[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:23

Esmé, hopelijk wordt er een oplossing gevonden voor die factuur!

Oooh Katja, wat zijn ze toch leuk alledrie :o

Yildiz, hoe gaat het nu met Yul? Valt het een beetje mee met al die onderzoeken?
Veel sterkte in elk geval!

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:24

Dankje :D

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:32

Sorry, ik zit hier even enorm te balen..
Allstars, de vriendin van Jip moet naar een 24/7 buitenstal ivm een stofallergie.
Dus we moeten op zoek naar een nieuw paard en hopelijk een leuke eigenaar.
Het liep net zo gesmeerd allemaal, Jip is nl niet altijd heel makkelijk..
Ik heb er serieus hoofdpijn van.
Iemand nog op zoek naar leuke stal, 10 meter van het ruiterpad in Lerrsum?
Of weet je iemand?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:37

Pfff, me net dood geschrokken... Was met Silver aan de wandel, berm gevonden, lekker even stukje rennen dacht ik... Silver verstapt zich/ontwijkt een plas en toen brak de clip... Stond ik daar met mijn touwtje terwijl mijn poown op een drukke weg af liep.. Ben stil gaan staan, andere kant op gerend en naar hem gefloten. Toen hij omdraaide en naar me toen kwam ho en stay geroepen en toen stond hij gelukkig op zijn snoepje te wachten.... 10 jaar ouder en ineens grijs.... :o

Nu even bijlezen met thee en chocolade 8-)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:40

wauw daar mag je trots op zijn Baukje! schrikken zeg

Balen Saskia

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:41

Wow, dan geloof ik dat je hart stil staat.
Ik heb het met Jip een x gehad, gingen we trainen in Ede, opzadelen aan drukke weg.
Kon ze ineens knopen losmaken. Ze stond vast aan dectrailer en zo zie ik hasr de 80 km weg op draven...
Is ook goed afgelopen...
Ik denk er maar liever niet meer aan..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:51

Ik heb dan niet zoiets meegemaakt maar toen we Set ophaalden na de 2e dekking in september ging ineens de hele trailer heen weer. Even afwachten en tot onze grote tevredenheid was ze daarna heel rustig. Tot ik in de spiegel ineens een hoofd uit de achterklep zag steken die vrolijk om zich heen keek op de snelweg. Ook een dubbele salto van mijn hart. Was de knoop losgegaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:54

Baukje...dat loslopen is gelukkig hier al een tijd niet gebeurd hehe, met Taggerty was dat wel anders...tot op het punt dat ik er aan gewend was :\ of dat nou zo goed is...

Roma: Arie hebben we verkocht toen hij 15 maanden oud was. Heeft problemen gehad met wormen maar lijkt er nu helemaal bovenop te zijn.

Esme(e??): een aantal merries dekken wordt pittig...zoveel zijn er niet namelijk ;) Kies vooral je lease/leen merrie goed scherp uit en focus dan niet te veel op veulens hebben om te tonen. Een veulen van een leasemerrie wordt immers je eigendom en zou dus eventueel ooit verkocht worden

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:55

Dat is ook niet goed voor je hart.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:56

"focus dan niet te veel op veulens hebben om te tonen. Een veulen van een leasemerrie wordt immers je eigendom en zou dus eventueel ooit verkocht worden"

dit kan ik even niet volgen Lisa? Wat hebben veulens te maken met het veulen van de leasemerrie?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:57

Saskia, balen joh...
Esme, wat een gedoe met due factuur joh!
Kat, wat wordt hij groot en fluffie... Hoe is het met de kleine dame....?
Yil, hoe is de eerste dag geweest?
Roma (als ik het goed heb), fijn dat je jezelf iets beter voelt... Altijd lastige situaties..
Jaleesa, humeur al beter?
Lisa, pffff balen joh... Wel lekker genoten van pony, heerlijk..... :j
Annika, gelukkig gaat het beter met Dos.. Kleine man moet ook weer snel zwart worden....
Tam, stond gisteren een uur stil bij Houten, batterij was leeg, anders was ik even bij Noah komen kijken... Lief van het vriendinnetje hoor haha!
Joyce, en wij moeten alles meteen betalen! Gelukkig krijg je het wel terug....
Letiets, topic gezien hoor, mooie merrie is het!
Siel, bak ligt er inderdaad goed bij zeg!
Jes, heb je nog lekker kunnen rijden?
Eline, Mish ziet er echt heel goed uit!
Iloon, ja, maak nou eens foto's joh! :P
Miran, hoe is het met de foto's? Al 1 met de camera?
Bren, hahaha, inderdaad!

En auto's, bah, altijd zo jammer van het geld... Helaas hebben we die stomme dingen toch nodig.... :(...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:01

U roept wij draaien Baukje :D Het gaat super, lekker vies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:03

:D

Blue vind ik echt een leukerd... :j... Ze is wel wat vetjes kwijt hè!

Stond set omgedraaid in de trailer?...?

Nou, hoop niet dat dit vaker gebeurt hoor... Viel me mee dat hij terug kwam, want hij was weer lekker aan het draken... ;)...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:05

Ja hoor ze is prima op gewicht :D Lijkt zelfs voller dan ze is door het haar :j leuk dat je naar haar vraagt!

hier zie je haar gewicht mooi.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:05

dat je niet blind moet gaan voor een merrie die goedkoop of gratis wordt aangeboden zodat je er maar ene veulen van hebt. Dat is wat ik ermee bedoel.
Selectief zijn en blijven, is je budget klein spaar het op voor een jaar later. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ofwel niet lukraak dekken om veulens te tonen

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:14

Lisa dat klopt, ben ik helemaal met je eens, daarom gaan we alleen rondkijken op wat er eventueel aangeboden word is het niets van waar wij geïnteresseerd in zijn wachten we natuurlijk gewoon wat langer. Het heeft ook geen haast maar ik ben zeker benieuwd wat hij zal voort brengen.

Jeetje wat een enge verhalen, dit heb ik ook eens gehad, was ik aan de wandel met shamal met zijn nieuwe lederen halster kom ik bij de kruising van de 80km weg, kreeg voorrang dus wij steken over, halverwege brak dat halster uit het niets...
Sta ik daar met een paard naast een trekker die mallie altijd eng vind. .. ik gewoon verstand op 0 en doorgelopen alsof er niets aan de hand was. Meneer liep wonder boven wonder mee, en toen aan de overkant leadrope om zo hoofd gedaan als halster en toen terug naar stal gewandeld. Hart stond wel even stil hoor... hahahahahah

Lieve paardjes katja! Zien der geweldig uit, en heerlijke teddyberen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:19

het moment dat je erom vraagt wordt er HEEL VEEL aangeboden dus er zit vast iets voor je bij, maar dan kom je terug op wat Yildiz zegt: budget.
Bedenk vooral eerst heel goed wat je zou willen fokken voor je een merrie gaat zoeken, zodra je een 'eisenpakket' hebt is het toch makkelijker zoeken.

Tag raakte altijd in paniek als ze eventueel op of over de lijn terecht kwam. Dan bleef ze toch wel op en top volbloed en ging de aan knop om en vloog ze alsof ze werd gelanceerd...nou echt niet dat je haar kon houden. Gelukkig ging ze nooit ver als ze eenmaal de lijn niet meer voelde, maar de eerste paar keer bijna in m'n broek gepiest van de spanning...doos van een paard was ze

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:27

Daar heb je ook ongetwijfeld gelijk in. Dit gaan we ook zeker doen. Dat budget zit wel goed er valt hier en daar een mouw aan te passen dus dat laat ik nog even achterwege. We gaan tzt gewoon rustig kijken naar wat interessant is om met hem te kruisen dus dat zit wel goed.

Maar ik ben heel blij met jullie tips! Ze zijn heel leerzaam en ik/we hebben er zeker veel aan! Bedankt!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:41

Jajaja oke meer foto's :P heb zelfs een youtube kanaal (oke, wel alleen openbaar wat we/suus toonbaar vinden hahaha :P )

Ooh die Ilya wordt echt stoer!

Oeff.. spannende momentjes! met asi geloof ik ook een keertje gehad en moyo op het wedstrijdterrein...oeps :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:44

Balen van dat andere paard saskia! Hoop dat je snel weer een nieuw maatje vindt!

Fijn dat die meneer het gaat uitzoeken Esme!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:46

Oh Baukje had je 2e vraag gemist, ja Set had zich zelf omgedraaid en stond naar buiten te koekeloeren. Ik was zo in paniek dat ik over de trailerstang ben gestruikeld, 2 schenen open aauw

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:47

Dat is shrikken baukje! Maar je mag trots zijn op zijn reactie. Echt top!

Ik heb niet meer gereden vandaag. Hele dag gewerkt en geen licht in de bak. Dus lekker niks vandaag. ;)

Helemaal met lisa eens wat bereft leasemerrie en fokken. :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 01:47

Wowie bizar dat hij alweer te koop staat en vooral wel sneu, wordt dan zijn 3e verhuizing in paar maandjes tijd.. De vraagprijs is ook stukkie hoger dan waarvoor hij vd zomer te koop stond.
Hoop dat hij nog een fijn plekje krijgt, lekker castreren en dan is het n prima paardje. Toch als ik zo zijn fotos zie ben ik heel blij dat ik zijn nep tweeling broer heb gekocht hihi :D

Heb eigenlijk totaaal geen tijd om echt te reageren, zit tot over me hoofd in de school stress voor een paar tentamens welke ik voor me afstuderen moet halen.. Heb voor het eerst in jaren zelfs alle plannen om iets met me paardje te doen aan de kant gezet, dus Raff heeft alvast vroegtijdige kerstvakantie {:)

Dus ff snel wat zo 1,2,3 is blijven hangen :Y)
Weer heerlijke fotos katja! Daar inmiddels dus ook lekker nat, wij hebben gister de wei voor het eerst dichtgezet omdat ze zwembandjes nodig hadden hihi. Nu maar hooiverorberen op de paddock.

Jeetje wat een schrik verhalen! Super goed van knappe Silver zeg!!
Ik ben ooit van me verzorgshettie afgevallen en die ging ook mooi de 80kmh weg op... een grote chaos van autos en helpende mensen en pony glipte overal tussendoor.. werd paar km verder door een meisje op een scooter in t gras gevonden :evaw:
Shamit en Nadesh hebben we ieder wel eens expres los gehad buiten, maar dan wel veilig op een ruiterpad of in het bos hihi.

Yil hoe gaat het met je ventje en alle onderzoeken? Sterkte ermee!

Oke ik ga nu snel slapen, want morgen 6u de wekker om nog paar uur te leren.. Ik lees wel elke dag mee (me momentjes van studieontwijkend gedrag O:) ) en voor iedereen die even in de ellende zit, Y;( ik doe nog even gezellig mee met depri zijn tot me tentamens voorbij zijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 06:38

Ja de hele wei is verder droog behalve voor de stal :P heel irritant haha

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:47

Yil hoe gaat het met Yul?

Leuke foto spam van je paardjes Katja, en wat word Ilya al groot zeg.

Ik moet wel zeggen dat Raf z'n nep tweeling broer me zeker wel aanspreekt maar de prijs niet, en heb er ook geen tijd en geld voor om er een 4de naast te gaan zetten. Eerst maar alles op de rit krijgen en de verhuizing er door heen krijgen.