Arabieren Contactpaarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Arabieren Contactpaarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:55

BTW voelt mijn arabier zich echt superieur boven de mens en andere dieren Ja

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:56

Wat een egotripper is het dan Clown

Waar baseer je dat op dan?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:58

Zet even de negeermodus aan hoor Rolleyes

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:59

Ach whatever Doei, doei

Gaan jullie met lekker blij zijn met je 'superarabjes'

Ik ben er weg van Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:01

Wat verwacht je dan voor meningen op het av gedeelte van bokt *LOL*

"Noooh die arab van mij! Wat een rotknol!"
"Pff. De mijne wint, zo'n dom beest"

Huilen van het lachen

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:01

Haha! Wat een leuk topic is dit, ik heb dan maar een 75% volbloed maarre, die heeft deze kenmerken wel degelijk, als je hem maar even geen aandacht geeft gaat hij op de meest vreemde manieren aandacht trekken oa. voetjes geven, met ogen draaien, gekke snuivende geluiden maken, hoofd draaien met mond open (ja ik weet het heel vreemd haha) en speels happen is alles wat stof of leer is.
Ik vind het een fantastische eigenschap, je hebt soms echt het idee dat ze je voor 100% begrijpen en ze dat andersom ook van jou verwachten!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 10:02

met zo'n houding zou je niet eens kunnen omgaan met het ras..
dus heb je inderdaad weinig aan dit subforum, het zal geen ras voor je zijn..

en ja.. wij zijn HEEL blij met onze super-arabjes..! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:04

CtjeLief schreef:

Mijne is geen super arab hoor Niet waardig om arabier genoemd te worden Vork
Ik zit er nog steeds aan te denken hoe ik hem moet uitleggen dat hij enkel een NRPS is, en niet in de buurt komt van een arab Ach gut Hij gaat zich doodschrikken!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 10:08

dan noem je hem gewoon 'btje-arab'... Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:08

Hmm gezellig weer hier Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij kan hier wel degelijk een goede discussie uit voortvloeien aangezien de TS vraagt of anderen dat ook zo mee maken.

Voordat ik ooit een Arabier IRL had gezien was ik AV leip, vond ze geweldig en d'r moest en zou ooit een AV komen. Nou goed de enigste AV die ik heb meegemaakt was dus absoluut niet hoe de AV hier beschreven wordt, 't was een hele echte hoor, maar 't contact met 'm was hartstikke oppervlakkig, aai over z'n bol was leuk maar meer ook niet. Na een jaar was dat nog steeds zo, 't was echt een doodbraaf jong dier maar nee, 't was niet 'het'.

'Het' is dus datgene wat ik WEL terugzie in mijn huidige jonge merrie, ze heeft dan wel ergens heel ver weg AV's in d'r boomstam maar 't is toch echt een hele QH. Overigens wordt er ook gezegd in dit topic dat de halfjes niet te vergelijken zijn met the real deal, mijnes is nog minder AV dus ik ga d'r maar niet al teveel op in. *LOL*

Na echt ervaring te hebben gehad met de AV ben ik dus helemaal omgeslagen, 't was echt eens maar nooit weer. Ik denk dat hier voornamelijk de positieve reacties komen omdat de mensen die 'negatieve' ervaringen hebben met AV's nog wel 'ns overstappen naar een ander ras. *LOL*

No offence tegenover AV eigenaren, echt niet, maar ik heb de AV niet meegemaakt als contactpaard. Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:10

Dan heb je misschien een uitzondering gehad op de regel Ja

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 10:11

je zegt zelf dat je er maar 1 hebt gehad.. ofwel heb je gewoon de klik met het ras niet (want dat is goed mogelijk) of je trof gewoon een AV die niet zo gangbaar is... die ben ik ook wel ns tegengekomen hoor..

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:16

Lauss schreef:
CtjeLief schreef:

Mijne is geen super arab hoor Niet waardig om arabier genoemd te worden Vork
Ik zit er nog steeds aan te denken hoe ik hem moet uitleggen dat hij enkel een NRPS is, en niet in de buurt komt van een arab Ach gut Hij gaat zich doodschrikken!

Hihi, dat ken ik mijn nrps merrie denkt ok dat ze een arab is, lekker zweven over het gras, haar staart zo hoog mogelijk. Eigenlijk showen als de arabieren Bloos

Maar ja

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:21

CtjeLief schreef:
met zo'n houding zou je niet eens kunnen omgaan met het ras..
dus heb je inderdaad weinig aan dit subforum, het zal geen ras voor je zijn..

Inderdaad ik doe mee Cool

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:17

Het moeilijkste is om in goede woorden te om schrijven waarom zijn of haar paard de " beste" is.
Iedereen vind dat de eigen de beste is (shet, arabier, kwpner, belg) en voor iedereen is dat ook de waarheid.
Mijn ouders hebben nu langer arabieren dan dat ze mij hebben en ik ben ook besmet met het virus maar bij mij is het het paardenvirus.
Het zijn de karakters waar ik opval en die zijn niet rasgebonden al zal ik niet snel richting een koudbloed gaan.

Dan de vraag is de arabier speciaal, Ja dat zijn ze voor mij wel maar gelukkig is niet iedereen het ermee eens.
Zou ook wel heel erg saai worden.
Ik denk dat iedereen hele bijzondere dingen kan noemen over het ras waar zij van houden, dingen waar ik als "niet liefhebber" weleens mijn vraagtekens kan zetten.
Zo is het ook binnen de arabierenwereld, ik vind de huidige showpaarden niet zo mooi en blijf liever bij mijn eigen "eenvoudigere" arabieren die ik typisch genoeg vind maar dat neemt niet weg dat ik respect heb voor de fokkers van de huidige showpaarden al hoef ik ze niet te hebben en visa versa...

Het moet hier alleen geen welles nietes strijd worden want die kan je nooit winnen omdat we allemaal andere voorkeuren en smaken hebben.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:48

Moderatoropmerking:
Het onderwerp van dit topic wordt duidelijk als een VRAAG gesteld, mensen die vinden dat het niet zo is mogen hier dus ook antwoorden. Ik wil hierbij dus iedereen verzoeken respect te hebben voor elkaars mening en niet op elkaar te gaan vitten! Dank jullie wel...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:42

Ik heb mijn ervaringen met de AV ergens in het begin van het topic al neergeschreven.
Ik heb voor mijn arab echter ook met veel verschillende paarden gereden. Allemaal warmbloeds. Ik heb ook een D-pony gehad. Heerlijk dier! Ik heb een super leuke tijd met haar gehad en ze heeft me veel geleerd maar toch is dit niet te vergelijken met een AV...
Het is zelfs bijna niet onder woorden te brengen. Je moet het gewoon erváren! Pas dán kan je er over mee praten en zeggen of het al dan niet onzin is wat wij hier lopen te vertellen! Dus Nerootjeh...
Maar 1 ding moet je goed beseffen: als je met vooroordelen naar een AV gaat, zal hij/ zij je niet aanvaarden. Dat is het mooie aan dit ras! Ze doorprikken onechte mensen.
En vaak zijn er ook gewoon mensen die het niet in zich hebben om met een AV om te gaan. Dit heeft niets meer met onecht zijn te maken, maar dit is gewoon zo.
Ik heb het bijv. niet in me om mijn wat koudbloedigere paarden om te gaan. Ze passen niet (meer) bij me. Het klikt niet en er is bijgevolg geen contact.
Voor mij nooit meer een ander ras dan AV!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:32

Ik kan toch anders goed opschieten met de 3 kwart arab van mijn vriendin Lachen

En ik ben zoooo onecht Rolleyes

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:45

Nog even ter duidelijkheid, ik heb niks tegen arabieren, maar wel tegen de manier waarop jullie er over praten Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:13

Nerootjeh schreef:
Nog even ter duidelijkheid, ik heb niks tegen arabieren, maar wel tegen de manier waarop jullie er over praten Lachen

Dat is jammer dan, toevallig vinden wij dit over onze Arabieren. En als jij dat niet vind, prima, maar beweer dan niet dat wij onzin uitkramen. Dat doen wij toch ook niet bij de Welsh-liefhebbers oid? Respecteer andermans mening... Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:25

Nerootjeh schreef:

Ons nieuwe meisje op stal is er vandaag voor de 2e keer en ze praat er al net zo over Haha! Pling

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:34

Youko schreef:
Nerootjeh schreef:

Dat is jammer dan, toevallig vinden wij dit over onze Arabieren. En als jij dat niet vind, prima, maar beweer dan niet dat wij onzin uitkramen. Dat doen wij toch ook niet bij de Welsh-liefhebbers oid? Respecteer andermans mening... Knipoog

Helemaal mee eens, had niet beter kunnen zeggen. Haha!

INSPIRATION

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:11

Arabieren zijn de grootste contactpaarden die er zijn. Haha!

Vind ik Bloos

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:55

Nerootjeh schreef:
Ik kan toch anders goed opschieten met de 3 kwart arab van mijn vriendin Lachen

En ik ben zoooo onecht Rolleyes

Lezen is blijkbaar ook een kunst Rolleyes
Heb ik ergens gezegd dat jíj onecht bent? Het enige wat op jou duidde was dat je maar eens een dag met arabieren moet omgaan... En nogmaals: een 3/4 arab is lang niet te vergelijken met een vólbloed.
Maar ja, hoe meer reacties ik van jou lees, des te meer dat ik overtuigd ben dat je toch niet met een AV kan omgaan.
Als je niet openstaat voor het ras, zal je nooit begrijpen wat wij, in dit topic, bedoelen. Mja... Het lijkt me nu ook niet zo dat jij daar werkelijk in geïnteresseerd bent... Jij wil alleen maar een topic onderuit halen. Als de arabieren en de liefhebbers jou toch niet bevallen, dan heb je hier niets te zoeken, lijkt me?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:12

Hier een paar wijze woorden die mij verteld zijn en die gewoon kloppen, waar alles mee gezegt is:

In de omgang met bloedpaarden, of dat nu arabieren, dravers of engelse volbloeden zijn, heb je een hoog eq nodig. (eq is gevoels/emotionele intelligentie, dus veel gevoel) Het zijn namelijk gevoelspaarden.