[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:50

JustOneBite,dankje :D

Eline91,jup.Melanie en La Melodie.We werden allebei altijd Mel genoemd voordat we bij elkaar kwamen.

Yildiz,Ik heb eerst Anja van Triple-R Western Riding gecontacteerd,maar dat was helaas te ver weg.Nu komt Fransisca (geen site dacht ik).Ik houd de site van DAWRA eens even goed in de gaten!

Amy,Wauw....das wel heel mooi :(:) Wat een nare gedachten voor je oma,kan ze daar dan geen rust in vinden?
Ik zou zeggen geef haar een knuf van iedereen...

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:59

Amy sterkte voor jou en je oma's andere naasten :(:)
Gelske welkom leuk dat je hier mee komt kletsen
En verder ben t weer kwijt, zag wel een andere bijleespost super hoor

Jeetje wat een takkeweer bak heeft nu op plaatsen water staan waar t nooit staat pffff ze staan hier ook lekker binnen aan hun hooi te knabbelen

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:07

Gelske welkom

Amy :(:) hoop dat oma snel opknapt.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:54

Jeetje amy, heel veel sterkte voor jou zelf, je familie en je oma toegewenst.

Yil, knap hoor allemaal van je ventje! Wel heftig voor zo n jong mannetje zeg.

Welkom alle nieuwe gezelligheid! Komen weer schitterende paardjes voorbij zeg! Poeh 6 stuks, jaaloeers!

Ik heb vanavond eindelijk weer even tijd voor stal. Ff wat met me gup doen! Mits het droog is.. bak is langzamerhand al zwembad :/

Heeft iemand hier overigens ervaring met een jong paard ook beleren voor een karretje? Ik zat net in de auto onderweg naar school en bedacht me ineens dat trekken minder belastend is dan rijden als ik het goed heb? Wil Raff namelijk vanaf 6jr pas echt doorrijden. Zou het dan een optie zijn om hem ook voor een sulky oid te zetten voor de buitenritjes?
Lijkt me wel kicke, lekker op het strand.
Heb er alleen echt noo ervaring mee :') Dus ben er nog niet over uit of dit een goed of slecht idee is :=

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:43

set_elkol schreef:
Canisia zag op de knappe AV pagina op fb dat je Qashqai al Shams ook kent omdat hij bij Raff stond, hij staat alweer te koop:

http://link.marktplaats.nl/m878378651

wow wat een mooi paard zeg <3 , wel zonde dat het zo vaak moet verhuizen.

katja, leuke foto's. Ze staan ook zo op een heerlijke plek.

Yildiz, het is allemaal wat met je zoontje, spannende tijden met de onderzoeken.

Toen ik Khaory nog maar een week had ging ik wandelen met hem om aan het verkeer te wennen, kwam er natuurlijk een tractor aan. trok zich los en rende zo al naar de stal. Was ook even schrikken omdat ik hem nog maar zo kort had, en eerste keer van het erf af. maar hij wist al goed waar hij naar toe moest.
En vorig jaar toen ik dus met m gevallen was, en ik door me been niks meer kon. Rende khaory 50 meter verder weg van de schrik, erna zag je hem echt zoeken, en kwam hij terug naar me gerend. <3 dus ik heb hem kunnen vasthouden tot de hulptroepen kwamen. Was zo blij dat hij niet weg rende naar huis.

Gelske, welkom! 6 paarden wow! waar vind je de tijd om ze te verzorgen etc? met 2 vind ik het al pittig haha. Wel prachtige paarden daarom. Ellanora heeft echt prachtig hoofdje zeg.

Amy, sterkte met je oma. die achteruitgang is heel moeilijk om te zien. Zeker als het zo lang duurt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:12

Amy jij moedige meid! :) Heb echt wel respect voor je hoe jij met deze situatie op gaat en er voor je oma bent.

Na wat overleg met de fokker, is de kans groot dat we Pony eind januari al laten dekken. Renpaarden wil je vroeg in het jaar hebben. Arie was geboren met -15. Heeft een deken op gekregen zodra hij naar buiten ging en dat ging top nergens last van gehad. Tara in april heeft hem heel kort op gehad toen het een keer mistig was.
Enige 'nadeel' was dat Arie extra veel haar aanmaakte en daar iets moeilijker doorheen kwam maar uiteindelijk nergens last van gehad.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:01

Hey Gelske, jij ook hier?! :D
Welkom!
Wat gaat de tijd snel idd, zelfs je 'nieuwe'paarden heb je inmiddels ook al weer een tijd... :j Fu wordt volgende maand ook alweer 13! :wow:

Amy, sterkte, je hebt wat mee te maken de laatste tijd.. :(:)

Canisia, beginnen met mak maken kan altijd, is alleen maar goed!
Daar ben je al wel weer een tijdje zoet mee en gaandeweg zie je weer verder.
Ik wou dat ze daar met Fuego ook wat eerder mee begonnen waren. :+

Lisa, pony krijgt dus een harig bolletje wol straks! :D

Talitha, fijn dat Khaory zich netjes gedraagt als je eraf bent gevallen.

Joyce, fijn dat het rijden toch is gelukt! +:)+
Nee, een binnenbak moet ik echt met de trailer en die heb ik niet en ik denk dat Fu daar ook geen zin in heeft. :x
Verderop is wel een goede buitenbak, misschien dat ik daar eens aanklop. :j

Apple, leuk dat je western gaat proberen! :))

Saskia, haha, ja dat kerstboompje is klein maar wel heel leuk!

Siel veel plezier!!!

A_Zawra. mooie foto! :))
Ik hoop dat het geen vervelende uitslag is en je gewoon lekker aan de gang kan straks.

Hier nog steeds niks aan, het weer is niet opgeknapt. :+
Net wel lekker buiten bezig geweest, alles weer extra netjes schoongemaakt, je moet toch wat als de bak slecht is.
Misschien ga ik dus 't weekend verderop even kijken hoe de buitenbak is bij de pensionstal...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:17

Ha Eline, zal je zeggen dat Set in een anderhalf paards trailer stond inclusief tussenschot. Soepel paardje.

jemig wat een weer, Ilya en Blue hadden zich hier compleet gepaneerd met natte modder, en lachen dat ze deden! Set stond schoon en droog te mokken in de stal.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:45

Dank jullie wel voor het welkom. Ja zes is veel de tijd word dan toch wat meer verdeelt dan dat je er twee hebt.

Is het bij jullie ook zo nat? bah onze padock was nog zo lekker droog maar nu echt een natte modder pool gelukkig is de rijbak van de vereniging nog wel droog zodat ik nog wel lekker kan rijden longeeren of los gooien.

Haha die set :D

Jeetje fu ook al weer dertien toen we begonnen hadden we allen maar jong spul acht was de oudste.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:49

Hier het weiland droog maar door het vele rondstampen is het voor de stal een zwembad helaas. Van die stinkmodder.

Setje is al 13 en 8,5 jaar bij mij <3

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:06

Zo leuk he Lisa, af en toe bedenk ik me 's middags iets wat ik wil vragen en dan schrijf jij het antwoord al op hier.
Hoe ist met Gary en met je paarden?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:49

Neehoor helemaal niet nat hier! :D :')
Op zich is de bak wel te doen, er ligt wat water op maar de ondergrond is stevig, de paarden lopen er ook lekker in rond maar rijden vind ik zo niks, straks een blessure.

Fu lag vanmorgen lekker uit te slapen, met dit weer neemt hij lekker zijn rust. :D
Hij staat ook wel gewoon in de regen maar hij heeft een dekkie op dus wordt ie niet zo nat, als hij er genoeg van heeft gaat hij weer eten onder 't afdak.

Kat, Set is alweer een tijd bij je.
En de stouterts lekker gepaneerd! :))

Jaleesa., hoe is 't met jou?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:51

Haha het was zo erg dat ik geen foto heb gemaakt ook, als ze zich nou weer paneren tot paardenkroketje zal ik een foto maken. Ilya keek er ook zo heerlijk bij, heb hem ook even afgeborsteld.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:42

Haha paardenkroketjes :P (zie t ook echt voor me: paard met een kroketbody)

Miranda dank je voor het vragen.
Het gaat goed met me, ben lekker druk en ben wilde plannen aan het broeden in mijn hoofd, waarmee ik ook af en toe mijn vriend mee lastig val :P.
Het enige wat ik nog mis is 1 of 2 keer in de week een sportmasseur ofzo :+ Ben echt krakkemikkig joh :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:07

kennelijk ben ik helderziend Jaleesa ;)
Orsies gaan goed, Gary ook. Mag z'n poot meer gaan belasten al is hij het daar nog niet helemaal over eens. Moet z'n gewrichtjes mobiliseren zodat de doorbloeding verbeterd en hij wat meer vertrouwen krijgt om hem weer te gaan belasten. over 10 dagen weer opnieuw kijken.

https://twitter.com/regio15/status/5434 ... 17/photo/1 :( dier stond naast m'n harddravers en kon 5 jaar geleden al moeilijk overeind komen...tijd dat ze eens na gaat denken over haar!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:25

Haha is niet normaal dat helderziende :P
Gary zal vanzelf wel weer meer zijn poot gaan belasten, wat je zegt kwestie van vertrouwen in zijn eigen.

Wat een treurig ding zo in die takels en dat dat al 5 jaar gelijksoortig gaat.. Lekker enkeltje slacht, beestje heeft er zelf zo toch geen lol meer aan.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:36

@Woogy: Mish is geboren op 3 januari, midden in de sneeuw, en die had al recht vanuit de mama keurig een wintervachtje. Heeft nooit een deken nodig gehad ofzo, deed het super :) Vond dat wel heel bijzonder om te zien. De natuur heeft ook overal een antwoord op.

Knap dat Khaory bij je bleef :D mooi verhaal.

Vandaag weer even bij Mish geweest. Als je niet weet dat ze kreupel was zie je er nu nauwelijks meer wat aan af, echt heel fijn. Omdat de auto stuk is kunnen we niet zo vaak langskomen, en daarom doet de staleigenaar de wondverzorging, ben ik zo blij mee :D
We hadden vandaag een vriendin mee, en Mish heeft haar ook weer helemaal ingepakt hoor :') met haar lieve koppie en d'r knuffels.

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:10

Eline wat fijn dat het beter gaat met Mish en wat een lieve staleigenaar!

Het is me inderdaad ook al vaker opgevallen dat de vroege veulens van ylona met een dikke vacht geboren worden. Mijn februari veulens hadden dat nooit, die hadden altijd gewoon zo'n glad, fijn vachtje. Misschien dat het verschil zit in het feit dat de merries van ylona in de winter altijd overdragen en mijn merries altijd onder de 330 dagen bevallen?

Ja, wat een vies weer hè gisteren? Bij ons is het ook wel nat, maar gelukkig alleen plassen, als ik zie dat sommige in de omgeving gewoon een privé zwembad hebben nu, ben ik best blij met mijn land. :)

Vandaag gaat Majdiy verhuizen, ondanks dat je weet dat hij goed terecht komt, blijft dat toch altijd een vervelend moment.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:28

fijn van de staleigenaar :j Ze ziet er echt goed uit!

Succes met het vertrek van Majdiy

[ITP] Gatver! Viespeuken

topicje alweer

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:43

:') en ik maar denken dat Mish een moddermonster was..... blij toe dat ik geen schimmel heb!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:44

:D Haha ja he, Blue is overigens de ergste en Ilya kan er ook wat van. Set als alpha ligt veel minder sowieso en houdt niet van dit weer.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:45

Majdiy is al opgehaald, ik denk hij inmiddels bijna op zijn nieuwe adres is. Hij ging super braaf de trailer op en stond ook braaf toen ze weg reden, dus hoop zo een berichtje te krijgen dat ze veilig aangekomen zijn en hij zich ook de rest van de reis goed gedragen heeft.

Wat een stelletje viespeuken Katja!
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 13-12-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:47

Hopelijk is alles helemaal goedgegaan met je knapperd, Roma.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:48

Ohh set jij wint ;) .

Het ligt niet aan de tijd hoor of ze met een dikke vacht of dunne geboren worden. Het is hier ook heel veschilend. Ik zelf vind het wel lief zoon pluize bol en ik vind het altijd wel beschermend zoon lekker jassie.

Wat heeft mish wel fijn dat ze goed verzorgt word.

Ik ben echt blij dat we zoon mooie droge bak van de vereniging nog tot onze beschiking hebben die is echt altijd droog.

Net even met Sil en haar zoon Qaseem en toen met Jhadorah en haar vader Shah Quille.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:49

Prachtig Gelske!