Arme Black, Allemaal mee duimen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Arme Black, Allemaal mee duimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:04

o,o ik hoop dat die dat dus niet blijft doen. Is het dat zwarte paardje uit je profiel, ik duim voor je!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:50

Oh...waarom snappen die paarden nou niet dat ze het rustig aan moeten doen zodat ze kalm aan kunnen genezen. :Y) . Hopelijk kalmeert hij nu zijn ergste blijheid er weer uit is...En tranquigel doet wonderen. Ik heb er momenteel ook eentje op de "muisjes" staan...Geeft een hoop rust }> :+

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 17:53

Hij staat weer in de kliniek.
Kwam vanmorgen bij hem en zag al gelijk dat het foute boel was..
Eerst mijn eigen DA gebeld die kwam langs en na overleg chirurg utrecht besloten weer te komen.
Paard gesedeerd en met 5man de trailer in getrokken. (hij wilt nl met geen mogelijkheid normaal de trailer in)
In de kliniek is hij weer onderzocht en voelde in zijn wond een grote holte waar waarschijnlijk bloed en vocht
was opgeslagen waardoor de wond niet kon genezen. Nu wordt er weer een drain geplaatst aan de onderkant
zodat hopelijk de wond dicht kan groeien...
We beginnen weer van voor af aan en de chirurg verwacht dat het weer weken gaat duren ;(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:02

jeetje wat een pech :(:) moed houden hoor!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:12

ach jeetje....

wat een domper...arm paard ook,wat een ellende met zulke grote wonden...

heel veel beterschapjes voor je knappe vent,en ik hoop dat hij snel weer de oude wordt...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:23

Jeetje, wat heftig zeg. Op de foto's was ook goed te zien hoe groot die wond was :oo Hoop voor je dat het wel de goede kant weer op gaat, met die tegenslagen :(:) Al vind ik het eerlijk gezegd al een klein wonder dat je paard het tot zo ver heeft gered, als je kijkt hoe groot die wond is..
Hopelijk slaat hij zich de komende tijd ook nog doorheen. In ieder geval heel veel sterkte! :(:)

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:46

Jee zeg, ik heb net het verhaal gelezen maar wat een pech!! ik wens je heel veel sterkte hoor, dat heb je echt nodig.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:48

Wat een pech! Dat is echt niet fijn, maar blijf moed houden!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:01

dat is baleh zeg! :(

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:23

;( Het zit jullie toch ook echt niet mee he? ;(
Hoop dat het uiteindelijk toch allemaal goed zal mogen komen voor jou en Black, fingers crossed!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:46

Het zit jullie idd helemaal niet mee, zeg.
Heel veel sterkte en ook ik duim met jullie mee

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:43

Ach Wijffie toch. Ik reed gisteren net langs stal toen jullie aan de weg stonden met de trailer. Ik hoopte zo erg dat je de trailer gewoon terug ging brengen naar Pascal :( Veel sterkte dan maar weer!

mipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:55

Hey,

Balen zeg dat hij weer op de kliniek staat. Helaas snappen paarden niet dat ze rustig aan moeten doen als ze gewond zijn. En wat was het nu met zijn oog? Is dat nu al genezen. Ik hoop voor je dat het goed komt en zal blijven duimen.
Sterkte en groetjes

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:02

Heel erg veel sterkte maar weer!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:47

Waardeloos dat hij toch weer terug moest naar de kliniek..Hopelijk is dit gewoon de laatste terugslag geweest. Jullie hebben nu wel genoeg voor de kaken gehad lijkt me... Geef de moed niet op hoor.. :(:)

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:01

Kijk, je kan het ook langs de positieve kant bekijken : door z'n bokkesprongen is de wonde terug een stukje open gegaan, maar daardoor is ook maar gebleken dat die holte met vloeistof er was, en dat van binnen uit er dus nog lang geen genezing was. Dat wonden terug wat opengaan en bloeden, is niet abnormaal. De ieuwe drain op zich betreft wellicht maar een deel van de oorspronkelijke wonde, dus er is - op jouw verhaal afgaande - toch al heel wat verbeterd tegen de eerste toestand. Je Black was duidelijk in z'n hum dat hij weer thuis was, je hebt 'm als het ware even een paar dagen 'vrij' gegeven voor hij terug aan z'n genezing moest werken.

Ik wens je Black en jou werkelijk alle succes toe, en véél moed !

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:35

Sigrid72 schreef:
Kijk, je kan het ook langs de positieve kant bekijken : door z'n bokkesprongen is de wonde terug een stukje open gegaan, maar daardoor is ook maar gebleken dat die holte met vloeistof er was, en dat van binnen uit er dus nog lang geen genezing was. Dat wonden terug wat opengaan en bloeden, is niet abnormaal. De ieuwe drain op zich betreft wellicht maar een deel van de oorspronkelijke wonde, dus er is - op jouw verhaal afgaande - toch al heel wat verbeterd tegen de eerste toestand. Je Black was duidelijk in z'n hum dat hij weer thuis was, je hebt 'm als het ware even een paar dagen 'vrij' gegeven voor hij terug aan z'n genezing moest werken.

op deze manier is het zeker wat positiever maar kan het toch alleen maar weer zien als een tegenslag. De wond is weer in dezelde toestand als na de eerste operatie alles is gelukkig
nog steeds gehecht alleen de 'opvulhuid' ben even de naam kwijt is weg.

Ze hebben hem weer geopereerd dit keer gelukkig staand. Ze hebben een drain geplaatst onderaan de wond. En er iets in gedaan wat de genezing bevorderd. De wond is afgeschermd met verband wat vastgeniet zit aan zijn huid. Wat ook een deel van het pus, bloed en vocht opvangt.
Uit de holte kwam een hoop rotzooi en de wond is niet veel kleiner dan na de eerste operatie omdat er ook weefsel is afgestorven.

Op dit moment heeft hij nog veel pijn ondanks de pijnmedicatie en staat hij weer op antibiotica ivm de koorts die hij heeft.
Er zijn nu twee chirurgen met hem bezig en houden hem nauwlettend in de gaten. Ook staat hij weer in een isolatiebox dit om hem te beschermen tegen andere ziektes die hij er nu echt niet bij kan hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:38

Pfff jeetje meid het houd maar niet op he. Ik blijf duimen.....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:46

Jeetje dit is heftig.
Heel veel sterkte, ik hoop dat het goed komt met je prachtige paardje!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:39

jeetje roos,

Zag je berichtje dat ie thuis was en dacht he lekker voor je en dan nu weer dit. Het is inderdaad zoals gezegd word, wees blij dat de wond opengegaan is en jullie er achter gekomen zijn anders had ie straks misschien wel een gigantische fistel gehad.

Sterkte roos.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:18

Misschien ben ik nu wel erg crue, maar wat zijn zijn kanzen? Je zegt al dat hij erg veel pijn heeft, begrijp me niet verkeerd want ik weet dat je gek op je manneke bent, maar is deze lijdensweg wel eerlijk ten opzichte van Black? |(

Uiteraard hoop ik dat je zegt dat hij het gaat redden en het helemaal goed gaat komen met hem, maar aan je verhalen te horen, klinkt het niet echt vooruitstrevend.

Nogmaals sterkte en geef Black een knuffie van me

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:59

nog maals veeel sterkte!!!!!!!!!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:07

wat verschrikkelijk,
hopen dat het allemaal weer goed komt.
als het een langdurig proces blijft met geen vooruitgang zou ik er eens serieus over nadenken wat beter voor hem is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:13

Wat een vreselijke wond! Je paard is een vechter, dat blijkt wel uit je verhaal.
Ik wens je veel sterkte toe. Hopelijk geneest het voorspoedig!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:25

Jeetje, heel veel sterkte gewenst!! Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt....