[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:02

set_elkol schreef:
jaa die laatste 2 foto's bedoelde ik inderdaad! Heel naar dat je hem moet missen. Woont hij nog in NL?

nee Pladykt staat op de grens Belgie/luxemburg, hij heeft het goed, hij staat zover ik weet met merries samen, dus een beter oud pensioen had ik hem destijds niet kunnen geven.
Maar mocht ik hem ooit weer terug kunnen kopen, zal ik dat zeker weer overwegen hoe oud hij ook is ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:07

Sieltjuh schreef:
Moeilijke keuze moet dat zijn geweest. Lijkt me zo moeilijk om afscheid te moeten nemen van een dier waar je zo verzot op bent.

Amy, kan je helaas niet helpen, geen ervaring met hengsten :Y)

niets is ergers dan je geliefde paard te moeten verkopen |(

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:10

@sherif vind het echt een plaatje die in je avatar is die ook van jou?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:13

joysjuh1987 schreef:
@sherif vind het echt een plaatje die in je avatar is die ook van jou?

ja dat is mijn jongste hengst Just Noyz(WH Justice)

zo ziet hij er nu uit

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:14

sherif schreef:

Inslapen? Dat is definitief afscheid...

Maar snap wat je bedoeld hoor, das niet niks. Maar gelukkig heeft hij een mooi plaatsje, dat moet je toch wel goed doen denk ik?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:15

@sherif waauw heel apart zo met die lichte manen vind Bahiyaa ook erg mooi is dat en silver dápple?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:16

siolver dapple kan niet bij arabs, silverdapple is zwart met blonde manen. bahiyaa is een appelschimmel.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:20

joysjuh1987 schreef:
@sherif waauw heel apart zo met die lichte manen vind Bahiyaa ook erg mooi is dat en silver dápple?

Bahiyaa wordt een vliegenschimmel op ten duur ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:24

oke
@set elkol silver dappel is niet altijd zwart
Afbeelding
ze is ook silver getest en wel (is een mini)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:25

oh ja je hebt gelijk, maar komt alsnog niet voor bij arabs :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:26

oke, ik hou wel van silvers alleen is er nu in de mini wereld echt een overschot in omdat iedereen ze wilde haha

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:29

Sieltjuh schreef:
sherif schreef:

Inslapen? Dat is definitief afscheid...

Maar snap wat je bedoeld hoor, das niet niks. Maar gelukkig heeft hij een mooi plaatsje, dat moet je toch wel goed doen denk ik?

in laten slapen is natuurlijk het aller ergst wat je kan overkomen.
Zo hebben wij onze hengst Najibb R (Vatican) moeten laten inslapen in meen 2007, vanwege een lekkende hartklep(prijs die hij moest betalen omdat hij anabolen toegediend heeft gehad in zijn verleden) |(

Afbeelding

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:31

@sherif die laatse foto is dat in eibergen of in die buurt gemaakt? ik heb daar ooit op een opendag geweest van een stal maar volgens mij zit die stal daar niet meer

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:32

Wow, wat een prachtig dier was dat zeg! :wow:

Afscheid nemen kennen wij helaas ook, ik mis Darmoor ook soms nog heel erg, zeker als ik foto's terug kijk.
Verdriet was niet minder, maar het was wel makkelijker om ermee om te gaan toen Djuun kwam. Wat een nieuwe uitdaging/afleiding wel niet doet dan hè :)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:33

joysjuh1987 schreef:
@sherif die laatse foto is dat in eibergen of in die buurt gemaakt? ik heb daar ooit op een opendag geweest van een stal maar volgens mij zit die stal daar niet meer

dat klopt, dat was Sphinx Arabians ;) ..zij zijn inmiddels verhuisd naar Duitsland

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:35

Ik ben ook dolblij dat ik Slet had toen Dottla doodging, want die stond mij te troosten toen het gebeurde (letterlijk, snufferd in mijn nek en zachtjes blazen) Set heeft me ook gewaarschuwd toen Dottla ziek was. Nu is Set extra speciaal voor mij.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:36

Jeutje wat naar hier zeg, bah. Kan me voorstellen dat dat moeilijke keuzes zijn!

Ik had voor Umoyax ook een hengstveulen, Biscuit, maar die was echt enorm makkelijk. 1 keer been in hek maar geen schade niks, verder nooit iets mee gehad. Ideaal :+
Verder put ik natuurlijk ook maar al te graag uit de ervaringen van Daan, die heeft ook al meerdere jonge hengsten gehad en heeft er momenteel nog steeds eentje, maar die heeft het ook nooit zo extreem gezien. Onstuimig/onhandig, ja, maar dit......dit dus nog niet....
Gek doen en eventuele lakschade hoor je me ook niet over, dat vind ik eigenlijk gewoon normaal.. Maar dit is gewoon niet leuk meer. Ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken van zijn been, vandaag eigenlijk niet aan gedacht.

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Ik wil hem no way kwijt en ben zo bang dat het een keer echt fout gaat... Het ging juist zo lekker de laatste tijd met losgooien enz, weliswaar in de paddock voor de bak maar toch. Moet ook zeggen dat ik hem gisteren, door de shoot met Nas, niet heb losgegooid maar of dat er nu mee te maken heeft?? T is niet dat ie nog zo energiek was, eergisteren hobbelde hij met een pluk hooi maar wat rond :+
T is zo'n lieverd verder... Beentje behandelen vandaag ook. Even trekken met dat achterbeen (overigens het ''getraumatiseerde'' been waar ie, na m vorig jaar ook al zo beschadigd te hebben, bij de smid altijd een beetje moeilijk mee is) en toen ik zei dat ik alleen maar wilde helpen doooodstil staan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:38

@sherif hun hadden het daar ook wel mooi voor elkaar vond ik super netjes
@katja apart he hoe paarden op je kunnen reageren, als ik verdrietig ben ga ik ook altijd even na asal even heerlijk knuffelen en uithuilen
@amy het blijft lastig, je wilt ze niet kwijt maar ze zoeken iedere keer iets om te slopen en incl zich zelf...lastig

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:39

komt ook door het weer, dat frisse brengt kolder in de kop :+ Setel ging een rondje door de wei vanwege de loonwerker in zijn trekker, en dan heeft ze zo'n grote wei en gaat ze tussen een paaltje en een boom door, resultaat, wat bloed op haar achterbeen. Zou dat zoekt ze zelf maar uit hoor haha _/-\o_

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:41

nou die frisse wind praat me er niet van...ik wilde vanmorgen opstappen en nja asal is dan al niet te makkelijk.....jeemig was blij dat ik zat maar nog blijer dat ik bleef zitten, de hele les bleef ze scherp, kon wel fijn binnen lessen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:46

maar Amy als je hem niet hebt losgegooid, staat hij dan de hele dag op stal? dan zou ik ook fris worden :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:48

set_elkol schreef:
maar Amy als je hem niet hebt losgegooid, staat hij dan de hele dag op stal? dan zou ik ook fris worden :+

Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:59

Ohh nee hoor! Hij staat sowieso altijd de hele dag buiten :) Hihi nee dan zou het toch simpel liggen idd :P

Met losgooien bedoel ik meer dat hij op mijn initiatief loopt, een soort simpele versie van grondwerken zeg maar, en dan eigenlijk in de bak maar nu dus nog in de grooote paddock daarvoor, daar doet ie wat normaler :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:03

Ik zeg maar iets: misschien een vast maatje erbij.zetten (bijv. een pittige ruin) die hem op z'n plek kan zetten als hij zo boos doet?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:03

haha ja ik schrok al :+