Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sieltjuh schreef:Maar moeten hormonale problemen zich altijd uiten dan in interesse in merries? Imo kan het dus ook uiten door bijvoorbeeld humeur-gedrag. Boos worden op kleine dingen zoals jij noemt bijvoorbeeld.
sherif schreef:Hormonaal is meer dan alleen interesse hebben in het andere geslacht, dat is ook kunnen stoeien met andere soortgenoten om de rangorde te kunnen blijven bepalen(dat blijft door gaan die rangordebepaling, is instinct), en hengsten vervelen zich hedendaags veel sneller dan hengsten samen in het wild. Alleen de sterkte winnen een kudde voor zich, daarom is dat spel/uitdaging tussen hengsten onderling zo belangrijk, en wij ontnemen ze dat door ze te isoleren van de rest, ze raken gefrustreerd met alle problemen van dien.
Sieltjuh schreef:Heb je dat met Mo ook voor ogen, Jes? Bedoel, is het het waard als hij, om het zo maar eens te zeggen, maar bijvoorbeeld twee dekkingen per jaar zou hebben? Wanneer blijft het de moeite om het ff zo krom te zeggen?
Gewoon puur interesse hoor
Iloontjeehh schreef:Respect voor jou Jes dat je daar over nadenkt! Uit jouw verhalen maak ik op dat Mo braaf is in de omgang, geen frustraties heeft en een heerlijk leven heeft als hengst. Helaas is dat niet voor elke hengst weggelegd.
SuusvL schreef:Ik vermoed ook een hormonale reden als ik je verhaal lees. Remoyo had ook geen of weinig interesse in de merries maar was wel gefrustreerd en boos. Als ik mij puur even op het paard richt, vraag ik me af of je hem niet gelukkiger maakt als ruin? Eerlijk is eerlijk, wat dekt een "gewone" Nederlandse hengst nou tegenwoordig?