[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:07

Ja, daar dacht ik ook al aan :j

Wij hebben Djuun ook rond deze tijd gekocht (maar dan 2 jaar geleden, wat gaat het snel) en idd heel veel grondwerk gedaan, simpel begonnen met wandelen, uiteindelijk lekker lange lijnen gedaan, eerst ind e bak en later langs de weg, ideaal om er alvast een stuur op te zetten. In het voorjaar eens voorzichtig aan gelongeerd, heel rustig, niks belastends en af en toen wat leunen, dat steeds wat uitbreiden, eens oefenen met een longeersingel, alvorens je er een zadel oplegt en als je dat allemaal spelenderwijs doet, kan je er straks zo opstappen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:31

Wat een mooie foto's zeg! Lekker wolliebollie is ze! <3

Amy, wat fijn dat je nieuwe aanwinst zo bevalt, willen snel nieuwe foto's natuurlijk ;)

Nee, Djuun was gisteren echt niet helemaal dr zelf :n Kreeg dr niet eens de korte zijde rond gedraafd, wilde ze echt niet. En ken dr gelukkig goed genoeg om te weten dat het geen geklier is.
Ff afwachten, hopelijk morgen weer helemaal fit. Misschien ook wel net een ander pak kuil waar ze op heeft gereageerd. Van de zomer iets soortgelijks meegemaakt met dr en toen was het ws het kuil wat ze bijgevoerd kreeg.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:41

Wat een prachtige foto's, wat is het ook een plaaaaatje!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:53

Ik kon het niet laten :D
Afbeelding
Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:54

Hahahaha, 50 tinten .... ??
Die kan zo door Oranje aanmoedingen _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:02

Het is jammer dat ze zelf zo oranje meekleurt, want vind de achtergrond zo wel mooier. En ze is zelf ook scherper zo.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:09

Ja de herfstkleuren zijn wat faal door de mist denk ik.

Kan aan m'n laptop liggen maar die 2e foto zie ik zelfs paars in Shief d'r manen haha. Vandaar ook m'n reactie haha, hier is de foto echt iets té kleurrijk. Maar snap wat je bedoelt qua achtergrond idd :) is wel mooier zo
Qua scherpte is het beter maar vind het dan al weer te pixelig worden..

Ben geen bewerk-held, maar ik zou 'm dan zo hebben gedaan:
http://img15.imageshack.us/img15/9046/7kopie.jpg
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 20-11-12 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:23

Mss dat mijn beeldscherm niet goed staat :Y)
Het was leuk bedoeld in ieder geval :Y)

Hier zijn de originele foto's nl erug donker ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:26

Paars zag ik niet :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:26

Ik vatte het ook leuk op :) Maar ik dacht een beetje door op het 50 tinten gesprek haha.
Ze zijn idd wat donker, was ook grauw weer :( Heb ze zo van de fotografe gekregen, maar thanks voor de tip!

Ow, dan ligt het sowieso aan mijn laptop haha :')

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:44

Ze zijn idd wat donker en grauw, heb wat veranderd maar kan er ook niet veel veranderen :=

Pff.... Was me mn dagje wel weer..
Normaal heb ik elke dinsdag clubles, maar omdat het nu winter is en we binnen rijden moeten we rouleren, nouja oke prima. Krijg ik om half 7 een appje: ja lonneke, je kan toch meerijden in de les van 8 uur. Ik snel gebeld met degene die me normaal brengt, antwoord: zou wel willen als ik werkende koplampen heb, Ik teleur gesteld, kan ik nogsteeds niet rijden...
Pap kwam met het geniale idee om de trekhaak eronder te zetten, alle kabels etc waren al goed, alleen het "fysieke" deel moest nog. Ik weer gebeld ja we konden de trailer wel lenen. Enfin naar de club gereden, vond t al zo vreemd dat ze de wei niet uit wilde en de trailer op. Eenmaal op de club ik stap op en klets een beetje voel dat ze niet helemaal zuiver loopt, maar dat heeft ze wel vaker met warm stappen eerste minuutje oid, maar nu bleef 't een paar pasjes gedraafd, maar nee kreupel.:(

Dus ik terug overlegt met de eigenaar (handig dat ie dierenarts is :)) Aan de binnenkant van het rechter voorbeen net onder dr knie een verdikking.
Dus nu hopen dat t niet te erg is en veel met dr stappen :(

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:51

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:01

Jezus, wat erg van dat veulen. Denk je je paard ergens op een vertrouwd plekje te hebben staan :\

Loveslimpie, hopelijk knapt je paardje snel op! Balen zeg!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:01

Had het idd gezien, verschrikkelijk! Dat is dus precies mijn angst bij opfok... Je hoort wel vaker van dat soort nare verhalen... Nu heb ik sowieso mn uk liefst in de buurt, maar sowieso, dit soort dingen is toch verschrikkelijk!!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:03

Ja lijkt me echt verschrikkelijk. Weet niet hoe het is om je paard ergens anders te hebben staan maar je brengt hem daar dan toch in vertrouwen heen, en dan dit. Kan het echt niet begrijpen :n

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:32

Heel erg van dat veulen :\

Moeilijk wbt opfok, nadeel vind ik dat ze vaak alleen met leeftijdsgenoten staan, voordeel toch echt wel dat ze vaak erg veel bewegingsruimte hebben, wat de ontwikkelingen van botten, banden, pezen ten goede komt, nog niet gesproken over het stukje mentale gezondheid, lekker paard zijn, lekker spelen :)

Maar dan moet er wel goed voor gezorgd worden :\

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:41

Afbeelding
zo heeft n vriendin dr paardje uit de opfok gehaald

en dit issie nu, op 2,5 jarige leeftijd
Afbeelding

Een arabje van een andere vriendin stond ook in een opfok, heeft net droes overleefd en vant voorjaar was het weer een hoopje elende door de Rhino...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:45

Sneu hoor, want volgens mij kán het ook gewoon goed gaan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:48

Sieltjuh schreef:
Sneu hoor, want volgens mij kán het ook gewoon goed gaan.

Gelukkig wel ja :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:35

Goeiemorgen

50 tinten van allerlei kleuren voorbij zien komen haha geweldig, daar doen ze hier ook aan mee :+
Prachtige foto's van je paard Shanna :9
Hopenlijk is Djuun alweer de oude en had ze gewoon een off day
Loveslimpie dat van dat paardje was idd ook schrikken maar dat is een mooie knapperd aan het worden ondertussen
En oef van dat paardje uit het topic vreselijk wij zijn dan wel heel blij met het plekje waar wij Daisy hebben staan(staat in de eiffelopfok) zij houden ons heel goed up to date van het wel en wee van de paarden daar, maar door dit soort verhalen willen wij ze ook het liefste onder eigen toezicht houden, Puks, Quest, en Themba hebben samen het eerste jaartje met een ander halfbroertje gelopen waar ik zelf ook vaak kwam dus kon ook zelf toezicht houden daarna konden ze bij mij aan huis staan, en moet zeggen wat een genot, en nu door dat topic alleen maar blij dat we dat konden.
Afgelopen zaterdag met Reem weer wedstrijd gehad het inrijden ging erg lekker, de proef was wat laag beoordeeld(geen winst) maar ik vergeet dan zelf te blijven rijden, dus gaan we zondag voor herkansing, ik moet volgens mij zelf wat meer weer in het ritme komen ipv dat Reem dat moet die past zich aan mij aan, dus mijn missie voor zondag dat ik blijf rijden in de proef :D
En we hebben Puks dit weekend ook eventjes een zadel opgehad maar dies volgens mij zadelmak geboren liep ermee weg alsof hij niet anders weet :+ nog even een paar maandjes wachten en dan weten we het of het opstappen en wegrijden is :+

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:10

Shanna wat een mooie merrie heb je.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:16

Kennen jullie de woorden van een bepaald slag instructeurs:
'' Arabisch Volbloeden zijn wat té lenig in hun lijf en daardoor moeilijk recht te richten ''?
Toen ik dit hoorde vond ik het nogal een vaag verhaal. Meerdere mensen die dit gehoord hebben en/of kunnen dit onderbouwen of ontkrachten?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:52

Nou, ik vind dat dus onzin, omdat arabishe paarden vaak kort zijn en dan wordt het lastiger lengtebuiging te krijgen.
Maar mijn instructeur zou dat ook nooit zeggen, die kijkt naar elk paard persoonlijk, of het nu een trekpaard is of een arab, elk paard is anders gebouwd en zal met sommige dingen voordelen hebben en met andere dingen meer moeite.

Shanna, wat een prachtig paardje en mooi foto's!

Fuego heeft toenik hem net had een tijdje bij een handelsstal gestaan in hoogkerk en heeft er nooit beter uitgezien!
En ik kwam ook elke dag, zou nooit mijn paard zomaar maanden ergens neerzetten zonder het zelf in de gaten te houden!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:58

Succes zondag Bren :D Komt vast goed als je er met zo'n instelling in gaat :j

Ik vind het ook onzin Jolinda. Ik denk wel dat een arab makkelijker "dubbel te vouwen" is, oftewel, dat ze makkelijk te diep gaan lopen. Maar das natuurlijk ook gewoon een kwestie van rijden :)
Overigens is onze instructrice (schoonzus :7 ) heel wat verschillende rassen gewend :) Volgens mij geeft ze les aan klein, groot, koudbloed tot volbloed. En ik vind ook dat je niet alleen naar het paard moet kijken, maar vooral naar de combi paard/ruiter :) Ik ben geen sterruiter en geen grote held (bij balkjes wordt ik al zenuwachtig, haha) en daar moet je als instructeur ook op kunnen inspelen denk ik :j

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:11

ik kijk er anders naar. ik kan me er wel in vinden, het is niet helemaal correct maar ik begrijp het wel. Juist door hun werkwilligheid en lenigheid compenseren ze al snel de scheefheid van de ruiter, en iedereen is scheef. Daardoor kunnen ze moeilijk recht te richten zijn (of eigenlijk lijken). Rechtrichten met een arab onder je kont doe je van 2 kanten, zowel het paard als jezelf. Dat betekend communiceren met elkaar en luisteren naar elkaar.