Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:16

NienkeMulder schreef:
Dit is niet een zeur topic over arabieren... Maar een vraag ahv 2 voorbeelden.
De imo soms overdreven reacties van arabieren liefhebbers zijn net zo goed de oorzaak van het feit dat de meeste arabieren topics deze kant op gaan zoals dit topic.
Zoals gezegd: voor mij niets anders dan een arabier, ze zijn geweldig, precies dat wat ik zoek...

Maar het zijn OOK gewoon paarden, misschien heel bijzondere paarden (dat vind ik ook zeker), maar in de 1e plaats paard en op de 2e plaats arabier.
Dat een arabier altijd bij je blijft als je valt... onzin hoor, niet die van mij. Dit soort opmerkingen... wat wil je daar mee bereiken? Wees blij met je paarden en laat iemand anders lekker een ander paard leuk vinden!

Ik vind die schimmel niet normaal en ik geloof er helemaal niets van dat dit een ideaal zou zijn (en met mij heel wat arabieren fokkers). Over deze merrie zijn al eerder discussies geweest!

Tot slot: bedenk toch eens dat het gevoel dat jij krijgt bij een arabier wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als het gevoel dat iemand anders bij een fjord, kwpn'er etc etc krijgt... Doet niets af aan jou gevoel voor de arabier. Maar waarom zou dat wat jij voelt, meer bijzonder zijn dan het gevoel van iemand anders???

Er wordt imo nergens gezegd dat een ander bij een fjord/haf of een ander ras niet hetzelfde zou kunnen voelen als wij bij een arab. Ik hou van paarden en dus van alle rassen maar MIJN persoonlijke voorkeur gaat uit naar de arabier

Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een ander te kwetsen en een toppic te plaatsen van een bepaald ras wat mij niet zou aanspreken en dat dan lekker gaan afzeiken, juist om mensen in hun waarde te laten, laat ons dan ook in onze waarde. Wij reageren alleen door onze persoonlijke mening over de arab te geven. Ik geloof ook niet dat er in dit toppic ruzie gemaakt wordt De 1e 2 foto's vind ik zelf ook niet mooi trouwens en hou ook niet van het extreme.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:36

Dat vond ik dus ook AnneOmie. Nergens wordt dat gezegd .

arabiergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:57

hh
Laatst bijgewerkt door arabiergek op 28-07-05 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

arabiergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:01

zijn er hier ook mensen die een arabische hengst hebben ?? en zoja.. is een hengst nou zo moeilijk te bereiden of gewoon normaal en zij ze sterk ??

arabiergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:01

oeps beetje mis gegaan

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:01

AnneOmie schreef:

Er wordt imo nergens gezegd dat een ander bij een fjord/haf of een ander ras niet hetzelfde zou kunnen voelen als wij bij een arab. Ik hou van paarden en dus van alle rassen maar MIJN persoonlijke voorkeur gaat uit naar de arabier

Wellicht niet, maar dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen
Uit een heel aantal reactie komt imo wel naar voren dat arabieren beter/meer bijzonder etc zijn...

Citaat:
Niets mooiers dan een arabier.
Alleen een arab
kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

Citaat:
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!

Citaat:
voor de mensen die arabieren niet kennen zoals wij doen, is er niets specialers aan dan een ander paard inderdaad..
maar als ze je eenmaal verover hebben .. zullen deze mensen ook begrijpen wat wij bedoelen

Het zijn ook bijzondere paarden, voor mij hebben ze ook veel extra's tov andere paarden. En ik ben blij dat niet iedereen die mening deelt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:06

Deze kenmerken hebben te maken met het type van de arabier.

Hopelijk hebben jullie hier
[/quote]

Dank je voor de uitleg Shahim.

Hoe de oude regels precies zijn weet ik niet. Ik fok immers niet. Maar wat ik wel weet is dat wanneer je de oude foto's gaat bekijken, en dan bedoel ik ook echt oude foto's, kom je niet een dish zoals deze tegen. Zoals dit wordt ook tegengesproken door het land van herkomst (is mij verteld).

Ik kan het niet helpen maar bij mij blijft dat 'amerikaanse' in mij bovenkomen. Amerika houdt maar van een ding en dat is very extreme. Zoals dit. Dat is met honden, met katten, met paarden en nog veel meer zo. Om even voor de katten te spreken (waar ik dan verstand en ervaring mee heb), Amerikanen kijken niet naar gezond. Zoals ik dit plaatje ook niet gezond vindt. Want men zegt dat dit geen kwaad kan, toch wordt dit door medici tegengesproken. GOed, dat terzijde want nogmaals, ik heb daar geen verstand van. Maar ik weet wel dat dat gevoel mij bovenkomt.

Stel nou dat ik fokker zou zijn, dan zou ik beslist deze merrie niet in mijn fokprogramma willen hebben. Stel het wordt nog extremer. Je neemt niet alleen goede eigenschappen over maar hebt ook altijd het risico nog een stap verder te gaan.

Nou ja, dat zijn mijn gedachten hardop .[/quote]

Amen, amen, amen!

ik ben dol op arabieren, vind ze prachtig, maar zo doorgefokt als die schimmel (die gewoon anatomisch niet klopt, je kunt me niet wijsmaken dat woestijnarabieren er vroeger zo uitzagen want dat waren oersterke dieren,gemaakt om te overleven in de woestijn... dit is geen economisch hoofd daarvoor, zou me niets verbazen als het dier moeite had met eten oid) en die magnum psyche...nee dank je. geef me dan die prachtige zwarte eerder in het topic maar, of dat mooie veulen.

Trouwens, die spirituele band die je met een arab kan hebben,is niet zozeer arab eigen (heb jaren met arab's gewerkt, ken het ras goed en heb zelf ook aan arabitis geleden, hoewel dat eigenlijk een beetje overgenomen is door de andalusier- past beter bij me qua postuur en zoals ik er nu naar kijk qua uiterlijk- vind arabs wel nog steeds heel mooi) maar vooral edel paard eigen. Ook andalusiers hebben dit, engelse volbloeden ook, berbers....Allen paarden die volledig voor 1 eigenaar gaan, je niet makkelijk met dingen weg laten komen en die een intense band aangaan met hun verzorger. Hoewel, er zullen misschien best volkstammen mensen zijn die dit meemaken met hun shet/fjord/kwpner, dat weet ik dan weer niet.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 28-07-05 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:07

AnneOmie schreef:
Faas schreef:
Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

Ik ben het helemaal met je eens! Een vriend voor het leven, dat is een arab. Voor degenen die het arabitis gevoel niet kennen is het moeilijk uit te leggen/begrijpen.

Ooit weleens bij nagedachgt dat het jullie vriend voor het leven is
Ik kan totaal niet met ze opschieten, het past niet bij me.
Dus voor mij zeker geen vriend voor het leven en laten zweven doen ze me al helemaal niet.
Dat doet bij mij de fjord

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:10

Ik heb zowel een Fjord een polopaard als een bende Arabieren, en voor mij zijn ze allemaal TOP

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:14

smaken verschillen gelukkig anders hadden we allemaal een arabier thuis staan...zelf ben ik ook helemaal besmet met het arabierenvirus en daar kom ik nooit meer van af

om even op de vraag van arbierengek terug te komen:
wij hebben idd een arabisch dekhengst in ons bezit... de hengst is ook onder het zadel en is eerlijk gezegd braver dan bv onze ruin (ook arabisch natuurlijk ) mijn vriend rijdt sinds pas eigenlijk (heeft daarvoor nog nooit op een paard gezeten), als ik gereden heb met hem, mag hij altijd even de hengst uitstappen en dit gaat erg goed, hij(de hengst) doet zelfs heel voorzichtig met hem...tuurlijk moet je altijd opletten met het rijden van een hengst want de hormonen blijven natuurlijk door zijn lichaam gieren maar eerlijk gezegd vertrouw ik meer op onze hengst dan op onze ruin, want laatst genoemde is niet zo koel als de hengst en is ook wat schrikachtiger!

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:42

Ik rijd op dit moment enkel hengsten. Een 4-jarige dekhengst alleen zonder zadel en een 18 jarige dekhengst daar ga ik tussen de merries mee gaan wandelen, ik heb niets liever dan een hengst. Tot mijn 16 reed ik enkel merries, maar die kunnen last hebben van een slecht humeur (volgens mij dan) een hengst heeft dat niet.

navap4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:37

Ik vin ze ook eng hoor, ik kan niet begrijpen wat de meeste er mooi aan vinden, ze lijken wel van plastic! En die hals, snoeksneus (alsof ze neus bijna afbreekt) en die glans.
Nee ik vind ze maar nix!

KuzZ
N@0m!

arabiergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:06

dankje.. voor de uitleg.. khad laatst namelijk naar een hengst gekeken .. en het was een schat je kon nii merken dat het een hengst was en hij was machtig mooii .. hijs hardstikke lief.. tja nu maar hopen dat dat mijn eigen paard word.. ouders zijn positief..

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:34

Citaat:
Ik vin ze ook eng hoor, ik kan niet begrijpen wat de meeste er mooi aan vinden, ze lijken wel van plastic! En die hals, snoeksneus (alsof ze neus bijna afbreekt) en die glans.
Nee ik vind ze maar nix!

KuzZ
N@0m!

hehe

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:14

Ja, dat plaatje vind ik ook niet echt geweldig Maar de Arabier vind ik eigenlijk toch wel een van de mooiste rassen die er bestaan...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:28

lissetje schreef:
dit schimmeltje is niet misvormd!
mensen als je dit kan fokken verdien je heel veel geld!
dit is een voorbeeld van het echt type woestijn arabier!
de meeste fokkers zouden zich in alle bochten wringen om zo'n paardje in huis te krijgen!
dus stop a.u.b. met het kleineren van deze prachtige paardjes!
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
daar kan ik me dus zo kwaad om maken dat vele mensen over deze paarden hun mening zeggen als ze geen idee hebben waarover ze het hebben!als je niets van de arabieren wereld weet zwijg dan a.u.b.

dan verdien ik toch liever op een andere manier mijn geld dan dat ik een paard heb met zo'n hoofd.
dan weet ik maat niets van de arabieren wereld maar mijn mening blijft dat het niet mijn type is.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:38

ik heb een tijd een arabische hengst gereden, het dier was braver dan de gemiddelde kwpn merrie wel karakter maar heel goed te reguleren.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 12:55

Ik rij ook een arabische hengst en echt superbraaf! mijn kleine nichtje kan er op wegrijden... eneh... de eerste foto's in dit topic vind ik ook een beetje te... maar goed smaken verschillen natuurlijk er zijn ook zat mensen die mijn arabier net een KWPNer vinde
RH PAJKOVSKI
Afbeelding
Afbeelding

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:07

@ ankie1: Dat vind ik wel een mooie Arabier.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:10

Taaclover schreef:
Ooit weleens bij nagedachgt dat het jullie vriend voor het leven is
Ik kan totaal niet met ze opschieten, het past niet bij me.
Dus voor mij zeker geen vriend voor het leven en laten zweven doen ze me al helemaal niet.
Dat doet bij mij de fjord

precies! laat iedereen lekker in zn waarde!
voor de mensen die van arabieren houden is het zo.
en voor de mensen wiens voorkeur uitgaat naar een ander ras is het net zo.
welk paard kan immers geen vriend voor t leven zijn?
die 2 van mij zijn geen arabier, maar ze zijn wel mn vrienden voor t leven
dat is in ieders ogen toch zo!
Laatst bijgewerkt door danifur op 29-07-05 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:18

Reageer enkel op de foto's die vind ik echt overdreven, vind het zelfs raar en zelfs té ver gaan dat ze paarden beginnen te opereren om er mooier uit te zien, als deze op een keuring komen zouden ze zo geschrapt mogen worden vind ik...

Vraagje aan alle arabierenhouders/fokkers die ook op keuringen gaan: ik dacht altijd dat die dish geen typisch kenmerk was en dat er daar dus niet op gekeurd werd?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:38

NienkeMulder schreef:
AnneOmie schreef:

Wellicht niet, maar dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen
Uit een heel aantal reactie komt imo wel naar voren dat arabieren beter/meer bijzonder etc zijn...

Citaat:
Niets mooiers dan een arabier.
Alleen een arab

kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

Citaat:

Citaat:
voor de mensen die arabieren niet kennen zoals wij doen, is er niets specialers aan dan een ander paard inderdaad..
maar als ze je eenmaal verover hebben .. zullen deze mensen ook begrijpen wat wij bedoelen

Het zijn ook bijzondere paarden, voor mij hebben ze ook veel extra's tov andere paarden. En ik ben blij dat niet iedereen die mening deelt.

Als ik reageer houdt dat nog niet in dat ik mij aangesproken voel

Ankie1, Ik vind Pajkovski echt prachtig had de foto's ook al op het av forum gezien.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:40

Ik zou nooit zo'n dier kopen, maar dat is puur een kwestie van smaak.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:41

Titsia schreef:
Reageer enkel op de foto's die vind ik echt overdreven, vind het zelfs raar en zelfs té ver gaan dat ze paarden beginnen te opereren om er mooier uit te zien, als deze op een keuring komen zouden ze zo geschrapt mogen worden vind ik...

Vraagje aan alle arabierenhouders/fokkers die ook op keuringen gaan: ik dacht altijd dat die dish geen typisch kenmerk was en dat er daar dus niet op gekeurd werd?

Ben het helemaal met je eens!

Over je vraag over die dish... daar ben ik ook wel benieuwd naar, volgens mij is de dish een rastipisch kenmerk, maar kan mij vergissen, hou me niet bezig met keuringen e.d.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:43

lissetje schreef:
als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!

beetje onzin niet?
toen ik van mijn paard viel bleef hij ook gewoon naast me staan!