arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:52

Mag ik vragen wat voor zadels jullie op je arabier hebben en of jullie ook zo'n moeite hebben met het vinden van een passend zadel?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:21

Zal inderdaad morgen is een telefoontje plegen richting het KNHS.
En Talitha, om die reden heb ik er ook voor gekozen om via het AVS te gaan rijden ;)

@ Calimero, ik rijd met een massimo trail zadel, aangeschaft voor de Endurance maar kan ook prima Dressuurmatig mee gereden worden. Heb deze bij de zadelmaker laten aanmeten en laten bijvullen waar nodig. Ik heb voor Jet eigenlijk geen moeite met het vinden van een passend zadel, bij onze oudere arabier echter wel. Drama!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:58

Calimero_ schreef:
Mag ik vragen wat voor zadels jullie op je arabier hebben en of jullie ook zo'n moeite hebben met het vinden van een passend zadel?

N IJslanderzadel :') Yoni zadel van Arno Brandt.
Al heeft m'n kerel geen moeilijke rug, deze past goed!

Afbeelding

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:20

Strada zadel, speciaal voor Arabieren ontwikkeld. Zit ook nog een heerlijk.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:39

Ik heb een Startrekk Dressuur voor mn beide paarden.

Dankjewel Michelle! :)
En hoop dat het snel en makkelijk geregeld kan worden voor je, ik ben benieuwd naar jullie in de ring

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:31

Ik heb een Euroriding Diamant, mooi kort zadel met voorsingel. Heeft even geduurd voor we het juiste zadel hadden gevonden, maar deze ligt echt heel mooi op Noah.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 14:19

Tammy_ schreef:
Ik heb een Euroriding Diamant, mooi kort zadel met voorsingel. Heeft even geduurd voor we het juiste zadel hadden gevonden, maar deze ligt echt heel mooi op Noah.

Heb je ook een foto van het zadel op je paard?
Hier heb ik ook over nagedacht.

ItsAnniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:17

Ik denk niet dat ik echt antwoord op jouw vraag kan geven, maar bij de manege waar ik rijd staat een Arabier die Z dressuur heeft gelopen, ging heel netjes.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:21

Ik heb een kentaur zadel op mijn Arabier. Boommaat 4, ze is erg breed

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 17:28

Wel heel verschillend dus.
Belarus had ik een kentaur en daarna rossner maar die was wat minder moeilijk. Manolo heeft volgens de zadelmaker een goed passend zadel gehad maar ging vreselijk in de staak. Zit nu aan een Sella zadel te denken

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:27

Ik heb een reactor panel zadel. Nooit meer anders. En super makkelijk aan te passen wanneer mijn merries drachtig zijn of even op rust zijn en weer terug aan te passen wanneer ze in top conditie zijn plus op meerdere paarden te gebruiken. Het kost wat, maar wat een uitkomst!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:24

Bedankt voor alle reacties.
Maandag komt iemand om een nieuw zadel aan te laten meten. Ik heb gekozen voor een Sella zadel.
Ik ben heel erg benieuwd of dit wat voor ons is!

arnoud64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:34

Hallo allemaal,

Wat leuk om ook even mee te lezen en "kletsen".

Ik heb ooit een eigen Bokt account gehad, maar password vergeten en daardoor maar onder mijn man z'n naam opnieuw account aangemaakt . Ik ben dus niet Arnoud64 maar Marijke (71 ha ha ha). Ja alweer 44 jaar :7 dus een bejaarde onder de amazones met een Arabier! Maar wel net zo fanatiek hoor als de jongere garde *\o/*.

@ Talitha van Khaory, wat leuk dat je ook gaat starten met Khaory, jullie vormen een mooie combinatie, allebei knapperds. Het starten via AVS is goedkoop. Zeker als donateur van het AVS dan is het nog geen 50,00 per jaar. Maar wil je af en toe een showtje / amateurkeuring ofzo meepakken, dan is een lidmaatschap wel zo handig. Ander voordeel van starten via AVS is dat je geen vervelende kantinediensten op een rijvereniging hoeft te doen :j .

@ Denise van Aram, ik ben nog nooit naar Aken geweest, op een of andere manier heeft het me nooit echt getrokken, maar misschien weet ik wel niet wat ik mis....

Ik heb momenteel 4 Arabieren, A.F. Aya (Anthal x Mu-Yetla v Mufaq) ooit klasse 3 endurance, M2+7 en nu met haar 19 jaar wordt ze gereden door een 14-jarig meisje uit de buurt. Van haar heb ik zo veel geleerd!

De koning van de stal is hengst Biblion (Balaton x Bulon v Naftalin) uit 1999. We zijn Z2+13 en dus ZZ-licht startgerechtigd. Biblion heeft al heel veel meegemaakt in zijn leven, een zakbreukoperatie en een koliekoperatie, gebroken kaak, kapotte knie en halsblessure door verkeerd wakker worden uit narcose. Kortom een wonder dat deze bikkel nog leeft en ook nog zo hoog in de dressuur loopt. Hij leeft op seniores priores (Subli "oude" paardenvoer) en ziet er uit als een jonge God. Hij is zondag nog dressuurkampioen Z geworden bij het AVS. Ik hou echt zielsveel van deze kerel, hij is mijn pride & joy.

Dan Vestival (Karnaval x Verdjina v Balaton), driekwart bloedbroer van Biblion, een vosruin die tot ongeveer zijn 10e dekhengst is geweest. Een enorm aanhankelijke knuffelbeer, met af en toe een beetje autistische trekjes :+ . Zal wel komen omdat hij met 10+ zadelmak gemaakt is en toen ook pas werd gecastreerd. In korte tijd waren we ook Z1 en won hij in 2013 de WAHO trophy voor beste Nederlandse Arabier. Een showtijger met prachtige bewegingen, mooi, groot en statig - af en toe beetje rare maar wel eerlijk! Hij is nu 14 jaar oud en wordt verzorgd en gereden door bijrijdster Willeke v/d Wal die hem in St Oedenrode 20-6 ook in de zadelrubriek zal uitbrengen.

Maggio PKA (Makisa Addagio x Mashah T v Massimo ibn Mirokan) is onze Benjamin, met zijn 3 jaar oud. Hij is ruin en geniet nog van zijn babytijd. Een hele lieve bijna valkkleurige bruine teddybeer. A.s. zondag gaat hij mee met stalgenootje Daan van Bokker Rije naar zijn eerste in hand western clinic.

Sinds oktober 2014 heb ik ook Nureyev (Nubiec x Sagranda v Grand) op stal staan. Hij is van Jan en Eveline Calis van Zenith Arabians. Hij kwam bij ons als zadelmak groentje, maar is een echte sportieveling. In maart hebben wij onze eerste wedstrijd gereden en nu na 8 wedstrijden is hij al M1 startgerechtigd, elke wedstrijd in de prijzen en bijna elke wedstrijd 4 winstpunten te pakken. Een hengst zoals je alle hengsten zou willen hebben 100% ongecompliceerd. Met hem spring ik ook af en toe in de springles voor de afwisseling. Ook daar is hij goed in. Hij werd op de Internationale Tulip Cup in mei 2e in de zadelrubriek, terwijl hij nog nooit zoiets had gedaan. Zondag 20-6 werd hij kampioen klasse L op de AVS dressuurkampioenschappen met de hoogste punten van de dag. Ook liep Willeke met hem aan de hand in de hengstenrubriek waar hij met de beker vandoor ging.

Mijn paarden zijn mijn leven. Al mijn geld en tijd stop ik er in, maar ik krijg ook ALLES van ze terug.

Tot ziens allemaal!!!!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:02

Dankje Marijke :o

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:12

Ik wist niet dat je met een donateur lidmaatschap ook een start kaart kon aanvragen. Donateur zijn kost dan 50,- euro? Jammer dat je met een donateur niet mee mag doen met de amateur ik denk dat je daar best wat leden mee binnen haalt die eerst eens willen kijken of het wat is om op een schow mee te doen en misschien later helemaal lid worden.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:50

Marijke: Er zijn nog oudere amazones op een Arabier. :o

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:38

Ja, ik ben 63 jaar met een AV ruin van 13 jaar.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:35

Nog ouder dan ik :oo

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:21

Vera, Gaaf!ikheb Getty ook aangesproken zondag voor Aachen, ga haar straks een priveberichtje sturen, wie weet gaan we dan ook aachen ditjaar! Jij reed toch op Cuba zondag? als laatste voor de pauze?

Calimero, wij danny kroetch, 16 inch luchtkussens. verstelbare boom tot zelfs kwartmaten, ideaal!!

Michelle,ohh nette punten toch :) voor de eerste keer!

Ilona, jaa daar ben ik inderdaad mee bezig! hoorde van me fokker dat ze die ook afgelopen zondag uitreikte, maar dat redde ik niet meer. Schiet er telkens tussendoor om de aanvraag nar knhs door te sturen..

Talitha, gaaaf, die blonde manen <3 Ik ben lidvan avs, maar ik ben hier in de regio ook lid van een vereniging waar ik mn startkaart heb lopen, dan kan ik makkelijker mee doen met de kampioenschappen :)

Heee marijke, ik reed voor jou zondag en werd op 5 puntjes na ofzo geen kampioen -O- Gave hengst die biblion, ken hem meer van toen nog bij chris, als dekhengst. Dekt hij nu ook nog?

Ik ben 22 jaar, met mn 7 jarige guppie aram :) Maar voor z'n leeftijd loopt hij goed op niveau, we mogen al ff Z2 starten, wil de wissels nog makkelijker dan gaan we over pirouettes zitten er ook al zogoed als op :D

Zondag voor het eerst een AVS wedstrijd en dan NK meegereden, ik had stiekem wel verwacht dat er veel meer mensen aan mee zouden doen! Wel een aantal bekende gezien en ook zien rijden leuk hoor!
Iemand ons nog voorbij zien gaan? }:0
phoee ik had een spanning, zat aardig in mn concentratie tot we de proef in gingen, en de jury zei, hé omhoog kijken he, niet zo naar je paard. boem weg concentratie, daar nam de stress het weer over haha! Ach, al met al en zelfs een keer verkeerd rijden waar we nog 1e werden met 217 werden we net geen kampioen.. jammer maar ach, hij is nog jong <3

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:28

Je hebt een bijzonder talentvol paard Denise! We hebben je zitten te bewonderen vanaf de kant zondag. Neusje er af en toe meer uit, maar jeutje wat een dier!

Kiekje van ons in de zadelrubriek van de AVS show Houten:

Afbeelding

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:31

Rije, dankjewel, lief! :o
Daar mag ik inderdaad meer in toestaan, dat hij het neusje ook meer eruit kan doen, gaat thuis goed maar als ik dan in die spanning zit moet ik daarin toch leren te blijven ontspannen en meer mee te zijn met m'n handen. Hij wilt super graag werken, zo werkwillig en leergierig, in het losrijden krijg ik tegenwoordig al bijna eruit wat we thuis kunnen, proef word zwaar met alle onderdelen achter elkaar.

Leuke combinatie, moesten jullie binnen rijden joh? Warm! Leuke outfit heb je ook!
Hoe oud is die van jou? en wat is z'n afstamming?

Heb even op je profiel gespiekt, wat een gaaaf beessie! <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:47

Ik ben gek op binnen rijden, heerlijk! Maar ik ben ook een rasechte koukleum :brr: :') En dank voor je complimenten! Hier net zo hoor, thuis gaat het best aardig sinds kort, maar op show is het toch anders :)) Vooral Daans vrouwtje moet leren ontspannen :o

Daantje is nu alweer 9, en van Al Azim, van Gharib. Helaas alleen niet zwart zoals opa. :Y)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:42

Nou Marijke, ik wordt over een paar maanden 48 hahaha. Dus de oudste ben je zeker niet :D .
Ik ben een laatbloeier en worstel mij een weg omhoog door een mega spanningsveld met Bolleke (13 jaar inmiddels)
Afgelopen zondag weer een WP gescoord. Naast de ring loopt hij de sterren van de hemel en door het hekje zit ik ook op een autist. Krabbelen, heet, niet luisteren terwijl hij nog tot een seconde voor het hekje op mijn pinken te rijden was, nagevelijk en vrij bewegend. Moedeloos wordt je er soms van. Het viel een paar andere ruiters ook op hoe ons beeld verandert zodra we tussen ipv naast de hekjes lopen.
Hopelijk kunnen we de ooit omdraaien :j

arnoud64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:32

@ Gelske, ja donateurschap kost 49,20 uit mijn hoofd. hiermee kan je een startkaart aanvragen bij KNHS zonder lid te hoeven worden van een rijvereniging oid en je kan ook aan alle gebruiksevenementen meedoen van het AVS. Shows vallen onder ECAHO reglement en daarvoor moet je dus lid zijn van het AVS. Dat is helaas niet anders.

@ Denise, ja het scheelde 5 punten, ik had het je ook zeker gegund want jullie vormen een prachtig duo. Ik zeg altijd "may the best man win" in dit geval was Biblion dat. Hij dekt niet meer, gewoonweg omdat ik geen zin heb in gedoe met dekken en er ook geen bijzondere interesse in hem is. Eigenlijk is de ECHTE kampioen van NK Dressuur Nureyev, hij had de hoogste punten van de dag en daarna pas Biblion met de op een na hoogste punten van de dag. Het is heel jammer dat er niet meer mensen meedoen aan de AVS evenementen, maar jij hebt nu in elk geval de stap gewaagd *\o/* :j /3 en ik weet zeker dat we jullie nu ook wel op de Arabissimo enzo gaan tegenkomen, toch?

@ Jeanette, Judith en MHoogenbos, de oudjes zijn niet te onderschatten hè {:}

@ Judith, ik ben pas serieus dressuur gaan rijden rond m'n 30e. Inmiddels heb ik niet zoveel last meer van wedstrijdstress. Wel afgeleerd met Vestival want ja, Arabieren reageren op de spanning van de ruiter. En als je dan al zo'n overgevoelig exemplaar onder je kont hebt, dan is blijven lachen en adem blijven halen de enige remedie }>

Tinipini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:44

Hi Marijke, jij ook hier? Wie weet komt strax iedereen en hebben we weer iets van het oude AV forum terug. Over leeftijd gesproken, laten we dan als absolute koningin Marly van Ditzhuyzen noemen, die op haar 65 e Nederlands Kampioen endurance (120 km) werd vorig jaar, terwijl die tak toch de meeste energie van je vergt.

Greetz,

Tineke