NienkeMulder schreef:Dit is niet een zeur topic over arabieren... Maar een vraag ahv 2 voorbeelden.
De imo soms overdreven reacties van arabieren liefhebbers zijn net zo goed de oorzaak van het feit dat de meeste arabieren topics deze kant op gaan zoals dit topic.
Zoals gezegd: voor mij niets anders dan een arabier, ze zijn geweldig, precies dat wat ik zoek...
Maar het zijn OOK gewoon paarden, misschien heel bijzondere paarden (dat vind ik ook zeker), maar in de 1e plaats paard en op de 2e plaats arabier.
Dat een arabier altijd bij je blijft als je valt... onzin hoor, niet die van mij. Dit soort opmerkingen... wat wil je daar mee bereiken? Wees blij met je paarden en laat iemand anders lekker een ander paard leuk vinden!
Ik vind die schimmel niet normaal en ik geloof er helemaal niets van dat dit een ideaal zou zijn (en met mij heel wat arabieren fokkers). Over deze merrie zijn al eerder discussies geweest!
Tot slot: bedenk toch eens dat het gevoel dat jij krijgt bij een arabier wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als het gevoel dat iemand anders bij een fjord, kwpn'er etc etc krijgt... Doet niets af aan jou gevoel voor de arabier. Maar waarom zou dat wat jij voelt, meer bijzonder zijn dan het gevoel van iemand anders???
Er wordt imo nergens gezegd dat een ander bij een fjord/haf of een ander ras niet hetzelfde zou kunnen voelen als wij bij een arab. Ik hou van paarden en dus van alle rassen maar MIJN persoonlijke voorkeur gaat uit naar de arabier

Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een ander te kwetsen en een toppic te plaatsen van een bepaald ras wat mij niet zou aanspreken en dat dan lekker gaan afzeiken, juist om mensen in hun waarde te laten, laat ons dan ook in onze waarde. Wij reageren alleen door onze persoonlijke mening over de arab te geven. Ik geloof ook niet dat er in dit toppic ruzie gemaakt wordt