arabieren in de wedstrijden?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:46

Ik ben pas 3 jaar geleden met dressuur begonnen Marijke. Daarvoor Western en harddravers :j

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:34

Even tussendoor, weten jullie wie er foto's hebben gemaakt zondagmiddag bij het nk dressuur houten? En waat je die kan vinden? Heb van 1 fotograaf gevonden maar ik weet dat er ook nog iemand langs de kant stond foto's te maken

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28025
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:43

Jan Kan heb je al gevonden denk ik Denise?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:05

Was er zelf niet die dag maar volgens mij heeft Teun Kubbe nog foto's gemaakt?

Leuk hier weer bekende namen van het oude forum tegen te komen! :)

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:35

arnoud64 schreef:
@ Gelske, ja donateurschap kost 49,20 uit mijn hoofd. hiermee kan je een startkaart aanvragen bij KNHS zonder lid te hoeven worden van een rijvereniging oid en je kan ook aan alle gebruiksevenementen meedoen van het AVS. Shows vallen onder ECAHO reglement en daarvoor moet je dus lid zijn van het AVS. Dat is helaas niet anders.

@ Denise, ja het scheelde 5 punten, ik had het je ook zeker gegund want jullie vormen een prachtig duo. Ik zeg altijd "may the best man win" in dit geval was Biblion dat. Hij dekt niet meer, gewoonweg omdat ik geen zin heb in gedoe met dekken en er ook geen bijzondere interesse in hem is. Eigenlijk is de ECHTE kampioen van NK Dressuur Nureyev, hij had de hoogste punten van de dag en daarna pas Biblion met de op een na hoogste punten van de dag. Het is heel jammer dat er niet meer mensen meedoen aan de AVS evenementen, maar jij hebt nu in elk geval de stap gewaagd *\o/* :j /3 en ik weet zeker dat we jullie nu ook wel op de Arabissimo enzo gaan tegenkomen, toch?

@ Jeanette, Judith en MHoogenbos, de oudjes zijn niet te onderschatten hè {:}

@ Judith, ik ben pas serieus dressuur gaan rijden rond m'n 30e. Inmiddels heb ik niet zoveel last meer van wedstrijdstress. Wel afgeleerd met Vestival want ja, Arabieren reageren op de spanning van de ruiter. En als je dan al zo'n overgevoelig exemplaar onder je kont hebt, dan is blijven lachen en adem blijven halen de enige remedie }>



Valt de amateur ook onder de ECHAO dat wist ik niet ik dacht dat dat er buiten viel nee dan houd dat op. Ik zou best graag weer gaan starten maar helaas nu even geen geschikt paard.

BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:56

Wooow wat een drukte hier ineens, gezellig!
Ik ga volgende week uitgebreid op iedereen reageren, zit nu even heerlijk met mn luie kont op het zonnige strand van Mambo Beach, Curaçao {:}

Even snel; Denise klopt, ik reed met Cuba als laatste voor het vergroten van de baan :) 2x 1e in de M2 en in de 2e proef samen met Linda de hoogste punten van alle M-combinties :) Best trots op Cuubje, in die rottige M2 waar ik nog flink wat trauma's aan over heb gehouden met N.D.'s Pirouette, en dan ook nog eens met mijn conditie waardoor ik mezelf maar vooral hem hier en daar in de steek laat |o
Mare, ik heb jou en Aram eens goed bekeken, wat een leuke en getalenteerde combi zijn jullie!! Zeker meegaan naar Aachen, erg gezellig en denk dat jullie daar prima meedraaien!
Hetzelfde trouwens voor Marijke, verbaasde me steeds dat jij nooit meeging met je knapperds ;)

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:22

Rije, na jouw reactie wel haha!

Yildiz Arabians, Teun Kubbe kan ik niet vinden? Heeft hij een site waar hij alle foto's opzet als hij die gemaakt heeft?

Vera, haha ja het bloeit op! Maar heerlijk op curaçao geniet ervan!!
M2 vond ik ook een rot klasse, alles zo snel op elkaar, praktisch het zelfde als een z1 proef, maar dan kleinere baan. Ik vond daardoor de overgang ook niet heel moeilijk..
Dankjewel haha! :o lief!


Aram krijgt even een paar daagjes vakantie, hij is moe, hij heeft zoveel gegeven afgelopen tijd. Hij was vanmiddag paar uurtjes binnen omdat ze het land gingen maaien, hij heeft heel wat uurtjes liggen slapen, arm kind.
Zo hyper als dat hij zondag was, zo relaxt is hij nu weer.
Net lekker op de fiets naar het land gebracht, ze zijn zo wild die arabieren <3
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:26

Denise, Teun zit op FB anders PB me dan breng ik je in contact. :)

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:45

Geweldige foto zo naast de fiets denise!

ik had het zondag ook al even gezegd, maar het zou super gaaf zijn as jullie meegaan naar Aachen. Jullie zijn een hele fijne combi om naar te kijken en zeker een voorbeeld voor velen!!

Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Aachen geweest en had het nooit willen missen!

@ Marijke, hoop dat je dit jaar (ook) meegaat!! De sfeer is super en het niveau is ook echt hoog, wat jullie zeker aankunnen

Was een geslaagde dag he, zondag op het NK +:)+

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:24

Tinipini schreef:
Hi Marijke, jij ook hier? Wie weet komt strax iedereen en hebben we weer iets van het oude AV forum terug. Over leeftijd gesproken, laten we dan als absolute koningin Marly van Ditzhuyzen noemen, die op haar 65 e Nederlands Kampioen endurance (120 km) werd vorig jaar, terwijl die tak toch de meeste energie van je vergt.

Greetz,

Tineke


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:04

@Calimero even op op je vraag van het zadel te komen...ik heb voor een springzadel gekochten deze is ook mooi compact. Rij er ook gewoon dressuurwedstrijden mee. Ik het een prestige Roma die de zadelpasser hier aangemeten heeft

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 16:46

Springzadel kan ik echt niet mee uit de voeten.. haha. Morgen komt de man van Sella zadels bij me om te kijken of hij een zadel kan maken voor ons. Ben erg benieuwd na alle positieve reacties die ik over hem kon vinden.

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:01

Onze eerste dressuurwedstrijden staan gepland *\o/* 8 juli rijden we onze eerste! Spannend! :o

Maar ons nu eerst verder voorbereiden op zondag, daar rijden we in Renkum de 57 km! *\o/*

nicole2012

Berichten: 315
Geregistreerd: 04-10-10
Woonplaats: velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:58

Ik ben toch wel benieuwd..
Tijdens hemelvaart heb ik met Aquileja in de M1 gestart bij de Kossack stud, en ik zag best veel fotografen staan. Weet iemand waar ik de foto's kan vinden? ;)

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:33

Citaat:
Valt de amateur ook onder de ECHAO dat wist ik niet ik dacht dat dat er buiten viel nee dan houd dat op. Ik zou best graag weer gaan starten maar helaas nu even geen geschikt paard.


Amateurklasse is geen Ecaho

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:25

Dat dacht ik dus ook altijd Thalitha!

BabiiVeeraa
Berichten: 1006
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:02

nicole2012 schreef:
Ik ben toch wel benieuwd..
Tijdens hemelvaart heb ik met Aquileja in de M1 gestart bij de Kossack stud, en ik zag best veel fotografen staan. Weet iemand waar ik de foto's kan vinden? ;)


Op www.arabischevolbloeden.com staan foto's geloof ik :)

Op zaterdag 4 juli organiseer ik trouwens een dressuurclinic van José Prantl! Er zijn nog enkele plekjes vrij, dus als je zin hebt of iemand anders weet, schrijf je gerust in!
Ik ben te lui om te typen, dus ik doe het even zo:

Afbeelding

Afbeelding

Tot nu toe hebben er 8 combinaties ingeschreven en voor de Bbq heb ik nu 10 mensen :)

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:09

Hoi hoi iedereen,

Woensdag hebben we dan onze eerste officiële dressuur wedstrijd gereden. Jet was enorm onrustig, ze zal wel gedacht hebben.. 'uh? dit is toch geen endurance wedstrijd'. :') Tijdens de proef kon ik haar niet goed rondom mijn been rijden, ze was veelste kijkerig. Ook vond ik het enorm rommelig voelen, in de tweede proef door een vreemde schrikactie er ook nog afgevallen :7 Maar goed.. ik dacht dat worden niet meer dan 160 puntjes maar toch nog 173 en 178 punten mogen verdienen en natuurlijk een ervaring rijker, volgende week woensdag weer!! :j

Zelfs niet gediskwalificeerd ondanks ik eraf was gevallen.. geluk? }:0

En nog leuke complimentjes van de jury: 'leuke combinatie, mooie verschijning!' jeej!

Fotootje:
Afbeelding

Gespannen hoofd haha! :')

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:54

jaa wauw Michelle, belofte voor de toekomst en hele nette punten voor de aller eerste keer!!

Nicole2012: Rose heeft hele mooie foto's gemaakt tijdens de dressuur op de Kossack (te vinden als rose helwig op facebook) maar ik weet niet of ze van iedereen foto's heeft gemaalt.
Ook Teun Kubbe heeft foto's gemaakt misschien kun je ze benaderen of ze jou ook op de foto hebben gezet?

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:17

Dankjewel Cindy! :) Aankomende woensdag mogen we weer.. hopelijk is Mw. dan wat relaxter.. Een vriendin van me heeft het proefje van afgelopen woensdag gefilmd op de wedstrijd, erg leuk om terug te kijken en kan er veel van leren ;)

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:14

En yes, onze eerste twee winstpunten zijn binnen. Totaal anders als vorige wedstrijd gereden, Jet was nu ontspannen en goed te rijden. Ben enorm trots op dr! 181 & 190 punten mogen behalen. ;)

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:11

Knap hoor, gefeliciteerd!

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:06

Gefeliciteerd Michelle, en mooie punten ook! :D

Afgelopen weekend hebben Noah en ik meegereden op het 4-daagse concours Jumping Houten, waar we op de zaterdag een van de 5 foutloze combinaties waren, wat resulteerde in een 3e plaats :+: Ik ben super trots, op zo'n groot concours tussen al het KWPN-geweld met mijn little pony in de prijzen rijden <3

Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:43

Dankjulliewel!

Tamara, super gaaf joh! Gefeliciteerd! Wat zijn jullie toch een leuk veelzijdig team! En ik vind Noah echt een gaaf paardje!

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:21

Yes, vandaag weer 2 winstpuntjes mogen binnen halen.. 186 en 180 punten en ook nog een prijsje gewonnen :) 6e vd 24 deelnemers. We beginnen het echt leuk te vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's wat mindere kwaliteit, komen van filmpje ;)