Kort of lang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Re: Kort of lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:52

remsy schreef:
VeerenAshley schreef:
En de fanatieke dressuurruiters van de rest?

En hierbij gaat dat ook niet helemaal op Knipoog

Weet ik wel, vandaar het vraagteken. Maar het meest gehoorde argument om ze kort te maken is het rijden van wedstrijden. Maar waar ik me over verbaas is dat echt niemand denkt aan de functie van manen! Een paard heeft die dingen niet voor niets lijkt mij zo....(zelfde geldt natuurlijk voor het afknippen van tastharen dat al genoemd is, het opscheren van staarten, knippen van vetlokken e.d.)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:55

LANG!!!!!!!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:01

VeerenAshley schreef:
remsy schreef:
En hierbij gaat dat ook niet helemaal op Knipoog

Weet ik wel, vandaar het vraagteken. Maar het meest gehoorde argument om ze kort te maken is het rijden van wedstrijden. Maar waar ik me over verbaas is dat echt niemand denkt aan de functie van manen! Een paard heeft die dingen niet voor niets lijkt mij zo....(zelfde geldt natuurlijk voor het afknippen van tastharen dat al genoemd is, het opscheren van staarten, knippen van vetlokken e.d.)

Hetgeen wat je opnoemt is typisch de KWPN en het NRPS, daarbij word zón beetje alles bij het paard gekortwiekt Knipoog
Daarbij kan ik het me wel heel goed voorstellen dat je juist bij de rensport de manen wel kort hebt, en dit niet voor de mooi, maar voor de ruiter, sommige zullen ze wel vlechten hierbij, maar losse lange manen is dan niet echt een pretje voor de ruiter.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:17

Ik heb lange tijd gereden op Arabieren die op de baan liepen, en die hadden gewoon lange manen die werden ingevlochten voor een koers.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:01

LANG!! Ik vind dat lange manen bij een arabisch volbloed horen en vind het juist zo mooi staan! Voor dressuurwedstrijden krijgt Omar een hengstenvlecht met voorknotje en met endurance maak ik lange vlechten.

*edit* ik zie nu dat het niet om een AV maar om een NRPS gaat, dan zou ik gewoon doen wat praktisch is met sport. Als je lang mooi vindt zou ik lang doen en anders kort als je knotjes enzo wil maken. NRPS mag niet met losse manen starten zoals het AV bijvoorbeeld wel mag.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:18

lang!! Haha!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:36

Lang! Haha!

Amira heeft ook hele mooie lange manen Lachen (kijk ik profiel voor foto's)