[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:19

AafkeB schreef:
Ik ben nu écht bezig de Tarq een stevig aan te pakken: het is tijd dat hij maar eens netjes leert lopen. Hij kan een hoop, en is heel gevoelig. maar als hij geen zin heeft, kan je trekken als Arnold Swarzenegger en heeft het tóch geen zin.
Ik moet er ook constant bij zijn, want hij heeft regelmatig nieuwe truukjes. Ook is hij opeens vreselijk bang geworden buiten: hij stuitert alle kanten op, bokt, en springt in het rond.
Hij is heel lief, maar ook een vreselijke hooligan.
Dus: op het ogenblik, serieuze dressuur in plaats van lekker buiten rondhobbellen.
Hebben jullie dat ook? die twee karaktertrekken tegelijk? Lief en aanhankelijk, en vechten en vervelend?

Dat komt mij wel bekend voor! Yen kan zó lief en aanhankelijk zijn. En dat ze dan tijdens t rijden heel erg d'r best doet. Maar ze heeft ook dagen dat je haar buik weer helemaal niet mag poetsen of dat t rijden slecht gaat. Dan doet ze alsof ze van alles schrikt terwijl als je er naast loopt, er niks aan de hand is. Denk toch gewoon merrie-eigen en de hormoontjes Haha! Maar jij hebt natuurlijk geen merrie Knipoog

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:44

Na lang oefenen lukt het me nu ook Sammy (mijn paardje Haha! ) mee te nemen naast de fiets.
Hij draaft ook gewoon naast de fiets en als ik zeg dat hij moet gaan stappen dan gaat hij weer stappen.
Heeft wel ff wat tijd gekost om het hem te leren maar ben er trots op dat hij het zo braaf doet Pling
Hij vindt het nog leuk om te doen ook want als ik hem meeneem heeft hij altijd zijn oortjes naar voren en hij luistert goed

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:01

ShamalArabs schreef:
Zahlina schreef:
Spookje zit 10 dagen aan de antibiotica, hij heeft nu 3 pillen gehad en is ondertussen weer hondsbrutaal aan het worden.....

Bij poes word het gelukkig geen abces, de pus liep er vandaag uit en de arme schat moest toen gelijk nog wat meer lijden (liever zo snel mogelijk zoveel mogelijk eruit van die troep) Het laatste beetje was met bloed erbij en toen ik even later haar aaide zag ik heel veel helder wondvocht en morgen zal er vast weer pus uitkomen Clown
Ik heb gelukkig injecties meegekregen, dat is zoveel makkelijker dan pillen bij katten! Ik denk dat dat ook alleen maar was omdat ik zei dat het de stalkat is, dan snappen ze gelijk dat ze vaak niet zoveel gewend zijn Knipoog

Hoe is het bij jullie op de ziekeboeg??
Hier komen steeds meer zieken bij..
Eerst Spookje waarmee het gelukkig goed gaat, zaterdagmorgen de DA opbezoek bij Shanon omdat zij hoefbevangen is (ze staat onder de pijnstillers en in een natte modderige paddock) en vandaag nr.3..
Zak, de 3 jarige veelste grote engels Volbloed hengst, heeft een klap gekregen van een van de andere op zijn borst/elleboog, de boel is goed gekneust en hij kan zijn voorbeen niet meer naar voren bewegen.
De arme schat wordt morgen ook nog met een andere gecastreerd.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:02

Gaat al lekker vlot met dit huiskamertopic Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:20

Vandaag stond mijn arabje weer lekker op de wei (gister en eersgister ook al) maar vandaag was hij helemaal schoon toen ik hem van de wei had gehaald!
Meestal lijkt hij wel een monster als ik hem van de wei heb gehaald, zo vies is hij dan. Tong uitsteken

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:49

Rems heeft zich afgelopen zaterdag tijdens een buitenrit lopen verbazen over ons mensen Clown
Om naar het bos te komen moest ik langs het voetbalveld waar ze onder luide muziek zich aan het opwarmen waren, Rems ging er gewoon bij stilstaan en kijken wat dat dan wel was, na een poosje roerloos te hebben staan kijken, liep ze met een hoofd verder is er luide muziek allemaal mensen die raar staan te doen maar geen paard te zien is toch niet normaal, ben je het voetbalveld voorbij waar het lekker rustig is moet je wel hoognodig schrikken van een blaadje dat opwaait Clown
moet wel zeggen geweldig zón coole tante Haha! maar vrees dat een crosswedstrijd door de waterbak voor ons uitgesloten is, of je moet er achterwaarts doorheen mogen, of er in je vrije tijd in liggen rollen Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:53

Haha die van mijn stond zaterdag ook al te kijken naar die voetbalmensen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:17

Zahlina schreef:
Eerst Spookje waarmee het gelukkig goed gaat, zaterdagmorgen de DA opbezoek bij Shanon omdat zij hoefbevangen is (ze staat onder de pijnstillers en in een natte modderige paddock) en vandaag nr.3..
Zak, de 3 jarige veelste grote engels Volbloed hengst, heeft een klap gekregen van een van de andere op zijn borst/elleboog, de boel is goed gekneust en hij kan zijn voorbeen niet meer naar voren bewegen.

Ach, die krijg meteen een hoop te verwerken zo zeg Ach gut
Beterschap voor alle beestjes!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:23

Jalenka_Kiya schreef:
Ook grappig om te lezen dat de koeien bij meerdere arabs niet zo geliefd zijn! Kiya is als de dood voor ze, vooral als we op het pad tussen de koeienweides lopen of rijden en ze gaan meerennen!

Dakastan vindt koeien eigenlijk helemaal niet eng. Hij ziet ze immers iedere dag en hij heeft zelfs als veulen tussen de kalfjes gestaan. Maar als je op buitenrit dan toch een stel galopperende koeien tegenkomt dan doe je toch gewoon lekker mee? Haha!
En de andere paarden volgen natuurlijk zijn voorbeeld *LOL* Haha! Als ik niet beter wist dan zou ik echt durven zweren dat hij zich dan ziek lacht. De draak!
Laatst bijgewerkt door Precious20 op 19-02-07 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:26

ik ga in de zomer naar ArabianRanch.. JIHAA!! Haha! ik heb er zoon zin in.. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:47

Stefje2 schreef:
Na lang oefenen lukt het me nu ook Sammy (mijn paardje Haha! ) mee te nemen naast de fiets.
Hij draaft ook gewoon naast de fiets en als ik zeg dat hij moet gaan stappen dan gaat hij weer stappen.
Heeft wel ff wat tijd gekost om het hem te leren maar ben er trots op dat hij het zo braaf doet Pling
Hij vindt het nog leuk om te doen ook want als ik hem meeneem heeft hij altijd zijn oortjes naar voren en hij luistert goed

Hihi, dat heb ik met Bayro gewoon gedaan... Aan 't halster meenemen, fiets ertussen, eerst stappen, later draven. Ging gesmeerd, hij vond de fiets helemaal niet eng, blijft altijd op gepaste afstand en vind het super leuk om de buurt te verkennen.
Ik denk dat hij ongeveer verkeersmak is geboren want vanaf het begin vond hij de grote trekkers, hooiwagens ed alleen maar intressant ipv bang te zijn maar dat heeft hij met alles, zal wel komen doordat hij hengst is.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:25

Djilan schreef:
Zahlina schreef:

Ach, die krijg meteen een hoop te verwerken zo zeg Ach gut
Beterschap voor alle beestjes!

Ik zit ook een beetje te twijfelen of we het morgen moeten doorzetten, we castreren staand maar hij kan echt weinig met zijn voorbeen, kan natuurlijk morgen ook iets beter zijn al verwacht ik de komende twee dagen alleen maar erger.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:42

Mijn echte voornaam is: Isabel
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Marienheem, Overijssel

Daar woon ik met: mijn man, 6 arabische paarden, 5 honden en 2 stalkatten

Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit wel/niet op bokt, onder de naam: hij zit niet op bokt
In het dagelijks leven ben ik: medisch secretaresse/management assistente
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: 7 arabische paarden (2 op komst)

De paarden zijn van de volgende bloedlijnen:
1. Aicha SVA (Kais x Nazrala by Balaton) 100% russisch, drachtig van AR Sivmayall
2. C. Aziza (Ansata Sinan x Samila by Milak AA), drachtig van Nur ad Dine
3. DA Princes Orayana (Orayan x Asali Ka by ibn Hadsai)
4. AR Sivmayall (Sivmen B x Zolitha by Prins Abdullah) - hengst
5. Nawal bint Salima (Nur ad Dine x Salima VI by Madkour I) 100% egyptisch
6. FS Precious Apal (AS Natsir Apal x FS Precious Memory by Kubinec)
7. SA Samya bint Serenity (Lothar el Nyhl x Alis Serenity by MA Alisha)

Ik fok onder de stalnaam: Arabian Ranch
Verder heb ik de volgende huisdieren: 2 stalkatten en 5 honden (helaas is mijn lieve Shadow 9 febr overleden op 14 jr leeftijd Verdrietig )

Ik wil nog vertellen dat: arabieren het allergrootste geschenk zijn van de natuur, voor foto's kijk in mijn profiel of op http://www.arabianranch.nl Knipoog

Afbeelding

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:40

Wow, arabianranch! Mooi foto!
@ladyjoy: ik heb een laat gecastreerde hengst met grootheidswaanzin. Hij is ook jaren als handpaard megeweest, heeft dus ook veel gezien.

Ik vind dat hij een hele leuke jeugd heeft gehad, heel anders als mijn andere arabier Rabhar.
De Tarq is ook altijd heel tevreden over zichzelf.
En je weet het nooit: hij is ook eens zonder een spier te vertrekken over een kermisterrein gelopen. En vorige zomer reed er een tractor voorbij (ik sta bij een boer dus die kent 'ie wel) en meneer Tarq maakt een bizarre sprong, en op de één-of-andere manier staat hij met z'n kont in de berm, en met z'n voorkant (en mijn been in het prikkeldraad) in de wei. En ik hang boven een sloot. Ik keek wel twee meter naar beneden!
Ik wist niet hoe we hier uit moesten komen, dus ik zei:"je zorgt maar weer dat we eruit komen" En na een nog raardere sprong stonden we weer helemaal op de berm.
Dus een mate van vertrouwen heeft hij ook recht op. Hij heeft wel vaker heel goed gereageert in hele moeilijke momenten.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:53

Zahlina schreef:

Hier is gelukkig vrijwel alles aan de beterende hand. Poes had het gister heel zwaar, het eindigde in dwangvoederen zodat ze iig iets van vocht binnenkreeg. Ik had alleen voor vrijdag nog pijnstiller en dan alleen nog antibiotica. Zaterdag ging het wel, maar gister was alles dik, rood, ontstoken, poes was er goed ziek van en ze heeft de hele dag alleen maar liggen piepen. Vanmorgen heb ik dus weer pijnstiller gehaald en gelijk haar weer gespoten. De eerste paar minuten bleef ze nog zielig liggen maar toen de pijnstiller aan het werk ging kwam die rooie donder uit der mandje, dronk haar bakje leeg, at het andere bakje leeg en stoof toen op een flink tempo richting buiten en richting terrein waar de vechtersbaas zit, dus ik er achteraan, kat in het nekkie gegrepen en terug richting stal. Ze heeft nog een poos in het zonnetje gelegen en daarn kon ze geen rust vinden en bleef ze enkele (bijna geslaagde) pogingen doen om op 3 poten toch al rennend te ontsnappen zodat ze de laatste dagen van haar krols zijn misschien nog "actie" kon hebben... Uiteindelijk heb ik haar maar weer opgesloten in de kantine! De pus gutst er nog steeds uit, gelukkig, maar het gat in haar poot is wel vrij groot geworden Ach gut Beterschap met alle zieken!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:57

Mijn kat is ook krols en eergister was ze per ongeluk ontsnapt en ze was toen heel de nacht weg. Hopelijk is ze niet zwanger. Tong uitsteken

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:02

Wat fijn dat er tegenwoordig gewoon pijnstillers voor dieren zijn. Heel veel pijn is zó stressvol dat het de genezing kan stoppen. Fijn dat je poes nu gegeten en gedronken heeft.

Als we het ook over poezen mogen hebben: Mijn je-weet-wel-kater is na jaren opeens gaan sproeien! Weet iemand wat ik daar aan doen kan?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:04

AafkeB schreef:
Wat fijn dat er tegenwoordig gewoon pijnstillers voor dieren zijn. Heel veel pijn is zó stressvol dat het de genezing kan stoppen. Fijn dat je poes nu gegeten en gedronken heeft.

Als we het ook over poezen mogen hebben: Mijn je-weet-wel-kater is na jaren opeens gaan sproeien! Weet iemand wat ik daar aan doen kan?

Is er een verandering in zijn omgeving? een nieuwe kat, een krolse poes, een verhuizing oid?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:04

Ik zou het niet weten, want ik heb zelf nog nooit een kater gehad. Heel m'n leven leef ik met katten, maar het zijn altijd gewoon poezen. Tong uitsteken

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:09

Nee, het is juist erg rustig. Ik ben wel vaak van huis vanwege mijn baan. En dat vindt Simsalabim niet leuk. Als ik een weekend met mijn paard weg ben, wacht hij totdat ik thuis ben, en dan gooit hij iets kapot.
Hij slaat ook wel eens de andere twee poezen, en ik heb het gevoel dat die wat meer op hun strepen staan tegenwoordig.
Maar hij is heel jong al gecastreerd? en heeft nooit gesproeid. En nu doet hij het in huis!!! Juch!!!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:12

Indien er geen veranderingen zijn zouden mijn eerste gedachten zijn: gruis of een ontsteking of beide... Je zou dan kunnen kijken of hij op een lege, schoongemaakte kattenbak wil plassen zodat je wat urine bij de DA kan brengen. Een assistente kan dan direct een strookje erbij pakken en kijken of er bloed of kristallen of beide in de urine zitten.
Het kan ook door de veranderende dominantie binnenshuis kunnen komen, maar even de urine na laten kijken is zeker geen overbodige luxe! Het kost bijna niets en dan weet je wat meer Knipoog Onze oudste doet het ook eens in de zoveel tijd, dan krijgt hij een ontsteking...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:24

Dank je wel, ga ik doen! Hij wiebelt met zijn kont en sproeit dan. Hij lijkt er erg tevreden bij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 02:19

Heeft hier trouwens iemand een nakomeling van Kubay Khan of Anthal? Ben wel benieuwd naar familie van Bayro.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:43

Aafke: het kan ook een hormoon kwestie zijn, gecastreerd of niet.
Ik zou mijn dierenarts even raadplegen.

Wanneer er geen wezenlijke dingen in zijn omgeving veranderd zijn, zou hij het niet ineens zomaar gaan doen zonder andere reden.

Hoe oud is hij?

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:59

Liever laat dan nooit.

Mijn echte voornaam is: Samantha of gewoon Sam
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Schipluiden, Zuid-holland
Daar woon ik met: mijn man, 2 honden en binnenkort ons kindje hopelijk
Ik heb wel een relatie, ben dus getrouwd.
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit niet op bokt.
In het dagelijks leven ben ik: Paardenfokker/trainer
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: 20, waarvan 9 in ons eigendom en 2 in de maak.
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: Hoofdzakelijk Spaans, maar sommigen met een klein beetje Egyptisch bloed en natuurlijk onze kleine bengel Pebbles ( American Miniaturehorse)
Ik fok onder de stalnaam: El Zarabia Arabians
Verder heb ik de volgende huisdieren: een Rottweiler Diego, een Malthezer Gucci en een Valkparkiet Gino. Binnenkort als alles goedgaat ook een Harrishawk ( woestijnbuizerd)

Ik wil nog vertellen dat: wij ook Hogeschoolshows rijden met Arabische Volbloeden en onze minibengel Pebbles.

Dit zijn El Faiyum Salam en ik:
Afbeelding