Erg hè

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Adawi schreef:Wat een leuke foto's!
Fijn om te horen dat jullie Jim er goed uit vinden zien.
Het grondwerk trainen is met les bij mij nu meestal een uur (met ook veel uitleg naar mij waarbij Jim staat te wachten). Nu train ik zelf nog zo'n 4 x in de week met m, maar meestal maar een kwartiertje ofzo. Soms iets langer, soms zelfs korter of alleen poetsen bijv. Wat is jullie mening over het bezig zijn met zo'n jonkie.
Ik stop eigenlijk iedere keer al als hij iets nieuws/moeilijkers goed doet. Lekker dan nog even knuffelen en dan met een habdje brokken weer op stal.
Kwam vandaag tijdens het buitenrijden met Harry nog een av tegen. Wist niet dat er daar een stond. Een knappe vosseman. Heb er even een foto van gemaakt haha.
Bimmetje schreef:Wat een mooike barcelano!
Dat is wel heel bijzonder, een eerste nakomeling van je eigen hengst.
Yildiz mag het als het goed is volgend jaar ook meemaken.
Yil, kom je dan hier heen?
En het grondwerken. Ik gebruik alleen de basis qua grondwerk en ik ga er dus niet te ver in door.
Halthouden, backup, meelopen achter mij etc. De basis dus.
Iloontjeehh schreef:Nee gaan niet naar de Tulip Cup Yildiz. Hoe gaaf gewoon zo'n gebied in je "achtertuin".
De hoefsmid die bij ons al jaren komt is echt een goede, super tevreden. De DA echter (voor dit probleem) minder, krijgen toch telkens te horen inpakken in nat verband en over een paar dagen kijken we verder. Heb weleens iemand gehoord die iets homeopatisch gaf omdat haar paard er ook telkens last van had, maar dat hielp niet echt. Wat zegt jouw man Bren dat het onderliggende probleem kan zijn? Heb er zelf ook weleens naar gezocht/gevraagd maar kom niet specifiek ergens op uit behalve toch een steentje o.i.d. dat is blijven zitten. Haar hoeven groeien wel erg hard. Hoe zit het met een hoefkneuzing Bren? Of de zweer zit toch nog dieper of ze heeft (door de druk op haar hoef) haar voet verkeerd belast en daardoor een kneuzing (denken wij). Het is een harde voor zichzelf en ze heeft pas samen met de jongens heerlijk debiel lopen doen op het weiland, toen ik haar eraf haalde was het mis. Het is verder nergens dik, je ziet ook aan de manier van lopen dat het echt haar voetje is. Er is wel verbetering gelukkig maar mocht het maandag nog zo zijn bellen we toch de da.