel. Haar antwoord was duidelijk en verklaarde voor mij ALLES. 'Arabieren kunnen inderdaad perfect de bochten door, ze zijn snel, ze zijn hard...maar ze kunnen zeg maar... niet zo goed samenwerken'. := Duidelijke taal ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:29

Wat kan Door goed kusjes geven! :j
Die kleine tandjes.. :=

Lisa, ik kan me er wel wat bij voorstellen.. :x

Net foto's gemaakt, ik had Fu ff laten lopen want hij was zo druk maar had meer zin om te vreten dan om zelf beweging te nemen.
Maar ze zijn niet scherp, ik kan er nog niks van. :+
En hij maakte nog wel van die mooie moves! :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:31

Die bovenste foto is echt geweldig!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:34

Ja stoer hè? :))
Nu nog meer oefenen dan heb ik ze straks hopelijk mooi scherp, hij maakt zat mooie bewegingen maar het gaat te snel voor me.. :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:35

Blijven oefenen Miran, komt goed! ;) Vind ze heel niet verkeerd hoor, heeft wel wat die beweging erin! Wat is die bloody shoulder toch gaaf he? <3

Doortje lekker aan t chillen, hihi, mupke!

Ga zo je Mishtopic bekijken Eline!

Ik vind t echt n raar argument, niet kunnen samenwerken, herken dat helemaal niet, in tegendeel! Vind ze juist zo slim en meewerkend dat ze zelf mee gaan denken. Dát is idd niet echt handig, maar dat is meer hun intelligentie dan dat het lastig samenwerken is.

Jaleesa, wilde plannen? Een stoeterij in Belgie? :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:38

Gave foto's Miranda! Wat is El fiets toch gaaf <3

Woogy

samenwerken...met elkaar. met mensen wel, maar arabs onderling blijven zeer van zichzelf overtuigd want zij hebben immers ergens gelezen dat het op een andere manier beter kan ;) uitzonderingen daar gelaten

MirandaMalik

Nou, ik vind dat Fu alleen samenwerkt als hij het zelf ook ziet zitten.
Hij is in ieder geval geen paard die gewoon doet wat je zegt..je moet altijd eerst laten weten dat je het toch écht heel graag wil, hahaha, maakt niet uit, ik vind dat juist het leuke!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:42

Woogy schreef:
samenwerken...met elkaar. met mensen wel, maar arabs onderling blijven zeer van zichzelf overtuigd want zij hebben immers ergens gelezen dat het op een andere manier beter kan ;) uitzonderingen daar gelaten

Aha, nou ai snap wat Joe mien! :)* :j En ja, ik heb er beeld bij, levendig ook nog! _O-