Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:49

en idd net wat corine1981 zegt ook wat je leuk vindt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 23:51

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:28

Ja hoor....dit wordt een echte!!! +:)+ Toppie hoor. Super om dit te zien.

Als je wil reinen, moet je er echt op trainen en dan blijken die arabs er ook opeens aanleg voor te hebben, gek hè!! haha. In de filmpjes het bewijs!! :j

Yes they can! <<)

Zo gaaf dit, dat gezeur altijd dat arabs niet kunnen reinen!! Zucht. >;) Als die mensen die dat zeggen nou eerst eens kijken hoeveel mensen met arabs er nou echt serieus met reining bezig zijn cq echt voor reining kiezen ...idd heel weinig. O:)

Maar diegene die het serieus aanpakken....TADAAA zie deze resultaten, het moge duidelijk zijn.

Ik vind het helemaal top!! *\o/*

En ik weet niet wie de Juf is, maar ze is duidelijk goed bezig....relaxed! :):) (of ken ik haar wel, maar herken ik haar weereens niet....en moet ik me alweer doodschamen... :+ _O- :D

Dit is weer het bewijs dat een arab het echt wel kan....die training gaat echt wel goed komen...het zit erin!! :9

Heb je een arabier en wil je reinen?? Ga er dan voor and proof them wrong :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:01

Helemaal mee eens nancy. Ze kunnen t best zie maar jou dames.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:19

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:38

Hey allemaal, ik reageer misschien niet altijd op jullie berichtjes maar wil toch even laten weten hoe een fijn topic ik dit vind! Jullie zijn allemaal zo lief voor elkaar _/-\o_
Als je sommige topics hier leest is er heel vaak heel veel kritiek en jullie steunen elkaar echt! Echt TOP! Wat arabiertjes niet allemaal teweeg brengen he! :j *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:24

Hoe gaat het verder Yidizh, met Tie, vlot de reining training?

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:17

Ha Glenn!
Tie is inmiddels weer thuis en ze heeft veel opgepikt. Galop gaat nog steeds met moeite maar moeten we aan werken. Het rechtrichten helpt wel, moet ik zeggen. Backup gaat mooi vlot maar doms aan het begin nog wat verzet. Rollback gaat ook goede kant op. Spin vind ik zelf lastig te trainen dus laat ik ff voor wat het is, net als de wissels, mag Juf doen zaterdag als ze weer komt.
Verder train ik nu ook veel op pleasure. Vind dat wel lastig want het bijt elkaar zo dus in aparte sessies. Zal voorlopig nog geen reining gaan starten hoor if ever.. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:09

Ja voor de spins, bij het begin, héél tevreden zijn met een pasje overstap en belonen, cirkeltje stappen en weer!

dan wat in en uitbuigen, op het cirkeltje! zien dat ze hun pivotvoet goed zetten!

Wissels had ik je al gezegd op het forum!! zijn echte kneepjes die van ANN POELS en BERNARD FONCK geleerd heb en moet zeggen die werken goed!!

voor de pleasure, zijn er nu veel nieuwe technieken, hoor ik van een vriendin die met haar pleasure kanon quater merrie nu veel clinics volgde! ze noemen het collecting ... en nog iets ben het even kwijt! dus door de nijpen met de benen gaat je paard vertragen en nadien ook stoppen! dan leren ze hun balans en buik en rug beter dragen en kan je die hals laten gaan zoals die prachtige pleasure kanonnen in de quarters! zodra ik meer weet laat ik je weten!

ze moet veel inplooien op vierkanten, in en uit plooien, veel zijwaarts, en rolbacks naar de binnenzijde, om het pivo benen goed onder te zetten en dan vervolgens aandraven of galopperen, en ze starten, gaan ze te snellen, direct duwen met de benen en achteruit zetten, tot ze verstaan dat ze niet moeten gaan racen om die druk, maar juist vertragen! ze heeft me gisteren 2uur aan de phone zitten uit te leggen!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:24

Bedoel je spurstop misschien Glenn?

Ik maak veel gebruik van oefeningen van Mark Shaffer voor de pleasure, die zijn echt top!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:50

ja dat dus, ze is met hem een clinic, gaan doen, Dazzling treasure is haar merrie, ze werd van links geplooid en het zweet liep er langs alle kanten af, maar het loonde, zei ze ! En zijn techniek van de spins voor de pleasure, ze vertelde me spins op de voorhand, achterhand, enzo!

Ja ik zei amaai, ik zal veel mogen inhalen als ik terug paardje zal hebben om te trainen, maar leuk dat de technieken dan wat via arab en quarterland kan volgen :-)

mvg Glenn

Ja Hopelijk mag Tie schitteren tss de pleasure kanonnen, het nodig bling bling op haar en ze kan er zeker tss lopen!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:23

HALLOOOO!!!! *\o/* Wat is t hier stil zeg!
Hebben jullie dan niks te melden? Jes, hoe vlot de training en wanneer ga je nou es starten?
Nance, hoe ist met jouw meiden? Glenn, hoe ist met jouw kanjers? En alle anderen?!!

Vandaag weer heerlijk gelest. Reining wel te verstaan. Zelf gewerkt aan de cirkels en speedcontrol, ging best ok! :7 Nou ja, eigenlijk gewoon heel goed!
Daarna juf erop en gewerkt aan wissels en spin. Daar is t nog hard te halen, maar Tie doet dr best en stapje voor stapje (of moet ik zeggen pivot voor pivot ;) ) gaat t beter. We komen er wel!
In ieder geval n boel huiswerk meegekregen dus daar gaan we hard mee aan de slag.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:08

leuk leuk yil! Tie doet dus goed haar best.

Hier gaat het wel. We hangen nu even stil om het zo maar even te zeggen.
We hebben bij ons in de bak nu sinds 2 weken van die banners aan de bakrand hangen en dat geeft nogal wat problemen.
Ze kan er gewoon niet aan wennen, elke dag is het weer hetzelfde liedje. Elke dag moet ik weer vechten om haar rond te krijgen, dan heb ik haar eindelijk zo ver dat ze erlangs gaat en dan is het op de andere hand weer hetzelfde liedje. Heb je les, ben je je halve les aan het verspillen om langs die klote banners te komen. Ben het echt zat eigenlijk en wil niet steeds hierom moeten vechten met haar. Weet dan ook niet zeker meer of het ze wel echt geschikt gaat zijn voor de wedstrijdsport.
Ten eerste vanwege de ijzers die ze dan wel moet hebben en ten 2e voor alle poespas aan en langs de bakranden.
Maar goed, je zou verwachten dat ze het na 2 weken toch niet meer eng zou vinden, maar het blijft elke dag weer eng, bang dat ze haar opeten ofzo. Dus eigenlijk hoop ik dat die banners er snel weer af gaan, dat ze bekeerd of dat ze snel naar huis komt, zodat we weer rustig kunnen trainen zonder al die drukte en poespas.

Ook is ze kreupel geweest. Ze was zich vorige week zaterdag zo ontzettend aan het opwinden in haar stal dat ze er gewoon bij stond te zweten over haar hele lijf, ze hadden al geprobeerd om haar te kalmeren, maar het mocht niet baten.
Toen ik bij haar de stal in kwam, werd ze direct rustig. Heb haar gekalmeerd en daarna van stal gehaald, katskreupel! Dus gezadeld en alleen droog gestapt zodat ze toch wat energie kwijt was, gekalmeerd was en opgedroogd was. Daarna voeten afgpoten en weer op stal met hooi en ze is mooi rustig gebleven. Volgende dag weer onrustig en kreupel op 2 benen. Weer gestapt en afgespoten en op stal met een plak hooi. Dus heb de hele week gestapt met haar. Donderdag liep ze weer goed en heb wat gedraaft, ook dat ging goed. Vrijdag galopje erbij en ook dat ging prima! Vrijdag bleek ze weer wat onrustig te zijn geweest op stal.vandaag een dag rust en lekker naar buiten, morgen ga ik weer naar toe.

Maar waar nu ineens al die onrust vandaan komt?? Ik heb echt geen idee.
Als nog iemand tips heeft voor ons bannerprobleem, hoor ik dat natuurlijk heel graag!
Ze is normaal helemaal niet zo'n zeikerd, ff bang en kijken, maar dan is het wel ok, maar nu hebben we echt een probleem en vecht ik ondertussen alweer 2 weken met haar. Ben dat zo beu. Het ging allemaal juist zo lekker en dat je terugval krijgt is logisch, maar niet zo......

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:14

hey hoi, Ja beetje rustig idd....gaaf die vorderingen yildiz.

Bij mij is het wat de paarden betreft ff rustig. wedstrijd afgelast, wegens rhino geen les (uit voorzorg is de WNL op "slot" gegaan) en verders deze week behoorlijk druk met helpen van mijn ouders met hun nieuwe woning, m.a.w. paarden hebben ipv wedstrijd weekend een goeie week rust gehad.

Oh balen bimmetje! Tip die ik je kan geven is telkens als ze versnelt bij de banner een rollback naar de banner toedraaien, net zo lang totdat ze rustig wordt. Of misschien nog beter....heel de tijd een cirkeltje rijden bij de banner en vervolgens focussen of een normaal cirkeltje en de banner negeren. Echt aan het werk zetten bij die banner en dan puur op het werk focussen. Niet straffen, maar puur aandacht vragen voor het werk alsof heel die banner niet bestaat. bv stelling naar binnen vragen, net zo lang totdat ze rustig is en dan stukjes stelling naar buiten vragen, als ze dan rustig blijft je weg vervolgen en weer cirkellen als ze vlucht gedrag vertoont. Aandacht vragen voor het werk niet meer dan dat, maar vooral niet boos worden en je geduld bewaren :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 07:21

Balen hè, die Rhino.

Bimmetje heeft een boefje. Ik ga met Nancy mee, net doen of je neus bloedt.... Ik had ook zo'n draakje, die zag overal spoken, erg vermoeiend af en toe... Ik ben alleen maar met hem buiten gaan rijden voor een half jaar, toen was in de bak nog weinig eng :)
En veel geduld, of in z'n backup ergens langs, dan ging het bij mij de volgende ronde zomaar wel goed...

Tie doet goed haar best! En hoe is het met knappe Nour?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 08:46

Mij is altijd geleerd dat n paard nooit iets zomaar doet..
Die banners zijn natuurlijk ook gewoon doodeng en dan is het gevaar "negeren" idd het beste door moeilijke oefeningen te doen.
Maar dat gedrag op stal vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd? Heeft ze misschien een buurman waar ze bang voor is? Heb ook wel eens gehoord van iemand waar het paard raar van ging doen dat dat paard mishandeld werd door n jaloerse stalgenoot. Zal waarschijnlijk niet zo zijn maar het is in ieder geval niet normaal dat ze zo reageert. En ja, als ze dan zo bang is, is ze natuurlijk ook niet in staat om te leren. Hopelijk kun je de oorzaak vinden Jes! :(:)

Rhino... echt oliebol hè?! Er is voor mij alleen een clinic afgelast en hoop zo dat de Foolsshow doorgaat! Volgens mij de afgelopen week ook geen nieuwe meldingen dus hopelijk zijn we er snel vanaf.
Wij zijn ook voorzichtig, trainers moeten fris en met schone kleren op stal komen. Aan de andere kant vind ik dat iedereen elkaar ook wel zit op te stoken: daar zou het zijn en daar, allemaal onbevestigd (al mag er van mij wel een meldingsplicht komen, is toch van de zotte! :x )

Corine, hoest met jouw kleine mannetje? Heb al zo lang geen pics meer van hem gezien?
Zijn jullie nou echt helemaal klaar met de Arabs, of kriebelt t soms nog wel eens? Hoop jullie in ieder geval toch nog es tegen te komen bij de DAWRA?!

Nour is echt zo leuk! Hij wordt steeds brutaler, maar gelukkig in de hand heel braaf (doe dan ook mijn best om hem streng doch rechtvaardig op te voeden :p) Hij mag dit jaar hengst blijven.
Zal m wel gaan missen hoor, rond koninginnedag wordt hij met zijn veulengroep ingeschaard bij de grotere hengsten (nou ja groot, allemaal ijsco's := ) en vertrekt hij naar de polder. Kan ie lekker paard zijn en hopelijk ook eens goed op zijn falie krijgen, want hij is nu behoorlijk dominant in de groep.
Nour
Nour nog n keer
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 11-03-12 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:59

Ja, die kleine man doet het fantastisch, is niet zo klein meer natuurlijk :) het gaat hard....op FB staan foto's!

Klaar met de arabs? Nee, tuurlijk niet, we zijn vaak bij Kris op stal te vinden en er zijn aardig wat vrienden met arabpaardjes... Maar rijden enzo, of zelf een paard zit er de komende jaren financieel niet in door o.a. een luie (h)ex van manlief :)
Ach,tis druk zat zo...

We willen zeker nog wel komen kijken bij de wedstrijden en miss het dawra weekend mee, of in ieder geval bezoeken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 09:07

Sorry, wist niet dat t zo zat. Veel mensen stoppen met de paarden als er kids komen, stom van mij... |o

Leuk als jullie naar t weekend komen! T wordt voor mij de eerste keer! Dan ook voor t eerst alleen rijden met de trailer en dat vind ik best spannend (want ik kan echt NIET achteruit rijden ^) !!)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:16

Jawel joh, gewoon niet de kant opsturen die je op wilt ;) flink gaan oefenen en er een sport van maken dat ding in te kleine gaatjes te parkeren ;)

Onze paarden zijn zeker niet vrijwillig verkocht nee ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 09:25

Yep! Ik oefen wel (soms dan :roll: ) en in het begin lukt t wel maar dan komt er altijd n punt dat ik moet tegensturen en dan gaat t VOLLEDIG mis,,, :oo
Maar ik blijf wel oefenen hoor, maar heb lage verwachtingen: mn rijbewijs heb ik ook pas de 5e keer gehaald! (ben niet zon stoere allesbestuurder als jij! :D )

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:55

haha idd blijven oefenen yil! ;) Komt wel goed en nour word groot zeg!
Knappe man word het! :D

Corine, ben ook wel benieuwd naar de foto's van de kleine. ;)

Iedereen bedankt voor jullie tips. Zoals nancy als aangaf zo ben ik ook te werk gegaan.
Geef haar niet op haar donder, maar doe net of me neus bloed, maar ze blijft het eng vinden, als ik er dan op de linkerhand door ben met cirkelen, begint het op de rechterhand weer en zo blijft het doorgaan.
Is niet fijn en je geduld word ENORM op de proef gesteld en ja, ben m ook al eens verloren en ook dat werkte natuurlijk niet :+
Dus toch aan het werk blijven houden, zoals ik al bezig was, door blijven gaan dus.

Ja het gedrag op stal is erg vreemd. Nee er staat een zwarte arab naast haar, die is soms wel wat druk, maar die 2 staan vanaf het begin naast elkaar zonder enig probleem. Begrijp dit gedrag dan ook echt niet, ze is dan ook echt bang en alleen ik krijg haar rustig of een plak hooi haha :o Er is verder ook niks veranderd in haar omgeving.

Dat half jaar buiten rijden wat corine zegt, zie ik ook nog wel zitten, even totaal iets anders, misschien word het allemaal even teveel voor haar. Op zoek naar ontspanning. Maar ik ben nog nooit met haar gaan buiten rijden, dus iemand mee lijkt me geen overbodige kuxe de eerste paar keer hihi

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:56

Hey ja ik vond het hier ook al stil!
voor bimmetje oefening die nancy enzo zeggen zou ik ook doen! Wat ook kan helpen is haar in het begin bach bloesems geven! Ik heb dat toen bij sublimo ook moeten doen en doe dat bij shameless ook soms als er echt iets is van oei daar verschieten we rot van, een dag of 2 enkele druppeltjes en dan nadien niets en dan is zijn innerlijke rust beter!
Ook grondwerk, samen naar de banner stappen en gaan aanraken, laten ruiken, en belonen van kijk het is helemaal niet erg! Tot ze je gaat vertrouwen, je moet weten, ze is op training, en de band soms met jouw wat minder, als ze echt éénkenning zijn kan dat ook aan de basis liggen.

Ja ik ben daarmee wat bezig met homeopathie enzo door mijn ostheopaat enzo!
Heb er al veel goede zaken mee bereikt!

hier met arabjesland ok! Sublimo is een lespaardje sinds 2maand elke zaterdag voor de zoon van mijn collega (9 jaar) ! Hij doet het super goed, wel nog aan de longe enzo! Super dat ik destijds de jog en de lope heb hard gewerkt! Ik kan hem laten joggen en lopen, als hij te snel gaat zodat de jongen weer beter kan zitten. ben zo fier, ze hebben foto's gemaakt als ik er heb, zal ik ze eens posten!

Malha wat vet, moet wat op dieet, Shameless bloeit echt open! Vorige week kwam de staleigenares met haar hengstig arabje even voorbij terwijl ik in de piste aan het werken, was! Meneer kreeg ineens dat in de gaten, hallo schoonheid, hij stond van de slag zoals Stival in die pose naar haar te lonken en begon te showen en te briezen!
Normaal komt deze week Juf Johanna naar hem kijken om te zien of hij klaar is om naar de kleuterschool te gaan voor ARABISCHE SHOWPAARDEN!

Hier met rhino nog geen probleem, juist de entingen zijn allemaal uitverkocht! Veearts heeft er 1 voor shameless knn achter houden zodat hij indien klaar is op training kan, gaan bel nu bijna dagelijks voor 2 andere voor malha en sublimo! Het is verschrikkelijk, overal uiverkocht in europa zegt dierenarts, drachtige merries, die ze niet knn enten enzo! Zou verschillende loten geblokkeerd zijn door de inspecties en dergelijken! Probleem want er is maar 1 fabrikant die het rhinovaccin op de markt mag brengen!
Daar heb ik al veel overgeleerd door de JURY CURUS, maar over het jureren van paarden nog maar min!

Verder hoop ik dat alles goed gaat in western arabjes land.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:00

Dat kan ik idd ook altijd nog proberen die druppels en aan de hand, ja ook dat hebben we natuurlijk al gedaan. Ben er meerdere malen met haar naar toe gelopen, laten snuffelen enz.enz. dat gaat prima! Maar dan zit ik er weer op en hebben we weer dat zelfde probleem.

Haha die Shameless geweldig! Maar het is dan ook voorjaar nu en alles ruikt nu veel beter! :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:01

quote="corine1981"]Ff spammen hoor :)

Knappe kerel in mooie kleertjes voor papa's verjaardag
Afbeelding

Mijn twee kanjers <3
Afbeelding

FF poseren ;)
Afbeelding[/quote]

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:04