[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:15

ik heb alleen terug gelezen dat hij op Utrecht is geweest

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:17

Ze heeft volgens mij een keer gemeld dat hij ook was ggk maar kan het ook even niet vinden. Toen reageerde iemand nog, nu alleen nog de premiekeuring! ofzo.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:19

JustOneBite schreef:
Ik heb inmiddels ook een heel leuk nieuwtje Vegas is natuurlijk vorige week naar Utrecht geweest en we hebben telefonisch de eerste uitslag gehad en hij is goed bevonden! Dus op naar de premiekeuring in mei! Ook zijn we begonnen met zadelmak maken en jeetje wat pakt hij dit goed op, hangen was no problem hij vind het super leuk!

In deel IV nog :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 10-12-14 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:19

Hij is inderdaad goed bevonden op Utrecht met naar wat ik begreep een hele goede uitslag. :D zoveel verstand heb ik er nog niet van maar het begint te komen. Mei gaat hij naar de premiekeuring en dan zien we het wel. Wellicht indien er interesse naar is voor die tijd al een aantal dekkingen zodat we 2016 al wat veulens hebben lopen om te zien wat voor nakomelingen hij voort brengt. Dus mocht iemand interesse hebben :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:20

Super leuk +:)+

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:30

Haha ja toch! Ben heel benieuwd hoe die dat zal doen!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:34

Katja; wat wordt hij al groot! *\o/*

Raven; echt stom maar goed als je je centen maar krijgt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:38

Jaa groot en dankzij de regen beginnen zijn manen te hangen, veel paardachtiger.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:16

Wat ziet die er goed uit Katja! Nu pas lekker relax de foto's terug kunnen kijken, hij groeit als kool!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:17

Thanks, ik vind het echt wonderlijk een paardje zo vanaf dag 1 op te zien groeien, heerlijk. Helemaal zo'n toverbal.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:32

Nou dat geloof ik graag! Daarom zou ik stiekem er heel graag een merrie bij nemen/leasen om dat proces ook te volgen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:34

pas op het is verslavend :P

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:38

Hahaa dat geloof ik wel ja, mja op het moment is 2 paarden al best veel. Dus zou toch eerder aan leasen denken op het moment. Mja hoe gaat zoiets te werk... En dan wil ik het ook het liefst een beetje in de buurt en ook een merrie die Vegas goed aanvult. Zodat het veulen een leuk paard word en tja wat dan houden of verkopen..... Dat is allemaal wat meespeelt... Haha iemand ervaring ermee hier? Of mensen die een merrie hebben die goed bij Vegas past en deze beschikbaar wil stellen tegen een leuke vergoeding?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:40

Nou Annika woont erg in de buurt en wil Dostawa misschien evetueel verleasen volgens mij:D Geweldige moeder-merrie. Maar dat laat ik verder aan Annika over haha.
Ik snap je dilemma :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:42

Hahaha omg aan't venten met Vegas :P
Leasen heb ik geen verstand van, geloof Yildiz wel (dacht ik, kan er ook naast zitten)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:43

Yildiz heeft een lease merrie momenteel :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:47

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:48

Hij wordt groot Kat! :) Genieten he dat jonge spul?

ASE waar ik Jazzy nu van heb geleased hebben echt super merries te lease! :wow: Maar is natuurlijk ook net wat je budget is?
Sommige verleasers zullen al blij zijn als ze uit de kosten zijn en voor andere zul je behoorlijk extra bij moeten lappen.
Denk dat je echt moet zoeken wat goed past en van daaruit verder kijken.

Fijn dat Utrecht het gaat uitzoeken! +:)+

Heb hier wel wifi maar is best druk met al die verschillende onderzoeken en observaties.
Wil jullie trouwens bedanken voor jullie lieve berichtjes oa op FB. Vond ik echt heel fijn! Dank jullie! ❤️

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:51

sterkte daar Yildiz, lijkt me heftig zo met je zoontje. Ik heb er nauwelijks ervaring mee, alleen mijn oom heeft epilepsie en die kreeg een keer een absence aan tafel tijdens het uit eten. Lijkt me heel vervelend dat bij je jonge kind mee te maken.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:52

Het budget is helaas nog niet zo groot, alle da kosten en een vergoeding is mogelijk evt maandelijkse betaling. Heb er verder natuurlijk niet echt verstand van nog dus ga het eens proberen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:02

Bedankt allemaal voor de mee levende reacties, ik ben inmiddels weer wat kalmer, al is er waarschijnlijk niet heel veel wat ik kan doen. Als het goed is wordt ik morgen nog door een andere hypotheekverstrekker gebeld voor een afspraak, en dan maar zien of ik er daar uit kan komen. Zo niet, dan is mijn eigen bank nog iets aan het berekenen, maar die achten de kans klein dat dat ging lukken. Nou ja, we zien het wel.

Ja Miranda, dat is het inderdaad, zolang je samen bent is het allemaal leuk, maar als je dan uit elkaar gaat en je ex werkt niet meer mee, wordt het helaas een heel ander verhaal.
Wat een geweldige taart hebben jullie gemaakt, ik vind hem echt gaaf! :D

Yildiz, fijn dat je nog even een rondje met Tie geweest bent, nog even lekker ontspannen.
Wat balen van Yul zeg, lijkt me heel zwaar om te hebben. Veel sterkte voor jullie, is niet leuk 3 dagen in het ziekenhuis. :(:)

Ersilia, wat een prachtige bak zeg! Lekker ruim ook.

Jaleesa, leuk dat je je oude paard waarschijnlijk terug kan kopen. Ik vind het verstandig dat je besloten hebt niet met haar te gaan fokken, ik vind een eerste veulen op die leeftijd toch een extra risico.
Wat vervelend zo'n lastig paard met scheren, kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt!

Lisa, wat fijn dat Arie er weer zo happy uitziet. Het is me even ontgaan, maar is hij nou inmiddels verkocht, of is hij nog steeds in jouw eigendom?

Fijn dat Dos haar beentje ook langzaam aan beter gaat Annika, wat had ze precies?

Tam, gaaf hè, hoe paarden voor elkaar op kunnen komen? Gelukkig heeft Noah zo'n dappere Fries als vriendinnetje :)

raven, wat klote van je auto, maar fijn dat je de rechtszaak gewonnen hebt. Alleen een beetje jammer dat ze het je dan niet in 1x terug betalen.

Esmé, ben heel benieuwd hoe het af gaat lopen dan met die rekening van Utrecht. Wel heel fijn dat iemand zo zijn best voor je doet om het uit te zoeken.

Wat een lekkere pluisjes, Katja :D

Esmé, gewoon eens rondvragen, en er duidelijk bij vertellen dat je niet zo'n groot budget hebt, en wat je idee precies is. Het is net wat Yildiz zegt, sommige mensen verleasen tegen alleen de kosten van het onderhoud zodat ze een jaar of 1,5 van die kosten af zijn, en andere vragen een enorm bedrag.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:12

Thanks voor de tip! Dat gaan we even doen van de week even kijken wie allemaal een merrie ter lease beschikbaar wil stellen haha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:13

set_elkol schreef:
Canisia zag op de knappe AV pagina op fb dat je Qashqai al Shams ook kent omdat hij bij Raff stond, hij staat alweer te koop:

http://link.marktplaats.nl/m878378651

Nu alweer?
Dat is vlot!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:14

ja erg jammer
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 10-12-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:24

Ja is idd jammer en ik vraag mij dan altijd wel af, waarom....