Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:18

Black_White schreef:
Ik vind arabiertjes wel wat hebben. Ze spreken meer dan zo'n standaart bruin paard (Je weet wel als je op marktplaats kijkt dan staan er 20 vrijwel de zelfde bruine paarden). Zelfs als een arabiertje niets heeft gepresteerd en in de blubber loopt te baggeren hebben ze meer dan zo'n lomp standaart (zelfs als ie al Z is)paard.

Nouw k geef je GEEN gelijk aan elk bruiin paard is een verschil tie zien niet kwa uiterlijk maar ook aaan het karakter!!![i] dus dat vind k onterecht je beoordeelt andere paarden verkeerd en arabieren niet

mcrielaard

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:29

Black_White schreef:
Ik vind arabiertjes wel wat hebben. Ze spreken meer dan zo'n standaart bruin paard (Je weet wel als je op marktplaats kijkt dan staan er 20 vrijwel de zelfde bruine paarden). Zelfs als een arabiertje niets heeft gepresteerd en in de blubber loopt te baggeren hebben ze meer dan zo'n lomp standaart (zelfs als ie al Z is)paard.

Waarom is een warmbloedpaard nou weer lomp? En wat nou standaard? Er zit genoeg verschil in, ze zijn heus niet allemaal bruin, en draait het nou echt alleen maar om uiterlijk? Ik geef alleen maar om een goede bouw en een goed karakter.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:33

Manuutje1990 schreef:
Black_White schreef:

Waarom is een warmbloedpaard nou weer lomp? En wat nou standaard? Er zit genoeg verschil in, ze zijn heus niet allemaal bruin, en draait het nou echt alleen maar om uiterlijk? Ik geef alleen maar om een goede bouw en een goed karakter.
ben met ahaar eens het gat nie tom de kleur uiterlijk enzzzz maar om het karakter en als je er veel plezier meej hebt dan is het tog genoeg....

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:48

Die reactie was wel een beetje bevooroordeeld maar als zij dat vind dan kan dat, maar het is wel zo als je arabiertjes nou eenmaal kent dan kan je af en toe zo een reactie hebben (ik zeg niet dat ik elk bruin paard hetzelfde vind ofzo) maar arabiertjes zijn nou eenmaal geweldig (vind ik he voordat ik ook zo een aanval krijg).

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:54

[quote="Citroen"]Die reactie was wel een beetje bevooroordeeld maar als zij dat vind dan kan dat, maar het is wel zo als je arabiertjes nou eenmaal kent dan kan je af en toe zo een reactie hebben (ik zeg niet dat ik elke bruin paard hetzelfde vind ofzo) ze zijn nou eenmaal geweldig.[/quo

K weet het maar........

Ze hoeft het nniet op zoon ton te zeggen heel veel mensen denken er gwoonnnn anders over en ze hoeft het ook niet te hard te gaaan zegegen

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:55

Khou der niet zo van

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:13

Tuurlijk elke liefhebber vind zijn ras iets speciaals hebben.
Maar in alle rassen van tegenwoordig zit Arabisch bloed.(Fjord Haflonger kwpn etcetra)
Het AV paard is een van de zuiverste oudste rassen.

Vroeger was voor mij eeen paard een paard maar als je zoveel rassen door je hand heb gehad.....
Dan Springt bij mij de er Arabisch Volbloed Boven uit.

Alleen voor vele zullen het moeilijke dieren vinden die niet voor ze openstaan.Dan blijven deze deuren gesloten

Het komt op dit neer het is niet uit te leggen waarom dit ras zo Intligent is en boven alle anderen rassen uitspringt........

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:17

Je haalt me de woorden uit het toesenbord!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:17

Barcelano schreef:
Het komt op dit neer het is niet uit te leggen waarom dit ras zo Intligent is en boven alle anderen rassen uitspringt........

Ze hebben een X factor

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:26

Anouar15 schreef:
Barcelano schreef:

Ze hebben een X factor

Je inderdaad En ik vrees wij Lief hebbers ook niemand zal ons ooit begrijpen waarom wij zo fanatiek reageren

En tja wat ze weleens zeggen dat Arabische volbloeden Nerveus en etcetra zijn dus komt op neer een kortsluiting in hun hoofd.
Net als hun baasjes want wij hebben een kronkel in ons hoofd dat wij ze hebben en er nog in de sport met zijn willen ook

Maar ik ben trots dat ik in het bezit ben van zo Arabisch Volbloed en ben nog dag in dag uit verlieft op mijn Barcelano
En Barc en Shamir laten me elke dag weer genieten van hun capaciteiten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:28

Ow er is een nieuwe vereniging opgericht om dit ras meer te promoten in de sport
Ik ga zeker lid worden

Nainkey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:57

Mrijee schreef:
Black_White schreef:

Nouw k geef je GEEN gelijk aan elk bruiin paard is een verschil tie zien niet kwa uiterlijk maar ook aaan het

karakter!!!
[i] dus dat vind k onterecht je beoordeelt andere paarden verkeerd en arabieren niet

Ik kan het mis hebben hoor, maar beoordeelde jij arabieren een aantal berichten terug niet net zo?
sorry als ik dat verkeerd begrepen heb..

Verder vind ik de reactie ook bevooroordeeld hoor, al vind ik arabieren ook meer hebben, maar ik kan ook zeker zo'n 'standaard bruin paard' ( ) leuk vinden om naar te kijken.

Toch blijf ik arabieren gewoon speciaal vinden, kan ik echt genieten om naar ze te kijken, zowel showend en onder het zadel als gewoon in het land of op stal etc. En hun karakter vind ik gewoon geweldig..

BlueBalance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 05:25

Ik sluit me bij deze laatste reactie aan. Ik kan het ook soms heel goed vinden met een standaard bruine KWPN'er. "Helaas" moet ik wel altijd constateren dat die dan wel weer het karakter heeft van een arabier. Eigenzinnig, intelligent, gevoelig, super betrouwbaar (als je er mee om kunt gaan).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:45

Ja maar..... K vindt het eeen beetje hard overkomen voor de mensen diel wel een andere ras zoals k en zow....

Nietl banketstaaf bedolet

Black_White

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:28

Mrijee schreef:
Black_White schreef:

Nouw k geef je GEEN gelijk aan elk bruiin paard is een verschil tie zien niet kwa uiterlijk maar ook aaan het karakter!!! dus dat vind k onterecht je beoordeelt andere paarden verkeerd en arabieren niet

Tuurlijk is er aan ieder bruin paard een verschil te zien, maar daarom lijken ze ([i]naar mijn mening) nog wel op elkaar. En over het karakter gesproken, tuurlijk heeft ieder bruin paard een eigen karakter, maar heb ik het bij de arabieren over een karakter gehad? Nee dus. Ik heb alleen gezegd dat ik ze kwa uiterlijk mij meer aanspreken. Als je dat niet duidelijk was hoop ik voor je dat dat nu wel zo was. En het was helemaal niet grof bedoelt, al kwam het misschien bij jullie wel zo over.

_Kalinka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:51

Het zijn echte temperament volle paarden.
Ik heb zelf een fries, toch vind ik arabieren het mooist. Wel hebben ze een sterk karakter..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:48

Maar je moet er wel mee overweg kunnen. Die van mij doet alles voor me, maar zodra er iemand op z'n rug zit die het even iets anders doet vertikt hij het om wat te gaan doen.

Thinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:29

Iets wat ik niet begrijp is, dat ze altijd over arabieren zeggen dat ze heet zijn in hun hoofd. Ze zijn wild.
Maar mijn 2 arabieren zijn juist heel braaf en koel in hun hoofd.
Ze zijn helemaal niet nerveus en ik kan er veel dingens mee doen.
Mijn vriendin heeft kwpn'ers en die zijn heet.

Zoals tijdens het rijden moet ik me geen zorgen maken dat mijn arabiertje heet wordt en wilt rennen enzo. Hij is juist een tamzakje.
Mijn vrienin moet soms met haar kwpn'er tijdens het rijden haar remmen op zetten.

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:40

Thinky schreef:
Iets wat ik niet begrijp is, dat ze altijd over arabieren zeggen dat ze heet zijn in hun hoofd. Ze zijn wild.
Maar mijn 2 arabieren zijn juist heel braaf en koel in hun hoofd.
Ze zijn helemaal niet nerveus en ik kan er veel dingens mee doen.
Mijn vriendin heeft kwpn'ers en die zijn heet.

Zoals tijdens het rijden moet ik me geen zorgen maken dat mijn arabiertje heet wordt en wilt rennen enzo. Hij is juist een tamzakje.
Mijn vrienin moet soms met haar kwpn'er tijdens het rijden haar remmen op zetten.

haha dat vragen heel veel arabieren eigenaren zich af geloof ik.. mijn arab is ook zeer rustig, evenals de dekhengst..

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:10

tja, maar als je niet met ze overweg kunt, kunnen ze wel degelijk heet en "onhandelbaar" zijn.. Dus denk dat je met zulke uitspraken wel moet uitkijken..
Pegassa kan wel degelijk heel heet worden als er tijdens een bosrit wat gebeurt, maar vaak is het verschil, dat zij zich wel laat hanteren, en als ze ergens van geschrokken is niet met een plank voor haar kop gaat rennen, maar naar mij luisterd, zo van zij is de leider dus zij zal wel weten wat ik moet doen.. ken overigens ook av's die wel kierewiet kunnen worden, maar daar tegenover ken ik ze ook "bom proof" die zich door niks van de wijs laten brengen

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:15

thinka schreef:
tja, maar als je niet met ze overweg kunt, kunnen ze wel degelijk heet en "onhandelbaar" zijn.. Dus denk dat je met zulke uitspraken wel moet uitkijken..
Pegassa kan wel degelijk heel heet worden als er tijdens een bosrit wat gebeurt, maar vaak is het verschil, dat zij zich wel laat hanteren, en als ze ergens van geschrokken is niet met een plank voor haar kop gaat rennen, maar naar mij luisterd, zo van zij is de leider dus zij zal wel weten wat ik moet doen.. ken overigens ook av's die wel kierewiet kunnen worden, maar daar tegenover ken ik ze ook "bom proof" die zich door niks van de wijs laten brengen

Maar is dat niet met elk ras zo. Ik denk dat dit er meer op duidde dat arabieren bij veel mensen wel zo bekend staan. Tuurlijk is Pareja ook wel eens heet en ook ik ken een arabier die achter elke grasspriet een monster zag..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:30

Pareja schreef:
Maar is dat niet met elk ras zo. Ik denk dat dit er meer op duidde dat arabieren bij veel mensen wel zo bekend staan. Tuurlijk is Pareja ook wel eens heet en ook ik ken een arabier die achter elke grasspriet een monster zag..

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat dat bij elk ras idd zo is!

Thinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:07

Ja, dat is waar dat bij elk ras zo wel is. Maar ik vind het altijd zo grappig dat mensen me heel verbaasd aankijken als ik zeg dat ik 2 arabiertjes heb. Ze vragen dan heel verwonderd aan mij of dat niet gevaarlijk is. Ik kijk dan heel verbaasd terug. Dan kijk ik dan naar mijn arabiertjes die daar als een seut staan te kijken. Dan schiet ik altijd in mijn lach. Voor de lol zeg ik dan express dat die seuten heel wild zijn en dat ze zich gedragen als een mustang.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:56

haha, ze worden idd vaak in verband gebracht met "gevaarlijk" zeker als de ballen er nog onder hangen

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:32

Oo ja met ballen zijn het gevaarlijke arabische hengsten, en daar moet je echt voor oppassen