"Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: "Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:11

Nou heb t nagevraagd en ze vertellen idd dat hij zo hoog gelopen heeft maar is dus niet zo. en hij is al meer dan 10 jaar niet meer onder t zadel geweest ook.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:21

Het willen rijden is denk ik voor de meesten in dit geval een bijzaak, een goeie oude dag is voor hem veel meer waard Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:21

ja t is te hopen. maar omdat iedereen er wel benieuwd naar was wat ie kon zette ik t er maar even bij Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 23:48

Hoi, ik heb foto's van hem gezien waarbij hij wel degelijk dressuur liep, en get was een plaatje, hij heeft wel wat van jouw paard weg, Lenneke. Ik heb geen pb meer gehad dus ga er vanuit dat mijn voorstel ook geen optie was..

Ik heb met mijn vriend overlegd en wij kunnen hem kwalitatief een goed leven geven tot het gras op is en als het klimaat zo prut blijft hoop ik dat eventueel iemand anders zich meldt mocht het zover komen dat hij hier komt..
Vorig jaar heeft hij nog gedekt.Hij schijnt er beter uit te zien dan vorig jaar.
Ik vond het een open en super vriendelijk dier dus vraag me af of dit dier wel goed af was in de manege...
Maar is er een bod van 900 gedaan? Dat zegt imo geen bal..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:49

Ik las dat hij voor het leven goedgekeurd is, maar ik vind m niet onder dekhengsten van het AVS?
Is er al iemand die een stalletje inricht voor m?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:52

hij werd hier niet gebruikt in de manege zelf. hun waren eerst alleen arabieren fokkerij en daar is later manege bij gekomen en fokken bleven ze toen ook erbij doen.
hij is vroeger bereden maar zeker geen grand prix oid. de laatste 10 jaar staat hij zeker al stil.
hij werd hier dus ook alleen als dekhengst nog gebruikt..niet voor manege kinderen ofzo.

hij dekt ook voor t nrps en kwpn & avs tenminste dat hebben ze mij toen verteld

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 23:52

Hij is gefokt in Belgie. Misschien maakt dat iets uit? Ik kreeg een papier in haden gedouwt waarop stond dat hij voor het leven goed gekeurd was maar of dat betrouwbaar was, geen idee. Wel kreeg ik van een erkende Arabische Stoeterij een pb die nieuwsgierig was, hij kon wel voor klanten wat betekenen; dat is veelzeggend maar niet fair naar de hengst imo.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:54

staat hij dan bij t baps ingeschreven of avs ? ik dacht avs.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:54

Maar dan staat hij al sinds zijn 13e stil, waarom zou dat zijn? Omdat hij moeilijk met rijden zou zijn zoals ik hier las? Een paard van 13 kan toch nog prima rijden anders?
(ben even nieuwsgierig)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:56

Ik kijk even bij het BAPS, je hebt gelijk Detour. Hem alleen nog willen voor het fokken is ook niet eerlijk to Stallone.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:59

Bij het NRPS is hij onder de Arabische Volbloeds niet te vinden.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:59

de preciese reden weet ik ook niet maar hij scheen dus gewoon moeilijk/gevaarlijk te zijn met rijden.. ik ken hem nu zo'n 13 jaar en heb hem zelf ook nooit onder t zadel gezien of gehoord dat ze m toen nog gereden hebben. heb dit nog nagevraagd en die gene zij ook hij is toen zeker al 10 jaar niet meer bereden.

ze zei ook je moet m niet kopen want dat is echt nix..zal morgen even precies uitleg vragen wat de rede ervoor is.

miss dat ze bedoelt dat t nix is om er nog iets mee te kunnen doen..maar natuurlijk wel een oude dag geven oid..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:00

Dat bedoel ik maar. Is dat dan fair? Gevoelsmatig denk ik Penny:"Yeah, ik gahem redden! E#n vanaf 1 mei mag hij hier gerust komen maar als het gras op is, dan mag hij paar uurtjes in paddock en verder op stal en ik denk serieus dat dat veels te weinig beweging is voor de leeftijd van hem! Bloos

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:05

Ik zie m ook niet bij BAPS maar dat is ook een heel ander soort site dan het AVS. Dus dat zegt niets.
He verdorie, heb t idee dat ie daar nog wel even staat....
Het is niet vanzelfsprekend he? een hengst erbij nemen...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:06

Detour wat je m kunt bieden is al meer dan wat veel NL'rs hun paard kunnen geven!
Zeker hier op de klei....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:09

Jawel, maar dan zal hij uiteindeljik weer moeten verhuizen omdat ik hem dan meer gun en wie wil een paard op het land vanaf september?..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:15

okee, ja dat is dan wel weer lastig....
ik hoopte dat die oude eigenaren mss nog de hand over het hart konden strijken....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:16

JaneJansen schreef:
Ik zie m ook niet bij BAPS maar dat is ook een heel ander soort site dan het AVS. Dus dat zegt niets.
He verdorie, heb t idee dat ie daar nog wel even staat....
Het is niet vanzelfsprekend he? een hengst erbij nemen...

duitsland, gok ik Knipoog bij het baps staat ie er niet bij volgens mij, dan had ik het wrs wel geweten. Bij hengstenkeuring en dan ggk 2008 zonder verplichtingen oid Knipoog dan onder ggk volbl. arab. geboren voor 2000 (?) rechts staan de geboortedata op volgorde, dus even scrollen naar het geboortejaar waar je moet wezen... (kun je zien dat ik vaker heb gezocht op hengsten bij het baps? Clown )

Het is voor ons momenteel niet vanzelfsprekend om er uberhaupt een paard bij te nemen, maar als klopt wat er staat, dan is dit gewoon heel triest. Ik vind het niet zo boeiend of hij wel of niet dekt of dat ie wel of niet bereden word, als hij er zo slecht aan toe is en dan die leeftijd, hij verdient gewoon een goeie oude dag, net als ieder ander paard!! Als we met de oude dames hier niet meer kunnen fokken dan mogen ze ook hun leven slijten als luxe grasmaaiers hier. Dat is toch niet meer dan normaal na een levenlang in dienst van de mens staan??!!

Als we eind van de zomer verhuisd zijn, wat tenminste wel in de planning ligt, dan hebben we er ook de ruimte voor, maar op dit moment zijn de stallen gewoon vol en moet ik uitwijken naar een andere locatie met nieuwe paarden, dat is niet te doen en kost gewoon ook meer...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:23

heb net een vriendin van mij gesmst. zij gaat veel om met de gene die hem in die tijd heeft helpen beleren/trainen. misschien dat hij iets weet voor hem.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:23

Maar waarom moet ie eigelijk weg? En wat willen ze voor hem dan, alleen een goed tehuis of wordt ie echt verkocht als dekhengst? Moet hij nog wat opbrengen?

Hij zou hier wel mogen komen, land zat, enige voorwaarde is dat ie gewoon bij de rest in de wei kan maar dat zal dan wel roet in het eten gooien...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:23

Als ik zeker weet dat het vervolg goed is nadat hij hier heeft gestaan dan geeft dat weer hoop,Shamal!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:25

detour schreef:
Als ik zeker weet dat het vervolg goed is nadat hij hier heeft gestaan dan geeft dat weer hoop,Shamal!

ik pm je ff..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:26

Is goed hoor, al ga ik zo wel pitten.. Dier heeft geen idee wat er hier zich afspeelt.. Nagelbijten / Gniffelen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:31

detour schreef:
Is goed hoor, al ga ik zo wel pitten.. Dier heeft geen idee wat er hier zich afspeelt.. Nagelbijten / Gniffelen

idd Haha! hoop echt dat t goed gaat komen..

ik ga zo ook maar eens..moet nog even langs de paarden zometeen en dan ook maar slapen Slapen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:31

Okee, SA, ik heb gezocht en idd geen Stallone bij BAPS! Wel 2 andere vossen van 1985. Bedankt voor de uitleg!
Het is zeker triest dat dit paard zo eindigt. Ik vind het niet meer dan normaal dat een fokkerij voor bijv. oude fokmerries een geriatrisch hoekje vrijhoudt!
Maar in feite kan een goed onderhouden dier van 23 jaar nog zoveel!
Mijn NF werd 25 en kon (tot de hoefbevangenheid en euthanasie) gewoon bereden worden en er zijn hier op Bokt nog zoveel voorbeelden van! Met gewoon berijden bedoel ik trouwens buitenritjes...ben ik nog steeds fan van!
Ik heb nu zo'n oude fokmerrie, ik hoop haar nog wat leuke jaren te kunnen geven.
Dus je gaat verhuizen en hebt straks meer ruimte? Als hij dan nog te koop staat ga je het echt overwegen hem erbij te kopen?