[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:01

Ja, dat geld hoeft voor mij ook niet hoor :P Moet wel zichzelf kunnen onderhouden natuurlijk :P

Maar idd, heb soms het idee dat helemaal mannen al rechtsomkeert maken als je zegt dat je een paard hebt :7
Of ik ben gewoon een te groot kreng, niet knap genoeg etc :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:09

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:25

onbeleerd raak je rond deze tijd weinig kwijt denk ik... stalling is duur, training ook. maar dat is inderdaad een heel klein bedrag!

ik weet het ook niet, ben al 2 jaar single, weet niet wat ik verkeerd doe :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:26

Hihi ik ben ook alweer anderhalf jaar single, maar moet zeggen dat ik het eigenlijk op het moment helemaal niet erg vind :Y) die rijke vent komt later wel weer. Ik heb geen tijd voor relaties :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:27

Zo ik kom ook weer even door het topic heen bleren :+

Vandaag Montoyo gereden.
Wat er gebeurde weet ik niet maar ineens gingen we heeeel hard :wow:
Had ik hem bijna terug versneld meneer weer :+

Dan merk je pas hoe slecht je conditie is.
Heel me lichaam had een instort momentje :roll:
Alles voelde zwaar aan.
Baalde wel.

Maar even goed afgesloten een flinke pauze gehouden en Tante Truus opgezadeld.
En ik heb heerlijk gereden.
kwam met mevrouw weer een beetje bij het Anky gevoel _O-

Die paarden staat er inderdaad voor een schijt prijs op.
Heb me ook nog niet in die lijnen verdiept.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:31

Sieltjuh schreef:
Hoezo, arabieren duur? :7
http://www.bokt.nl/markt/ad/77364/diver ... volbloeden
Deze staan toch al een tijdje te koop? Volgens mij al vaker advertenties van gezien.

Dit zijn allemaal familieleden van mijne, die zijn nooit zo duur...maar je moet idd wel alles zelf nog doen.
Ze zijn ook vrij klein, dat wordt ook steeds moeilijker, arabs worden nog steeds gezien als wilde schrikkerige paarden dus niet geschikt voor kinderen :+

Mijn man was nog niet zo 'rijk' toen ik met hem ging, haha, maar nu heeft ie wel een goede baan!
Maar hij vond paarden wel leuk, heb nooit problemen gehad daarmee, maar als ze zelf sporten kost dat ook veel tijd dus heeft ieder z'n eigen ding, toch?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:35

Ik las idd een topic over Chantal's Alcazar en dat je daar ook in had gereageerd, Miranda. Ik vind wel dat het leuke dieren zijn, aansprekelijke koppies :) Maar inderdaad niet zo groot.
Stuurde staleigenaresse al berichtje, 3 voor 2000,- is toch leuker dan shetlanders :P Maar helaas, ze heeft al te veel :') :P

Ow, ik ben eeuwig vrijgezel, doe vast iets mis :') _O-

Ging je hard Jes? Schrok ie? :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:40

Hihi, 3 voor 2000, klinkt als een supermarktreclame.. :+

Owh, Jes, ik zag jouw bericht net niet, hoe kwam het dat ie zo hard ging?
Mijne waren vanaaf heel druk, gingen constant rennen, het is volle maan dus de weerwolven komen.. :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:41

das waar, iedereen zo z'n eigen hobby :Y)

ik heb vandaag trouwens weer voor het eerst gereden op Noah!! hij liep echt een stuk beter, heb het idee dat de osteopaat zeker gewerkt heeft!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:44

Staleigenaresse heeft al best wat paarden :P Ze zei net dat 1 van de shetten weg moet eigenlijk, dus als iemand nog een zwarte Shetlandermerrie wilt hebben :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:47

ik heb geen geld voor 2 paarden, groot of klein :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:48

Ik ook niet hoor :P En ik heb eigenlijk alleen maar een half paard :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:49

Zou een tweede erbij soms wel leuk vinden, om samen met Letiets op buitenrit te kunnen. Was natuurlijk ook eigenlijk de bedoeling, dat er voorjaar 2011 een tweede kwam, maar toen moest Darmoor in 2010 al ingeslapen worden ;(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:50

Nou, mijn shetje kost echt bijna niks in onderhoud, ze doen samen met de wormenkuur, hij eet praktisch niks en houdt mijn paard in beweging!
Alleen hoefsmid en evt. dierenartskosten maar die heb ik vrij weinig (even afkloppen)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:50

Maar toen stonden we trouwens ook wel op een iets goedkopere stalling dan nu :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:51

MirandaFuego schreef:
Nou, mijn shetje kost echt bijna niks in onderhoud, ze doen samen met de wormenkuur, hij eet praktisch niks en houdt mijn paard in beweging!
Alleen hoefsmid en evt. dierenartskosten maar die heb ik vrij weinig (even afkloppen)

Scheelt natuurlijk dat jij ze aan huis hebt :j Dat is verhouding met meerdere paarden natuurlijk goedkoper :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:55

Ja, das waar!
Want op een pensionstal gaat dat lastiger.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:58

"Ik wil graag 1/4 stal huren. Mijn paard is ook maar 1/4 hoog." :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:58

Aha, jullie weten dus ook niet waar de leuke mannen met geld zich verstoppen? Zelf ben ik wel al zo ver dat ik weet dat ze zich verstoppen waar de leuke uitgaansshirtjes ook verstopt zijn :j :D

Fietsen met paard heb ik nooit gedurfd... Nu is fietsen voor mijn wankele knietjes ook niet het meest gezonde :+ Maar Biscuit was bomproof en zelfs daarmee durfde ik het niet.. Zal maar een keer een zijsprong maken, brr. Dapper van jullie iig :D

Mo denkt dattie renpaard is :=

3 paarden voor 2000....koopie.... niet dat ik 2000 heb := Maar goed, lijnen ook niet helemaal mijn ding en bovendien 2 ruinen, dat fokt zo rottig :+ Wel een leuk projectje denk ik om ze te kopen, te beleren en weer door te verkopen :) Als ik tijd, geld en energie had.... Hihi.

Vandaag onwijs leuke dag gehad! Was heel druk best veel honden. Havanna meerdere keren los gehad zelfs!!! Alleen madame ontdekte dat de wereld haar niet opvrat en werd me zo nu en dan een tikkeltje te zelfstandig... Schoot ze weer het hele veld over. Oortjes bewogen wel als ik haar riep maar ze stoof vrolijk verder. Eigenwijs :+ Was heel leuk heel veel mensen stonden echt met hun oren te klapperen toen ik zei dat het Havanna was :D Ook een paar heeeeeel leuke hondjes ter adoptie gezien......mams al een lief whatsappje gestuurd en die ging bijna overstag :')
Al met al ben ik rete-trots. Hoewel ik Havanna zo nu en dan wel achter het behang kan plakken is het toch enorm gaaf dat ze zo eigenwijs is. Een jaar geleden nog een zielig hoopje en nu een eigenwijs stuk vreten <3 Ga maar wel eens rondsnuffelen voor cursus nu, wordt zo langzamerhand toch eens tijd en ik ben te weekhartig met haar denk ik om echt streng te zijn. Kom er evengoed wel, maar een beetje begeleiding is denk ik niet onverstandig. In je hart blijft het altijd dat zielige Spaanse asielhondje en das niet de beste basis voor correcties :+
Ook nog een mooie halsband gescoord, stonden daar met zelfgemaakte bandjes en opbrengst ging volledig naar Sphoek. Bandjes a la showhalster, gewoon een simpele band met een mooi sierpatroon erop, dus Havanna kan volgend seizoen in stijl mee op show :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:06

rijke vent lijkt me heel praktisch :j

ik zou ze indd ook kopen, beleren en weer verkopen :j als ik het geld had en niet zelf eerst een heel stel nog kwijt wilde :P

Dream was zo braaf vandaag *\o/* alleen heel even pakte hij mn arm en precies een klein velletje... auw! maar dat heeft ie ook gelijk op zn bord gehad, dus daarna liep ie als een engeltje mee :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:14

Dat kopen, beleren en doorverkopen deden ze vaker met Fuego's broers, gingen ze daarna een mega bedrag vragen, haha, ik wist wat ze gekost hadden dus dacht echt wtf, zou iemand dat betalen?? :')

Amy, leuk hoor, dat de mensen verbaast waren, goed he?!
Haha, das altijd lastig om te corrigeren, ook als ze zo vreselijk lief zijn...maar als ze echt stout gaan doen komt dat vanzelf wel! :Y)

Dream is nu al braaf, makkie dus! :P
Alleen nog even een kunstgebitje aanmeten.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:15

Ik maar denken hoe kan dat nou afgelopen dagen heeft niemand wat gezegt? Was ik even vergeten een stipje te zetten in het nieuwe topic :o

Is altijd even schrikken Jessica als ze het versnellings knopje hebben gevonden terwijl de rem nog niet optimaal werkt.

Wilde toch even delen dat ik zo trots ben op mijn paard!(altijd maar vandaag en een beetje extra). Ik longeerde hem meestal een paar minuten voordat ik erop ga. Hij is altijd erg vrolijk en maakt vaak vreugden sprongen en dan moet hij echt meteen aan het werk anders lig ik eraf. Dus longeer ik hem van te voren zodat hij warm is, ik hoef dan maar een paar passen te stappen en ga meteen werken. Vandaag 5 minuten aan de hand gestapt, instructrice in de bak gezet met longeerzweep en op gestapt.... en toen geen bokje geen hupsje niks niet! *\o/* Hele verbetering vergeleken afgelopen donderdag toen we 2 rondje bokkend door de bak gingen en mijn baas toch even voor het keuken raam ging staan om te kijken of ik wel bleef zitten. Zij vrouw had helemaal zweethandjes en iedereen op stal wist het de volgende dag dat Yack van rodeo houdt }>

Heb begin dit jaar ook een paar keer gereden zonder eerst te longeren maar hij wil zo graag en ik wil zo graag eerst stappen...(vind dat je altijd minsten 5 minuten moet warm stappen).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:16

Aah Ylona, jij hebt nu toch al een leuk projectje? :P

Fijn dat het zo goed ging Amy :j

En fietsen.. tjah :') Doen dat al echt heel lang :') Darmoor kon zelfs in galop naast de fiets. Nooit wat gebeurd. Ervaring zegt ook dat ze niet zo snel op je fiets springen. Iig de wat fijngevoeligere paarden niet :+ Ik zou ook niet met een reus van 1.70m gaan fietsen denk ik :') (maar denk überhaupt niet dat ik daar snel mee thuis kom _O- )

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:19

Het was aardig winderig en heb een tijdje niet in de rijbak gereden.
Ik rij meestal in de grotere paddock.
Omdat ik de rijbak vanwege het beleren en het hengst zijn verlopig reserveer.
Tot dat hij alles zeer netjes doet dan wil ik hem laten wennen met andere paarden onder de man.

Jaa hij ging echt loeihard :+

Tja er zit renbloed in :')

Ik moet zeggen als ik gewoon een vol salaris had dan had ik misschien wel Intressant gevonden.
Net als Ilona zegt beleren...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:19

myrnaV schreef:
Ik maar denken hoe kan dat nou afgelopen dagen heeft niemand wat gezegt? Was ik even vergeten een stipje te zetten in het nieuwe topic :o

Is altijd even schrikken Jessica als ze het versnellings knopje hebben gevonden terwijl de rem nog niet optimaal werkt.

Wilde toch even delen dat ik zo trots ben op mijn paard!(altijd maar vandaag en een beetje extra). Ik longeerde hem meestal een paar minuten voordat ik erop ga. Hij is altijd erg vrolijk en maakt vaak vreugden sprongen en dan moet hij echt meteen aan het werk anders lig ik eraf. Dus longeer ik hem van te voren zodat hij warm is, ik hoef dan maar een paar passen te stappen en ga meteen werken. Vandaag 5 minuten aan de hand gestapt, instructrice in de bak gezet met longeerzweep en op gestapt.... en toen geen bokje geen hupsje niks niet! *\o/* Hele verbetering vergeleken afgelopen donderdag toen we 2 rondje bokkend door de bak gingen en mijn baas toch even voor het keuken raam ging staan om te kijken of ik wel bleef zitten. Zij vrouw had helemaal zweethandjes en iedereen op stal wist het de volgende dag dat Yack van rodeo houdt }>

Heb begin dit jaar ook een paar keer gereden zonder eerst te longeren maar hij wil zo graag en ik wil zo graag eerst stappen...(vind dat je altijd minsten 5 minuten moet warm stappen).

Whahaha, jij maar denken, er komt niemand meer... ;(
Knap hoor dat je het toch gedaan hebt, ik kan me voorstellen dat je toch wat afwachtend best als je iedere keer eerst een rodeo show moet weggeven..dus je mag ook trots zijn op jezelf, jij hebt hem getemd!! *\o/* :D