Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:04

Gaaf Corine!! De laatste foto is echt heeeel leuk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:11

erg leuke foto's corine!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:08

Leuke foto's heb ik voorbij zien komen :)

Ik ben niet heel actief in dit gedeelte van bokt, maar waarschijnlijk zal ik hier de komende jaren een stuk mee te zien zijn. Ik ga mijn arabier namelijk vanaf dit jaar uitbrengen in de western.
Mijn merrie heeft vooral heel erg veel buiten gereden, van western kan en kent ze dus nog niet veel.
In december zijn we begonnen met trainen, en na een stop heb ik het in februari weer opgepakt. Ik ben heel tevreden over hoe ze het doet :D De schouders kan ze al mooi los bewegen, en de controle over de achterhand begint ook steeds beter te worden. Een oefening als traverse is nog erg ingewikkeld op 1 hand :P ...

We oefenen rustig door. Nou heeft ze nog wel eens de neiging om 'achter de loodlijn' te gaan lopen, ook als ik de teugels heel lang maak loopt ze graag bol (neus tussen de knieen :n ), is dat iets wat jullie herkennen? Is dat een arabieren ding, of is het gewoon een ding van mijn paard? En als jullie het hebben, wat doen jullie daar dan mee/aan?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:59

Welkom Weslyjune, gaaf dat je gaat starten, maar vertel eerst eens eventjes wat meer over je arab?? :P niet dat ik nieuwsgierig ben of zo ahum ;) . Naam? Ouders? volbloed? etc.

Fotootje misschien, want van je profiel word ik ook niet veel meer wijzer :+

Persoonlijk vind ik het wel fijn als mijn paard erg laag loopt. Het liefst zie ik ze stofzuigen, lekker laag, rustig en geconcentreerd op mij. Nee niet de neus tussen de knieen, als ze dat doen verwacht ik eerder n kont in de lucht :+

oh enuh gaan we je ook zien bij de dawra?? *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:07

Ik ben ook benieuwd!! *\o/* Waar ga je starten?

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:39

:D
Mijn merrie heet Telloh, in juli wordt ze 8 jaar oud. Het is een heel rank typje van 1.52 Vader; RH Pajkovski, moeder; Gikene, vm; Geysir. 100% volbloed dus. Haar vader is wel een beetje bekend volgens mij (loopt ZZ lichte tour dressuur), haar vaders moeder is een vrij onbekende hengst.

Ze heeft vorig jaar de klasse 1 endurance door gelopen, het plan is om haar dit jaar met name in de western te starten, maar mogelijk ook een klasse 2 of 3 wedstrijd in de endurance.
Ik heb als plan om in april de pleasure in Oosterwolde te starten. Aangezien ik met mijn haflinger al L2 ben moet ik L3 of L2 met haar starten. Ik denk dat ik gewoon L2 start en kijk hoe gaat ;) Ze heeft geen ervaring met dit soort wedstrijden, dus ik verwacht sowieso wat spanning, ongeacht het level waarin ik rijd. Als ik er vanaf zie start ik waarschijnlijk in mei in Oostermeer.

Foto's zal ik een keer maken, ik heb alleen maar foto's van haar tijdens endurancewedstrijden :P

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:29

Ik kom even spammen,

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:30

spam nog maar even door hoor! :D

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:47

Jajaja spammen! :D

Welkom Weslyjune! Post zeker ook eens een fototje!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:34

hey hou eens op met dat gespam....al die foto's!! pfff

GRAPJE, Keep them coming!!! *\o/*

Gave outfit, staat hem goed dat kleurtje en jouw ook!

Hoe gaat het nu inmiddels met Boy/Kerihm?

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:31

Heey leuk, weer een (verre) nakomeling van Gil in de western. Geysir zijn opa is Gil. Gil is de opa van mijn merrie Arba. Ben ook benieuwd naar de foto's.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:11

Met kerihm gaat t nog steeds het zelfde. Ga van de week foto laten maken van zn hals dan weten we weer meer

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 20:05

Welkom Weslyjune! Andere pics mogen ook hoor! Ben gewoon zo benieuwd! :D

Gave foto Joyce, das nou echt zon pic waar de fun vanaf spat!!! *\o/* Hopelijk komt er snel duidelijkheid! Ga je foto's laten maken?

Vandaag heerlijk in m'n tshirtje gereden: Het is LENTE!!!! =:)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:03

@ Raven; toffe foto. Mooi peerd, mooie combo (maar ook; hele mooie blouse, en dat vind ik niet zo vaak ;) qua vorm en kleur) <3

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:09

Wat voor kleur leer hebben jullie op jullie paarden? Ik moet mijn showsetje nog verzamelen, maar ik weet niet welke kleur leer ik voor mijn schimmel zal kiezen ...

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:17

Ik heb een dark-oil westernzadel van Billy cook op mijn merrie liggen. Zij is ook een schimmeltje! :)
Hier een fotootje:
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:56

hmmm....ik heb hier ff een tegenvaller...ontvang net pakketjes, blouse importeerd, 2e hands, prachtige blouse, mooi getailleerd ook. Net gepast...blijkt ie echt te strak te zitten. Balen, zocht een leuke oranje blouse voor EK. Hij is prachtig getailleerd en oranje met zwart en steentjes etc, maar helaas. Als je maatje 36 hebt moet ie als gegoten zitten, helaas heb ik 38.
Heeft me incl. douane kosten 50 euro gekost. Mocht er iemand interesse hebben, laat maar horen, dan maak ik een foto.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:59

Ff foto kopieren en plakken, dit is hem. In het echt nog veel mooier. De blouse staat me geweldig....maar donders voor het mooie toch echt te strak om mijn behoorlijke bovenarmen, ondanks de stretch. Echt balen want zoveel oranje is er niet te koop voor een leuk prijsje. Dus heb je maatje 36....echt zo jammer dit.. :(
Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:50

MMM jammer nancy als die jou niet pas gaat het mij ook niet lukken hij is wel mega gaaf zeg. En idd in het oranje heb je niet veel. Was ik voor mijn paint ook naar op zoek.

@westernjune ik heb een dark oil zadel en een medium oil zadel voor mijn paarden.
En dank je wel voor de complimenten allemaal

@Yildiz ik ga van de week bellen voor foto's zodra ik die zekerheid heb kan ik verder gaan kijken hoe nu verder. Houdt nog steeds de moed er in dat ik met het EK mee kan. Al zou het maar voor 1 of 2 onderdelen zijn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:19

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:40

Hoi Bimmetje, als ik ervoor terug krijg wat ik er voor betaald heb vind ik het prima. Dus 50 euro komt ca. 3 euro verzendkosten bij. Mag je hem wel zelf nog ff in een sopje laten weken, want echt super schoon is ie niet.

Als hier niemand hem wil, dan gaat ie op bokt markt en dan bieden vanaf 60 euro en dan doe ik hem zelf nog ff in een sopje.

En ik heb ook op mijn beide paarden medium oil liggen. Ik heb BM, dus was al blij dat er iets 2e hands naar mijn zin te koop was.

Bij schimmel vind ik zwart ook heel mooi staan.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:31

Hey allemaal, leuke nieuwe western arabjes erbij super!! dat het aantal maar nog blijft stijgen!
Hoe gaat het met al de western talenten en de voorbereidingen op show? @ yildizh, nancy, ...

Bimmetje hoe gaat het met het bannerprobleem?

Spijtig van Je mooie bloesje Nancy, had wel gaaf gestaan voor het EK oranje boven ;-)

Hier nog geen wedstrijd paard, maar even een kleine glimp van mijn kleine man (zo groot als zijn mama al en 21 maand lol)

foto's geen reindert of topfotograaf kwaliteit, maar mijn simpel préhistorisch toestelletje dus

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg Glenn

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 08:51

Whoei, knappe vent Glenn, dat wordt een echte eyecatcher, mét maat dus, of is mams niet zo groot?

Yildiz, ook hier nogmaals gefeliciteerd *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 09:37

Waaaaaauw Glenn wat is hij gegroeid en wat oogt hij volwassen!!! Hij is echt helemaal mijn smaak! <3 Daar zal straks ook n westernzadeltje op gaan staan!! Maar eerst naar school bij Johanna. Gaat hij dit jaar nog op show?

Dank je wel Corine!! :D Ben vandaag al goed verwend door m'n man(netjes): t
Ontbijt op bed, twee hele mooie zelfgemaakte paardenschilderijen, een prachtig showbit van Billy Royal en hele mooie smalle, getoolde lightoil showteugels! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:14

gefeliciteerd yildiz!

Glenn wat een prachtig paardje! Knappert is ie zeker!

Nancy, ik vind m geweldig maar denk toch dat ie mij ook te straks gaat zitten helaas.

Met ons bannerprobleem, blijft een probleem haha.
Alleen schenk er niet veel aandacht meer aan. Hoe minder ik probeer haar erlangs te krijgen, hoe sneller ze er vanzelf langs gaat, dus niet vechten, maar gewoon rijden. ;)