[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:26

DMHorses: ik kan me voorstellen dat het best heftig is met 4 paarden en een gezin! Ik merk het nu al met 3 paarden, komend voorjaar 4... Je hebt me wel op een idee gebracht mbt verkopen... Alles te koop zetten en kijken waarvoor ik de beste huisjes kan vinden. Behalve Ely, die gaat nooit weg <3

Wat een bijzondere foto's allemaal haha

Arme Princesa, haar vriendje kwijt ;( is zo sneu! Mijn merrie kon daar ook altijd zo lang van slag door zijn

Fijn Joyce, dat Asal het zo goed doet! Mag je trots op zijn, aangezien je haar zelf hebt opgeleid!
Ik heb het inrijden maar aan een professional overgelaten, durfde het niet aan met mijn explosieve pakketje haha

Wat een bizarre dromen heb jij Amy haha ben benieuwd naar de foto's van Nas!

Letizia, pfff dat is schrikken, een fietser aanrijden!

Mooie springfoto Tamara!

Bij ons moesten de paarden gisteren voor het eerst voor de nacht naar binnen. Overdag nog wel lekker de wei op. Vorig jaar was dat met Ely een drama, die is een week van slag geweest. Gisteren ging het wonderbaarlijk goed!
En natuurlijk bij degene waarvan ik geen problemen verwachte, Dos, ging het minder vanzelfsprekend. Dos vond het toch wel raar dat alle paarden naar binnen gingen, dus die besloot een showtje weg te geven en liep daarbij tegen het stroomdraad, kreeg een schok en toen was het hek van de dam. Rondrennen, zich niet laten vangen, zucht... Met wat geduld uiteindelijk wel te pakken gekregen, maar ze heeft nog lang na staan snuiven op stal, rare muts.
Stal was ook nieuw natuurlijk. Stalbaas heeft een mooie grote stal gemaakt, superblij mee *\o/*

Sadira

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:42

Hihi Joyce is weer helemaal bijgelezen! :D Welcome back!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:08

We gaan ook wel erg hard in ons topic. Blijkt maar weer dat Arabieren eigenaren een hoop meemaken ;).

Ik vond Princesa gisteravond zeker 10 kilo lichter in de wei. Stond te heen en weren als een gek. Echt niet grappig. Heb toch maar even een kwartiertje erop gezeten, want meestal ontspant ze wel tijdens wat oefeningetjes. Vandaag wordt er een Fries veulen bij haar in het landje gezet. Dus ben wel benieuwd of het nu wat beter gaat. Maar heb nou ook weer geen zin in dat ze daar enorm aan gaat hangen.. Poeh.. Lastig lastig.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:11

goede morgen ladys...zit weel al lachend op mijn roze wolk, net les gehad met asal ging echt super zijn aan het oefenen voor de L en ze pikt het best leuk op. Af en toe een bokje en dat zal wel de arabische humor zijn

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:16

vanavond uitgebreid reageren..

vanochtend bij een sport fysio gew eest.
Mijn knie spoort niet..hihi..nee dat klopt ik ook.niet.
Houd in dat met bewegen dat hij niet de juiste kant op gaat.
Paarrijden is dus een zware sport voor je knieeen.
Ze hebben er nu tape over gemaakt.om hem in de juiste positie te houden.
Nu aankijken en.volgende week terug.

Zo even n ego post tussendoor:) gs nu mo pesten hihi

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:27

He getsie, die tape is altijd zo irritant! Ik heb het op mijn rug gehad. Wat een raar strak gevoel geeft dat! Kan je hem wel buigen nu of zit ie echt helemaal strak ingepakt?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:08

He balen Jes van je knie!
Ik sport ook best veel en moet ook altijd voorzichtig zijn met me knieën, heb daar meestal het eerste last van als ik geforceerd hebt, als kind had ik ook vaak last van me knieën, zou hettoch door het paardrijden komen?

Ja Annika, lastig he om keuzes te moeten maken, vind hier toch extra moeilijk hebben altijd gezegd die paarden gaan niet weg maarja nu in deze situatie zie ik gewon geen andere oplossing.... Met de veulens vind ik het toch altijd makkelijker omdat ik daar nog niet zo aan gehecht ben. Maar ze moeten wel echt goed terecht komen hoor.... En mijn oudste 'Soleda' gaat zo ie zo niet weg....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:56

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:58

Jeetje, wat gaan jullie hard! Leuke selfies voorbij zien komen, haha. Zal zo ff uitgebreid reageren. Ga je topic ff lezen Amy!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:29

@jessica wat bale van je knie
@amy ik ga ook even kijke in je topic

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:50

amyz schreef:
-O-
[OPG] Ten einde raad; brokkenpiloot.

Ik weet het gewoon niet meer ;(

Ik weet min of meer wat er gebeurt, al ben ik er nog nooit bij geweest...maar hij wordt boos op dingen. Als er een kluitje aarde tegen het hek vliegt als hij erlangs komt, wordt hij boos en gaat bokken naar het hek. Ik kan me dus een redelijke voorstelling maken van hoe hekken sneuvelen en hij krassen op zijn achterbenen oploopt :+ Dit is overigens niet alleen met hekken hoor, hij kan boos worden op alles; draden, bakken, pilonnen, you name it. Hij lijkt echter over een vrij fantastische coördinatie te beschikken, het is in ieder geval geen óngecoördineerd paard want in 2 jaar tijd heb ik enkele weken geleden voor het eerst schade van hem opgelopen toen hij een panieksprong maakte (en ik dus net in de weg stond op dat moment, gewoon pech dus). Verder.....nooit. Mn merrie is onhandiger wat dat betreft.
Verder heeft hij er een handje van om op enkele centimeters van hekken te stoppen vanuit (ren)galop.

is je paard niet gefrustreerd, neem aan dat je hebt over je ballenman ;) ..zijn hormonen kunnen hem dwarszitten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:52

mijn jongste hengst is ook een brokkenpiloot, zijn 2e bal is laat (3.5 jaar) pas ingedaald en nu hij de 2 koskosnoten uit heeft hangen, is hij ook echt een brokkenpiloot. Puur omdat zijn hormonen hem even in de weg zitten en er mee moet leren omgaan ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:53

Ik denk het niet eigenlijk.... Hij is niet zo erg hormonaal namelijk :+ Hij weet dat ie hengst is en waar ie m voor heeft, maar dit probleem bestaat al 2 jaar, wordt wel erger naarmate hij ouder wordt, dat wel.
Maar vorig jaar dec heeft ie Nas nog ongeoorloofd gedekt en toen was dat idiote gedrag ook niks meer of minder...

Thnx trouwens iedereen voor het meedenken!! Ik zit echt even met mn handen in het haar en ben als de dood dat ie vandaag of morgen wél zn benen breekt -O-

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:58

amyz schreef:
Ik denk het niet eigenlijk.... Hij is niet zo erg hormonaal namelijk :+ Hij weet dat ie hengst is en waar ie m voor heeft, maar dit probleem bestaat al 2 jaar, wordt wel erger naarmate hij ouder wordt, dat wel.
Maar vorig jaar dec heeft ie Nas nog ongeoorloofd gedekt en toen was dat idiote gedrag ook niks meer of minder...

Thnx trouwens iedereen voor het meedenken!! Ik zit echt even met mn handen in het haar en ben als de dood dat ie vandaag of morgen wél zn benen breekt -O-

toch denk ik echt dat het zijn hormoonhuishouding is die hem "dwarszit". Je geeft zelf al aan hoe ouder hij wordt hoe erger het wordt...1+1=2 ;).
Kan het mis hebben natuurlijk, maar hoe je het omschrijft allemaal denk ik gelijk..tja dat zijn de hormonen die door zijn lijf gieren, de ene hengst heeft er meer last van dan de andere. Daarnaast heb je nog een merrie op stal staan, en zet zijn hormoonhuishouding ook in vuur en vlam(hoeft niet te betekenen dat hij heftig op haar reageert maar kan zich wel uiten in andere zaken)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:03

Het is een mogelijkheid, sluit het absoluut niet uit :) Volgend jaar mag ie dekken sowieso dus wellicht dat dat dan scheelt?
Maar goed, is het dan niet onlogisch dat ie, toen hij de kans had niet op haar af schoot maar juist ging eten en daarna ging lopen klooien? Ik bedoel, hij heeft af en toe wel babbels maar reageert verder echt 0,0 op merries. Dat die hormoontjes dwars zitten, dás heel duidelijk en zou natuurlijk goed kunnen dat hij het uit in het vermoorden van hekken enzo. Maar aangezien hij zijn eerste hekken al ruim een jaar geleden vermoordde, voordat hij snapte dat ie een hengst was, is het niet het eerste waaraan ik denk...

Ik houd het in mn achterhoofd, zal iig eens goed opletten of ik dingen kan zien die in die richting wijzen!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:14

amyz schreef:
Het is een mogelijkheid, sluit het absoluut niet uit :) Volgend jaar mag ie dekken sowieso dus wellicht dat dat dan scheelt?
Maar goed, is het dan niet onlogisch dat ie, toen hij de kans had niet op haar af schoot maar juist ging eten en daarna ging lopen klooien? Ik bedoel, hij heeft af en toe wel babbels maar reageert verder echt 0,0 op merries. Dat die hormoontjes dwars zitten, dás heel duidelijk en zou natuurlijk goed kunnen dat hij het uit in het vermoorden van hekken enzo. Maar aangezien hij zijn eerste hekken al ruim een jaar geleden vermoordde, voordat hij snapte dat ie een hengst was, is het niet het eerste waaraan ik denk...

Ik houd het in mn achterhoofd, zal iig eens goed opletten of ik dingen kan zien die in die richting wijzen!

aangezien je hengst nog nooit echt gedekt heeft is het niet vreemd dat hij niet gelijk op je merrie dook.hij kent dat immers nog niet.
Vandaar dat de 1x dekken met een hengst altijd goed moet verlopen, want loopt dat verkeerd af(krijgt een rake klap bv) kan het zijn dat ze nooit meer natuurlijk willen dekken.
En vergis je niet in hengsten, sommige zijn op 1 jarige leeftijd al "rijp" wat dat betreft en sommige pas wanneer ze vele malen ouder zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:25

Nah, hij stond toen nog in de kleuterklas met ook merries dus ik durf wel te stellen dat hij toen nog niet wist waar ie m voor had :+

Hij heeft wel gedekt overigens hoor, heb Nas zelfs hengstig moeten spuiten vorig jaar omdat ik nog geen veulen wilde voor haar... :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:33

Ik wil trouwens zeker niet uitsluiten dat de hormonen het gedrag nu verergeren hoor, dus ik houd het hoe dan ook in de gaten of ik iets zie dat er op wijst/bevestigt! :j

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:36

amyz schreef:
Nah, hij stond toen nog in de kleuterklas met ook merries dus ik durf wel te stellen dat hij toen nog niet wist waar ie m voor had :+

Hij heeft wel gedekt overigens hoor, heb Nas zelfs hengstig moeten spuiten vorig jaar omdat ik nog geen veulen wilde voor haar... :)

heb je vaker hengsten gehad in verleden(jonge hengsten)? En waren deze anders dan je huidige manneke?
Probeer zo goed als ik kan mee te denken voor je hierin :j .

Zelf heb ik aardig wat hengsten gehad en mn alle jonge hengsten die ik had waren brokkepiloten de een meer dan de ander.
Houd ons op de hoogte, denken graag met je mee hierin, want gewonde paarden wil je niet hebben.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:41

Sherif ik vond jouw Pladykt altijd zo gaaf <3 Wat een hengst, en die foto's van jullie samen.. wauw.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:54

dank je meis, Pladykt zal ik altijd een warm hart toedragen, een hengst uit duizenden.

Zo arrogant als hij was in de ring

foto borgloon score 3e met 91,5% zelf getraind onder zadel

Afbeelding

zo zachtaardig was hij buiten de ring:

Afbeelding

Afbeelding

krijg bijna weer tranen in mijn ogen...moest destijds een keuze maken qua verkoop omdat mijn ex en ik uit elkaar gingen helaas

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:56

jaa die laatste 2 foto's bedoelde ik inderdaad! Heel naar dat je hem moet missen. Woont hij nog in NL?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:59

ohhh sherif hij lijkt erg op een hengst die ik een tijdje voor mensen getraind heb alleen heette die maradonna V. Monitor ook zon super beest

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:01

Ik denk eerlijk gezegd dat Natascha hier wel een punt heeft. Het hoeft niet hoofdoorzaak nummer een te zijn, maar een combinatie van factoren en ik denk dat hormonen daarin wel degelijk een rol spelen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:02

Moeilijke keuze moet dat zijn geweest. Lijkt me zo moeilijk om afscheid te moeten nemen van een dier waar je zo verzot op bent.

Amy, kan je helaas niet helpen, geen ervaring met hengsten :Y)