[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:01

DM en Jessica ontzettend gefeliciteerd!! *\o/* Die hebben ze mooi gemaakt! Vind Sharika ook een mooie naam :j En echt super mooie foto's, ga snel ff in je topic koekeloeren!

Sorry verder even een ego-post :o Aangezien ik al heel lang niks van Shief heb laten zien!
Gut wat ben ik toch gek op dat beest, ze doet alles zo super! En ze is zo ontzettend lief :+:

En ben erg trots op der shape nu :j Ze zit zo mooi in der lijf!! Hoop haar ongeveer zo te kunnen houden, ook al gaan ze straks weer de zomerweide op
Afbeelding

Afbeelding
Der wintervacht is er bijna helemaal af en dus weer mooi zwart! Alleen der buik nog!
Een leuke vergelijk met hoe deze mama eerst was :D :
Afbeelding

En gister op de wei, lief beest <3
Afbeelding

Afbeelding

Ben gewoon zo dankbaar dat we deze merrie onze merrie mogen noemen.. En gewoon trots op onszelf omdat we het volgens mij het best goed doen zo met ons eerste eigen paard ooit! <3 Moest het even kwijt!

Denk overigens dat ik toch de stap ga zetten en in Alkmaar met Show West mee wil doen met de zadelrubiek en Liberty! :D Winnen zullen we niet maar dat maakt helemaal niet uit! We gaan lekker voor de fun en ervaring!

katjen

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:26

Was eventjes weg maar dat snappen jullie vast , was zo moe en kapot van alles tegenlijk .
Zoals sommige al begrepen hadden via fb. we kwamen dinsdag nacht thuis om 2 uur stond faiza al met mega weeen.
Dinsdag om half 4 is dan ook nashiet bf geboren en vos hengstje .
Iedereen bedank voor jullie lieve berichtjes .
Dm horses en jessica beide gefeliciteerd met de knappe dame . En verder vrolijke pasen iedereen

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:37

Morgen! Fijne paasdagen allemaal...

Jim ziet er super uit..!

Jessica, welkom! Wat een heerlijke merrie en leuk dat jullie na een moeilijke start een hechte band hebben, dat is een heerlijk gevoel :j... Mogen we jou niet gewoon Bim noemen in verband met de dubbele namen?
Maak je nooit een buitenrit dan?

Ik heb me al kort voorgesteld bij Western arabieren, maar ik ben Baukje en heb een 4-jarige toppoown (Silver Thaqib v. Sirel*D X FHJ Remezida*D)..

Kelly, fijn dat je een lekker ritje hebt gemaakt. Ik vind Geisha op die foto's voor haar leeftijd wel prima in haar vel zitten hoor.. :D..

Amy, heeft Silver ook gehad, volgens tandarts door wisselen en weerstand, nu weer weg... Hij had er overigens geen last van..
Umoyax wordt een grote haha (is al groot :P)....

Tam, nee, Silver heeft geen watervrees gelukkig... :D

Yildiz, waar sta jij?
Mooie grote bal ook!

Nicky, leuk dat Dayem een klein mensenvriendinnetje heeft... :j

Jes, net ook al gezegd, maar je mag trots zijn hoor! Lijkt me echt een heel speciaal gevoel... :j

Kat, dat gaat harddd!!

Ik heb nog nooit echt showtraining met Silver gedaan, opstellen kent hij misschien van de tijd bij Brenda.. Wil ook wel een keer kijken of hij er iets van snapt :P

Kat, weet je al of je morgen deze kant op komt of spreken we een andere dag af?

Shanna, ze ziet er super uit! Echt een verschil en gaaf dat jullie misschien mee gaan doen... Kunnen jullie best... :j
Ook leuk om te lezen dat je er zo trots op bent.. <3

Katjen, natuurlijk snappen we dat :(:)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:33

Wat is Silver toch stoer Baukje, ziet er heerlijk uit!

Gelukkig heb je antwoord zag ik Amy, stelt toch weer gerust :)

Zo leuk om te zien hoe die arabs omgaan met kinderen, mijn buurmeisjes willen weleens helpen met buitenzetten, zo mooi hoe ze dan op die kids letten.

Wat gaaf met zo'n bal! Moyo vindt het ook leuk, maar echt zo er achteraan gaan doet hij nog niet zo.

Oh Jes, snap dat je super trots bent op die kleine van Mo! Prachtig meisje, ga zo je topic even kijken!

Dankjewel voor het advies Bren! Ik ga het eens voorleggen. Zeker zeer onprettig voor haar en ik vind het ook lastig want we houden haar hoeven altijd zeer goed in de gaten zodat er nooit een steentje o.i.d. blijft zitten.

Wow, wat ziet Shief en TOP uit! En jullie doen het zeker heel erg goed, kan me jouw gevoel helemaal voorstellen en kun je zeker trots op zijn! _/-\o_

Gefeliciteerd met je hengstje Kathinka! Wat liggen leven en dood dan dicht bij elkaar...

Haha, ja weer een dubbele naam. Mooie merrie heb je Jessica, ik heb jullie vorig jaar gezien op het NK!

Weer een mijlpaal voor Set, gaat hard!

Iedereen fijne paasdagen!
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 20-04-14 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:34

Shief zit lekker strak in pak 8-)

Yes, Setje schiet op! Ineens staat het veulen er straks, gaat zo hard de laatste maanden.

Heel begrijpelijk Kat. Dat dit wondertje maar sterk en gezond mag worden! Wat is precies de oorzaak van het overlijden van de andere kleine?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:58

Smart, tuurlijk mag dat! :j
Net zo makkelijk!

Shief ziet er goed uit!

Yildiz, nou ik rij niet alleen met trailer.... dus kan nog lang wachten denk ik! ;)

Smart, ik ben een poosje alleen naar buiten gegaan, totdat we 2x iets hebben mee gemaakt, wat nada als trauma opgeslagen heeft. Sindsdien is alleen weg gaan een regelrechte ramp. Zo onvoorspelbaar, bang voor alles en vooral ook levensgevaarlijk in het verkeer. Dus ik heb besloten om niet meer alleen weg te gaan. Maar aangezien ik hier niemand in de buurt heb die met mij kan gaan rijden, houd het dus al heel snel op.
Ik rij dus voornamelijk alleen in de buitenbak en doen we wel een uitstaprondje buiten, maar ja dat is natuurlijk geen mooie buitenrit. Ik vind het dan ook ontzettend jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar ik ga ons zelf niet meer in gevaar brengen, want ik doe haar schijnbaar echt helemaal geen plezier om een buitenritje te maken. ;)
Maar binnenkort zit in de planning dat een vriendin van me die in België woont, straks 1x per maand hier heen komt met haar paard en dan gaan we samen buitenritje maken. Daar heb ik wel zin in en misschien dat nada dan ook weer wat meer vertrouwen krijgt.

Iloontje, dank jewel!
Dit jaar ook weer NK, ben je er dan ook?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:04

Shief ziet er goed uit!

Gefeliciteerd Katjen met je hengstje! Heb het niet helemaal mee gekregen maar begrijp dat het met dit mannetje nu goed gaat toch?

Baukje, ik sta met Nour op D'n Dries in Drunen. Hele mooie locatie, binnen, buiten bak, brasserie en zitten zelf luxe hotelkamers bij. En, niet onbelangrijk, je rijdt zo de Drunense duinen in. Dus... Een ieder is welkom om langs te komen met of zonder paard en te genieten van t Brabantse! ;-)
De meisjes staan hier overigens niet. Die staan dicht bij mijn huis in Waalwijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:05

Wooooow Shief is zo mooi!

Baukje ik kom wel morgen :D 12u bij Annika, en dan zien we daarna wel hoe en wat! Ik kom wel mee naar Silver en dan rijden we onderweg langs Kelly? Genoeg tijd om morgen bij Annike afspraken te maken *\o/*

Ik ben ook heel blij met de mijlpaal het gaat inderdaad hard, voor je het weet komt er uiervorming en dan heb je echt iets om in de gaten te houden :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:07

Ik mag alleen groom spelen Bimmetje, haha. Ik denk wel dat mijn zus daar wil rijden dus dan ben ik er natuurlijk om haar te helpen. Jij ook?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:33

Noah is erg lief met kinderen als het gaat om poetsen en knuffelen. Ik kan ze er niet mee laten lopen, dan smeert ie hem linea recta naar de hooi opslag, wei of stal :+

Jessica wat balen dat jullie niet op buitenrit kunnen! Maar als het niet veilig is dan is dat misschien voorlopig een goede keus :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:35

sorry ik las een beetje over iedereen heen, ben een beetje chaotisch deze ochtend. sorry!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:14

Ja is zeker balen maar idd voorlopig wel de beste keus.

Iloontje, ja wij zijn er dit jaar ook weer bij!
Sowieso bij de DAWRA en misschien ook nog WRAN.

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:24

zoo wat gaan jullie hard haha,, sogno zit heerlijk in zijn velletje nu <3

Afbeelding
wij gaan donderdag weer een heerlijk bosritje maken met een stalgenootje :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:35

Hey dames! Even gauw berichtje van mij. De show ben ik goed tevreden over. 2jr mares 2e plaats, liberty niets was als eerste en niet het goede muziekje afgespeeld, en vandaag voor het eerst obstickel gedaan super trots. Ze deed alles alleen er gingen wat balkjes scheef en ze sprong over de draf balkjes haha kortom een geslaagde show waar ze veel ervaring op kon doen. Ze is ook nog maar 2 nu op de terugweg en morgen jullie verhalen eens even trug lezen

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:43

joysjuh1987 schreef:
Hey dames! Even gauw berichtje van mij. De show ben ik goed tevreden over. 2jr mares 2e plaats, liberty niets was als eerste en niet het goede muziekje afgespeeld, en vandaag voor het eerst obstickel gedaan super trots. Ze deed alles alleen er gingen wat balkjes scheef en ze sprong over de draf balkjes haha kortom een geslaagde show waar ze veel ervaring op kon doen. Ze is ook nog maar 2 nu op de terugweg en morgen jullie verhalen eens even trug lezen

fijn dat het goed ging :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:52

Bimmetje, wat jammer zeg! Wel heel fijn dat er iemand 1 keer in de maand jouw kant op komt, het is dat het best een stukje rijden is anders was ik zo langs gekomen hoor.. :j.. Kun je wel met de trailer weg?
Yildiz, grappig, ik kom uit Waalwijk... :j... Zo fijn dat je zo de duinen in kunt, misschien leuk om een keer af te spreken als Silver er klaar voor is... (vandaar de trailervraag Bimmetje)...
Kat, super, zie ik je morgen!
Jaimy, Sogno ziet er super uit...
Joyce, leuk en zeker op de leeftijd erg goed gedaan...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:45

Idd Baukje, das toevallig! Waar woon je nu? Enne... altijd welkom he?! :)

Jes, ik kan altijd nog eens jouw kant opkomen hoor, maar dan wel met Tie. ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:46

Shief ziet er super uit!
Wat geef je haar nu precies aan ruw en krachtvoer?

Kelly, leuk dat je fijn buiten hebt gereden.
Op de foto's valt het niet zo op, maar de heupen steken erg uit als je goed kijkt.
De rest is voor een groot deel bedekt door het zadel.

Welkom Jessica alias Bim!
Mooi paard heb je, leuk dat je zulke goede vrienden bent. :j
Fuego wil ook niet zo graag alleen naar buiten maar dat ben ik nu al een heeeele tijd aan het trainen en het gaat steeds beter. (mijn man loopt er dan naast ipv een paard) :P

Baukje, leuke foto's!
Dat was al een beste rit, knap dat dat al lukt.

Sogno glimt ook lekker!
Succes met je buitenrit alvast. *D

Fijn dat het goed gegaan is bij de tandarts, Yildiz..
Over de tanden: Ik denk dat het er van af hangt hoe het gebit is, sommige paarden hoeft zeer weinig aan gedaan te worden omdat het mooi afslijt en anderen moeten vaker gevijld.

Joyce, top!
Gefeliciteerd.

Jessica nog steeds in de wolken met haar eerste nakomeling :)) , hoe gaat het met haar oogjes, al wat beter?

Fuego had ook watervrees maar daar is hij helemaal overheen!
Hij stampt nu zelfs in het water en vindt het best grappig. :))

Mijn zadel is bij de zadelmaker helemaal opengehaald om opnieuw te vullen en na te kijken van binnen.
Ze vond het er verbazingwekkend goed uitzien!! *\o/*
Ik heb mijn zadel in "87 al gekocht dus zo lang gaat ie al mee. +:)+

Als ik nog vergeten ben op iemand te reageren, solly maar ik heb mijn best gedaan. :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:57

Jaimylover13 schreef:
joysjuh1987 schreef:

fijn dat het goed ging :)

Fijn dat het goed ging :D
Balen als je niet de juiste muziek heb... -O-

Sogno ook een vosje :D

Miranda hier nog steeds in de wolken.
De oogjes vond ik al beter eruit zien :j

Zoals je ziet spam ik haar ook overal _O-

Vandaag Papa Mo gereden :):)
Super fijn gereden.
En gewoon weer een stap in de goede richting.
Ben in me training ook over me eigen grens gegaan en uit me comfort zone gegaan.

Ben nu langzaam aan de galop er weer bij aan het pakken :o :o
Voor mij een giga stap := _O-

Maar super trots op Mo :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:24

Goed hoor Jes dat je steeds een stapje verder komt met Mo! +:)+
En ik zag het ja van haar oogjes! *D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:44

Jaa me instructrice heeft een behoorlijke doel voor me gesteld :')
Kan nu niet meer blijven mutsen _O-
Moet nu me ballen bij elkaar rapen(wijze van spreken) en rijden :7 8-)

Shanna super leuk als je naar West komt *\o/*
Wel blijven slapen dan he :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:56

Kat gefeliciteerd met het tweede veulentje!

Bim vervelend van je buitenritjes, snap heel goed dat je niet meer alleen weg gaat :j

Sogno is leuk :)

Joyce fijn dat je tevreden bent over de show!

Miran tof dat je zadel nog zo goed is :))

Super van je training Jessica!

We hebben een verandering in de uier hier! Alles wordt losser om straks te kunnen gaan vullen. Spenen zit veel meer ruimte tussen.

Afbeelding
195 dagen drachtig

Afbeelding
en vandaag!

Mijn moeder ging mee wandelenm maar dat was niet zo'n succes, ze heeft helemaal geen ervaring met paarden :+

Afbeelding
Mam met Blue die heeeeeel braaf was

Afbeelding
met Set

Afbeelding
Setje de dromer

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:00

Ohh je ziet al verschil in :j

Lekker met dit mooie weer even wandelen.
Deed het vaak met Mir als ik geen zin had om te rijden :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:02

duidelijk he :D Ja wandelen is leuk als je medewandelaar niet bang en gestresst is haha. Maar de paardjes waren heel braaf. Blue liet een soort hoge piep hinnik horen naar shetjes :P Ik wil op Set zonder zadel buitenritjes maken met Blue als handpaard maar Set is nog zo aan het verharen bah.

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:36

set_elkol dan heb je straks een hele witte kont haha