arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:31

Jullie zijn goed bezig Michelle! Al ingeschreven voor de arabissimo? :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:45

Hihi jawel he! Nee dat bewaren we voor volgend jaar..jaar is al druk genoeg zo voor Jet. Volgend jaar wil ik arabissimo rijden, rijrubriek op een keuring mee rijden en misschien mee doen met de amateur keuring ;) wat zijn jullie plannen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:48

Mag ik me misschien ook melden in de topic? O:)

Ik heb met jullie gemeenschappelijk dat ik de allerleukste Arabier heb die er is (jullie ook toch?) en wedstrijden met haar rij (endurance). Ik ken een aantal namen/gezichten uit dit topic wel van wedstrijden (of wedstrijdverslagen) volgens mij.

Heeft één van jullie ervaring met het omzetten van je AVS-lidmaatschap in een -donateurschap? Scheelt de helft van het geld en zoveel doe ik toch niet met dat lidmaatschap uiteindelijk...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:01

Helaas Hilli, ik heb alleen ervaring met omzetten van donateur naar lid :p

Wat mijn plannen zijn? Cuba zijn sportpredicaat halen, was eigenlijk vorig jaar al het plan maar ivm blessure na blessure eindigend in ziekenhuis opname in oktober 2014 en nu nog niet volledig hersteld zijn, is dat niet gelukt :')

Verder wil ik aan de slag met mijn 4 jarige hengstje. Longeren onder het zadel en er op zitten gaan al heel braaf, maar wil pas verder gaan als ik zeker weet dat ik de energie heb om ook echt minimaal 3x per week met hem aan het werk te gaan. Een rondje "rijden" en vervolgens week een maand niks vind ik geen strak plan met inrijden :+

En natuurlijk doorgaan met wat ik nu doe, iedere dag genieten van onze 10 knappe paarden <3

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:08

BabiiVeeraa schreef:
Helaas Hilli, ik heb alleen ervaring met omzetten van donateur naar lid :p

Maar het kan dus wel? Dan ga ik daar maar eens achteraan bellen als ze weer terug van vakantie zijn daar in Ermelo.

Wat een leuke plannen met je paarden, lijkt me gaaf om zo'n sportpredicaat te behalen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:14

Ik meld me ook maar weer 's! :)

Michelle: wat leuk dat Jet 't zo goed doet! Jullie misstaan ook absoluut niet in de ring hoor! Mooi plaatje!

Vera: Ja die Z komt wel in de picture nu hè! Gaat goedkomen!

Hilli: Neem aan dat dat toch gewoon moet kunnen. In het laatste AVS-blad maakten ze zelfs reclame om donateur te worden. Misschien was het niet zozeer hun bedoeling om leden donateurs te laten worden, maar toch...! :))

Ik heb net de inschrijving voor de Arabissimo eruit. Liberty, Barrelrace, voor de fun een dressuurproefje en op zondag een flink volle Summer Show van de DAWRA. Druk weekend dus, maar wel zin in! Voor mijn proefje ga ik mezelf en Daan weer 's in een dressuuroutfit hijsen heb ik besloten *D Ik heb alles nog liggen van vóór mijn overstap naar de western, en zadel mag ik lenen, dus helemaal compleet! Lijkt me leuk om mezelf en Daantje te zien in dressuur-apepakkie :')

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:27

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:44

:')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:51

Ik vind wel dat 'ie er een beetje opgeblazen uitziet, Judith :))

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:17

@Judith whaha mafkees!

ziet er goed uit michelle en gefeliciteerd met je winstpunt, hij gaat lekker!

@Hilli indedaad, we hebben allemaal de allerleukste Arabier die er is :D heb je n foto?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:02

Hee Hilli, tuurlijk. Helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Denk dat je daarvoor even contact moet opnemen met het AVS zelf ;)

Vera, super gaaf dat jullie van plan zijn om het sportpredikaat te bemachtigen, lijkt me zo gaaf hé! Knap van jullie! Gaat het nu weer wat beter met je na de blessure? Heb je ook nog een 4 jarig hengstje? Wist ik niet, foto's?? :P

Rije, dankjewel! :) vinden het ook erg leuk, moet alleen oppassen dat ik niet te fanatiek ga worden haha! Daar betrap ik mijzelf wel eens op.. Gaaf dat je meedoet aan de arabissimo, volgend jaar hopen wij er ook bij te zijn! :)

Haha en Judith, geweldig mooi paard heb je onder je kont!! Lach me kapot!

Dankjewel Cindy, staan nu op 5 puntjes, morgen weer wedstrijdje, hopen dat Mw. dan goed in haar sas is, laatste wedstrijd was niet al te best.. :P Hoe gaan jullie wedstrijden?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:54

Succes morgen Michelle!

Ja gaat langzaamaan beter, conditie blijft een rottig punt, dat gaat gewoon heel langzaam vooruit. En dat is mentaal voor mij moeilijk, ik wil zoveel en weet waar we vorig jaar september stonden en wat we dus kunnen, maar wat er nu door mij niet uit kan komen. Maar goed, geduld en rust en hopen dat we dit jaar in aachen zijn waar we vorig jaar in aachen waren, dan heb ik maar een jaar "verspild" :p

Jaja mijn 4 jarige machoman <3 Mijn grote kleine trots :p Hij is helaas niet zo groot, maar dat waren beide ouders ook niet en op zijn moeder pas ik prima. Zal vanavond even een fotootje plaatsen :) Of kijk ff op mn Facebook ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:17

Dankjewel Vera, zie in onderstaand topic wel een knapperd voorbij komen, is dat 'm? :) Ik hoop dat je er snel bovenop bent, mag ik vragen wat je gehad hebt? Komt vast goed met jullie! Zet 'm op!

Ik heb zelf ook altijd dat ik al snel te veel wil en teveel van mijzelf en paard verwacht, moeilijk hé!? :p

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:06

Nee Ifari is zijn halfbroertje, mijn NRPS experimentje <3 Die is nu 1.

Ja hoor dat mag je best vragen, het is alleen wel een heel verhaal haha :p

Ik ben half oktober opgenomen met extreme buikpijn, na 9 dagen ziekenhuis (en dus het EK missen :'( ) en iedere dag onderzoeken kwamen ze er eindelijk achter wat het was. Er loopt een embryonaal bloedvat van de lever naar de navelstreng, die gebruik je alleen als je nog niet geboren bent zegmaar. Daarna groeit deze dicht en bij de meeste mensen sterft het daarna af, het kan opzich geen kwaad als dat niet gebeurt. Maar bij mij is het dus niet afgestorven en de een of andere reden gaan ontsteken. Dit is heel zeldzaam, inmiddels heb ik al van 5 artsen gehoord dat ze het in de opleiding hebben geleerd maar nog nooit hebben gezien :roll:
In de zeldzame gevallen dat het voorkomt, krijgt de patiënt antibiotica en is het met een paar weken weer over. Helaas ben ik extreem allergisch voor antibiotica en mocht ik het dus absoluut niet hebben. Hierdoor is besloten om mij sterke pijnstillers te geven en te kijken of mijn lichaam het zelf zou gaan oplossen, zo niet zou ik geopereerd moeten worden.
Gelukkig ging mijn lijf wel zelf aan de slag, maar dit is ontzettend zwaar geweest. Als ik 20 meter van de bank naar de wc moest lopen, moest ik ondersteund worden en daarna 3 uur slapen, drinken door een rietje omdat mn glas te zwaar was om vast te houden, zelfs mijn telefoon was te zwaar |o
De ontsteking was met 2 maanden gelukkig over, maar dat is zo'n strijd voor mijn lichaam geweest dat ik qua kracht en conditie nog niet terug de oude ben. Komt vanzelf weer goed, maar heeft tijd nodig, en helaas veel meer tijd dan ik van te voren had verwacht ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:16

Goh wat een verhaal joh! Klinkt erg heftig, gelukkig heb je de ergste periode achter de rug. Maar waarom hebben ze het niet gelijk verwijderd? Of bracht dat veel risico's met zich mee? Zo te horen kun je nu al heel veel en moet het een ongelooflijk geweldig gevoel zijn geweest om dit weekend met je parel mee te hebben gereden in de oosterse rubriek! Top! Knap van je!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:29

Het is een buikoperatie waarbij de buik open moet, dus geen kijkoperatie. Dat brengt best wat risico's mee, dus doen ze dat alleen als het niet anders kan.

Ik kan inderdaad al heel veel, voel me verder ook prima en ben niet ziek ofzo. Maar vorig jaar kon ik naast 40 uur werken ook 2/3 paarden per dag rijden, krachttraining doen, afspreken met vrienden etc, en dat lukt nu dus niet. Heel soms lukt het me (sinds 3 weken) om 2 paarden te rijden naast het werk, maar dat is max 2 dagen per week. Gelukkig nu dus wel iedere dag 1 paard, maar doorzitten is een drama haha. Wedstrijden zijn ook nog erg vermoeiend, vooral het 2 proeven doorzitten.

Merk nu ook dat afgelopen weekend te veel was, vrijdagavond wedstrijd, zaterdag clinic organiseren en bbq, zondag rijden in Alkmaar. Ben nu heel moe en ook gelijk beetje grieperig, weerstand van niks haha.

Maar wel heel blij dat ik het gedaan heb. Super trots op mijn knappe meisje <3 Heb ook ongeveer de helft van de rubriek zitten huilen haha, deels vermoeidheid maar vooral blijheid en trots :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:33

Nou echt super knap van je! En ik snap je helemaal! Valt het mee trouwens hoe Cuba in conditie is gebleven, qwa niveau? Nu zij natuurlijk ook ff stil heeft gestaan?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:43

Cuba is een hij :) Dat viel opzich wel mee, het lastige was dat we net op het punt waren dat zijn spieren de verzameling langere tijd aankonden en na zo'n tijd stilstaan moest dat opgebouwd worden. Maar Cuub neem ik sinds half april weer mee op wedstrijd, jammer genoeg gebeurde dit toen we net in de M2 zaten en dat is geen fijne klasse om in op te bouwen zegmaar :p En als ik niet fijn kan doorzitten kan hij niet goed verzamelen, dus dat is niet handig. Maar ondanks dat hebben we toch regelmatig een winstpuntje te pakken.

Waar ik zondag mee heb gereden was mijn merrie N.D.'s Pirouette. Op haar was ik zo trots omdat dit de 6e keer in 3 jaar was dat ik haar weer reed, nadat me 3 jaar geleden werd aangeraden haar in te laten slapen vanwege een knieblessure.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:04

Michelle_S schreef:
!

Dankjewel Cindy, staan nu op 5 puntjes, morgen weer wedstrijdje, hopen dat Mw. dan goed in haar sas is, laatste wedstrijd was niet al te best.. :P Hoe gaan jullie wedstrijden?

julie gaan lekker, iedere week starten is ook goed voor de zenuwen ;)

Wij zijn nu M2 startgerechtigd, volgende week weer even een massage/osteo voor de dame en dan gaan we weer verder trainen :D

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:54

En dan nu echt ff zonder dollen :D

Ik heb Bolleke even rust gegeven. Alle narigheid van de afgelopen jaren komt er nu bij hem uit en dat doet pijn in zijn lijf. Hij is nu een paar keer gemasseerd en mag rustig aan weer lekker aan het werk. In de tussentijd heb ik besloten om Aeshah te gaan oppakken en uitbrengen. Paardje heeft zoveel talent maar niemand die haar doorpakt dus doe ik het zelf samen met Simone en Dominique, en dat gaat heel goed. Zo heeft ze meer regelmaat in haar werk en krijgt ze meer aandacht. Je ziet haar groeien en nog deze maand gaan we onze meters maken op wedstrijd.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1185094494841213&set=a.230039753680030.77891.100000220218611&type=1&theater

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:53

Jullie gaan lekker Cindy!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:11

Dankjewel :D , ben ook heel blij hoe het gaat!
ga je dit jaar ook weer naar Aachen Jeannette?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:21

Ja, wij gaan ook weer naar Aken. Heb er zin in.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:53

Leuk :). Kan ik weer een ochtendje/middagje livestream volgen en genieten :)

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:24

Ik ga dan ook eindelijk starten, komende zaterdag in de B.
Ben nu al nerveus :\