Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:32

CounTree schreef:
Oh ja caravaan, ik maak er net een convoy van...maar CARAVAAN is beter hihi. Nee hoor June gaat niet elke wedstrijd mee waar cyann aan mee doet. Wel naar de Rassenshow. Ik wil het een beetje gescheiden houden. June doet alleen DRHA en rassenshow. Geen WRAN en op 1-daagse DAWRA shows ook niet ivm drukke programma van Cyann, waar ik dan heerlijk aan het groomen ben.

Ok ik snap het! Hopelijk heeft june er zin op de shows en binnenkort het EK, laat ze dan maar in het zand bijten met de slidings van die zwarte kanjer van je ;-)!

mvg Glenn

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:58

Ja ik hoop het Glenn, eerst volgende voor June en Nirvana is DRHA Oirschot.

De startlijst van Schietberg is inmiddels online (zie www.westerntoday.nl). Cyann is als 48e aan start. Als ze om 1400 uur beginnen zal ze om ca. 1700 uur aan de beurt zijn.

Dus Yildiz, mocht je je vervelen...kom gezellig naar schietberg, ik heb tijd zat voor een gezellig praatje haha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:33

Best dichtbij! Hebben n half-half afspraak om te paard te gaan carnavallen (ga als cojboj ;) ), maar mocht dat niet doorgaan kom ik wel even langs, leuk! :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:05

ja carnaval, ben benieuwd hoe het je is bevallen als cojboj. Nou weet ik wat Cyann gister aan het doen was te Schietberg, carnavallen als meisjes Cojboj. whaha. Helaas hebben wij er weinig van mee gekregen, behalve dan van die verklede mafketels bij de busstations en dronken bijtjes in de schietberg kantine. whaha. We moesten na de beginners weer snel naar huis om hongerige monden te voeden op stal, dus nie kennuh feeste nie.

Anyway...ik heb weer e.e.a. geupload. Nirvana was wat heet.......nat weer, weinig weidegang. Maar goed, Cyann liet zich niet echt van de wijs brengen en reed haar pattern uit. Iets van 47 starts en ik denk dat ze 18e is geworden met een score van 60. Ze had -1/2 penalty op de eerste spin en -2 op der rollback rechts (ze vergat der been te openen). De rest allemaal minnen op manouevres, maar wel changementen. Super knap hoor!

http://www.youtube.com/watch?v=B6zjiQE9m6o

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:56

Ja het gaat weer goed, je ziet dat Nirvana wat probeert, maar ze laat haar niet kennen je dochter! Super!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 20:52

Gaaf filmpje weer! Die Cyann! *\o/*

Woensdag breng ik Tie naar mijn trainster voor een paar dagen. Gaat haar tweemaal daags rijden om recht te richten en dan heb ik zondag dag 1 van de reiningclinic. Ben benieuwd...zou tof zijn als ik dit jaar reining zou kunnen starten.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:54

Go yildiz, let's slide, with the greatest pride :-)

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:17

yildiz schreef:
Gaaf filmpje weer! Die Cyann! *\o/*

Woensdag breng ik Tie naar mijn trainster voor een paar dagen. Gaat haar tweemaal daags rijden om recht te richten en dan heb ik zondag dag 1 van de reiningclinic. Ben benieuwd...zou tof zijn als ik dit jaar reining zou kunnen starten.

Oh tof yildiz, dat je zo serieus bezig bent!! En gewoon reining gaan starten m.n. bij de DAWRA. Want we willen natuurlijk niet dat Cyann straks geen tegenstander heeft in de reining beginners DAWRA!!!

1 april gaat ze ook meedoen hoor....lekker kilometers maken in allerlei onderdelen van de beginners. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 08:27

Nou, 1 april ga ik nog geen reining starten hoor. Eerst moeten we alle manoeuvres onder de knie hebben, voordat ik start. Spins hoeven nog niet snel te gaan maar moeten wel correct uitgevoerd worden. Changeren kan ze ook nog niet. Dus t is nog even afwachten of het er ook allemaal wel in zit, anders houden we het gewoon bij de pleasure. Maar...niet geschoten is altijd mis! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:24

Hè jammer, maar ja...snap het wel.
Als de patterns gelijk zijn aan L3 wran, hoef je niet perce te changeren. Paar drafpassen levert dan geen penalties op.

Ben trouwens benieuwd, Cyann gaat woensdag op June lessen. Ze vroeg opeens zaterdag of het mocht. June is veel gevoeliger dan Nirvana. Als dat lekker gaat, dan kan ik haar volgende vraag al inkoppen "mag ik met beide reining starten?" :') := Het zou me allemaal niets verbazen...moet nie gekker worden nie. %)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:33

hahah nancy dan ben je straks beide paarden kwijt, wel gaaf hoe goed ze gaat.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:47

Meldt haar ook weer eens. Drukke periode op dit moment wel bijgelezen,maar te veel om op te reageren.
Sinds kort rijdt de jongste (10 jaar) van mijn man ook op mijn arabje. Ze vind het super en gaat ook starten op de rassenwedstrijd.

http://www.youtube.com/watch?v=kGmJ0USp6Yo

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:43

Berwicowa schreef:
Meldt haar ook weer eens. Drukke periode op dit moment wel bijgelezen,maar te veel om op te reageren.
Sinds kort rijdt de jongste (10 jaar) van mijn man ook op mijn arabje. Ze vind het super en gaat ook starten op de rassenwedstrijd.

Hey wat leuk joh!! Heb ff gespiekt. Leuk leuk leuk!! En die kids leren zooooo snel!! Echt gaaf hoor. Des te meer kids des te meer fun. *\o/* *\o/*

Alles paarden worden ingepikt door de nieuwe generatie :D :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:46

raven schreef:

ja Joyce, pas maar op, straks pikt ze jouw basgier kind ook nog in tijdens de rassenshow!! :Y)
Hahaha gezellig krijgen we eindelijk de basgier reunie, zelf een paar dagen lang op de boerderie ;-)

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:48

CounTree schreef:
Berwicowa schreef:

Hey wat leuk joh!! Heb ff gespiekt. Leuk leuk leuk!! En die kids leren zooooo snel!! Echt gaaf hoor. Des te meer kids des te meer fun. *\o/* *\o/*

Alles paarden worden ingepikt door de nieuwe generatie :D :j

Ze moet haar nog even 2 jaar delen met mij dan mag ze haar helemaal voor haar zelf hebben. Ik ga dan verder met mijn quartertje :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:46

Wat een leuk filmpje van cyann!
Doet ze goed nancy!

En yil gaat ook reinen! Leuk leuk, komen we elkaar nog tegen straks :D

Mijne is nu aan het leren spinnen en doet het erg goed. Nog niet snel natuurlijk, maar wel al netjes.
Ze leert enorm vlug.

Berwicowa, wat goed zeg van je dochter! Gaat ook al de goede kant op.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 09:13

Berwicowa schreef:

Wat gaaf! Leuk hoe de jonge generatie het overneemt! (hoop hoop dat die knullen van mij t ook leuk gaan vinden... Verwacht m'n nieuwe youth saddle deze week!)

Bimmetje, we gaan een poging ondernemen hè?! Die plates kunnen er zo weer onderuit gesloopt worden, haha! ;) :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:03

CounTree schreef:
raven schreef:

ja Joyce, pas maar op, straks pikt ze jouw basgier kind ook nog in tijdens de rassenshow!! :Y)
Hahaha gezellig krijgen we eindelijk de basgier reunie, zelf een paar dagen lang op de boerderie ;-)

Hahah is geen probleem hoor ze mag hem best een keertje lenen, alleen is die niet zo goed in de reining als de knappe dames waar ze nu mee gaat starten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 18:59

Ach, dan traint Cyann m toch gewoon tot goed! ~~}> :D Inieder geval n hele verschijning die gave vent van jou!! :~

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:36

yildiz schreef:
... n hele verschijning die gave vent van jou!! :~

...it runs in the familie ;-) Blijft een basgier hè _/-\o_ :j :D :P :9

Solly...i luv baskids. :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:12

Tjonge....slaapplaats aan het zoeken voor mens en dier in de buurt van wanroij...pfff valt niet mee. iemand nog ideeen? Gaarne niet meer dan 15 min. rijafstand van hec wanroij.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:46

@yildiz thanks ben ook super blij met hem.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:01

En terecht! <3

Vanochtend Tie naar m'n juf gebracht die meteen aan het werk kon (heeft me heel de training verontwaardigd aangekeken, kreeg bijna medelijden :D ) Ze is dus rechtsgebogen en heb wat trainingstips gekregen hoe haar rechter te krijgen. Verder gewerkt aan de galop en de stop. Moet straks, en volgens juf moet ik daar niet te lang mee wachten, wel n keuze maken tussen pleasure en reining. Pleasure is echt ons ding en ik word liever een goede pleasure combi dan een matige reiner. Maar ik vind reining zo leuk... ;(
Ga zometeen weer terug, wordt ze weer gereden. Moet zeggen dat het gaaf is om weer eens op n westernstal rond te lopen. Ik leer dan weer zoveel bij!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:41

Ja dat blijven moeilijke keuzes. Ze zeggen altijd je moet doen waar je goed in bent.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:17

Maar vooral ook wat je leuk vindt... Je kunt straks kiezen uit twee paarden, niet ;)